Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
13
Cevap
701
Tıklama
0
Öne Çıkarma
RESMİ GAZETEDE YAYINLANDI ALKOL CİHAZI TAKILACAK
E
3 ay
Yarbay
Konu Sahibi

Yeni düzenleme Resmi Gazete'de yayımlandı: Alkol kilidi olmadan araç çalışmayacak.

📌Araçlara alkol kilidi sistemi eklenecek.
📌Sürücünün alkol oranı cihazlarla ölçülecek.
📌Alkol sınırını aşan sürücüler için araç çalıştırılamayacak


Alkol kilidi, sürücünün araç kullanmadan önce kandaki alkol oranını ölçen ve belirlenen seviyeyi aşarsa aracın çalışmasını engelleyen bir sistemdir. Bu teknoloji, alkollü sürüşü önlemek amacıyla geliştirilmiştir. Türkiye'de, 14 Mart 2025 tarihli Resmi Gazete kararı ile yürürlüğe giren ve bazı araçlarda zorunlu olarak kullanılacak olan alkol kilidi, marşa bağlı olduğu için onay vermediği durumlarda aracın çalışmasını engelleyecek.


< Resime gitmek için tıklayın >

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exclusive.Gamer -- 14 Mart 2025; 11:57:14 >

M
3 ay
Yarbay

Önemli gelişme ama Kaynak? Detay?



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >

E
3 ay
Yarbay

son zamanlaraki en saçma AB regülasyonu olabilir ya. 50 yıllık araçlar yolda daha.

yoldan geçen birine rica eder aracı çalıştırır sistem gg.

utts yi arabanın içinden geçerçesine millete vidalatıp 2-3k cukkalamak mantıklı geldi, 7k da buna isterler. parmak kadar şeyi akıllı vidayla takan adam bunu takacağım derken için aracı yakar.



D
3 ay
Teğmen

uygulamada enteresan günler bizi bekliyor.



N
3 ay
Yarbay

Utts gibi para için yapılacak bir işlem daha. Biride bu aletlerin ihalesini almıştır.

Alkolle işim olmaz içeni de sevmem de kardeşim orjinal aracı niye bozdurayım deldireyim kantarın topuzu kaçtı iyice.

Şimdilik üretici için sıfır araçlarda uygunluk belgesi istenmiş anlaşılan trafikteki araçlar için bir şey görünmüyor.

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2025/03/20250314-1.htm





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 14 Mart 2025; 14:37:32 >

M
3 ay
Yarbay

araçlar üretilirken takılabilir



P
3 ay
Yarbay

Bir saçnalık daha!



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

S
3 ay
Yarbay

Yolcu üflerse nasıl tespit edilecek? Bu işin depremi var, yangını, seli var. Acil durumlarda saniyeler bile önemli. Bence gereksiz bir adım.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi spinattimyalnizliga -- 17 Mart 2025; 9:17:47 >

< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >

S
3 ay
Yarbay

Asıl bağlantılı otomobiller yaygınlaşıp, bunlara bağlı uzaktan deneyim regülasyonları gelince göreceksiniz naneyi. çok bayılıyor ya herkes arabam internete bağlansın, bağlanmayanlar çöp, eski teknoloji bilmemne diye. merkezden hız aşımlarında otomatik cezaları postalasınlar, daha kötüsü uzaktan hızınıza erişip kontrol etsinler de görün :)

Çeşitli şüphe durumlarında iç kamerayı yol kamerasını açacaklar, keyfi denetimler, uzaktan araç kontrolü, anti-hack önlemleri milyon türlü bunun can sıkıcı denetimleri taramaları..

Otomobiller tam bir regülasyon-denetim ve bunun getirdiği kompleks ekipmanlarla teknoloji çorbasına dönmüş, maliyeti uçmuş, artık otomobilliğini tamamen kaybetmiş garip mobilite cihazları haline gelecekler.

Böyle böyle de 20-25 yılda bireysel otomobili, en azından o özgürlük hissini bitirmeye çalışacaklar.



O
3 ay
Yarbay

Bizim ülke cidden manyak.

Ne haber verilebiliyor, ne medyası medya, Allah kahretsin ya.
Mal ordusu önünde yazan şeyi bile haber olarak veremiyor. Ya da bilerek, tıklama olsun, ortalık karışsın diye yapıyorlar.
Zaten hemen diğer yandan da başlamışlar, efendim bu kime yarayacakmış da, yandaş biri getirecekmiş de ona bilmemne olacakmış da...

Arkadaş, bu AB regülasyonları gereği uyum yasası çerçevesinde gelecek bir uygulama.
Ve bilin bakalım, tüm araçlara mı geliyor.

Resmi gazetede yayımlanan şey şimdilik sadece bir ön hazırlık gibi. Esaslar, uygulamalar, vesaire hiç bir şey yok.

Ayrıca işin kilit noktasına gelelim.
Yayımlanan yönetmelikte M ve N sınıfı araçlar diyor "kapsam"da. Ve 2020 tarihli AB uyum yasası çerçevesindeki bir başka yönetmelikte bu sınıflar açıklanmış. Ve bilin bakalım M ve N sınıfı araçlar ne oluyor.

Otobüs ve kamyonlar.

Bu araçlara alkolmetre ile çalıştırma şartı ile beraber, akıllı hız denetimi (muhtemelen farklı bir takograf ve hız ihlali engelleme sistemi), olay veri kaydı (kamera vb), yorgunluk önleme sistemi gibi sistemler de geliyor.

Özellikle son dönemde artan otobüs kazalarının alayı zaten genel itibariyle "uyuma". Kamyonların hız muhabbeti de "jettir babaaaaaaa" videolarında görünüyor.
Bu kapsamda önlem getirmek istemişler büyük ihtimalle.

Geç bile kalınmış uygulama.

Otomobillere falan geldiği yok yani, adamlar bi de yollara çıkmışlar araç sürücüleriyle röportaj falan yapmışlar. Gerizekalılar.

Geçende de aynı gerizekalılığı araç kredileri ile ilgili yaptılar. Hepsi haberi "krediler açıldı" diye verdi. Çok sonra fark ettiler "yalnızca elektrikli araçlar için" diye.
Ulan baktığınız, referans aldığınız BDDK açıklamasının ilk satırında zaten yazıyor, elektrikli araçlar için diye. İnsan bi okur, 1 sayfa 10 satır bir şey zaten. Bundan aciz adamlar "haberci" diye takılıyor. Medyayı görüyoruz zaten işte. Ne beklenir ki...


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
3 ay
Yarbay

M sınıfı araçların içinde otomobiller de yer alıyor.
M1,M2,M3 diye geçer.
Hususi otomobillerinin ruhsatında M1 yazar hatta.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Ormanci
O
3 ay
Yarbay

Hocam evet;

M1: Oturma yeri sayısının sürücünün oturma yeri ile sınırlandırılıp sınırlandırılmadığına bakılmaksızın, sürücü oturma yerine ilave olarak en fazla 8 oturma yerine sahip ve yolcuların ayakta duracağı alana sahip olmayan motorlu araçlar

diye geçiyor.

M2, M3 zaten direkt olarak minibüs ve otobüsleri işaret ediyor.
N'ler de yük taşıyanlar, yani kamyon kamyonet vs. zaten...

Bu noktada M1'e otomobil dahil mi değil mi kısmı bana şundan sadece "yolcu taşıma"dır diye düşündürttü; AB'de de bildiğim kadarıyla alkol bilmemnesi ile çalışan hususi otomobil yok. Ancak aynen bahsi geçen ve haber yapıldığı şekilde "üfleme" ile çalışan otobüsler falan var.

Bu yüzden burada asıl amacın kamyon, otobüs ve servisler gibi durmadan saçma sapan kazalara karışan tiplemeleri bir şekilde engellemek olduğunu düşünüyorum.
Yorgunluk takip, akıllı hız bilmemnesi, olay veri kaydı sistemleri de beraber tutulmuş görünüyor çünkü.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 17 Mart 2025; 15:27:30 >


Bu mesajda bahsedilenler: @Carsever
N
3 ay
Yarbay

Ola ki bu cihaz arıza yaptı ve düzgün veri alamadı ya da veremedi. Kişi aracından mahrum mu kalacak ? Bizim sanayi esnafı buna 50 çeşit çözüm bulur demedi demeyin.



D
3 ay
Yarbay

Ben ne takıcam ya üreticisi taksın, japon, çin min malı olanlara dikkat etmek lazım yanında kolonya sıksan alkolden vik vik öter.



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >

DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.