Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
33
Cevap
4610
Tıklama
0
Öne Çıkarma
türkiye şartlarında ideal motor hacmi nedir sizce
F
18 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

evet paylaşalım bence 1600cc

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



S
18 yıl
Binbaşı

evet geçtiğimiz yıllarda bu böyleydi,ama artık daha düşük hacimlerinden iyi sayılabilecek güçler elde edilebiliyor.Türkiye şartları derken vergi olayını göz önünde bulundurmak ilk şartlardan.bu yüzden düşük hacimli ve yüksek güç üreten araçlar ülkemize daha uygundur diye düşünüyorum...Örneğin 1.3 dizel bir makineden 90 hp güç ve düşük yakıt tüketimi elde edilebiliyor.Veya şöyle bir örnek te olabilir;şahinler bildiğimiz üzere 1.6 motor ve 80 hp güç üretirken artık 1.2 Albea da daha düşük vergi daha düşük yakıt tüketimiyle aynı gücü üretebiliyor..Yani 1.6 fazla bile kaçmaya başladı denebilir..


Bu mesaja 1 cevap geldi.
J
18 yıl
Yarbay

1.3

hem vergisi az hemde 1.6 kadar kuvvetliler artık

hatta 240bg olanları bile var yani



G
18 yıl
Yarbay

aracin agirligina göre motor hacmi secilmeli....

mesela bir atos sinifinda bir araca 1.0 litre....
polo veya atos sinifinda 1.3.........

vectra,passat 1.6.........

e-serisi,bmw 5serisi 2,5litre...............


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
18 yıl
Çavuş

A
18 yıl
Yarbay

c segmentinde (megan,civic,corolla,307,astra,jetta) 1.6
d segmentinde (vectra,Laguna,Passat,407,Accord) 1.8 veya 2.0
bence ve param olduğunda da ilk alacağım 1.8 16V veya 1.8 20V. motorlar en ideali. Güç bambaşka bir şey
hem vergi hem yakıt. am güç de var. küçük hacimlerden yüksek güç alınması bana pek makul gelmiyo.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
18 yıl
Teğmen

V
18 yıl
Çavuş

arkadaşlar mesala araç 1590 cc olsun 2. nesl accentlerde 1320 mi mi1340 mı ne motor vardı o yüzden yüksek vergi ödüyordu


Bu mesaja 1 cevap geldi.
O
18 yıl
Binbaşı

1.4 motor ideali aslında ancak 1.6 fena durmuyor...


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
18 yıl
Yüzbaşı

Bence c sinifi Türkiye için en ideal sınıf ve 1.6 ve altı dizel bir araç olmalı.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
18 yıl
Binbaşı

V
18 yıl
Yarbay

O
18 yıl
Binbaşı

3,0 ın altı mobiletlere uygundur aslında ama maliye saolsun


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
18 yıl
Yüzbaşı

1,3 DİYEN ARKADAŞLAR YANILIYOR NEDENİ 1,6 İLE AYNI VERGİYİ ÖDÜYORUZ


Bu mesaja 1 cevap geldi.
F
18 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orjinalden alıntı: murat2485

1,3 DİYEN ARKADAŞLAR YANILIYOR NEDENİ 1,6 İLE AYNI VERGİYİ ÖDÜYORUZ




evet arkadaşım sana katılıyorum 1.3 ile 1.6 arasında vergi kazancı yok bu kazanç sadece mutlijet palio ve albeada var motor hacmi yorumlarında gördüğüme göre çoğunluk 1.4 gibi bir yaklaşımda bulunmuş ben katılmıyorum hacim ne kadar kçük ise tam dolu yolculuk sırasında özellikle hızlanma ve yokuş tırmanlamalarda bayılıyor bence ideal motor 1.6 olmalı hem hacim büyük hemde güç fazla dolasıyle kasaya motor tam uyum içinde oluyor


Bu mesaja 1 cevap geldi.
T
18 yıl
Er

Motor hacminin arabanın ağırlığı ile orantılı olmalı. 1.5 ila 1.6 normal. Arkadaş yazmış kalkış, hızlanma, rampa. Bunlardan önce en önemli faktör İNSAN. Her şey kullanıcının zevkine kalmış. Selamlar.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
O
18 yıl
Binbaşı

Aracin kullanildigi yere gore degisir. Ornegin Antalya, Konya icin 1.2 motor 70-75 HP idealken, Istanbul'da minimum 1.6 90HP bence gerekli.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
Ü
18 yıl
Yarbay

Her zaman arabanın hak ettiği motorun kullanılması taraftarıyım ama naparsın işte. Türkiye.

Türkiye için 1600 CC veya 1800 CC idealdir. 1801 olduğu anda vergi üst sınıfa işliyo bu da canımı sıkıyo benim.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
18 yıl
Binbaşı

bence eğer araç 1299cc den buyukse ister 1,5 olsun,ister 1,4 motor sonuçta 1,6motorla aynı vergiyi odeyeceksek kesinlikle 1,6motor tercih edilmeli.Dizeldede 1600ccye en yakın dizel motoru almak en iyi performansı saglayacaktır.Yok eger D sınıfı araç alıyorsanız 1,6 dizel olanı(tork'tan dolayı durumu kıvırıyor çünkü) ve mümkünse 1,8 olmadı 2,0 D sınıfına yakışır bir motor seçenegi olacaktır.Kısaca özetlemek gerekirse
B segmentinde 1300cc altı
C segmentinde 1600cc(1,4,1,5 le aynı vergiyi odedikten sonra olmuşken 1,6dizel)
D segmentinde 1600cc ve üstü(1600cc sadece dizel tavsiye edebilrim,vergi avantajı için 1,8olabilir,2000cc ise D sınıfının gerçek kasasıdır sizide asla üzmez maddiyat hariç tabi)............saygılarımla


Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
18 yıl
Binbaşı

tsı motor tipleri,küçük motordan tek veya çift turboyla üretilen güçler bu dagılımı biraz bozmuştur ama gerek kullanım ömrü gerekse fiyat aralıgı insanı ister istemez gene bu tarz motorlardan uzak bırakıyor


Bu mesaja 1 cevap geldi.