Gerek yoktu ki...Türkiyede zaten ucuzmuş. Kimsenin vw fiyatlarından şikayeti yok. Forumdaki vw severlerin fikri bu yöndeydi. |
Brezilya ya ucuz otomobil gidiyorsa buraya da kesin gelir ![]() Ayrıca ucuz diye gelen otomobillerin fiyatı, bir süre sonra aradaki farkı hızlıca kapatır, burası Türkiye... |
Doğru tespit,Hyundai'nin durumu geldi aklıma. |
ESP siz Pololara o kadar para istiyorlarken, ABS siz ve hava yastıksız modellerine de 30-35 çekerler artık. ![]() |
Ucuz passatla jetta yazdıralım bari kendimize üç sene sonra anca sıra gelir,bu fiyatlarla bir sene bekleniliyorsa..... |
Datsun markasını özlemiştik. Eskiden şarkılar da bile geçerdi. Jethro Tull 'Lap of Luxury' Buy me a Datsun or Toyota --- get the tax man to agree all expenses I can muster from the lap of luxury. |
Nissan Dacia yı, VW de skodayı kullanmak istemiyor anlaşılan... Bir çok ülkede nissan araçlar reno diye renolar nissan diye satılıyor anlaşmalarından dolayı. |
Adı Halk Arabası olan bir marka daha ucuz marka peşinde niye koşar? Fakir Arabası mı olacak bundan sonraki adım? |
Datsun 240Z akar |
Rusya, Hindistan, Çin ve Endonazya'ya Türkiye'yi de eklemek gerek ![]() |
Tüh, böyle olursa prestij ve kalite yerlerde olacak. ![]() Düşünsenize yeni bir model bulamayıp, ABS'siz, otomatik camsız, ESP'siz, klimasız, kapaklı jantlı, resmen çırıl çıplak bir Passat veya Jetta nasıl olurdu. ![]() |
Doğru tespit ![]() |
Vw'nin amacı Dünya satış lideri olmak. Ucuz otomobil de bunun bir parçası. |
o da pröminyum değilmiydi? ![]() |
bunun için skodası vardı zaten. bir zamanlar bende skodayı dacia'ya rakip olması için tekrar düzenleyecekmiş diye okudum. ama ne oldu ? hatta bazen satışlarda vw den fazla sattı. bence haber asparas. |
Herkes skoda demiş de, Skoda'nın ürettiği arabalar bir bakın Allah aşkına. Burada yapılacak olan Albea tarzı arabalar üretmek. Veya işte Dacia'nın ucuz olmak için üretilmiş aletleri gibi aletler üretmek. Skoda'da böyle bir konsept yok. Skoda'yı buna çevirseler, bu sever Octavia veya Superb alıcısı alır mı arabalarını? Her markanın kafanızda oluşturduğu imgeler, imajlar var. Adamlar buna uygun markalar yaratıp, öyle satış yapıyorlar. Böylece Dacia orta alt gelirlinin cefakar arabası oluyor, Skoda farklı bir sınıfa, belki alt düzey yöneticiye, VW'nin benzer modeli farklı bir hedef kitle ile orta düzey bir yöneticiye şeklinde sınıf sınıf gidiyor. Hedef kitlelerin mümkün olduğunca ayrıştırılması lazım ki, marka imajı, imgeleme düzgün olsun, bir de sırf markanı basmaktan ötürü fazladan ekmeğini yiyebil piyasanın. Her zaman hedefin bir alt sosyo-kültürel sınıfı için arzulanan; ulaşması mümkün; ama çok zorlayıcı olması, hedefin bir üst sınıfı için de "ulan, acaba?" dedirtmesi lazım. İsteseniz de istemeseniz de toplumda sınıflar var. Sağlıklı olan her toplumda var. Ve bu sınıflara özelleşmiş markalar ile talepleri karşılayarak, tüm markaların imajını korumuş oluyorsunuz. Adamlar da buna oynuyor. Kapitalizm aslında ihtiyacınız yokken ihtiyaç yaratıp, bu ihityacınızı hemen şimdi, gecikmeden gidermeniz konusunda çok güzel oyun oynar. Birşeyi deneyimleyerek duyduğunuz hazzı kaşır, "Bu ihtiyacındır, bunu hemen karşıla. Bak bu fırsat yarın yok!" der. Aklının kayacağı kolay ulaşabileceğin vardır. Sana gösterir. Sana uygun olanını görünce diğeri ile karşılaştırdığında seni öyle bir çarpar ki, biraz zorlanarak alırsın sana uygun olanı. Gözün de seni çok çok zorlayacak, belki imkansız olan bir üst modelde kalır. Modeller arasında uçurum olmaya başlarsa marka imajı çorba olur. Segmentasyonu genişletmek için marka marka bölmenin faydası, yukarıdaki oyunu iyi oynayabilmek içindir. |
< Resime gitmek için tıklayın >
Nissan’ın, 30 yıla yakın süredir “ölü” tuttuğu Datsun markası gelişmekte olan pazarlarda satılacak ucuz otomobiller için yeniden canlandıracağını açıklamasının ardından bir hamle de Volkswagen’den geldi.
Alman otomotiv devinin, Çin ve Hindistan gibi gelişmekte olan pazarlarda satmak amacıyla bir ucuz otomobil markası konusunda çalışmalar yaptığı bildirildi.
Nissan, Renault’nun Dacia markasının başarısı üzerine özellikle Rusya, Hindistan, Brezilya, Çin ve Endonezya’da pazara sunmayı planladığı Datsun marka araçların, gelişmiş pazarlarda, yani Batı avrupa’da satılmayacağını söylemişti.
VW ise halen Hindistan ve Çin’de sattıkları bazı modellerin 7 bin euro civarında fiyatlara sahip olduğunu, ancak 5 bin dolar civarında fiyatla satılacak modellere talep olacağını kaydederek araştırmalarını sürdürdüğünü açıkladı.
Buna karşılık Toyota, satış adetlerini artırmak pahasına kesinlikle ucuz otomobil rekabetine girmeyi düşünmediğini açıkladı.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.