|
Dostum Saab'ın Açıkçası yakıt tuketımı ve 0-100 performansı çok kötü geldi bana. alt tarafı 2 litre bir dizel motor için şehiriçi 11.9lt ne demek yahu.. neredeyse 12lt. ve bu yakıta karsılıkta 11.5sn lık bir 0-100.. bu motor vectrada bu kadar yakmıyordu ve üstüne üstük cok daha performanslıydı... SAAB ta neden boyle olmus anlamadım. Makyajlı 3 serisindeki 177hp 350nm'lik 2 litrelik dizel motor ise şehiriçi 6.7 yakıt tuketıyor. ve 0 -100 ü 7.9sn. Evet yanlıs duymadın 7.9. Ve 350 nm yi 1750-3000rpm arası sureklı olarak verıyor. Gercekten dehset bısey.. dıger dızellerın max tork esneklıgı 750 ila 1000 devır arası gidip gelebılyor en fazla.. Nitekim Saab'ta torkunu sadece 2000-2750 arası verebılıyor. Oda 320nm... http://www.bmw.de/de/de/newvehicles/3series/sedan/2008/allfacts/engine/technical_data.html Bence 2009 3.20d alacak durumun varsa, SAAB'a felan dönüp bakma bile derim bi tarafta 11,9lt ve 11.5sn diğer tarafta 6.7lt ve 7.9sn ![]() |
|
GTRulez, 2006-2007 model 3.20d nasil?2009 lar çok pahali. Önceki kasanin verileri de benzer mi?20 beygirlik bir fark var bildigim kadariyla. Bir de dış görünüs daha güzel oldu, makyajlar sonrasi. Bu arada 12 litre'yi nerede gördün, testte 8.5 lt diyor, fabrika verileri de 7.7 lt şehir içi diyor Saab için. |
eski bir kullanıcısı olarak temin edebilirim ki 2 litre bazında spor arayan birisi için bu motor hayal kırıklığı ben de o motorun teknik verilerine ve gücüne inanarak aldığımı söyleyebilirim ama malesef kazın ayağı öyle değil... bir kere o veriyi sittin sene yakalamak gerçekten mümkün değil... istanbulda şehir içi kullanılıyorsa kafadan 8-9 litreyi gözden çıkarman gerekiyor. belki 8 saniyede 100'e çıkıyor olabilir, çünkü diğer dizellere göre gücü daha geniş bir bantta verdiğini kullanınca hissediyorsun. ama belli bir hızı aşınca malesef hızlanması çok süratli bir şekilde düşüyor. amaç ekonomiyse 316 tercih edin derim, çünkü bmw'nin 2 litre dizellerinin 177 hp ye eski gücü kadar optimize olduğunu düşünmüyorum. aracı biraz dengesizleştirmiş. eğer aklınızda senelik mtv yoksa 325i falan almayı deneyin. galeriler getiriyor. tüketim de hayal kırıklığı sayılmaz. |
mantıklı arabaların da dizaynları berbat oluyor, dünyanın en üzücü kanunlarından... |
| Tasarım tamamen Seat karakteristiği ama kişisel zevklere kalmış tabiki |
kişisellik de bir yere kadar sevgili tubo, yani bir yasemin yalçın var, bir de alessandra ambrosio var. tamam 3 serisi ile exeo'nun arasındaki fark o kadar açık değil bu araba işi de aynı hatun işi gibi son derece acımasız, mesela ortadirek mahalleden kız alırsın, masrafsızdır ve her işini yapar, bir hizmetçi gibi gıkını çıkarmaz. ya da alessandra alırsın, hiçbir şey yapmaz, zaten zar zor görüşürsünüz, fiyat işlev olarak düşüktür. ama komşu kızını alandan tut, mahalleliye kadar herkesin aklı alessandrada kalır |
| 2. el, prestij, preformans, dizayn bence hiçbirinde saab bmw ye kafa tutamaz. |
Dostum SAAB ile ilgili koydugun lınkte oyle yazıyor; Şehiriçi: 11.9 Şehirdışı: 6,5 lt Ortalama: 8,5 lt Sehiriçi 11.9lt dıyor. Ortalamaları değil, iki aracında direk şehir içi rakamlarını aldım 6.7lt de bmw nın saf şehiriçi fabrika verisi. Onun da ortalaması 5.4lt yazıyor kendi sitesinde. Makyajsızlarda tam emin değilim ama 163 HP olması lazım. 0-100 leride 8.2sn idi galiba.
Valla dostum 177hp lik 2.0 dizel motor ıcın 8-9lt de cok ıyı bır rakam bence ıst trafıgı gıbı bıyerde. ustune ustuk hakkını verıyor yanı 7.9sn az bı rakam deıl acıkcası. SAAB ise verilerine bakıcak olursak daha fazla yakıyor ama aynı orandada daha az gidiyor... Ayrıca bellı bır suratten sonra ıvmenın kesılmesı tüm dizel motorların kaderınde olan bişey, devir çeviremedikleri için solukları kesılıyor acıkcası. Aracı dengesizleştirmiş derken ne demek istedin, biraz açarmısın? |
x6 gibi düşünelim, ne bir spor araba gibi tam bir dinamizmi vardır, ne de bir SUV gibi tam bir konforu vardır. ikisinden de biraz vardır, iki arada bir derede kalmıştır. bmw'nin 177 lik motoru da böyle işte, ne performanstan tam istediğini alabiliyorsun ne de tüketimden... |
Veriler ortada en iyi seçim BMW olcak hem prestij hemde ekonomi hemde performans |
Saab ne olacağı belli değil ve 2. elde büyük değer kaybı vsvs... BMW almak daha mantıklı bence. |
Şimdi anladım. Bende dengesizleştirmiş diyince aracın sürüş karakteri bozulmuş sandım, motordan bahsettıgın aklıma gelmedi hiç. |
öğrenmek adına soruyorum sadece çok mu yakıyor o motor.yani fabrika verisiyle farkı çok mu fazla? |
| 320 d daha iyi bir tercih 2 el sportiflik ve yedek parça konusunda |
fabrika verilerini unutun, dümdüz ovada gidilmediği sürece o verilerin yakalanması zor, çünkü max. güç aralığı fazla yukarı kaymış bir otomobil.... |
|
sürüş dinamiklerini karşılaştırmak gerekir... saab bi ara epey eleştriliyordu bu konuda... bmw zaten oldukça üstün arada epey fark olabilir... |
| bmw herkonuda daha iyi bence ama makyajsız kasa bmw lerin stopları çok kötü bence alabilirseniz makyajlı kasa alın |
Foruma genel bir baktım, bu karşılaştırmayı görmedim.
Önceki açtığım konuda genel olarak BMW 3.20d Mercedes C180K ya üstünlük sağlamıştı.
Bir kıyaslama da 2008 Saab 9.3 TID ile 2006-07 (makyajsız) BMW 3.20d arasında yapalım dedim,. Karşılaştırmada 2009 3.20d de değerlendirmeye alınabilir.
Genel kanı olarak BMW ve Mercedes'ten başkası yalan denilebilir, fakat bu son makyaj sonrası 9.3 de övülüyor birçok yerde,örnek:
http://arabam.milliyet.com.tr/testDetay.aspx?id=491
Siz ne dersiniz?
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.