bende octavia vardı yolda giderken bi kaç kere yaptı en sonunda gişelere girişte öyle pis bi yerde yaptıki nerdeyse bütün arabalara arkadan dalıyordum iyiki çok süratli değildim fren ve direksiyon taş gibi olmuştu çok zor bir durum Allah c.c. kimsenin başına vermesin o anı bi ben bilirim bide ben bilirim , zaten hemen sattım , sorunun çözümünü çok aradım aracıda seviyordum aslında ancak çözüm bulamadık malesef ecu dediler çok paraydı değiştirememiştim |
Birçok sorun olabileceği gibi benim aklıma ilk gelen ve bu durumlarda en çok orta çıkan, Benzin pompası, otomatiği ve depodan cıkıp motora giden kablolardaki kısa devre oksitlenme v.s. olabilir bence önce bubaları kontrol ettir. |
Hocam beyne bağladığınızda sorun yok diyorsa sıkıntı beyindedir. Bir de benzin rolesini değiştirin. Benim 97 polo aracımdaki sorun beyindeydi, olur olmadık yerde stop ediyordu, 15 dk bekleyince çalışıyordu. Boğaz kelebeği, ateşleme bobini, şu bu denendi sonuç alınamadı. En sonunda satmak zorunda kaldım çünkü uygun beyin de bulamamıştık, bi tane taktık beyin numarası uyumsuzdu zaten uyum sağlamadı, derken sattım. Ecu ya bağlandığında iyi bi usta ise değerlerden beynin problemli olduğunu anlayabiliyor. Ama ezbere çalışan tipler beyne bağlanıp sorun sorguluyor, sorun yok deyince de başlıyor parçaları değiştirerek bulmaya. Araç çalışırken beyne bağlandığında beynin verdiği değerler var. Hararet, yakıt tüketimi vs. Hepsinin rakamsal değerleri var, bunlarda anormallik olduğunu iyi bir usta anlayabiliyor. |
Arabada tüp sistemi de var. Hem benzinde hem de tüp te ikisinde de olmayacak zamanda stop ediyor. Yeni taktığım krank sensörünün arızalı olma ihtimaline karşılık parçacıdan değitircem. İstediğin zaman getir uyum sağlamzassa değişirim demişti.. Yau orj diye aldık ama uyduruk mu acaba anlamadım bu işi. |
İlginiz için teşekkür ederim. Bende artık ateşleme bobininden huylanmaya başladım. Ancak motorda hiç bir şartta titreme sallanma gaz yememe gibi şeyler yok. Arada bir bobinden şaseye kaçak olup beyin fazla akım çekildiğini anlayıp bobinin beslemesini kesiyormu acaba dye düşünmeye başladım. Ama ateşlemenin kesildiği kesin bence de niye kesildiğini anlamadım. Arıza lambası da yanıyorken bu beyinin kontrolünde gerçekleşiyor dye tahmin ediyorum. İyi de hangi beyin yolda 80 le giderken ateşlemeyi kesecek keder beyinsiz olabilir ![]() |
80 le deyil 150ile de ateşlemeyi keser viteş geçişi frenlemelerde (vites geçişi gezdan ayak çekince keser) öyle rezil bir parçadır o ![]() motor beyni söketlerindeki oksitlenmelerde olabilir temizlenmelidir aslında bir çok etken vardır ![]() |
Bulunduğum yerde işin tecrübeli ustası yok. Ne yapsam bilemiyorum. 40 km kadar uzakda olan 2 farklı servis var biri bi tarafta biri bi tarafta. Bu şekilde oralara gitmeye korkuyorum daha 17 aylık bebeğim var onu öksüz yetim bırakamam ![]() |
ARAÇLARINIZDA GEÇ ÇALIŞMA VARSA MAZOTU ÇOK YAKIYORSA ÇEKİŞİNİZDE PROBLEMİNİZ VARSA YOLDA GİDERKEN İSTOP EDİYORSA ARACINIZ KESİKLİK YAPIYORSA GÖSTERGELERDE ARIZA LAMBALARINIZ YANIYORSA DOGRU ADRESE GELDİNİZ ÇÖZÜMÜNÜZ BİZDE ARAÇLARINIZ GARANTİLİ ŞEKİLDE YAPILIR POMPA ENJEKTÖR VE TURBO SERVİSİ DİZEL POMP CUMHUR USTA 0535 942 41 71 İŞ 0212 481 88 71 CUMHUR USTA VE MURAT USTA AKINSAL SANAYİ SİTESİ A BLOK NO 19_20 CEVİZLİBAG_TOPKAPI İSTANBUL |
sorunun mutlaka çözülecektir belki 3 4 papça değişerek arızayı bulacaklar bende opel astra g kasa vardı 6 ay uğraştı opelin servisi opel gerçek dolmabahçe ist en son arızayı özel serviste bir opel ustası çözdü birde araç pc ye bağlanınca arıza olarak doğrıyu bulamiyor enjektör arızası diyor ama alakası yok ![]() sinir bozucu bir arızadır ben arabayı sinirimden duvara gömüyordum ayptık efendim 50km yol test yaptık hiç bişe yok diyorlar 3km gitmeden başlıyor kesiklik arıza lambası yanıp sönmeler illet bir beladır inşallah ustalar kısa zamanda çözerler... |
Taktığıö krank sensörünü geri verip başka bi tane aldım taktım değiştirdim yani. İlk taktığım sanki araca uymadı gibi motor bi boğuk çalışıyodu güçten de düşük gibiydi. Şimdiki daha iyi oldu. Sanayiye giderken 3 kere yaptı değiştirdim gelirken hiç yapmadı bakalım düzeldi inşallah öle diyelim öle olsun. Eğer gene yeperse çok üzülecem.. Çünkü başka bişy aklıma gelmiyo yapacak. ![]() |
kafana fazla takmana gerek yok benim arabayla anlattığım gibi 6 ay uğarştım şaka deyilbu ve yemin ettim bir daha asla opel almayacağıma arabayı sattım 2seneyi geçti alan kişi bana teşekkür ediyor hiç masraf çıkarmadı diye birde arabayı aldı o hafata lpg taktırdı en kötü ihtimal beyin arızasıdır bende beyin değişeceklerdi kabul etmedim sonra ateşleme bobini değişti araba düzeldi yanlız beyine takılan kablolar vardı 2 tane söket onlar çıkartılıp sprey bir maddeyle temizlenmişti ozman çekiş dahada artmıştı sanki aynı ustaya gitki parça değişince arıza düzelmezse geri takıp diğer parçayı denesinler sensörde olduğu gibi ![]() bende bu illet arızadan usanmış birisi olarak sizi çok iyi anlıyorum mutlaka sorun çözülecektir sağlık olsunreis ![]() |
Sağ olasın teşekkür ederim bilgilendirdiğin için. Fazla yol yapmadım ama dünden beri yapmadı inş bidaha yapmaz. |
![]() Anlayan bilen varsa Allah rızası için yardımcı olsun arkadaşlar... |
askerde şofördüm, 98model transit kullanıyordum. yolda giderken stop etme sorunu yaşamıştım... kontaktaki lehimlerin akması sonucu şase yapıyormuş. burayı zımparalayınca sorunu bi nebze çözdük ama devamlı lehimlerde akma oldugu için komple kazıdık ve baştan lehim atıldı... ayrıca pompa ile alakalı kablolarda sorun olabilir. ben kendi arabamda da yaşadım aynı sorunu. dediğim gibi manifoltun ordan geçen kablolar şase yapmış ve benzinde hiç çalışmıyordu |
elektronik arıza değilde , emme manifoltu bir yerden hava alıyor olabilirmi ? gevşeme vs. gaz verince yapması bu ihtimali aklıma getirdi , |
Relantide stop etmesi relanti motoru ve kanalının temizlenme ihtiyacı olabileceğini aklıma getirdi. Sanayiye gittim boğaz kelebeğini komple aldım yerinden bi güzel temizledim. kanalından motoruna kelebeğine kadar pırıl pırıl oldu. sonra R motorunun milini yayını mayını yağladım mili ileri geri zorla ittim çektim sonra mili iyice içinde iken takıp denedim o da ne relanti 2000 den aşağı inmedi ve arıza lambası yandı. hemen tekrar söküp mili sonuna kadar çektim relantide drek stop araba hiç çalışmıyo mili biraz içeri dışarı derken ortaya ayarladım. Ve fişini takıp yerine takmadan çalışmasını arabayı çalıştırıp denedim mili 1 cm kadar ileri geri gidip geliyo neyse şimdi relanti 800 de şimdi arıza lambası da yanmadı ohh dedim. gerçi bu kadar oynadıktan sonra bozulur gibi ama bekki bozulmaz zamanla görecez. Biraz relantide felan denedim 5 km yol yaptım gayet iyi hatta çekiş de arttı mı bilmem. Tabi zamanla görecez durumu. Belkide krank sensörünü boşuna değiştirdim belki 2 arıza vardı yada frelanti olayı sonra çıktı bilemiyorum artık. ama relanti motoru bidaha sorun çıkarırsa yenisini alacam.... |
ateşleme bobinini bir değiştirsen olmazsa beyin problemi akla geliyor ![]() |
Relanti motorunu tam stabil hale getirebilsem sıra bobine gelecek. Sonra da beyine. Tabi inşallah oaralara gelmez. Elimde sağlam bobin var. Daha önce yeni olsun dye değiştirmiştim üzerinden söktüğüm sağlam. Bobin hiç şüphe uyandırmıyor çünkü relanti motoru bikere düzgün çalışmıyor. Akşam eve gelecem iş çıkışı arabayı çalıştırdım herşey iyi 10 sn sonra arıza lambası yandı. Ama araba stop etmedi. sonra kapat aç yaptım gene yandı. sonra relanti motorunun soketini bastırdım arıza lambası söndü. Tam yola çıkacam gene yandı gene soketi bastırdım gene söndü tam kapıyı kapattım gene yandı. Daha önce de sanayide kaputu kapatınca yanıyodu demekki sketinde bi temassızlık var. yarın ilk iş ona bakacam tam teması sağlayacam. Eve kadar arıza lambası yanık geldim stop etmedi... |
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.