Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
20
Cevap
49501
Tıklama
0
Öne Çıkarma
İnternet Kopma Sorunu İç Tesisat (Çözüldü)
F
11 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

Merhaba,
Sorunum başlıkta da belirttiğim gibi.Modem üzerindeki ADSL lambası 4-5 dakikaya bir yanıp sönüyor ve internet 15-20 saniye bir aralıkla kesilip geri geliyor.3 senedir 8mbit'lik yalın internet kullanıyorum fakat bu sorun 2-3 hafta önce ortaya çıktı.

Müşteri hizmetlerini aradım modem güncellemesi,hız sabitlemesi gibi işlemleri defalarca gerçekleştirmelerine rağmen sonuç alamadım.Kendileride ekrandan bağlantının kesildiğini gördüklerini söylediler.En son arıza bildiriminde bulundum,saha ekipleri oturduğum yere gelip sinyal kalitesini ölçtü ve santralden evin içine sinyalin çok zayıf geldiğini belirtti.Kesilmelerin normal olduğunu,santral görevlisinin telefon ve interneti ayırması gerektiğini söylediler.

Ancak oturduğum yer rezidans tarzı bir yer ve dış hat bağlantılı bir telefon bağlantım yok.Binanın girişinde bir santral var ve oradan dairelere bağlantı dağıtılıyor.İç hat olarak kullanılabilen bir telefon var.Telefon ve interneti ayırsınlar diyerek ne demek istediklerini anlayamadım.Burada bir santral görevlisi gibi uzman da mevcut değil.Zamanında modemle beraber gelen sanırım splitter deniyor o kutuyu denememe rağmende bir sonuç alamadım.Saha ekiplerinin arıza kaydına düştüğü notu müşteri hizmetlerinden edindim şöyle demişler.

"İç tesisat dahili santralle beraber giriliyor
Ankastreda kadar hat sağlam iç tesisat elektrçi yardmıya düzenlemeli.
Ankastreda 15mb kapasite var."

Bir elektrikçi bu sorunu nasıl çözebilir ? Yeni bir hat çekilmesi veya kablo değişilmesi bir işe yarar mı ? Bu işlem sırasında binada özgürce kırıp/dökme imkanına sahip değilim. Şimdiden teşekkür ederim.

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Forerunner -- 8 Mayıs 2014; 14:34:35 >

B
11 yıl
Yarbay

Modem arayüzüne girip hat değerlerini paylaşırsan yardımcı olabiliriz.




Bu mesajda bahsedilenler: @Forerunner
F
11 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

Sanıyorum istediğiniz değerler bunlar.Değilse tam olarak teknik kısaltmalarıyla görmek istediğiniz değeri tarif ederseniz sevinirim.Şimdiden teşekkür ederim.

< Resime gitmek için tıklayın >undefined





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Forerunner -- 4 Mayıs 2014; 13:59:32 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @BonezCrusher
B
11 yıl
Yarbay

Snr ile hat zayıflaması kötü önceden 8 mbit rahat kullandıysanız telekoma arıza kaydı bırakın.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Forerunner
R
11 yıl
Teğmen

Aynı sıkıntı bendede var 2,5-3 aydır uğraşıyorum 3 senedir aynı binada 8Mbps kullandım sıkıntı yoktu geçen aylarda birden kopmalar yaşamaya başladım hız 2Mbpsye düştü, Geçen haftalarda eve geldiler ölçüm falan yaptılar santralden bir şeyler yaptılar, düzeldi dediler fakat bu sefer hızım 4Mbpsoldu. Aynen banada evin içinden kablolarla sıkıntı olabilir direkt telefon kutusundan modeme kablo çekin diyorlar ama bugüne kadar bir şey yoktu bugünden sonra neden kablolarda sıkıntı olsun ayrıca sıkını olsa hiç çalışmaması lazım değil mi? Kablo çektirsem telefon kutusu binanın girişinde evimde 2 katta oradan oraya nasıl kablo çekilir evin içine apartmanın içinden geçen? Hızım şu anda 4Mbps ama 8Mbps parası veriyorum. Devamlı arıyorum tamam efendim en kısa sürede düzelteceğiz diye bilgi veriyorlar.


Bu mesaja 2 cevap geldi.
İ
11 yıl
Yarbay

Spesifik olarak sizlere söylemiyorum ama genel konuşursam eğer, bakır kablolarda zamanla korozyon olabiliyor ya da apartman içi tesisat kötü döşenmişse, kısa devre oluşabiliyor. Haliyle bu da sinyal kalitesini etkiliyor. Bazen hiç bağlanamıyorsunuz bazen de parazitten dolayı hız düşmeye başlıyor. O yüzden "3 senedir bir şey yoktu, bir anda ne oldu" diye şaşırmamak lazım :) Evime kadar gelen yer altından gelen kabloların su alması sonucu ben de benzer şeyleri yaşamıştım. Yağmur yağınca bağlantım kopuyor, yağmurdan sonra kademeli olarak hızım yükseliyordu (su çekildikçe). Ankastreden sonrası bize ait olduğu için Telekom da karışmıyor tabii.

Genelde Telekom'un kendi kabloları iyi yalıtılmış ve sorunsuz oluyor ama sağı solu belli olmaz tabii. Apartmana bağlantı yapılan noktalar açıkta kalıyor bazen. Zamanla doğa koşullarından olumsuz etkileniyor.

Bir de tüm altyapı düzgün olduğu halde porttan vb. sebeplerden kaynaklanan sıkıntılar var, onlar ayrı bir konu tabii.



F
11 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

Yorumlarınız için teşekkür ederim peki şimdi türk telekomu arayıp arıza kaydı bulunmaktan başka ne gibi işlemler işe yarayabilir acaba ?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @igorparker , @rock43v3r , @BonezCrusher-
R
11 yıl
Teğmen

quote:

Orijinalden alıntı: Forerunner

Yorumlarınız için teşekkür ederim peki şimdi türk telekomu arayıp arıza kaydı bulunmaktan başka ne gibi işlemler işe yarayabilir acaba ?



Hocam TTnetin EliTT hizmet diye bir zımbırtısı var. Teknik açıdan donanımlı servis geliyor ve problemi çözüyormuş. Bu problemi çözmek için onu önerdi TTnet. Tekrar kontrol ettiler bizim tarafta sıkıntı yok sizin kablo vslerde sıkıntı var dediler. Bu EliTT hizmeti kabul ederseniz randevu veriyorlar servis ücreti 10 TL imiş. Gelip sıkıntıyı buluyorlar ve tamir ediyorlarmış. Eğer değişmesi gereken şeyler varsa onun ücretini ödüyormuşuz, mesela ankastre ücreti 40 tl falan filan. Ücretler faturaya eklenecekmiş. Bende kabul ettim gelip baksınlar düzeltsinler diye. Bakalım Randevu aldık Cumartesi gününe ne olacak. İnternette araştırdım şikayetçi olanlar var gelmediler, yapmadıkları şeyleri faturaya eklemişler diye ama başka çaremiz yok. Elektrikçi bulup getirsek ne kadar anlayacak sıkıntı nerede diye çaresizlikten deneyeceğiz.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rock43v3r -- 7 Mayıs 2014; 10:58:15 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
İ
11 yıl
Yarbay

Elit hizmete para vermenize gerek yok. Türk Telekom'a arıza kaydı bırakırsınız, en azından sorunun kaynağını tespit ederler. Sorun kendilerinde ise zaten çözerler. Size ait kablolarda, ankastrede vs. sorun varsa da tespit etmiş olursunuz. Bir elektrikçi kabloları yeniler icabında (kabloyu siz alın).



F
11 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

Anladım çok teşekkür ederim tavsiyeleriniz için bir elektrikçi çağırıp baktırmak son çare sanırım.Tekrar teşekkür ederim ilginize.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @igorparker , @rock43v3r
İ
11 yıl
Yarbay

Rica ederim :)


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Forerunner
K
11 yıl
Yarbay

telefondan modeme giden hat kablosunu yenile bak...sık karşılaştığım bir olay hat kablosu ezik burkuk deformeyse dediğin olay oluyor..elektirkçi çağırıp ne para bayılıyon bir tel kablosumu değiştiremiyon(bayan değilsen tabi)





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerimcem -- 7 Mayıs 2014; 16:37:33 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
F
11 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

4 tl karşılığında splittera giden kabloları değiştirerek sorunu çözdüm.Bilgi olması açısından yazmak istedim.Tekrardan teşekkürler.


Bu mesaja 2 cevap geldi.
K
11 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: Forerunner

4 tl karşılığında splittera giden kabloları değiştirerek sorunu çözdüm.Bilgi olması açısından yazmak istedim.Tekrardan teşekkürler.

yani ufak tefek şeyler için elektirkçi çağırmaya gerek yok hat kablon ezilmiş veya deforem olmuş..geçmişolsun..





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerimcem -- 8 Mayıs 2014; 14:43:05 >

S
11 yıl
Yarbay

Son hat değerleri nasıl peki?



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Forerunner
F
11 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

Sorunsuz 10-12 saatlik bağlantıdan sonra 2 defa 3-4 aralıklı kısa kesilmeler meydana geldi.Çözüldü diye rahatlamıştım fakat her an olacak diye ne oyuna girebiliyorum ne birşey yapabiliyorum.Gerçekten anlayamadım.Müşteri hizmetlerinden hız sabitlendiği söylenmişti arayıp hızı düzelttirme durumu işe yarayabilir mi acaba ? Son hat değerleri.

< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Forerunner -- 8 Mayıs 2014; 22:26:50 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @kerimcem , @Srcn81
S
11 yıl
Yarbay

Hiç fark etmemiş aynı duruyor, 4 mbps hız verilmiş 5 mbps alırsanız daha kötü olacaktır.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Forerunner
K
11 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: Srcn81

Hiç fark etmemiş aynı duruyor, 4 mbps hız verilmiş 5 mbps alırsanız daha kötü olacaktır.

hat kablosunda hatta ezilmeler olursa ttnetin yazılımı otomatik düşürüyor sen sorunu düzltsende ne yazzıki ttnet otomatik arttırmıyor....
arkdaşım slipttersız kullan bi süre ...tabi tel gelince kesilmesi normal...





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerimcem -- 8 Mayıs 2014; 23:04:09 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
I
11 yıl
Yarbay

değerlerin kötü, upload daha da berbat. Kabloyu yenile 10 mbps e kadar yolu var.



C
7 yıl
Binbaşı

hocam sonuç ?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @rock43v3r