videoyuda koyamadım bir şekilde adminler düzeltebilirse sevinirim http://www.youtube.com/watch?v=BUOUxfE_cUc&feature=youtu.be |
aynı motor citroen c2 var bende hemde iki tane. bu motorun en büyük avantajı çok tasarruflu olmasıdır. Yeni ben asla bir performans canavarı olmasını beklemedim ve beklemekte epeey yanlış olur. uzun yolda 160-170 giderim banamısın demez ayrıca benim c2 0-100 aralığını 15 saniyede tamamlıyor en geç . aracım 187000 de ama içinde mobil1 yağ var ayrıca bakımlarda bütün parçaları orijinal alırım. ve en önemlisi Shell GTL yakıt alırım.. Not : Senin motoru biraz gürültülü buldum. |
Dediğiniz gibi cidden çok tasarruflu araba araba bagaj ağzına kadar arka koltuk bile ağzına kadar dolu 3 yetişkin istanbul-izmit-bolu 40 km bozuk yol yedigöllere ve aynı yolları geri döndü 100 liralık mazotla 560 km yol yaptı ki uzun yoldan sonra çeyrek depo vardı geri kalan yakıtı şehir içinde bitirdim. Bakımlarını bende aksatmam ama orjinal parça kullanmam 5 bin km'de bir hava filtresi değiştiririm kendim 10 tl :) yağı 10 binde bir po'da değiştirmiştim. Mazotuda full'den alıyorum genelde tam öğrenci arabası anlıyacağınız bu konuda hiç şikayetim yok fakat performans konusunda cidden çok çileden çıkartıyo artık. Ses konusundada çanakkaleye gidip geldim son zaman arkadaşlarımla yol üstünde ki ucuzcu benzinliklerden mazot almıştım ondan kaynaklı normalde bu kadar sesli değil ![]() |
Aracınızı biraz fazla hantal buldum bende, bu alt devirlerdeki hantallığı chip tunning ile mutlaka giderebilirsiniz. Motorun turbosunda ıslık, yağ yakma gibi olaylar başladıysa chip yaptırmayın. |
Dediğiniz gibi sağlam motorlar bana da bir sorun çıkarmadı yolda bırakmadı hiç şimdilik ![]() ![]() |
Videodan tam çıkaramadım ama yağlama çubuğu terletiyor olabilir, şuanki motor yağınızın değerleri nedir ? (10-40,5-30 tam-yarı sentetik?) |
Yağı en son po'da değiştirdim 10-40 w yarı sentetik yağ almıştım. Fakat şöyle birşey var aracı aldığımdan beri mazot filtresi hiç değişmedi o etki yapar mı? Resimde ilk aldığım zaman çekmiştim hava filtresinden turboya giden boru bantlanmıştı onunda yenisini aldım ve değiştirdim hava kaçırıyo diye fakat değişen bişey olmadı. < Resime gitmek için tıklayın > |
Yağı 5-30 tam sentetik mobil 1 yapıp hava filtresinide değiştirirseniz farkı mutlaka belirgin şekilde hissedeceksiniz. Özellikle filtreyi ben bakım gelmeden 2 kere değiştiriyorum etkisi büyük ve pahalı bişey değil. ![]() |
Hava filtresini bende 5000 km de bir değiştiriyorum dediğiniz gibi hem yakıt tüketiminde hemde arabanın gitmesinde bariz bir fark oluyor 2 km kaldı yağ değişimine zaten bu sefer dediğiniz yağı kullanırım teşekkürler ![]() Birde şu fıss tıss sesi var turbo borularından hava mı kaçırıyo acaba 1750 dd de max torku vermesi gerekirken benim araba 2000 dd i geçtikten sonra kendine geliyo bi nebze bunun sebebi ne olabilir ? |
mazot filtresi çok etkiler performansı bir defa onu kesinlikle değiştirmenizi öneririm.artı fullden falan yakıt almayın.depoda 8-10 lira kar edeceğim diye niye gitmeyen bir arabaya binesiniz ki.Shell gtl ya da v-power ile deneyin ne demek istediğimi anlarsınız.ben de sizin gibi bir müddet önüme gelen yerden aldım ama eski tip motor bile olsa benim araçta dahi arabayı mahvetiğini gördüm.hava filtresini erken değişmeniz güzel.bir de aracınızı devirli kulanın.kurum yapmış da olabilir.bu araçlardan çok bir performans beklemeyin.bu araç sollamalarda kendini atıyorsa ara hızlanmaları tatminkarsa rampalarda 5.vitesle istekle tırmanıyorsa sorun yok demektir.68bg lik motor sonuçta.kasa da ağır sayılır motora göre.0-100 zaten 14 saniyeden aşağı olmaz.aracın teknik verilerinde son hız 165 diyor zaten.keyifli sürüşler dilerim. |
Sİz 100'e çıkana kadar ben uyuya kalmışım. ![]() Şaka bi yana 68 hp araç , dizel , tahminimce yakıt olarak da sizi hiç üzmüyordur. Böyle bi motordan bence performans kaygınız olmaması lazım. Eğer performanslı bi araç istiyorsanız bence satın bunu. Motorla uğraşmaya değmez. |
o sesi bir ara kaydedin bu konuya ekleyin devam edelim, yağa dikkat etmek gerekiyor aracın çekişi belirgin şekilde değişiyor. ayrıca çoğu kişinin demiş olduğu gibi sollamalarda gidiyor ve rampalarda en az 1.6 benzinliler gibi tırmanıyorsa uğraşmaya bile değmez. |
Yorumlarınız için teşekkürler bakımdan sonra öneriler doğrultusunda malzemeleri seçip tekrar bir video çekerim burda karşılaştırırız farkı. Yokuşlarda pek sorunum yok gayet iyi ivmeleniyor fındık turbosuna göre ![]() ![]() ![]() |
Aman hocam ağzını hayra aç sorun çıkmasın yüzümüz hep gülsün ![]() |
Aynı aracı kullanan birisi olarak hantal olmasından bende çok şikayetçiydim.Aynı motoru kullanan c3,c2,fiesta,206 vb. araçlar xsaralar kadar hantal değil. Aracınıza 5w30 yağ koyarsanız aşırı derecede yağ eksiltmesi yapar ![]() Rampalarda kesinlikle sıkıştırmayın çünkü sıkıştırmaya gelen bir araç değil!!! hararet yaptırabilirsiniz...Unutmayın araç 1200 kg!Yolcularla birlikte bagaj falan doluyken 1500 kg ağırlığı çok rahat geçiyoruz çoğu zaman... Kesinlikle rampalarda benzinli 1.6 araçlar gibi gitmesini beklemeyin büyük hayal kırıklığı yaşarsınız özellikle yaz sıcaklarında motor şişti mi kamyonlar yanınızdan uzar gider ![]() Bu aracı ben böyle kabul ettim ve alıştım ![]() Deposu 40 lt ama en fazla 36 lt mazot aldığını gördüm.Bir depo mazotla 100-105 km hızlarda 1200 km menzil görmek mükemmel ötesi birşey... Bırak millet 0-100 km hızlara 9 snde falan ulaşsın ![]() edit:harf hatası |
Bu arada yanlış anlaşılmasın lastik önerisi olur, oto parfümü olur yada yakıt önerisi olur ufak tefek şeyleri kastettim. Ha ayrıca motor aşınmadıysa kesinlikle yağ eksiltmez, aynı korkuyla ustama söylediğimde hayır 5-30 tam sentetik olduğu için daha az yağ yakar dedi ve şimdi diğer bakımı geldi yağda eksilme yok. Bu korkunuz olmasın, sadece ilk denemede kontrol edin anormal bir eksilme yoksa bundan sonra devam edersiniz tam sentetikle. ![]() |
Yağ konusunu şuanda bilmiyorum km fazla muhakkak aşınma vardır fakat denemedende bilinmez ![]() ![]() ![]() |
Teknik Özellikleri
1.4 HDi 68 BG 4000 rpm
160 nm tork 2000 rpm
0-100 14.4 sn
Ağırlık 1202 kg
Son hız 168 düzeltmeler için chnbs'ye teşekkürler
Videoyu izlemek için tıklayınız
http://www.youtube.com/watch?v=BUOUxfE_cUc&feature=youtu.be
Şimdi sormak istediğime geldi sıra ben bu aracı biraz canlandırmak için chip tuning yaptırmak istiyorum. Olay çıkmadan chip tuningten çekinmiyorum fakat aracımın kilometresi fazla ve benden önce yüksek ihtimal şirket aracıydı bu nedenle bu saatten sonra chip tuning yapılır mı diye endişe duyuyorum bi yeri çatlar patlar mı. Çok fazla para harcamadan ne gibi değişiklikler yapabilirim öğrenciyim okula gidip gelmekte ve ara sıra uzun yolda kullanıyorum aracı öle hız yapıyim makas atayım yarışıyim gibi derdim yok sadece ışıkta kalkarken imana gelmesin yokuşta rahat kaldırabileyim birazda boştayken arabayı kaldırmak için gaza bastığımda çabuk devirlensin rahat kaldırayım istiyorum. Birde videonun sonunda motor kısmını çektim orda bi tıslama sesi geliyor bu ne ile ilgili olabilir radyatörle ilgili vs değil çünkü araç stop ettikten sonra o ses kesiliyor.
Şimdiden okuduğunuz ve cevapladığınız için teşekkürler
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi szralp -- 9 Eylül 2012; 15:37:45 >