|
hatırladığım kadarıyla i30da extra çelik güvenlik barları var (kapıda vs.) ve aracı oldukça ağırlaştırıyor bunun yanında bence teknolojinin gerisinde kalmış 4 tam otomatik viteste yüksek yakıt tüketimine sebep olur. Megane |
|
O kadar parayı kesinlikle o araçlara vermem. Hele ki i30a kesinlikle vermem. İlla bu ikisi arasında seçim yapacaksanız da i30 tam otomatiktir ve eski nesil olduğundan pek dizel ataklığını ve ekonomisini göremezsiniz. Ancak sorunsuz diye biliyorum, hyundainin otomatik vitesleri hakkında olumsuz birşey duymadım. Megane edc şanzıman daha yeni olduğundan yine 50bin tl gibi bir meblağı daha yeni ve kendini ispat etmemiş bir sisteme yatırmazdım. Dsg de yaşanan sorunları da biraz araştırırsanız görebilirsiniz. edc şanzıman hyundaideki şanzımandan çok daha teknolojik ve üstün bir şanzıman. Bu tartışılmaz ancak ileride yaşanacak sorunları gözönüne aldığımızda i30 daha mantıklı. Riske girecekseniz megan edc daha mantıklı, sorunsuz olsun diyorsanız i30. Tabii tekrar söylüyorum ikisi de mantıklı değil o fiyatlara. |
| Ben olsam edc icin megani hercih ederdim. Megan3 ler fena araba degil. Edcnin problem cikaracagini da sanmiyorum. |
| tabikide megane 3, i30 nedir abi bence hyundai'a o kadar para vermek yazık olur( megane 3 EDC şanzımanla o parayı hak ediyor) |
megane 3 tabii ki |
peki sevgili dostum siz ne önerirsiniz neticede benim önümde zamanım var ve her yoruma açığım sadece şunu belirteyim ikinci el bir araç almayı kesinlikle düşünmüyorum. dizel otomatik noktasında kesinlikle karalıyım. artık düz vites kullanmak yeminle eziyet geliyor bana. siz değerli dostlarımın değerli görüşleri benim için önemli |
Renaultu sevmeme rağmen bu ara biraz kızgınım özellikle meganeda yaptığı adilikler yüzünden. depoyu doldurunca yakıt sesisinin gelmesi stepneyi dışarı alması falan gibi. ama asıl kızdığım 1 ocaktan bu yana iki kere zam yapması 31 aralıkta 46 fiyat aldım edc previllige 50250 oldu dünde 50850 oldu. kısacası renault kafayı yedi latitude çıkıyor üst segment araç 54binden başlayacak dizel bazı meganeden daha dolu eğer otomatik almayı kafaya takmasam 3daha koyarım ki bu pazarlıkla fark 2ye iner latitude alırım. renaultun bu satış politkasını anlamıyorum. yıl sonunda ayağına turaaaab olan adamlar plazaya girince yüzüne bakmıyor. acaba akıllarından 46ya almayan adam 50ye hiç almaz diye mi geçiriyorlar ne |
| görünüş istiyorsan megane ama kalite güvenlik istiyorsan tabiki i30. çogu arkdas bilmeden sallamış yok hyundai a o para verilmez böyle sacma sapan yorumlara bakma arkadasım o araba o kadar kötü olsa o kadar ödülü nerden alıcak bir cok ödülü var meganın neyi var güvenlik hiç bekleme hangi megane kaliteliki megane3 kaliteli olsun.. yada ceed lere bak onlarda cok güzel araclar zaten hyundai ın crdi motoru kendini belli etmiş bir motordur. bir kere test sürüşü yap ne demek istedigimi anlarsın. hayırlısı olsun arkadasm |
| Manuel olsa direk i30 alırım ama otomatik vites olunca Renault Megane, çift kavramalı EDC şanzımanıyla daha iyi bir tercih. i30 4 ileri şanzımanıyla şehir içi 8 litrenin üzerine çıkıyor yakıtta. |
|
edc varken 4 ileri alınmaz. hem performans hem de yakıtta edc çok daha önde. tasarıma falan hiç girmiyorum, Allahın göz nimetinden mahrum etmediği herkes megane der diye düşünüyorum. sen hyundai fanatiklerine bakma (ki forumun en delişmeni onlardır ) megane al. hem satarken de mutlu olursun. |
| şu ana kadar verdiğiniz öneriler için teşekkür ederim. kullanan arkadaşlarımızdan da var yorumlarını olumlu olumsuz almak güzel olacak. hyundai donanım ve güvenlik olarak gerçekten de meganedan daha üstün geldi 10 havayastığı baz modelinde bile standart ki ben en dolu vers. almayı düşünüyorum ısıtmalı deri koltuklara kadar var 4 otomotaik sorunsuz bir şanzuman ama arkadaşlarımızın dediği gibi yakıt sarfiyatı düşündürüyor. megane 3 edc kullanıcılarından şöyle bin-2bin km yol yapan bir arkadaşımızdan daha yorum alamadım. edcyi bende test ettim ama toplasan 5kmyi geçmez buda objektif bir yorum yakalamama engel |
|
bayide dizel edc megane bulamayıp aynı gün benzinli otm. i30 alan biri olarak sanırım en iyi cevabı ben verebilirim :) *i30 dizel otm araç hem ağır, hem vitesi klasik otm. olduğu için çok yaktığını duydum. bilgin olması açısından benzinli ş.içi 10.5 lt yakıyor. dizel de bu rakam 8-9 lt olabilir. ancak ağzına kadar donanım dolu kaliteli, konforlu ve tok bir araç. tr de ise çok satmadı ve sıfır alırsan 2. elde zarar edersin. *megane ise daha az yakmasına rağmen (5.2 ş.içi reelde 6.5-7.5 lt olabilir) eksileri fazla olan bir araç. diz mesafesi hem önde hem arkada dar, kasvetli bir yapısı var ve kaliteli bir araç hissi vermiyor. Parasını hakeden bir araç değil. Tavsiyem 50bin seviyesine kadar çıktıysan dizel otm Golf öneririm. Yada 2. elde 36-38 bine dizel otm ful+ful temiz bir i30 alabilirsin. kia ceedleri de epey öven var. |
| golf aslında bende düşündüm ancak ikinci el bir araç düşünmüyorum bacanağıma aldığımız 2. el bir araçta yediğimiz kazık gözümü korkuttu. golf sıfırında da donanım olarak biraz yavan geldi. birde yorum yapan herkes dsg=sorun=masraf şeklinde belirtmişler birde bizim biraderin caddy durup duruken şanzıman dağıtıp volan kırınca hepten gözüm korktu. çıkma şanzuman alıp(2bin.tl) hallettik servis 7bin tl fiyat istedi ki dsg yi düşünemiyorum.ama önerinizi değerlendireceğim neticede ikinci eli kuvvetli bir marka. peki yeni kasa jetta konusunda siz ne düşünürsünüz |
|
eğer yakın fiytlardaysa kesinlikle EDC'li megane tercihim olurdu. diğer hallerde iki aracın artısını eksisini tartarak kendinize göre karar verebilirsiniz biri daha güvenli bir araç istiyorsan i30 al demiş o lafa bayağı güldüm hala kasıklarım ağrıyor |
Arkadaşım üslubumuzu bozmayalım, salladığım filan yok benim yaptığım yorumları incelersen hiçbirinde sallama olmadığını görürsün. Hyundai i30 kötü araba demedim ancak 48 gibi bi rakam hyundaiye verilmez dedim. Bu rakamlara çıkılıyorsa bazı markalar var onlar tercih edilir onlar da fiyatını hakeder. Arkadaşım bravo dualogiclere de bir bak istersen. Bir de 308 auto 6r ler var onlar da başarılı diye biliyorum. Bu örnekler daha uygundur diğer iki seçeneğe göre ve daha mantıklıdır. Yani dizel otomatik c sınıfı bi araç 40tan fazla verilmez bana göre. 50ye d sınıfı daha 1 yaşında harika araçlar var. Ya da mpv tarzı peugeot 3008 auto 6r hdi 110hp mesela. C4 picasso mcp hdi mesela. |
|
dostlarım sakin relax. ben hepinizin yardımlarınızın iyi niyetli olduğunu kesinlikle biliyorum. ve bunun için cidden teşekkür ediyorum. karşılıklı anlayış içerisinde ben fikirlerinize ihtiyaç duyuyorum. bana yardım etmek istemeseniz etmezsiniz ama zamanınızı ayırp ediyorsunuz bende bu fikirleri göz önünde bulundurarak aracımı aldığım zaman hepinize duacı olacımdan emin olabilirsiniz. keşke imkan olsada hani arabanın kuyruğu eğri deriz ya beraberce düzeltsek. auto6 öneren arkadaşımız oldu ben baya problemli olduğunu duydum. autolgic ise kulllananlar gerçekten çok memnunlar. test sürüşü talep ettim ama ellerinde araç yoktur. donanım olarakta bravo fena değil ama sivastaki en kötü yetkili servis şu anda fiatın bildiğim kadarıyla onun için biraz fiata mesafeliyim yoksa sevdiğim bir marka temprayı mesela kimse beğenmez ama dönemi içerisinde cidden güzel arabaydı 3tane tempra geçti elimizden ki bir taneside sıfır almıştık. tipo 2.0ie action modelinin o ateşli motorunu ise asla unutamam ne arabaydı hakikaten gerçi bunada karşı çıkan arkadaşlarımız olur ama nostalji işte o dönemlerde renaultun bu kadar ürün gamı yoktu broadway toros falan geçip gidiyordu(türkiye için söylüyorum) yoksa birde renault 5imiz vardıki bayılırdım o arabaya yakıt yönünden. d segmenti bir araç düşünememin sebedi biz iki kişilik bir aileyiz bir hanım birde ben yeni eleman katılmasıda zor zaten geçen yıl bir oğlumuz oldu vefat etti. en azından bir müddet 2 kişiyiz öyle söyleyim kalanını mevlam bilir. birde yaş 34 oldu allah gösterirse 40şı yaşları o zamanlar bana clioda yeter hacı muratta. kendimizi biraz daha genç hissederken c sgmenti bir araç neden olmasın. bu arada karşılaştırmaya verdiğim araçlarla alakası olmayacak ama clio3hb dizel 85ps bvrler hakkında ne düşünürsünüz ben clio3hb 2.5 yıl kullandım 1,2 75ps oldukçada memnun kaldığımı söyleyebilirim. ancak 75ps olanlarda bvr oldukça sorunluymuş ikide bir şanzıman hatası ısı problemi vs vs. aslında arkadaşlarımızında yorumları doğru 50bin tl az para değil düşününce ben 52500tl ye ev aldım sivastan. clio3 hb dizel bvr ler hakkında görüşlerinizide dikkate almak istersim. aslında gönül isterki gidip test edesin kullanasın ama nerde sivas küçük yer en çok satılan neyse o olur ellerinde hep. |
Başın sağolsun arkadaşım öncelikle. Ben de 2007 Accord alma planları yaparken bir de C sınıfı dizel hb araçlarla test sürüşü yapayım dedim 2,5 ay kadar önce. Amacım sadece test sürüşü yapmaktı. Zira yaz ortasında 2004 Focus 1 aracımı satınca 2010 model yeni kasa Toyota Auris dizel aldım 2. el daha 4500 km de. Ama araç beni kesmedi. Gerek motor performansı gerekse de pütürlü asfaltta içeri çok yol sesi alması ve de bir sürü tıkırtı falan beni araçtan soğuttu. 2 ay sonra 10500 km de de aldığım fiyata yakın bir miktara sattım aleti. Bu yüzden güncel C sınıfı araçların beni kesmeyeceği düşüncesindeydim. Test ettiğim araçlardan i30 hoşuma gitti ama cruise control opsiyon bile olmadığından onu eledim Bu aracın kuzeni sayılabilecek olan Kia Ceed'de ise cruise control vardı. Araç beni ikna etti gibiydi ve de marka olayını yenmeye çalışırken bir de Fiat Bravo test ettim. Etmez olaydım :) Diğer araçlara bakmaya gerek bile duymadım. Hiç aklıma gelmezdi gidip Fiat Bravo alacağım. Aşağıdaki linkte açılan sayfadan itibaren sonuna kadar 6 sayfayı okursan bu araçla ilgili oldukça detaylı kullanıcı yorumlarımızı okuyabilirsin. http://forum.donanimhaber.com/m_21564253/mpage_24/key_/tm.htm Bu arada birkaç hafta önce Megane 3 SW ve hb inceledim showroomda. Gayet güzel bir araca benziyor ama arka koltuk baş ve diz mesafesi aracın boyutlarına göre çok az geldi. Test sürüşü yapamadım ama ilk fırsatta bir test sürüşü yapıp aşağıdaki karşılaştırmama eklemeyi düşünüyorum. Aşağıdaki yazıyı Focus, Ceed, Auris ve Bravo yu karşılaştırdım. i30 için Ceed le benzer şeyler düşünebilirsin.
Bu yazıyı yazdıktan 2 gün sonra birbiri ardına Bravo ve Ceed i bir kez daha test ettim. Ve Bravoya kaporayı yatırdım. Ceed yalıtım konusunda zayıf geldi Bravoyu sürdükten sonra. Ayrıca Ceed forumunda iç mekandan gelen tıkırtılardan ve de süspansiyonun sertliğinden yakınmalar da bir hayli fazla. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Haluk |
haluk kardeşim çok teşekkür ederim oldukça aydınlatıcı ve tarafsız bir değerlendirme olduğunu düşünüyorum. yarın pazar arkadaşımı aradım şimdi gelde fiata bir gidelim şu araba neyin nesiymiş şu bravoya bir bakacağım testi yok gerçide en azından adam gibi alıcı gözle bakarım hiç değilse. işin aslı baştada dedim benim marka takıntım yok 2,5yıl clioya bindim evet güzel araçtı ama bu demek değilki hep renault. bunun için değerlendirebildiğim kadar değerlendireceğim. ikinci el kaygımda yok sebebine gelince satma düşüncesiyle araç almıyorum nasip olursa yıllar boyu binmeyi düşünüyorum 7-8 hatta nasip olursa 10 ikinci elde silmiş kaybetmiş çokda kafama takmıyorum yani o yönden. en doğru araç neyse benim için onu bulmaya çalışıyorum |
Benim araçta cam + açılır tavan olduğundan arka taraf nispeten basık ama Megane aynı şartlarda benim araçtan daha basık geldi bana. Bu arada bir de foto koyayım da fikir sahibi olun. Geçen hafta Ankara da yağan karda benim Bravo: < Resime gitmek için tıklayın > Bu arada Bravonun motoru 1.6 multijet 120 bg ve 300 nm tork la gerçekten tam bir performans makinesi gibi bu sınıfta. Az basınca da az yakıyor tabii :) Ben normalde dizele temkinli yaklaşırım ama taksiciler dizelde ekseriyetle multijet tercih ediyorsa vardır bir bildikleri dedim. Hayırlısı olsun. Haluk |
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.