Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
24
Cevap
2142
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Yakıtla ilgili bir soru
K
13 yıl (4913 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Bir yokuşu çıkarken fazladan yaktığımız yakıtla, aynı yokuşu inerken tasarruf ettiğimiz yakıtı karşılaştırdığımızda nasıl bir sonuç ortaya çıkar?

a)toplam mesafede yokuşla iniş birbirini dengeler, o mesafeyi düz yolda gitmiş gibi yakarız?
b)çıkarken yaktığımız fazladır?
c)inerkenki tasarrufumuz fazladır?

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



D
13 yıl (4765 mesaj)
Yarbay

B-Çıkarken fazla yakarım diye düşünüyorum.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
R
13 yıl (2007 mesaj)
Binbaşı

Bende B şıkkı diyorum.Çünkü rampada değerler inanılmaz artıyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
D
13 yıl (2498 mesaj)
Yarbay

Bizim burada Şelale Park vardır ve rampa çıkarak ulaşılır ancak inişte geçenlerde arabayı viteste bıraktım aşağı doğru ve 1-2-3 vitese kadar gaza dokunmadan çıktım, devir sayacı 2. viteste 3400'e kadar çıktı. Cevaba gelirsek bence de çok az bir farkla b şıkkı



K
13 yıl (4913 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: delgadobm

B-Çıkarken fazla yakarım diye düşünüyorum.

Abi dün peder beyle iş yerine gidiyorduk.Şirket Çamlıca'da.Ben de aracın fazla yaktığını ama bu kadar yokuş tırmanmaya göre normal olduğunu söyledim.Peder de dönerkende iniyoruz sonuçta, dengelemesi gerekir, çıkarken fazla yakıyorsan, inerkende az yakar dedi.Benim de kafam karıştı Birbirini dengeler mi merak ettim.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kubilay S. -- 19 Temmuz 2012; 13:53:54 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
G
13 yıl (20472 mesaj)
Yarbay

hiçbizaman dengelemez, rampada çok kaybedilir



Z
13 yıl (4256 mesaj)
Yarbay

Birbirini dengelermi bunu depoyu fulleyip uzun rampalarda ölçebiliriz kesin olarak.Ama şu varki ben aracı vites bırakarak rampa iniyorsam devir ne olursa olsun araçtaki yakıt tüketimi sıfır oluyor.Ama rampalarda birazda dizelin yüksek torkuna dayanamayıp yardırdığım için 17-21 ler arasına kadar çıkabiliyor anlık tüketim yokuşun durumuna göre Bu durumda bir denge olur mu kesin cevap vermek zor


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
13 yıl (2371 mesaj)
Binbaşı

Fındık motorlu 1.3 Multijet Doblo Cargo'da bile değerler 26-27 litrelere çıktıysa hiç kimse beni inerken sağlanılan tasarrufun daha fazla olduğuna inandıramaz.


Bu mesaja 2 cevap geldi.
M
13 yıl (10668 mesaj)
Yarbay

Çıkarken daha fazla yakacaktır kubilay. Araç neticede tam performans çıkıyor ben bazen max. hp bandında bile çıkıyorum yani +5000 devir yapar. Telafi edilir ama 100 metre yokuş çıkılıyorsa 1 km yokuş inilmeli ki dengelensin.



E
13 yıl (355 mesaj)
Yüzbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: Öklid

Fındık motorlu 1.3 Multijet Doblo Cargo'da bile değerler 26-27 litrelere çıktıysa hiç kimse beni inerken sağlanılan tasarrufun daha fazla olduğuna inandıramaz.

göstergede max 25lt gösteren araçla nasıl 26-27 yaktırabiliyosun.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
13 yıl (2371 mesaj)
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: elfiasis

quote:

Orijinalden alıntı: Öklid

Fındık motorlu 1.3 Multijet Doblo Cargo'da bile değerler 26-27 litrelere çıktıysa hiç kimse beni inerken sağlanılan tasarrufun daha fazla olduğuna inandıramaz.

göstergede max 25lt gösteren araçla nasıl 26-27 yaktırabiliyosun.

doğru doğru 21.6 falan gösteriyordu sanırım tam hatırlayamadım ama 20 litrenin üstünde olduğu kesin.


Bu mesaja 2 cevap geldi.
H
13 yıl (27229 mesaj)
Yarbay

ben yokuş çıkarken yavaş çıkıyorsam 7.5 litre gibi, eğer hızlı çıkıyorsam 5.5 litre gibi değerleri yakalıyorum.

yokuş aşağı inerken, bazen bırakıyorum kendisi gidiyor, hiç yakmıyor. hafif gaza basarsam 3.5 litre gibi değerle aşağıya iniyor.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
13 yıl (3524 mesaj)
Teğmen

B şikki.

Çikarken;
- Yer çekimine karşi güç harciyorsun.
- Kick down yapmasan bile pedala verdiğin yük, düz yoldan fazla oluyor.
- Atalet.
- Aracinin önünun hafif dikleşmesi aero dinamizmle oynuyor.
- vs vs.

Inerken;
- Eğer gaza basmazsan araç boştaki gibi yakit harcar. Pedaldaki yük hariç hiç bir değişim yakiti etkilemez.

Yani kisaca B



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

B
13 yıl (3069 mesaj)
Yüzbaşı

fizik kanunlarına göre inerken de çıkarken de yerçekiminden başka kuvvetlere ( sürtünme ) maruz kaldığımız için inerken kazanılan enerji, çıkarken kaybedilenden az olur her zaman.



E
13 yıl (355 mesaj)
Yüzbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: Öklid

quote:

Orijinalden alıntı: elfiasis

quote:

Orijinalden alıntı: Öklid

Fındık motorlu 1.3 Multijet Doblo Cargo'da bile değerler 26-27 litrelere çıktıysa hiç kimse beni inerken sağlanılan tasarrufun daha fazla olduğuna inandıramaz.

göstergede max 25lt gösteren araçla nasıl 26-27 yaktırabiliyosun.

doğru doğru 21.6 falan gösteriyordu sanırım tam hatırlayamadım ama 20 litrenin üstünde olduğu kesin.



Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
13 yıl (2371 mesaj)
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: elfiasis

quote:

Orijinalden alıntı: Öklid

quote:

Orijinalden alıntı: elfiasis

quote:

Orijinalden alıntı: Öklid

Fındık motorlu 1.3 Multijet Doblo Cargo'da bile değerler 26-27 litrelere çıktıysa hiç kimse beni inerken sağlanılan tasarrufun daha fazla olduğuna inandıramaz.

göstergede max 25lt gösteren araçla nasıl 26-27 yaktırabiliyosun.

doğru doğru 21.6 falan gösteriyordu sanırım tam hatırlayamadım ama 20 litrenin üstünde olduğu kesin.





Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
13 yıl (1517 mesaj)
Binbaşı

Rampa çıkarken hep düşündüğüm bi konudur.
3-4 kez kabaca şöyle bir deneme yaptım;

Çevreyolunda seyrederken rampaya 7-8 km kala yol bilgisayarının 1. ve 2. hafızasını sıfırlıyorum. Rampaya yaklaşana kadar 70-80 km/sa hızla elde ettiğim ortalama 5 lt/100km dolaylarında. Rampaya yaklaşık 1 km kala yol bilgisayarının 1. hafızasını sıfırlayıp çok hafif gaz vererek 90 km/sa hıza ulaşıyorum ve 6. viteste minimum gaz vererek (hız 70km/sa altına düşmeyecek şekilde) tırmanıp ayağımı gazdan çekiyorum. Rampanın iniş ve çıkış eğiminin aynı olduğunu kabul edebiliriz ancak iniş uzunluğu 600 metre kadar daha fazla.
İnişten 1-2 km sonra genel yakıt tüketimi 5.6 lt/100km, rampa için sıfırladığım yakıt tüketimi 6.5 lt/100 km. Aynı kullanım tarzıyla 10-15 km sonra genel yakıt tüketimi 5.3 lt/100 km gibi bir değer alıyor.

Ölçüm metodum ne kadar doğrudur bilmiyorum ancak aldığım bu değerler neticesinde sorunun cevabının B şıkkı olduğunu düşünüyorum.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
Y
13 yıl (6606 mesaj)
Yarbay

Kesinlikle dengelemez.Misal düz yolda 90 km hızla 5 litre yakan bir araç yokuşu çıkarken 20lt gösterdiğini düşünürsek inerken hiç yakmasa bile ortalaması 10 lt olur.Benim aracım ilçe çıkşındaki 5 km lik rampayı çıkarken 17-18 lt gösteriyor.inerken hiç yakmadağını farzetsek bile ortalama 8,5-9 litre yapıyor.Oysa genel ortlamam 7 litre civarı.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
13 yıl (10428 mesaj)
Yarbay

Rampa çıkarken 1.6 benzinli araçla 8.5lt değeri görmüş biri olarak inerken tasarruf edilir diyorum


Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
13 yıl (355 mesaj)
Yüzbaşı

bence bu konuyu cutoff sistemine bağlarız. viteste indiğin süre çıktığın süreden daha uzunsa kar ederiz diye düşünüyorum.


Bu mesaja 1 cevap geldi.