Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
21
Cevap
1418
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Nissan’dan sonra VW'de Ucuz Otomobil Markası istiyor
A
13 yıl
Çavuş
Konu Sahibi

Haber Milliyet.Com.Tr den alıntıdır.

< Resime gitmek için tıklayın >

Nissan’ın, 30 yıla yakın süredir “ölü” tuttuğu Datsun markası gelişmekte olan pazarlarda satılacak ucuz otomobiller için yeniden canlandıracağını açıklamasının ardından bir hamle de Volkswagen’den geldi.

Alman otomotiv devinin, Çin ve Hindistan gibi gelişmekte olan pazarlarda satmak amacıyla bir ucuz otomobil markası konusunda çalışmalar yaptığı bildirildi.

Nissan, Renault’nun Dacia markasının başarısı üzerine özellikle Rusya, Hindistan, Brezilya, Çin ve Endonezya’da pazara sunmayı planladığı Datsun marka araçların, gelişmiş pazarlarda, yani Batı avrupa’da satılmayacağını söylemişti.

VW ise halen Hindistan ve Çin’de sattıkları bazı modellerin 7 bin euro civarında fiyatlara sahip olduğunu, ancak 5 bin dolar civarında fiyatla satılacak modellere talep olacağını kaydederek araştırmalarını sürdürdüğünü açıkladı.


Buna karşılık Toyota, satış adetlerini artırmak pahasına kesinlikle ucuz otomobil rekabetine girmeyi düşünmediğini açıkladı.

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



V
13 yıl
Yarbay

Gerek yoktu ki...Türkiyede zaten ucuzmuş. Kimsenin vw fiyatlarından şikayeti yok. Forumdaki vw severlerin fikri bu yöndeydi.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
13 yıl
Çavuş
Konu Sahibi

Brezilya ya ucuz otomobil gidiyorsa buraya da kesin gelir

Ayrıca ucuz diye gelen otomobillerin fiyatı, bir süre sonra aradaki farkı hızlıca kapatır, burası Türkiye...


Bu mesaja 3 cevap geldi.
Z
13 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: AlL4oNe
Ayrıca ucuz diye gelen otomobillerin fiyatı, bir süre sonra aradaki farkı hızlıca kapatır, burası Türkiye...

Doğru tespit,Hyundai'nin durumu geldi aklıma.



V
13 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: AlL4oNe

Brezilya ya ucuz otomobil gidiyorsa buraya da kesin gelir

Ayrıca ucuz diye gelen otomobillerin fiyatı, bir süre sonra aradaki farkı hızlıca kapatır, burası Türkiye...

ESP siz Pololara o kadar para istiyorlarken, ABS siz ve hava yastıksız modellerine de 30-35 çekerler artık.



E
13 yıl
Yarbay

H
13 yıl
Yarbay

M
13 yıl
Yarbay

Ucuz passatla jetta yazdıralım bari kendimize üç sene sonra anca sıra gelir,bu fiyatlarla bir sene bekleniliyorsa.....


Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
13 yıl
Binbaşı

Datsun markasını özlemiştik. Eskiden şarkılar da bile geçerdi.

Jethro Tull
'Lap of Luxury'

Buy me a Datsun or Toyota ---
get the tax man to agree
all expenses I can muster
from the lap of luxury.



R
13 yıl
Yarbay

Nissan Dacia yı, VW de skodayı kullanmak istemiyor anlaşılan... Bir çok ülkede nissan araçlar reno diye renolar nissan diye satılıyor anlaşmalarından dolayı.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
13 yıl
Binbaşı

C
13 yıl
Yarbay

Adı Halk Arabası olan bir marka daha ucuz marka peşinde niye koşar?

Fakir Arabası mı olacak bundan sonraki adım?


Bu mesaja 2 cevap geldi.
M
13 yıl
Yarbay

Datsun 240Z akar



O
13 yıl
Yüzbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: AlL4oNe

Haber Milliyet.Com.Tr den alıntıdır.

< Resime gitmek için tıklayın >

Nissan’ın, 30 yıla yakın süredir “ölü” tuttuğu Datsun markası gelişmekte olan pazarlarda satılacak ucuz otomobiller için yeniden canlandıracağını açıklamasının ardından bir hamle de Volkswagen’den geldi.

Alman otomotiv devinin, Çin ve Hindistan gibi gelişmekte olan pazarlarda satmak amacıyla bir ucuz otomobil markası konusunda çalışmalar yaptığı bildirildi.

Nissan, Renault’nun Dacia markasının başarısı üzerine özellikle Rusya, Hindistan, Brezilya, Çin ve Endonezya’da pazara sunmayı planladığı Datsun marka araçların, gelişmiş pazarlarda, yani Batı avrupa’da satılmayacağını söylemişti.

VW ise halen Hindistan ve Çin’de sattıkları bazı modellerin 7 bin euro civarında fiyatlara sahip olduğunu, ancak 5 bin dolar civarında fiyatla satılacak modellere talep olacağını kaydederek araştırmalarını sürdürdüğünü açıkladı.


Buna karşılık Toyota, satış adetlerini artırmak pahasına kesinlikle ucuz otomobil rekabetine girmeyi düşünmediğini açıkladı.




Rusya, Hindistan, Çin ve Endonazya'ya Türkiye'yi de eklemek gerek



C
13 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: Coşkun

Adı Halk Arabası olan bir marka daha ucuz marka peşinde niye koşar?

Fakir Arabası mı olacak bundan sonraki adım?

Tüh, böyle olursa prestij ve kalite yerlerde olacak.

Düşünsenize yeni bir model bulamayıp, ABS'siz, otomatik camsız, ESP'siz, klimasız, kapaklı jantlı, resmen çırıl çıplak bir Passat veya Jetta nasıl olurdu. Renk olarak da 80'lerin boya teknolojisi kullanılarak boyanmış beyaz, gri ve siyah mevcut.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CAD34 -- 24 Mart 2012; 7:33:24 >

Y
13 yıl
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: Coşkun

Adı Halk Arabası olan bir marka daha ucuz marka peşinde niye koşar?

Fakir Arabası mı olacak bundan sonraki adım?

Doğru tespit


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
13 yıl
Yarbay

Vw'nin amacı Dünya satış lideri olmak. Ucuz otomobil de bunun bir parçası.



M
13 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: Harun

skoda varya işte

o da pröminyum değilmiydi?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
13 yıl
Yüzbaşı

bunun için skodası vardı zaten. bir zamanlar bende skodayı dacia'ya rakip olması için tekrar düzenleyecekmiş diye okudum. ama ne oldu ? hatta bazen satışlarda vw den fazla sattı. bence haber asparas.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
H
13 yıl
Yarbay

Herkes skoda demiş de, Skoda'nın ürettiği arabalar bir bakın Allah aşkına. Burada yapılacak olan Albea tarzı arabalar üretmek. Veya işte Dacia'nın ucuz olmak için üretilmiş aletleri gibi aletler üretmek. Skoda'da böyle bir konsept yok. Skoda'yı buna çevirseler, bu sever Octavia veya Superb alıcısı alır mı arabalarını? Her markanın kafanızda oluşturduğu imgeler, imajlar var. Adamlar buna uygun markalar yaratıp, öyle satış yapıyorlar. Böylece Dacia orta alt gelirlinin cefakar arabası oluyor, Skoda farklı bir sınıfa, belki alt düzey yöneticiye, VW'nin benzer modeli farklı bir hedef kitle ile orta düzey bir yöneticiye şeklinde sınıf sınıf gidiyor. Hedef kitlelerin mümkün olduğunca ayrıştırılması lazım ki, marka imajı, imgeleme düzgün olsun, bir de sırf markanı basmaktan ötürü fazladan ekmeğini yiyebil piyasanın. Her zaman hedefin bir alt sosyo-kültürel sınıfı için arzulanan; ulaşması mümkün; ama çok zorlayıcı olması, hedefin bir üst sınıfı için de "ulan, acaba?" dedirtmesi lazım.

İsteseniz de istemeseniz de toplumda sınıflar var. Sağlıklı olan her toplumda var. Ve bu sınıflara özelleşmiş markalar ile talepleri karşılayarak, tüm markaların imajını korumuş oluyorsunuz. Adamlar da buna oynuyor.

Kapitalizm aslında ihtiyacınız yokken ihtiyaç yaratıp, bu ihityacınızı hemen şimdi, gecikmeden gidermeniz konusunda çok güzel oyun oynar. Birşeyi deneyimleyerek duyduğunuz hazzı kaşır, "Bu ihtiyacındır, bunu hemen karşıla. Bak bu fırsat yarın yok!" der. Aklının kayacağı kolay ulaşabileceğin vardır. Sana gösterir. Sana uygun olanını görünce diğeri ile karşılaştırdığında seni öyle bir çarpar ki, biraz zorlanarak alırsın sana uygun olanı. Gözün de seni çok çok zorlayacak, belki imkansız olan bir üst modelde kalır. Modeller arasında uçurum olmaya başlarsa marka imajı çorba olur. Segmentasyonu genişletmek için marka marka bölmenin faydası, yukarıdaki oyunu iyi oynayabilmek içindir.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 13 Aralık 2012; 15:43:01 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.