Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu’nun 27.01.2010 tarih ve 2010/DK – 10/55 sayılı Kararı ile;
5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun 6’ıncı maddesi, 12’inci maddesinin 2’nci fıkrası ve 50’nci maddesinin 2’nci fıkrası ile Telekomünikasyon Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliği’nin 17’nci maddesi ve 20’nci maddesi gereği:
1. Ön ödemeli hat kullanan abonelerin a. 20 kontör/5 TL yükleme yapmaları veya bu abonelere 20 kontör/5 TL transfer edilmesi durumlarında, çağrı/sms/vb. alma/gönderme seçeneklerinin abonelerce kullanılabildiği aktif abonelik dönemlerinin üç (3) aydan az olmamak üzere yeniden başlatılması,
b. 40 kontör/10 TL ve üzeri yükleme yapmaları veya bu abonelere 40 kontör/10 TL ve üzeri transfer edilmesi durumlarında, çağrı/sms/vb. alma/gönderme seçeneklerinin abonelerce kullanılabildiği aktif abonelik dönemlerinin altı (6) aydan az olmamak üzere yeniden başlatılması,
c. Sadece çağrı/sms/vb. alma seçeneklerinin abonelerce kullanılabildiği pasif abonelik dönemlerinin üç (3) aydan az olmamak üzere belirlenmesi,
2. Çeşitli nedenle aboneliği feshedilen ön ödemeli abonelerin hesaplarında kalan kontör/TL için, abonelere geri alma hakkı tanınması ve işletmeci tarafından abonenin tercihine sunulan aşağıda sayılan seçeneklerden birinin bir (1) ay içerisinde işletmeciye bildirilmesi akabinde tercih edilen geri ödemenin onbeş (15) gün içerisinde yerine getirilmesi: a. Abonenin banka hesap numarası/kredi kartına geri ödenmesi, b. Sözleşme yapma yetkisine haiz bayi ve abone merkezi gibi yollarla aboneye elden ödenmesi, c. Numarasını taşıyan aboneler için verici işletmeciden alıcı işletmeciye, abonenin hesabına aktarılmak üzere iletilmesi ve d. Tüketicinin ayrıldığı işletmecinin yeniden abonesi olması durumunda aboneye kullandırılması
3. Verici işletmecinin, numara taşıma sürecini tamamlamış aboneye, kalan kontör/kredi gibi bilgileri içeren ve tüketicinin, talep etmesi halinde, kalan kontör/kredilerin kendisine geri ödeneceği bilgisini içeren bilgilendirmeyi asgari SMS olmak üzere çeşitli yollarla yapması,
4. Yukarıda sayılan hususlara ilişkin olarak gerekli çalışmaların işletmecilerce en geç 1 Nisan 2010 tarihine kadar tamamlanarak söz konusu tarihten itibaren uygulamaya geçirilmesi ve Kuruma bilgi verilmesi,
5. Kurul Kararının İşletmecilerin ve Kurumumuz internet sayfasında yayımlanması,
6. Konuya ilişkin olarak Kuruma eksik bilgi vermesi nedeniyle Vodafone’nun uyarılarak söz konusu bilgilerin tamamlanmasını teminen Vodafone’na bir hafta süre tanınması hususlarına karar verilmiştir.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
Kararı ile;
5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun 6’ıncı maddesi, 12’inci maddesinin 2’nci
fıkrası ve 50’nci maddesinin 2’nci fıkrası ile Telekomünikasyon Sektöründe Tüketici Hakları
Yönetmeliği’nin 17’nci maddesi ve 20’nci maddesi gereği:
1. Ön ödemeli hat kullanan abonelerin
a. 20 kontör/5 TL yükleme yapmaları veya bu abonelere 20 kontör/5 TL transfer
edilmesi durumlarında, çağrı/sms/vb. alma/gönderme seçeneklerinin
abonelerce kullanılabildiği aktif abonelik dönemlerinin üç (3) aydan az
olmamak üzere yeniden başlatılması,
b. 40 kontör/10 TL ve üzeri yükleme yapmaları veya bu abonelere 40 kontör/10
TL ve üzeri transfer edilmesi durumlarında, çağrı/sms/vb. alma/gönderme
seçeneklerinin abonelerce kullanılabildiği aktif abonelik dönemlerinin altı (6)
aydan az olmamak üzere yeniden başlatılması,
c. Sadece çağrı/sms/vb. alma seçeneklerinin abonelerce kullanılabildiği pasif
abonelik dönemlerinin üç (3) aydan az olmamak üzere belirlenmesi,
2. Çeşitli nedenle aboneliği feshedilen ön ödemeli abonelerin hesaplarında kalan
kontör/TL için, abonelere geri alma hakkı tanınması ve işletmeci tarafından abonenin
tercihine sunulan aşağıda sayılan seçeneklerden birinin bir (1) ay içerisinde
işletmeciye bildirilmesi akabinde tercih edilen geri ödemenin onbeş (15) gün
içerisinde yerine getirilmesi:
a. Abonenin banka hesap numarası/kredi kartına geri ödenmesi,
b. Sözleşme yapma yetkisine haiz bayi ve abone merkezi gibi yollarla aboneye
elden ödenmesi,
c. Numarasını taşıyan aboneler için verici işletmeciden alıcı işletmeciye,
abonenin hesabına aktarılmak üzere iletilmesi ve
d. Tüketicinin ayrıldığı işletmecinin yeniden abonesi olması durumunda aboneye
kullandırılması
3. Verici işletmecinin, numara taşıma sürecini tamamlamış aboneye, kalan kontör/kredi
gibi bilgileri içeren ve tüketicinin, talep etmesi halinde, kalan kontör/kredilerin
kendisine geri ödeneceği bilgisini içeren bilgilendirmeyi asgari SMS olmak üzere
çeşitli yollarla yapması,
4. Yukarıda sayılan hususlara ilişkin olarak gerekli çalışmaların işletmecilerce en geç 1
Nisan 2010 tarihine kadar tamamlanarak söz konusu tarihten itibaren uygulamaya
geçirilmesi ve Kuruma bilgi verilmesi,
5. Kurul Kararının İşletmecilerin ve Kurumumuz internet sayfasında yayımlanması,
6. Konuya ilişkin olarak Kuruma eksik bilgi vermesi nedeniyle Vodafone’nun uyarılarak
söz konusu bilgilerin tamamlanmasını teminen Vodafone’na bir hafta süre tanınması
hususlarına karar verilmiştir.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kontorcu56 -- 3 Şubat 2010; 16:36:05 >