| maximun çizgisinden yarım santim yukarıdaysa yağı doldurduğunuz yere gidip fazla yağı çekmelerini isteyin. bunun için sizden para isterlerse birdaha oraya gitmeyin. |
| yağ fazlaysa eksozdan beyaz duman atar,ortalığı beyaza boyar :) acilen fazlalığın çekilmesi lazım.. |
| Karter içindeki yağın olması gerektiğinden daha fazla seviyede olması halinde, krank dönerken yağa çarpabilir. Böylece krank üzerinde bir balans oluşur. Aşırı yağ konulmuş araçlarda karter iç basıncının yükselmesi ve piston kollarının eğilmesi durumu ortaya çıkabilir. Krank keçeleri gibi yağı tutan keçelerin patlayarak yağın dışarı akması sorunları gözlemlenebilir. Doğru olan yağ seviyesinin üreticinin tarif ettiği seviyede olmasıdır. |
| Araç fazla yağı zaten kendisi atmıyor mu? Yanlış mı biliyorum? |
|
Aslında aşırı fazla değil, yağ çubuğunu 4-5 mm geçmiş durumda. Normalde motorun kapasitesi 4,6 lt. Yağ boşaltılsa dahi 200 gr civarında yağ her zaman kalıyor içeride. 4,5 lt yağ konuldu tekrar. Biraz fazla geldi. |
O kadardan bir şey olmaz. |
| Fazla yağı atar motor, terleme yapar motorun sağıdan solundan...Özellikle sıkıştırdığın zaman. |
| o yağı aldır bence mutlaka hemde. iki çizgi arası yapmalısın. |
çözüm: 60 ml şırınga : 1.5-2 tl civarı akvaryum hortumu 1-2 metre : metresi 1 tl akvaryum hortumunu şırıngaya tak yağ çubuğunun deliğinden uzat hortumu bir kaç kere yağ çek arada yağı kontrol et tamamdır benim de karter yamun acaba yağ seviyesini farklı gösterir mi veya araca zararı olur mu? |
| Arkadaş bu konularda bilgisiz. Dizel partner'ine 4 litre yağ ekliyor. 3-4 km yol gidiyor ışıklarda motor stop ediyor, ediş o ediş. 1200 lira mı ne masraf çıkmıştı. |
| Bizde de yağ fazla(aynı sizinki gibi yarım santim) ama çok sıkıştırmıyoruz ayrıca akvaryum hortumu pek işe yaramıyor.Bizim yağ çubuk yerinden içeri girmedi. |
| Motor fazla yağı kendisi atmaz. Ayrıca krank karterdeki yağ ile yağlanır. Fazla yağ keçeleri patlatır. özellikle şanzıman tarafını ve bu keçenin değişimi için şanzuman iner. karter civatasını gevşeterek yağı eksiltebilirsiniz. |
| fazla yağın veya eski kötü yağın 100 km kullanımı mekanik arıza yapar mı? mesela gürültülü çalışma veya süpap ayarı bozulması gibi. veya piston etek vurması gibi. uzmanlar cevaplayabilir mi? |
| Fazla yağ keçelere zarar veriri. Eski veya özelliğini kaybetmiş yağ ise aşınma yapar. Bunu yağ çubuğundaki yağı parmaklarınızla ovalayarak anlayabilirsiniz. Eğer ufak kum taneleri gibi taneceikler varsa motoru aşındırıyor demektirk. Birde zamanı geçmiş yağ ısıya çok fazla dayanamaz ve motor yağ yakar. |
| Otomotorrte, ben fazla yağla 330 km uzun yol geldim, bi 200 km de şehir içi kullandım. Performans düşüklüğü dışında bir sorun görmedim. Fazla yağı aldırdım, boğaz kelebeğini temizlettim araba değişti sanki. |
|
Herkes farklı birşey söylemiş, ama çoğunluk zarar vereceğinin altını çizmiş. Risk almaya değmez, acilen fazlalığı aldırmanızı tavsiye ederim... |
Zarar etmez. Kısa bir zaman sonra contalardan dışarı sızar ya da motor tarafından yakılır makul seviyeye iner. Zaten yağ kontrolünü ne için yapıyoruz. Elbette azaldığı için. |
Motora fazla yağ konulmasının zararlı olduğunu biliyorum.
Fakat şöyle bir durum var.
Yağ çubuğundan yaptığım ölçümde yarım santimlik fazlalık gözüküyor. Bunun bir zararı olur mu?
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.