Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
6
Cevap
1135
Tıklama
0
Öne Çıkarma
enjeksiyon sistemlerinden anlayanlar bakabilirmi?
B
11 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

mrb ebjeksiyon sistemlerinde bi konu kafama takildi bende buraya yazma gereksinimi duydum
sorum soyle ECU ya sahip olan motorlarda map maf gibi sensorler var bunlar manifolda giren hava ile manifolddaki basinci olcuyor buna gorede yakit miktari ayarlaniyor

Buraya kadar her sey tamam,benim anlayamadigim olar ECU motora girecek olan havayi nasil ayarliyor?belki hava az geliyor bunu nasil arttiriyor?bu sorum tamamen turbosuz benzli araclar icindi,yoksa ECU hava miktarini arttiramiyor sadece giren havaya oranla yakit miktarinimi ayarlayabiliyor?bide ek olarak turbo dizeller icinde
(degisken turbo degil)onlarda hava miktari az oldugunda ECU nasil havayi arttirabiliyor?cunku degisken olmayan turbolarda turbonun basincina gore wastegate otomatik aciliyor ECU bunu kontrol edemiyor

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bal_975 -- 25 Haziran 2014; 18:39:42 >

< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >

B
11 yıl
Onbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: Bal_975

mrb ebjeksiyon sistemlerinde bi konu kafama takildi bende buraya yazma gereksinimi duydum
sorum soyle ECU ya sahip olan motorlarda map maf gibi sensorler var bunlar manifolda giren hava ile manifolddaki basinci olcuyor buna gorede yakit miktari ayarlaniyor

Buraya kadar her sey tamam,benim anlayamadigim olar ECU motora girecek olan havayi nasil ayarliyor?belki hava az geliyor bunu nasil arttiriyor?bu sorum tamamen turbosuz benzli araclar icindi,yoksa ECU hava miktarini arttiramiyor sadece giren havaya oranla yakit miktarinimi ayarlayabiliyor?bide ek olarak turbo dizeller icinde
(degisken turbo degil)onlarda hava miktari az oldugunda ECU nasil havayi arttirabiliyor?cunku degisken olmayan turbolarda turbonun basincina gore wastegate otomatik aciliyor ECU bunu kontrol edemiyor

motora giren hava miktarını siz ayarlarsınız. bakınız gaz pedalı,gaz teli, boğaz kelebeği



B
11 yıl
Yüzbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: Bal_975

mrb ebjeksiyon sistemlerinde bi konu kafama takildi bende buraya yazma gereksinimi duydum
sorum soyle ECU ya sahip olan motorlarda map maf gibi sensorler var bunlar manifolda giren hava ile manifolddaki basinci olcuyor buna gorede yakit miktari ayarlaniyor

Buraya kadar her sey tamam,benim anlayamadigim olar ECU motora girecek olan havayi nasil ayarliyor?belki hava az geliyor bunu nasil arttiriyor?bu sorum tamamen turbosuz benzli araclar icindi,yoksa ECU hava miktarini arttiramiyor sadece giren havaya oranla yakit miktarinimi ayarlayabiliyor?bide ek olarak turbo dizeller icinde
(degisken turbo degil)onlarda hava miktari az oldugunda ECU nasil havayi arttirabiliyor?cunku degisken olmayan turbolarda turbonun basincina gore wastegate otomatik aciliyor ECU bunu kontrol edemiyor

benim bildiğimde öyle hocam ecu motora giren hava miktarını artıramaz,giren havaya göre yakıt ayarlar.

ancak şöyle olabilir belki :turbolu araçlarda basınç yükselerek daha fazla hava emilimi sağlayabilir ecu.
birde motor zaten fazla hava emiyordur ecu bunu kısıtlıyordur,gerektiğinde kısıtlamayı kaldırarak havayı artırıyor olabilir.


bunlar tamamen benim mantık yürütmelerim,yanlış bilgilendirme olmasın,bu yüzden sorunuza cevap verebileceğini düşündüğüm President abimizi konuya bekliyorum.


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @*President*
B
11 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

cok sagolasin kardesim ilgin icin yalniz sundan eminim normal wasgateli degisken olmayan turbolarda ECU gene kontrol edemiyor cunku tamamen.mekanik ama degiskenlerde sorun yok ECU gerektiginde azaltip arrtirabiliyor,

Turbosuz benzinli araclar icin umarim deneyimli olan arkafas yardimci olur saygarimla



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @bilalöztkr
*
11 yıl
Yarbay

Merhaba,

Öncelikle motora havanın nasıl girdiğini inceleyelim,

İki yöntem var, birisi pistonun emme zamanında vakum sistemi ile havayı dışarıdan kendisinin çekmesi (atmosferik)

Diğeri piston emme zamanında iken vakum oluşturmasını beklemeden piston üzerine basınçlı hava enjekte etmek (aşırı besleme)

Motorun devir arttırması için gereken şey pistonlara emme zamanında uygun hava ve yakıt karışımını enjekte etmektir. Benzinli motorlar için içeri ne kadar hava gireceğini gaz kelebeği sayesinde ayarlıyoruz ve kelebeğin üzerinde bulunan TPS sensörü ile (throttle position sensor) ECU ya gaz pedalına % oranı olarak ne kadar bastığımızı sürekli bildiriyoruz.

ECU TPS sensöründen aldığı bilgiye ilaveten emme manifoltunun üzerindeki MAP (manifold air pressurre) sensorü ile emme manifoltumuzdaki hava basıncını ya da vakum basıncını sürekli ölçüyor. Bazı motorlarda ise MAF (manifold air flow) sensörü ile de motora doğru giden havanın flow yani akışkanlığını ölçüyor.

Bu verilere göre mapper tarafından hazırlanmış (veya fabrika) yakıt haritasına göre enjektörlere kaç milisaniye açık kalacaklarını söyleyerek içeri giren hava miktarına uygun oranda yakıt enjekte ediyor.

Buraya kadar her şey tamam. Sizin kafanızı karıştıran nokta şu, eğer içeri giren hava sürekli değişken ise, yani aşırı besleme kullanıyorsak ve kimi durumda 3000 rpm de 1 bar kimi durumda 1.3 bar gibi değişken manifold basıncımız oluyorsa ECU bunu nasıl kontrol ediyor?

Çoğu ECU da boost haritası ayrı bir haritadır. Boost oranlarına göre farklı değerler belirtilmiştir. ECU normal yakıt haritasını boost haritası ile üst üste koyup bir ilişki oluşturarak değişken basınçlarda nasıl davranacağını belirliyor.

Tabi iş sadece bu kadar değil, aynı zamanda ECU üzerinde ateşleme avansı da ayrı bir harita olarak yazılmıştır. ECU üçüncü haritamızı da diğer haritalar ile aynı anda değerlendirerek uygun basınç, uygun yakıt miktarı üzerine uygun avans noktasında ateşleme yapar.

Tüm bu işlemlerin kusursuz işlemesi için ECU nun uygun işlemci hızlarına sahip olması ve haritaların en düzenli şekilde yazılmış olması şarttır.

Kendi aracımda kullanmış olduğum AEM EMS V2 Racing ECU ve AEM Tuner yazılımı ile ilgili aşağıdaki videolardan bir ECU nun nasıl mapping yapıldığı hakkında detaylı bilgiler bulabilirsiniz.

http://www.youtube.com/watch?v=iGRPe93pGsA

İyi forumlar.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Bal_975 , @bilalöztkr
B
11 yıl
Yüzbaşı

ilgilendiğiniz çok teşekkür ederim hocam,sayenizde bir şey daha öğrenmiş olduk,teşekkürler.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @*President*
*
11 yıl
Yarbay

Rica ederim, her zaman




Bu mesajda bahsedilenler: @bilalöztkr
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.