1. sayfa
|
DSG tork konvertörü olmayan, klasik bir şanzımanın elektro mekanik yardımcılarla otomatikleştirilmesi sonucu üretilen bir şanzımandır. 2 ayrı mil üzerinde çiftler ve tekler şeklinde vites dişlileri bulunur, bu miller 2 ayrı baskı balataya bağlıdır ve hangi vitese geçilecekse o baskı balata tahrik miline bağlanır. bu sayede diğer boş mil olası vites dişlisini hazırlar, vites değiştirilmek istendiğinde baskı balata açma kapama süratinde vites değişmiş olur. Forumda aratırsan pek çok açıklama ve resim bulabilirsin. |
|
Sevgili arkadaşım, DSG ile ilgili olarak VW topiğinde çok sayıda yazılarım ve açıklamalarım var. İstersen ARAMA fonksiyonunu kullanarak bulabilirsin. DSG çok kısa anlatımıyla ÇİFT KAVRAMALI bir vites kutusu olup 1. Kavrama = 1-3-5-(7)-(R) 2. Kavrama = 2-4-6 vitesleri için kullanılmakta, tork konvertörü (pompa/türbin - stator/rotor) bulunmamaktadır. 6 vitesli 1. Versiyonda ıslak kavrama/6 litre hidrolik yağı ve 7 vitesli 2. versiyonda da kuru kavrama/1,5 litre hidrolik yağ kullanılmaktadır. Kavramalar elektromekanik bir robot tarafından yönetilmekte, bir sonraki vitesler mekatronik ünitesi tarafından hıza ve gaza bağlı olarak bir üst veya bir alt olarak hazırda bekletilmektedir. Bu nedenle vites geçişleri milisaniye olarak gerçekleşmekte, hissedilmemektedir. 7-DSG ile ilgili paylaşımlarımdan birisi:
http://resim.donanimhaber.com/m_20750244/mpage_1//tm.htm Sevgili Meke arkadaşımın çevirdiği bilgiler:
|
|
DSG Çift Kavramalı Vites Kutusunun sıfır araca fabrika maliyeti 2.000 EURO'dur. DSG vites kutusu TORK KONVERTÖRLÜ bir vites kutusu DEĞİLDİR! DSG vites kutusunda yıldız dişli ve planet dişli olayı yoktur. DSG vites kutusunda debriyaj ve kavrama ayırma elektronik bir motor/robot tarafından yapılmakta, dişli/vites geçişleri mekatronik ünitesince gerçekleştirilmektedir. Bu nedenle çalışma verimi tork konvertörlü araçlara göre daha yüksektir. Tiptronik (DSG olmayan) vites kutusunun DSG ile farkı TORK KONVERTÖRLÜ olmasıdır. Ancak DSG'nin karmaşık olması iki hususu beraberinde getirmektedir: ÇOK İYİ BAKIM YAPILMALI ve YAĞINA DİKKAT EDİLMELİDİR. < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > |
|
Aşağıdaki linkte bir PDF dosyası var. 6 ileri ve 7 ileri DSG vites kutularını resimleri ile birlikte karşılaştırıyorlar. Yazan Adem Ceylan ama vatandaş Almanca yazmış. Bence yine de bir bakın. Referanslar ve bilgiler eşsiz. T.G. http://www.mp.haw-hamburg.de/pers/Gheorghiu/Labor/SKM/DSG.pdf Orjinalden alıntı: Sobriquet DSG pek çok açıdan tercih edilmeli. Vites geçişlerindeki konforu ve motor gücünün doğru biçimde tekerleklere iletildiğini, aracı dinler ve tepkileri takip ederseniz hissedebilirsiniz. Aşağıya DSG'nin avantajını çevre kirliliği açısından yakıt tüketimi değerleri ile kıyaslayan bir tablo veriyorum. Siz kıyaslayın! < Resime gitmek için tıklayın > Unutmadan TSI motoru da tercih etmelisiniz. Performans anlamında tatmin edici olacaktır. Tabii TDI yeni common rail ise işte o zaman işler karışır. Tercih zorlaşır. TDI Pump Dose ise tercih etmezdim. Motor çeşitli aşamalarda sorunlar çıkarabilen hassas bir motor. Zaten VW'de stratejik olarak motorlarını TSI + TDI (common rail) olarak belirlemiş görünüyor. TSI + DSG ---> VW'nin performanstan ödün vermeden az yakıt tüketmek için kurduğu en iyi kombinasyon! Yalnız hangi kombinasyonlarda gelecek bu ikili 2009 model olarak işte onu iyi anlamak lazım. VW belki güzellik yapar da DSG ile güzel farklı farklı kombinasyonlar yapar TSI'ın tüm motorlarına... < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > |
| peki bu sistemin easytronicden çift kavrama dışında herhangibi farklılığı var mı? |
|
http://en.wikipedia.org/wiki/Tiptronic http://en.wikipedia.org/wiki/Easytronic Tiptronic = TORK KONVERTÖRLÜ OTOMATİK VİTES KUTUSU (tork konvertörü ve müdahaleli vites seçimi) Easytronic = TEK KAVRAMALI OTOMATİK VİTES KUTUSU (robotlaştırılmış tek kavramalı otomatik/manüel vites kutusu) DSG = ÇİFT KAVRAMALI OTOMATİK VİTES KUTUSU (robotlaştırılmış çift kavramalı otomatik/manüel vites kutusu) |
|
öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. peki easytronicler gibi dsg şanzumanlarda hill holder tarzı yardımcı ara elemanlar olmadan yokuşlarda geriye kaçlar oluyor mu? |
| tabiki kaçırır. anladığım kadarıyla easytronicden farkı sadece çift kavrama ve çift kavramanın getirdiği hızlı vites değişimi. |
tek kavramalar gibi hissettirmiyor birde... kulllanmadım ama bütün duyduklarım bu yönde...mantıklı olanda o |
Easytronic bunun yanında şanzıman felan değil DSG'ye ek: Bozulursa ve garanti dışıysa 20 bin ytl istiyorlar |
| Paylaşımlarınız için teşekkür ederim |
| birde ilk alimdaki 4000 ytl veriyorsunuz. ben easytroniğe 200 lira verdim esp içinde bana yetiyor vites değişiminin hızıda hissettirişide. ne kadar ekmek o kadar köfte diyorum. tabiki bütçe meselesi ama mantıklı mı? bence değil. vw nin kendi fiyat politikasına göre mantıklı zaten normal tiptironiğine 3000 istior |
Sanırım bizim VW PASSAT forumumuzu yakından takip ediyorsunuz. Bu hususu Alman Motor Talk'ta özel olarak sordum, Almanlar bizden çok daha fazla şaşırdı. Kutusunda ve eskisini iade ederek alırsanız 4000 Euro civarında, sandığında ve hiçbirşey iade etmeden ("havadan") alırsanız 8600 Euro civarında para ödüyorsunuz, buna Euro'nun hamdolsun 2,06 YTL'ye ulaşan kuru, KDV, montaj masrafları ve Doğuş Holding'in kâr payı da eklendiğinde bizim dahi imkansız olduğuna kanaat getirdiğimiz 20.000 YTL'ye ulaşılabiliyor. Fakat şimdiye kadar 6-DSG vites kutusunun KOMPLE değişimini gerektiren büyük bir arıza ile karşılaşmadık. Öyle bir durum olsa ve Doğuş Otomotiv HAYIR dese bile konunun İnsan Hakları Mahkemesine ve/veya Doğuş Otomotiv Şirket Merkezi önünde protesto amacıyla arabayı havaya uçurmaya kadar yolu var. T.G. |
Kızkardeşim ve eniştem geçen yıl RENAULT CLIO aldılar, sanırım 1,1 litre motoru var, BVA (Bôite Vitesse Automatiqué) adında bir vites kutusu var, otomatik, robotlaştırılmış debriyajlı ve direksiyondaki "+" ve "-" paddle kollarıyla aslında çok güzel bir otomatik vites kutusu, fakat vites değiştirme süreleri o kadar uzun ki, 2-3 saniye sürüyor, belki de daha uzun. Çok sayıda teknoloji ile yeni ve değişik vites kutuları geliştirilmiş durumda ve halen de geliştirilmeye devam ediyor. Taner Göde |
|
lüks araçlar için çok güzel ama golf vs için gereksiz bir sistem bana göre. sadece ilk 2 vites otomatik olsa, diğer 3 ü manuel olsa en iyisi o olur bence. :) |
1. sayfa
çift kavramalı sistem diye de tabir edilen DSG şanzımanlarda bu durum nasıl?
şanzımanda tork konvertörü mü yoksa easytronicler gibi baskı balatası vs.. gibi şeyler mi var?
şayet öyleyse o zaman DSG için otomatikleştirilmiş manuel tabiri de kullanılabilir mi?
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.