En full donanim civicte yeni kasa park sensoru ve kendiliginden kararan dikiz aynasida yok |
Geri görüş kamerası orta donanımda bile standart olduğu için olabilir mi acaba? Yoksa hayranı olduğun markanın aracında orta donanımda park sensörü ve hız sabitleyici bile olmamasıyla mı karıştırdın? |
Tadigimiz abi abi aldi serviste park sensoru taktirdi kararan dikiz aynasi taktirdi Comfortline donanimda hiz sabitleme olmmasi bir yonden mantikli bir yonden ise sacma |
Hangi yönden mantıklı söyler misin ? |
Herhalde bu konudan dolayı sormuştunuz, Mehmet Hocam. Yukarıda arkadaşın Jetta ile ilgili saydığı 3 donanım Civic'de VSA içine dahil olarak mevcuttur. Üreticilerden birisi ayrı ayrı adlandırmış sadece... |
VSA=ESP değildir. VSA= ESP + ASr + çekiş kontrolü + falanfilandır. ((Bu forum ne iğrenç bir hale geldi artık nereye girsem cihanair adlı bir "troll" ve vw, seat falan filan... Adam Honda'yla ilgili soru sormuş VW ne alaka burda anlayamadım. Her konu aynı)) |
VSA=ESP'dir zira ESP'nin kendisi=ASR+ABS+ falan filan şeklinde gidiyor. |
Bir çok firmanın opsiyon olarak sunduğu güvenlik donanımları civic'de her donanım seviyesinde standart sunulmuştur. Civicte hepsinin ayrı ayrı bi iki defa yazmak yerine toptan VSA denmiştir. Bazı konfor odaklı, ego okşayıcı donanımları eksik olsa da güvenlik konusunda sınıfının üst sıralarında yer alır. Kimilerinin kabullenmesi zor olsa da ever en az jetta kadar güvenilirdir. |
Vsa'nın içinde edl, xds, msr falan filan hepsi var zaten, < Resime gitmek için tıklayın > |
Elektronik diferansiyel kilidinin ne işi var ? Diğer söyledikleriniz civic'de vsa ile olan özellikler. |
Tam bilgim olmadığından kesin bir iddiada bulunamayacağım fakat ABS olan bir otomobilde ESP olmayabiliyor. ESP açılıma da zaten malumunuz electronic stability control. Bu açıdan bence ESP≠VSA 'dır. |
Vsa'nın içinde elektronik difransiyel kilidi de mevcut. |
Ne iş yapıyor peki ? Diferansiyeli mi kitliyor gerektiğinde ? Bizim araçlarda diferansiyel kilidi mi var yani ? |
Geri görüş kamerası olan bir araçta ayrıca park sensörüne ihtiyaç var mı ? önce orta donanıma cc ve esp koymayan 2 hava yastığı ile itelenen modelleri öv sonra zaten ihtiyaç olmayan bir donanımı koymadığı için Honda'yı taşla, bu denli taraflı yorumlar yapmanız insanı düşündürüyor... |
Otomobil endüstrisinde bir mekanik ama maksimum tork dağılım oranlarını sensörlerden ecudan vs gelen dataya göre dinamik olarak belirleyen bir gerçek edl var bir de virajın içindeki tekerlere fren yaptırmak suretiyle Edl takliti yapan vw'nin golf 6 gti ile meshur ettiği fakat hondanin nerdeyse 20 yıllık vsa dökümanlarında anlattığı sanal edl -xds var. Sizin araçlardaki ikincisi oluyor. Burada honda kendi ağzından vsa sınırlı kaymalı difransiyel işlevi de görüyor demiş zaten... http://www.hondanews.com/channels/acura-automobiles-ilx/releases/2013-ilx-safety |
bende analamdım pek önden çekişli araçta diferansiyel kilidimi var ![]() |
Toz-toprak (kayma yaratacak) dik bir yokuşa çıkmaya çalışırken tüm camlar açık olsun. Kayma eiğilimine giren teker anında frenleniyor, farklı yönlerden sesler duyuluyor zaten. Çekiş sağlayabilen teker ise dönmeye devam ediyor, frendeki teker tutunursa frenden çıkıyor. Sağa sola kayıp yamulmadan yukarı çıkmayı sağlıyor. Edl konusunda bulduğum ve işe yaradığını düşündüğüm tespit yöntemi bu |
Pek çok araç var, hatta civic sedanın bile gerçek lsd opsiyonu var abd de... |
Tabi ABS veya ABS+ASR olan her araçta stabilite programı olmayabilir. 1. ABS 2. TC/ASR Bu iki alt teknoloji olduktan sonra bunlara tek tek müdahale edecek modülü takarsanız ESC/DSC/ESP/VSA'nız hayırlı olsun. Programlanabilir bir sistem oldugu icin ne kadar kaymaya izin verecegi, ne kadar patinaja izin verecegi değişebilir. Bazı arkadaşlar yok VSA sunu limitliyor ESP bunu limitlemiyor gibi söylemlerde bulunuyor. Bu tamamen yazılımsal. Kendi aracımda bir alt kademeye geçince limitler bir hayli gevişiyor mesela. Yazılım farkları olduğu için bazı ek özellikle gelebilir. Mesela benim aracımda yağmur sensörü çalıştığında fren disklerini kurutma özelliği, viraj içinde fren yaparken iç ve dış tekerlere farklı fren basıncı uygulayarak stabilite artırma, yazılımsal differenasiyel kilidi vs hepsi ESP modülü üzerinden kontrol ediliyor. Bu kadar özellik diye saydıkları şeyler hepsi programlama ürünü. Bu yüzden ismi ne olursa olsun bu teknoloji bütün markalarda 3 aşağı 5 yukarı aynı. Yazılım farkları olabilir ki bunun bir önemi yok çünkü aynı fark bir markanın iki modeli arasında bile olabiliyor. |
aracımı satıp yeni bir araç alma arefesindeyim. Aklımda Avensis, Civic, Jetta gibi modeller vardı.
Dün jetta ve civic'i inceledim.
Hanım Jetta'yı daha çok beğense de LPG uyumsuzluğu ve dizelin yüksek fiyatı neticesiyle şimdilik uzağız jetta'ya.
Civic'in ise elegance-otomatik versiyonunu test ettik. Jetta kadar olmasa da kendi halinde güzel bir araç.
aklıma takılan konu şu;
Jetta'nın broşüründe EDL ( elektronik diferansiyel kilidi) MSR ( Motor çekiş Kontrolü , ASR gibi yardımcı sistemler yazılıyken Civic^te sadece VSA, ABS, EBD yazılı.
Jetta'da olup da civicde olmayan bu 2 donanım çok mu hayati öneme sahip?
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.