Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 3 misafir, 1 mobil kullanıcı
35
Cevap
5641
Tıklama
0
Öne Çıkarma
ŞAHİN, ŞAHİN İ.E. motor farkı?
B
18 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

bu araçlar arasındaki motor farkı ne ve yakıt tüketimi arasında fark var mı?



G
18 yıl
Binbaşı

Şahin i.e ler enjeksiyonlu diye geçsede tek noktadan oldugu için normal karbüratorlüden pek farkı yoktur.Yakıt tüketimi belki biraz daha az olabilir i.e lerde ama kayde deger bir fark yoktur.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
N
18 yıl
Binbaşı

Vardır normal sahin karbüratörlü i.e olan enjeksiyonlu.Enjeksiyonlu olan daha iyidir yakıt ekonomisi ve güç açısından.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
18 yıl
Yarbay

şahin için bilemem de uno larda hiçbir fark olmadığını çok iyi biliyorum , gkkt nin dediği doğrudur bence ...


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
18 yıl
Yarbay

evet hidrolik te var şahin i.e


Bu mesaja 1 cevap geldi.
H
18 yıl
Binbaşı

quote:

Orjinalden alıntı: gkkt

Şahin i.e ler enjeksiyonlu diye geçsede tek noktadan oldugu için normal karbüratorlüden pek farkı yoktur.Yakıt tüketimi belki biraz daha az olabilir i.e lerde ama kayde deger bir fark yoktur.


Örnek

Brodway RN ve RNi fark yok ama varmış gibi zennediyosun..



S
18 yıl
Yüzbaşı

Motorun yakıt sistemi tek noktadan enjeksiyonlu haliyle yakıt tüketimi karbüratörlü sisteme göre daha az performans olarak fark yok.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
18 yıl
Binbaşı

injeksiyon tek fark. ama şahin bu kardeşim dizel de yapsan .ok gibi yakıyor alet


Bu mesaja 1 cevap geldi.
O
18 yıl
Yarbay

Test sonuçlarında ie modeli 10lt/100 km, karbüratörlü 11lt/100 km tüketiyormuş.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
18 yıl
Yarbay

quote:

Orjinalden alıntı: DieScheisse

Test sonuçlarında ie modeli 10lt/100 km, karbüratörlü 11lt/100 km tüketiyormuş.


tüpsüz şahin kullanmak deliliktir

tüple 150 bin yakıyor .taksicilerin gözdesi


Bu mesaja 2 cevap geldi.
F
18 yıl
Yüzbaşı

bildiğim kadarıyla dogan slxler çift egzantrikli tipo 90 hp motoru vardı sahin ie lerde öle olması lazım diye biliyorum


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
18 yıl
Yarbay

quote:

Orjinalden alıntı: cosworth

bildiğim kadarıyla dogan slxler çift egzantrikli tipo 90 hp motoru vardı sahin ie lerde öle olması lazım diye biliyorum


hayır çift egzantrik 1.6 motor palio larda var tipo da yok.

eski abarth 131 ler çift egzantriktir .


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
18 yıl
Yarbay

eski parçaladığımız aracımız şahin 1,6 i.e 2000 modeldi
arkadaşların dediği gibi pek bi fark yok aralarında..
performans açısından biraz daha rahat devirleniyo normal şahinden(iki aracı da kullandık zamanında)
ama artı olarak kışın her türlü soğukta bile çalışmamazlık yapmazdı bizim araba..
sonradan biraz ufaktan mod olayına girmiştik babamla..yoltutuşu çok tehlikeli..ne yaparsan yap sonuçta bu araçlar ŞAHİN..hiçbir güvenlik önlemi yok ve bizimkinde lpg yoktu inanılmaz yakıyodu
yedek parça inanılmaz ucuz ama artık bu arabalara binmek bana akıl karı gelmiyor..


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
18 yıl
Yarbay

quote:

Orjinalden alıntı: atiyba

eski parçaladığımız aracımız şahin 1,6 i.e 2000 modeldi
arkadaşların dediği gibi pek bi fark yok aralarında..
performans açısından biraz daha rahat devirleniyo normal şahinden(iki aracı da kullandık zamanında)
ama artı olarak kışın her türlü soğukta bile çalışmamazlık yapmazdı bizim araba..
sonradan biraz ufaktan mod olayına girmiştik babamla..yoltutuşu çok tehlikeli..ne yaparsan yap sonuçta bu araçlar ŞAHİN..hiçbir güvenlik önlemi yok ve bizimkinde lpg yoktu inanılmaz yakıyodu
yedek parça inanılmaz ucuz ama artık bu arabalara binmek bana akıl karı gelmiyor..


o zaman kimse taksiye binmesin ülkemizdeki 10 taksiden 8 i şahin

subaru tokatlayan şahin turbo lar var .siz uğraşmamışsınız

iyi para ayırdıktan sonra şahin yolda durur.


ne yaparsan şahin diye birşey yok.

şahin efsane araç 131 den gelir.bir kaç link veriyim de beğenmediğiniz şahin zamanında neymiş anlarsınız

http://www.fiat-abarth.net/fiat131.html

fiat 131 i le-mans yarışlarına dahi sokmuş

bu da ralli efsanesi 131
http://www.motorbase.com/profiles/vehicle/picture.ehtml?i=-1242983155;p=1608164245


bu da yol versionu

http://www.motorbase.com/profiles/vehicle/picture.ehtml?i=-1242983155;p=475601579


Bu mesaja 2 cevap geldi.
A
18 yıl
Yarbay

zaten yeni taksi arayışlarının nedeni de bu şahin vb. araçların artık kullanılmayacak durumlara gelmesi değilmidir arkadaşım..
ben kuş serisini hala severim ama alıp binmem..zamanında ekonomik durumumuz buna yetmiş almış binmişiz
ayrıca senin verdiğin örnrkler çok ekstrem araçlar..o kadar para harcıycama gider 0 dizel bi araç alırım..
iyi forumlar..


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
18 yıl
Yarbay

valla zevk meselesi kardeşim.

tek kapı fiat 131 abarth ya da miriafori bulsam bugün de binerim yarın da gerekirse içini roll-bar yaptırırm

taksi konusuna gelince

öyle enteresan bir ülkede yaşıyoruz ki modern motorlu dizel araçlar dahi taksiciyi şahinden vazgeçiremiyor.

bu araçlar o kadar güvensiz değil belli hıza kadar idare eder fiat zamanında 131 i amerikaya dahi yollamış
yani bu araçlar bile belli çarpışma testlerini geçmiş.

ama günümüz şartlarında tabiki güvensiz.

bugün küçük bir fiat punto bu araçtan belki de gövde direnci olarak 100 kat daha güçlü.

ben açık konuşıyım kuş serisini fazla sevmem.

131 ayrı bir sevdadır.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
18 yıl
Teğmen

quote:

Orjinalden alıntı: Akincl


quote:

Orjinalden alıntı: DieScheisse

Test sonuçlarında ie modeli 10lt/100 km, karbüratörlü 11lt/100 km tüketiyormuş.


tüpsüz şahin kullanmak deliliktir

tüple 150 bin yakıyor .taksicilerin gözdesi



En doğru ve güzel açıklama bu bence

Bendede karbüratörlü kartal var ordan biliyorum.



Ş
18 yıl
Er

abicim arada pek fark yok ama sadece karbiratör farkı var .enjeksiyo var ama arabada bi faydası olmuyo bende kullandım aynısını enjeksiyon sadece yakıtı birinci defa yakıyo eksoz dan atmıyo geri alıp bir daha yakıyo ama bifark yok bence sen şahin kullanacaksan ekonomi diyosan bide. o zaman gaz taktır derim arabaya bence sen bilrsin



V
18 yıl
Yarbay

akinci arkadasım ,

nerde subaru nerde şahin yahu , nasil kıyaslarsın .ben de görmüstüm bir internet sitesinde subaru ile kapışmayı ama şahinin sadece kasası kalmış.Kim birir ne masraf ne emek sarfetmiştir sahibi arabayı o hale getirmek için.sahin türk mühendisliğinin yüz karası bir araçtır, piyasa da parçası ucuz olması bir gün tutunamaz artık.Parçasının da ucuz olması da kalitesiz olmasındadır ve aynı zamanda çok fazla tüketilmesinden kaynaklanmaktadır.Ticari araç sahipleri dışında kullanmak için bir sebep kalmamıştır artık.
131 olayı çok farklıdır.İtalyan tasarımı olan ve uzun süre avrupada kullanılmış bence çok şirin ve şaseli kalite bir araçtır.Klasi kolabilecek özelliklere sahiptir ve tamamıyla orjinal ise avrupa da hobi klupleri arasında tutulmaktadır.Motoru ise bir facia durumdur, ayrı konu ama basit klasik ve eğer tüp ile kullnılıyorsa bence istanbul için çok iyi bir araçtır derim.Bu tüp olayından sonra doğalgazlı modası başlayacak diyordum bayağı araştırma yapmıştım ama pazara sokmadı hükümet LPG yüzünden sanırım.ama goğalgaz birim satış fiyatı çok ucuz olduğu için benim kaba hesaplarıma göre lpg nin beşte biri fiyatına düşecektir,hem verimi yüksek hem de birim satış fiyatı düşük o yüzden .

quote:

Orjinalden alıntı: Akincl


quote:

Orjinalden alıntı: atiyba

eski parçaladığımız aracımız şahin 1,6 i.e 2000 modeldi
arkadaşların dediği gibi pek bi fark yok aralarında..
performans açısından biraz daha rahat devirleniyo normal şahinden(iki aracı da kullandık zamanında)
ama artı olarak kışın her türlü soğukta bile çalışmamazlık yapmazdı bizim araba..
sonradan biraz ufaktan mod olayına girmiştik babamla..yoltutuşu çok tehlikeli..ne yaparsan yap sonuçta bu araçlar ŞAHİN..hiçbir güvenlik önlemi yok ve bizimkinde lpg yoktu inanılmaz yakıyodu
yedek parça inanılmaz ucuz ama artık bu arabalara binmek bana akıl karı gelmiyor..


o zaman kimse taksiye binmesin ülkemizdeki 10 taksiden 8 i şahin

subaru tokatlayan şahin turbo lar var .siz uğraşmamışsınız

iyi para ayırdıktan sonra şahin yolda durur.


ne yaparsan şahin diye birşey yok.

şahin efsane araç 131 den gelir.bir kaç link veriyim de beğenmediğiniz şahin zamanında neymiş anlarsınız

http://www.fiat-abarth.net/fiat131.html

fiat 131 i le-mans yarışlarına dahi sokmuş

bu da ralli efsanesi 131
http://www.motorbase.com/profiles/vehicle/picture.ehtml?i=-1242983155;p=1608164245


bu da yol versionu

http://www.motorbase.com/profiles/vehicle/picture.ehtml?i=-1242983155;p=475601579




Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
18 yıl
Yarbay

quote:

Orjinalden alıntı: vezir

akinci arkadasım ,

nerde subaru nerde şahin yahu , nasil kıyaslarsın .ben de görmüstüm bir internet sitesinde subaru ile kapışmayı ama şahinin sadece kasası kalmış.Kim birir ne masraf ne emek sarfetmiştir sahibi arabayı o hale getirmek için.sahin türk mühendisliğinin yüz karası bir araçtır, piyasa da parçası ucuz olması bir gün tutunamaz artık.Parçasının da ucuz olması da kalitesiz olmasındadır ve aynı zamanda çok fazla tüketilmesinden kaynaklanmaktadır.Ticari araç sahipleri dışında kullanmak için bir sebep kalmamıştır artık.
131 olayı çok farklıdır.İtalyan tasarımı olan ve uzun süre avrupada kullanılmış bence çok şirin ve şaseli kalite bir araçtır.Klasi kolabilecek özelliklere sahiptir ve tamamıyla orjinal ise avrupa da hobi klupleri arasında tutulmaktadır.Motoru ise bir facia durumdur, ayrı konu ama basit klasik ve eğer tüp ile kullnılıyorsa bence istanbul için çok iyi bir araçtır derim.Bu tüp olayından sonra doğalgazlı modası başlayacak diyordum bayağı araştırma yapmıştım ama pazara sokmadı hükümet LPG yüzünden sanırım.ama goğalgaz birim satış fiyatı çok ucuz olduğu için benim kaba hesaplarıma göre lpg nin beşte biri fiyatına düşecektir,hem verimi yüksek hem de birim satış fiyatı düşük o yüzden .

quote:

Orjinalden alıntı: Akincl


quote:

Orjinalden alıntı: atiyba

eski parçaladığımız aracımız şahin 1,6 i.e 2000 modeldi
arkadaşların dediği gibi pek bi fark yok aralarında..
performans açısından biraz daha rahat devirleniyo normal şahinden(iki aracı da kullandık zamanında)
ama artı olarak kışın her türlü soğukta bile çalışmamazlık yapmazdı bizim araba..
sonradan biraz ufaktan mod olayına girmiştik babamla..yoltutuşu çok tehlikeli..ne yaparsan yap sonuçta bu araçlar ŞAHİN..hiçbir güvenlik önlemi yok ve bizimkinde lpg yoktu inanılmaz yakıyodu
yedek parça inanılmaz ucuz ama artık bu arabalara binmek bana akıl karı gelmiyor..


o zaman kimse taksiye binmesin ülkemizdeki 10 taksiden 8 i şahin

subaru tokatlayan şahin turbo lar var .siz uğraşmamışsınız

iyi para ayırdıktan sonra şahin yolda durur.


ne yaparsan şahin diye birşey yok.

şahin efsane araç 131 den gelir.bir kaç link veriyim de beğenmediğiniz şahin zamanında neymiş anlarsınız

http://www.fiat-abarth.net/fiat131.html

fiat 131 i le-mans yarışlarına dahi sokmuş

bu da ralli efsanesi 131
http://www.motorbase.com/profiles/vehicle/picture.ehtml?i=-1242983155;p=1608164245


bu da yol versionu

http://www.motorbase.com/profiles/vehicle/picture.ehtml?i=-1242983155;p=475601579






Nasıl mı kıyaslarım?

drag performansı olarak karşılaştırırım

mod işi para işidir.tenekeye de para harcasan adam olur demek istedim.

yani şahin mod olmaz ne yapsan şahin diyenlere söyledim.

şahinin motoru facia değil 1.4 i.e ler bildiğimiz uno motoru.

1.6 i.e lerde bildiğimiz tempra motoru.

131 olayı zaten ayrıdır.131 kuşa temel teşkil etse de sen de gayet iyi bilirsin zamanının en iyi makinalarından dı.

ralli lerde escort rs lere to zyutturuyordu.şase ve motor kalitesi malum


Bu mesaja 1 cevap geldi.