1. sayfa
Hiç bilgin yok ama kolay oylemi |
Ben sahsen tek tabanca takilacak kisiler icin Unity oneririm. İleride meslek edinecegim diyorsan, ingilizce ogren bu unity ue4 icinde gecerli. Unity ulkemizdeki en yaygin oyun motoru ama onun bile Turkce icerigi az ve basit kaliyor, ue4 e turkce icerik cok buyuk ihtimal faha azdir. |
Unreal engine 4 de blueprint kullanacağım ama gerekirse C++ öğrenirim. BluePrintide bilmiyorum bu arada, ders izlemeye çalışmıştım ama hepsi konuyu gereksiz uzatıyorlar bazı yabancı kanallar 20 dakkalık işi 5 dakkada anlatıyorlar ama onlarıda anlamıyorum türkçe olmadıgından fazla, Ama asıl soru: Nasıl öğrenirim? Önerdiğiniz Dersler vs. Başka öğrenmenin yolu yok mu o kadar detaylı sordum. |
|
Unreal için (kötüsünü söylüyorum) en az 16 GB ram lazım. Ryzen 5 civarı cpu 1050 TI veya eşdeğer gpu ssd Lazım. Blueprint her şey için yeter. Oyunlarda kasan kod değil (tabi 100.000 tane instance falan açmıyorsan). Temelde oyunda kasan kurduğun levelde ki detaylar. Bu yüzden blueprint ve c++ arasındaki fark seni bağlamaz. FPS kontroller kamera vs için hazır tonla blueprint var. Paralısı var onunda kaçağı göçeği var. ararsan bulursun. Hazır fps blue printleri var. İndir kur al sana oyun hazır 1 günde oyun yapabilirsin. Ama yok, kafanda ben Kurtuluş Savaşında geçen bir kuvvacı FPS si yapacam diye bir senaryo varsa. Tek başına indie bir işi 2 sene de falan yaparsın. Unity içinde blueprint benzeri araçlar var, fakat onlar paralı, fakat gene kaçağı var. Bolt FlowCanwas vs Acele bir şeyler yapayım para kazanayım derdindeysen, mobil oyunlara bak |
8GB RAM ssd yok zaten biliyorum gecikmeli yüklemeler bundan dolayı. Ama sorun değil beklerim ben. Birçok sorumu cevaplamışsın. Şu an aklıda tek soru var, yahu yokmu ücretsiz adam gibi video seti? hepsi gereksiz uzatıyor konuları. 1 saatlik video sen anlamaya çalışırken oluyor 3 saat, Ben tekirdağda oturuyorum, buralarda yazılım kursu olur mu öyle? yoksa İstanbula felan mı gitmem lazım, yazılım kurslarında unreal öğretiyorlar mı ki? |
Tek başına hiçbir şey yapılmıyor hocam oyunlar aşırı emek isteyen bir şey basit 2D oyun bile eli yüzü düzgün bir şeye benzetmek aylarını alıyor |
O korku oyunlarını yapmak zor değil fazla. Ben sadece nasıl yapacağımı öğrenmek istiyorum. Yaratık yapay zekası felan nasıl hazırlarım hiçbir bilgim yok. Bir yere geldiğinde nasıl cutscene girer bilmiyorum. Cutscene yapmayı bilmiyorum. Adamın eline el fenerini bile tutturamıyorum. Evet bunları öğrenmem gerek belli başlı video setleri var ama yukarda bahsettiğim gibi çok yetersiz ve hepsi kötü. Ücretli vardır ama kaçagı göçeği demeyin bana bulmak zor türk crack sitelerden felan 1-2 tane görmüştüm şimdi onlara bakacam. |
|
Pek öyle olmuyor. Bak oyun geliştirmede temel problem. Programlama değil. Asset denilen grafikleri oluşturan parçalar. 3d oyun yazıyorsan. bunun modeli var, materyali var. Işığı var. Bunları mantıklı sürede yapabilmen için makina lazım. 50 tane modeli levele yüklediğinde herşey laylom çalışmıyor. Bunları düzgün çalıştırmak için bir sürü iş yapacaksın. Sonun dada ışıklandırma için bake yapacaksın. Orta kadar bir sahnede 3 4 saat bake oluyor. O bake i yapmadan sahne nasıl görünüyor bilmiyorsun. Yapıyorsun bake i olmadı baştan. O yüzden bekleyemezsin. Sen genede uğraş, ufak ufak öğren. Ama çok beklentin olmasın, büyük 3d oyun için sağlam makina lazım. Eh işte orada bile yapmak istemediğim bir sürü iş oluyor alet bayıldığı için. Türklerden öğrenemezsin, boşuna kendini yıpratma. Kendisi bilmiyorki sana ne anlatsın. |
Bugün baktığımda ödüllü çalışma yapıyorsun ödüllü çalışmalarında bile ünlü geliştiricilerin 70 farklı asset kullanıyo adam. Tek başına böyle bir oyunu sıfırdan yapmak imkansız ama asset kullanarak yapılabiliyor |
Benim önce öğrenmem lazım ama gerçekten bir iki kanala bakıyorum anlatmıyorlar fazla klasik lighting texture felan gösteriyorlar. Arada sırada öyle gerçekten blueprinti felan öğreten var ama temelini bilmedikten sonra korku oyunu blueprintini bilsen ne yarar. |
|
İşte bu oyun motorlarının olayını tam çözemiyorum temeli Animasyon/Model programı ile aynı büyült küçült fln. Ama ben şimdi sahneye model koyarım onun nasıl idle değilde harbiden sürekli haraketli yaparım mesela bunun gibi bir çok şey aklımda. Ben şimdi blueprint öğrenirim de bunu yapabilirmiyim o ayrı konu. O yüzden çok basit oyunlarla başlayacam. Sadece şu an için gereken bir fps kamera hazırlamak (ücretsizini pek bulamadım ki ben kendim yapacam) Fener tutturmak eline. Belli başlı bölgelerde Jumpscare çıkartmak. Bölüm bitince yeni mekana geçmek. Ha bide kapı o bu animasyonları onlar Artık Animasyon programıyla yaparım fbx aktarır zamanı gelince derimki "oyuncu ne zaman buraya gelsin animasyon başlasın" derimki işler öyle değil... |
iyi geceler akcal unreal engine bircok avantajı kadar olmasına karsın dezavantajlarıda var, en önemlisi ve dikkat edimesi gereken mobil oyun yapacaksan eğer, optimize sorunu çok yaşarsın bu konudada unity mobil konusunda daha iyi, proje başlamadan önce hangi platformda yapıcaksan ne gibi özellikleri olucaksa bunları arastırıp başlaman senin için daha iyi olucaktır. Eğer mobil düşünüyorsan; Unity,unreal engine,cryengine Pc veya diğer platformlar için; Unreal engine, cryengine, unity Not; unity ile cok iyi oyunlarda yapabilirsin ama grafik olarak düşünüyorsan tabikide cryengine ve unreal engine daha iyi. Not; unreal engine firmasıhttps://quixel.com/ ( kaplama, boyama vs. ) satın aldı bundan sonra unreal engine ile yapılacak oyunlar ücretsiz kullanabilirsin. Diğer oyun motorlar ise unity, cryengine vs, düşük bedellerle kullanabilir.Buda unreal daha iyi bir avantaj haline getiriyor. |
Merhaba bende oyun tasarlamak istiyorum. kendime has özel bir fikrim var daha önce kullanılmamış. Bir simülatör oyunu yapmak istiyorum phython dilini az çok biliyorum. simülatör oyun 1. şahıs olacak ve kalitesi orta seviyede olacak. hangi oyun motorunu kullanmalıyım para harcamak istemiyorum harcıyacaksam bile baya az bir bütçem var. 8 gb ram li amd 5 pcim var kalite seviyesi nasıl olur |
1. sayfa
Şimdi ben oyun yapmak istiyorum, bunun nasıl olduğunu gayet iyi biliyorum. Modelleme ve Animasyon yapmayı biliyorum. Ama kodlama ve oyun motorunu kullanmasını bilmiyorum(Unreal engine 4)
Unreal engine 4'ü aslında az çok biliyorum ama genel olarak nasıl oyun yapacağımı nasıl Fps kamera hazırlanacagını nasıl level başlayıp biteceğini, Farenin sol tıkına basınca nasıl ateş açılacağını, kısacası hiç bilmiyorum.
Şimdi neden unreal engine 4 öğrenmek istiyorsun derseniz, En çok yaygın olan ve kaliteli olan oyun motoru bu, ve tabiki blueprint sistemi. Çok fazla kod bilmeden oyun yapmanıza olanak sağlıyor. Tabi ben onuda beceremiyorum :))
Ben tam olarak ne öğrenmem gerektiğini bile bilmiyorum. BluePrint sistemini nasıl öğrenirim? C++ öğrenmek zorundamıyım? Bunları en kolay nasıl öğrenebilirim (Not: Video Kursalara verecek param yok ama belki Yazılım kursuna giderim o çok ayrı bir konu.)
Şimdi sorularım:
-Unreal Engine 4'de düşük kalite bir oyun yapmak için BluePrint yeterli olur mu? C++ Şart mı?
-Mesela ben Bir parkur oyunu yaptım, bir bölgeye gelince level 2 ye geçiyor. Bu tarz basit bir durum için kaç satır kod/BluePrint çalışmak gerek?
-Basit Bir fps oyunu yapmak ne kadar sürer? (Öğrendiğim takdirde seri çalışacağım)
-Şimdi, benim aklımda şöyle bir şey var. Miss gibi öğreneyim şu BluePrinti ve programın arayüzünü vs. Ondan sonra seri bir şekilde oyun yapayım. İşler düşündüğüm gibi mi gidiyor?
Yoksa hiçde öyle değil mi?
EK NOT: Ben öğrenci olduğumdan çok fazla odaklanamam evet ama yok git ders çalış felan demeyiniz. Ama sadece şu soru bile hepsini özetler: Nasıl Unreal Engine 4'ü hızlı bir şekilde öğrenebilirim?