Bu konu sanayinin insanı nasıl perişan ettiği ile alakalıdır.Konu uzundur detaylı yazdım ben yandım siz yanmayın.
Araç civic 2000 model abs frenli. Sorun 1- Sağ arkanın sol arkaya göre yüzde 47 sapma olması.Muayeneden geçememe sebebi. ( çözüldü ) Sorun 2- Sürekli arka fren balatalarının yanması ( test aşamasında ) Sorun 3- Araç her kontak açtığında biraz ilerlediğinde abs modülünün test yapması. ( düzeldi ) Sorun 4- Durduktan sonra frende beklerken pedalın dibe doğru gitmesi. ( düzeldi )
Aracı 2022 yılı şubat ayında aldım. Adres 1: Kadosan sanayi Berat otomotiv. aldığımda fren pedalı dibe gitme ve her kontaktak açma sonrası ilerledikten sonraki abs çalışma sesi haricinde şikayetim yoktu.Bunun için bir mekanik ustasına gittim. Ana fren merkezinden bunu yaptığını değişeceğini söyledi.Orjinal parçayı söktü attı yerine yan sanayiyi taktı. Sorun düzelmedi.Kendisine söyledim tamam bakacağım deyip beni çağırdı .Gittim adam gelmedi o gün bende sinirlendim gitmedim tekrar. Bunun için ödediğim rakam 1500 Lira
2022 yılı haziran ayında başka bir servise gittim triger vesaire ağır bakım için frenide söyledim. Adres 2: Bostancı İkiler honda özel servisi. Serviste triger-ve bikaç yağ kaçağı için conta orig gibi şeyler değişecekti.Fren için ise ana merkez değil bunu abs modülünün yaptığını söledi.Triger vs yapıldı abs ise çıkma parça ile değiştiğini söyledi. Bunlar yapılınca fren çok iyi tutar hale geldi.Pedal dibe gitmiyordu ve oldukça sert idi. Aradan 3 5 ay geçti fren yine dibe gitmeye başladı.Kaçak vesaire yoktu. Bunu yabancı kaynaklardan araştırdım ve abs modülündeki selenoid valfleride açık kalma kapalı kalma yavaş açılma gibi sorunlar olduğunda bu pedal dibe gitmesi olduğunu öğrendim yani bu hondalarda bilinen bir sorunmuş.Kendilerine sornun devam ettiğini söylediğimde beni ötelediler ve yardımcı olmadılar. Abs için ödediğim rakam 3 bin Lira
2022 yılı ekim ayı. Adres 3: Bostancı sanayi tekno fren. Bu durum için frenci bakarken burayı öneriler üzerine buldum ve gittim anlattım.Önce bir genel bakalım ona göre karar verelim dendi.Herşey söküldü ve bu sorunun hidrolik ısınması kaliper sıkma gibi sorunlardan olabileceğini öncelikle bunları bir kaliper tamir takımı ve disk balata değişimi yapılması gerektiği söylendi.Tamam dedim diskler balatalar kaliper tamir takımı hidrolik vs ne varsa yapıldı.Sorun düzelmedi.Ama balatalar yenilendiği içinde eskisinden iyi olmuştu.Bu işleri gereksiz görmedim.Yapıldığı iyi oldu ama esas sorun çözülmemişti. Ödediğim rakam 6500 bin Lira.Aralıkta ise muayeneye girdim ve tek seferde geçtim.
2024 Temmuz ayı. Adres 4: Sultanbeyli NR performans fren Kendisini honda grubunda facebook üzerinden keşfettim. Kaliper revizyon boyama gibi paylaşımlarını görüp hondadan anladığını düşünerek kendisine gittim. Bu sorunun abs den olmayacağını ana merkezden olacağını söyledi.Bende aksini iddia ettim ve test etti. Gördüki sorun abs modülünden oluyor.Bana hak verdi ve arabayı bırakman gerekir parça revizone gider vs bilgi verdi.Dedim onu artık müsait zamanda yaparız ben araçsız kalamam şuan deyio gelmişken el fren ayarı yapmasını istedim.Ayarı yaptı çıktım.Ertesi gün araba sıkma yaptı ben bunu fark edemedim ve hidrolik aşırı ısındığından fren boşaldı.Yokuş yukarı çıkarken duramadım şansa önüm boştu kenara çektim. El freni çekilmiyordu lastiklerden duman çıkıyordu.Bugünden sonra bana ızdırap günleri başladı.
Adres 5: Bostancı sanayi tekno fren Yaptıkları işçiliği beğendiğim için bu sorun üzerine yine buraya gittim ve balatalar yandığı için değişmemiz gerektiğini ve kampana torna olması gerektiği söylendi ve yapıldı.Hatırlamıyorum ama 3000 civarı ödemişimdir. Daha sonra kullandığımda fark ettimki fren ısındığı zaman yani bir yokuş inerken ben frene basmadığım halde arkadan kesik kesik frenleme sesi geldiğini fark ettim.artık herşeyi anlar fark eder vaziyetteydim.Yeni balata ses yapar ama kesik kesik yapması normal değildi. Yine aynı yere gittim tekrar kampana torna oldu ve yine düzelmedi.Tekrar gittim yine torna oldu kısa bir süre düzeldi yine aynısı olmaya başladı.bu söylediğim süreler birkaç aylık zaman. 2024 aralık ayı başı muayene öncesi bir hidrolik değişim ve kampana ayarına gittim ve fren testi yapıldı.Fren testi diye birşey olduğunu 3 yıl sonra öğrendim.hidrolik değişimi vs yapıldı. Test edildi ve sağ arka fren zayıf sapma yüzde 45 civarı çıktı.2000 tl ödedim. Dedilerki abs sorunu var abs yapıyor bu sapmayı.Sen muayeneye gir şansını dene çünkü bu sapmayı kullanımda fark etmiyorsun seni pek etkilemiyor.Ertesi gün gittim muayeneye ve yüzde 47 sapma denerek ağır kusur yazıldı. Muayeneden geçemedim .Abs modülü tamiri denenecek olmaz ise bize bir çıkma parça gerekecek dendi.Bende bunun üzerine çıkma parça araştırdım.
Adres 6: kadosan Ağdaş oto Muayene sonrası beni mekanikçi ustam buraya yönlendirdi.yol üzeri uğradım onlarda uğraştı etti abs ye baktırcan dedi ordada ayar yaptılar daha 1 km gidemeden fren sıkma yaptı tekerler kitlendi.geri gittim zar zor gevşettirdim ayarı.
Honda grubunda bir çıkmacı abi vardı tanıdığım onda abs modülünü buldum.Durumu onada bahsettim ve bana ben sana abs satayım hiç sorun değil ama eminlermi bak sonra alırsın gene sorun devam eder benden bilme dedi. senin sorunun fren limitörü olabilir bunda bir limitör var dedi.Abi abs li arabada limitör oluyormu dedim.Bu yıllardaki hondalarda arka fren için limitör var dedi yeniler gibi abs ayarlamıyor bunu dedi. Bu bilgiyi Tekno fren ile paylaştım.Oradaki arkadaş bana o parçanın bir hükmü olmadığını içinin boş olduğunu söyledi.
Adres 7: Sultanbeyli NR performans fren Kendisine böyle böyle ne yapayım diye sordum.Bana abs yi al gel takalım sorun hepsi çözülecek dedi. Güvendim aldım abs yi ve yanına gittim.Abs yi söktü yensini taktı .Kampanayı söktü bu balata yanmış dedi değiştirdi.Kampana torna oldu hidrolik yeniden değişti havası alındı.Test için dışarı biryere gittik test ettik ve sonuç yine aynı düzelme yok.Fren pedalı dibe inmesi düzeldi.her kontakta abs çalışması düzeldi.Birdaha kampana söktü taktı falan boşa çabalamaya başladı.Kendisinede 6700 lira verdim. Bana bir ayar yaptım ben sen muayeneye gir sonra çözeriz devamını dedi.Gittim muayeneye ve geçemedim. Muayene hakkım yandı.1900tl Burada bakılırken poryanın yamuk döndüğünü fark ettim.
Sonra parçacı abinin dediği limitörü araştırdım arabanın fren şemasına intenretren girip baktımki abs den çıkan arka hat önce limitöre sonra arkaya gidiyor. Bu limitör ufak içinde yay piston olan bir parça kibrit kutusu kadar.
Adres 8: Bostancı sanayi Tekno fren Burada çalışan bir abi var pazar günleri oraya geliyor.Benimde vaktim yok tek pazar günüm boş.durumu anlattım böyle böyle limitör bu sorunu yapıyor yüzde 100 emin olmamakla birlikte.Tamam dedi limitöre bakarız gel. Bende gitmeden arka kısım için sağ sol porya aldım sıfır. 1 takım sıfır kampana aldım. 4500 tl Gittim önce porya değişti balata ise gres yağ sürmüş diğer frenci balatalar çöp. kampana değişti el freni ve merkezler kontrol edildi sorun yok.Test edelim bir limitör öncedi dedik teste yüzde 40 sapma vardı. Limitörü söktük içindeki pistonu iptal ettik geri taktık yağını tamamladık test ettik ve sonuç sapma yüzde 1 çıktı. 5800 verdim.Haftaya muayeneye gireceğim.
Ben normalde firma ismi şahıs ismi yazmam ama şu yazdıklarımı başkası yaşasa dava bile açardı. Çük kadar limitör için ben abs değiştim. 3 4 kere balata değiştirdim. kampana porya değiştirdim 5 kere torna yaptırdım. muayenem yandı.işimi gücümü bırakıp bunlarla uğraştım.evde hasta çocuğum varken bunlarla uğraştım.şu yapılan tüm işlemleri kabaca topladığınızda 35 bin tl yapıyor parça ve işçilik dahil.
özet civic 96 00 modellerinde abs li arabanız var ise. fren pedalı dibe gidiyor ise sebeplerinden 1 tanesi ana fren merkezi veya abs modülatörü. Arka frende sapma oluyor önde olmuyor ise sorun ya limitör yada arka merkezlerden.önce bunlara baktırın kardeşim.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
Sanayideki ustaların çoğu ilkoul mezunu kara düzen iş yapan, deneme-yanılma yöntemiyle sorun çözmeye çalışan insanlar. Herhangi bir teknik eğitim almamışlar, her marka ve modele bakıyorlar ki hepsinin mekaniğinden elektroniğinden anlamaları mümkün değil. Sorun varsa sanayiye gitmek doğru değil. Sanayide yaptırılacak işler belli: Kaporta, boya, rot-balans, lastik. Bunun dışındaki işleri sanayide yaptırmayın canınız yanar.
okurken daraldım ve verdiğin paralara benim bile içim gitti yazık günah. zamanında 50 liralık kibrit kutusu kadar parça yüzünden 2 3 bin tl para harcayıp aracı çalıştıramamıştı kimse. o günler geldi aklıma. hepimiz bir şekilde öpüldük sanayide.. geçmiş olsun.
Tekno fren aralarında en iyi işçilik yapan diyebilirim.Doğukan Mançoda frenini burada yaptırıyor envai çeşit araba geliyor.benim işte ise hataları eski model civic fren sistemini bilmiyor olmasıydı.oda bana pahalıya maal oldu.çevrem alay konusu yaptı sürekli arabanı sat kurtul gibi muhabbetler yapıldı.bende sen evin musluğu bozuk evimi değiştiriceksin dedim.
Geçmiş olsun hocam. Okurken inanın hem üzüldüm hem de daraldım. Piyasada usta bulmayı geçtim artık doğru dürüst esnaf bile yok. Hele Cumartesi günü sanayiye gittiğinde adamlar yüzüne bile bakmıyorlar kalabalıktan.
Ben bir sorun ile karşılaştığımda ilk önce sorunu internetten özellikle yabancı forumlardan araştırıyorum sonra sanayiye gidiyorum. Geçen sene aracımda seyir halindeyken elektrik kesme ve birden fazla ışık yakan bir sorunum oldu. Sanayiye gittim sorunun direksiyon açı sensörü dediler ve 1 hafta aracı beklettiler ful depo olan aracı yarım depoya düşürmüşler. 140 Km yol yapmışlar hayır 140 Km test mi olur? Tamir ettik vs dediler durum hala aynıydı. Araştırdıktan sonra açı sensörü ile alakası olmadığını buldum. Sol arka stop soketindeki şaseden yaptığını öğrendim. bunu da güney afrika uzantılı bir vw forum sitesinde ve ingilteredeki bir sitede buldum. Elektrikçiye gidip 200 liraya hallettim. Ben bulmasaydım beyin değişimine kadar gidecekti.
Daha geçen hafta yine sanayiye gittim, aracımda DSG ile küçük bir sıkıntı vardı bana mekatronik değişecek tamir değil bakın tamire garanti vermeyiz deyip 44 bin lira masraf söylediler ve belki artara dediler. Yine araştırdığıma göre akü zayıfsa böyle bir sorunun olacağını öğrendim ki benim aküde 5 yıllık bir aküydü. İhtimal deyip biraz araç ile gezdim zaten bu sorunu uzun süre kullanmayınca veriyordu ve 1 haftadır sorunu görmüyorum şükür.
Özetle hocam, ustaların dediklerini bir kenara bırakıp araştırıp öyle hareket etmek lazım hem zaman hem de maddi külfet adamı yaşlandırıyor. Geçmiş olsun
Evet araştırmak zorunda kalıyoruz diyelim. Ben araştırdım sonra yedek parçacının söylediği durumuda ilettim kendilerine ama hiç oraya bakmadan önce abs ye yöneldiler.bütün bu işlemler yapıldıktan sonra en son ona baktık ve sorun ordan çıktı. Sonuç olarak abs değişmesi aslında benim 2 tane şikayetimi çözdü ama elzem değillerdi ben 2 sene böyle kullandım sonuçta benden önceki sahibinede sordum oda bende 5 sene öyle bindim dedi. Şuan a dan z ye komple yenilenmiş oldu sistem. Kampana ve porya eğri döndüğünü tespit edildiğinde değişelim gerekiyor ise ben sorunsuz bir araba isterim dedim ama gerek yok bunun sana bir zararı yok dendi. Peki ben frene basmıyorum eğri dönen bir mekanizma var ve sürekli balataya sürtüyor.hadi bu sürte sürte o kısmı yedi bitirdi. Ama ben frene basınca ne olacak.doğru bir şekilde sürtünme olmayacakki balatanın ben yüzde 30unu anca kullanıyor olacağım.kendi kararım ile onlarıda sıfırlattım. İşçilik olarak son gittiğim yer iyi ona birşey demiyorum yine balata değişimi vs giderim oraya sadece çok fazla bilinen ilanlarda bile 1500 tane olan arabanın bu sistemini akıllarına getirmemeleri söylediğm halde o parçanın içi boş demesi büyük sıkıntı çıkardı bana. Her şerde bir hayır vardır sonuçta benim fren sistemim komple sıfırlandı ama en az 3 4 kere işçilik ödedim en az 3 kere balata yandı gereksiz yere.
Araç civic 2000 model abs frenli.
Sorun 1- Sağ arkanın sol arkaya göre yüzde 47 sapma olması.Muayeneden geçememe sebebi. ( çözüldü )
Sorun 2- Sürekli arka fren balatalarının yanması ( test aşamasında )
Sorun 3- Araç her kontak açtığında biraz ilerlediğinde abs modülünün test yapması. ( düzeldi )
Sorun 4- Durduktan sonra frende beklerken pedalın dibe doğru gitmesi. ( düzeldi )
Aracı 2022 yılı şubat ayında aldım.
Adres 1: Kadosan sanayi Berat otomotiv.
aldığımda fren pedalı dibe gitme ve her kontaktak açma sonrası ilerledikten sonraki abs çalışma sesi haricinde şikayetim yoktu.Bunun için bir mekanik ustasına gittim.
Ana fren merkezinden bunu yaptığını değişeceğini söyledi.Orjinal parçayı söktü attı yerine yan sanayiyi taktı.
Sorun düzelmedi.Kendisine söyledim tamam bakacağım deyip beni çağırdı .Gittim adam gelmedi o gün bende sinirlendim gitmedim tekrar.
Bunun için ödediğim rakam 1500 Lira
2022 yılı haziran ayında başka bir servise gittim triger vesaire ağır bakım için frenide söyledim.
Adres 2: Bostancı İkiler honda özel servisi.
Serviste triger-ve bikaç yağ kaçağı için conta orig gibi şeyler değişecekti.Fren için ise ana merkez değil bunu abs modülünün yaptığını söledi.Triger vs yapıldı abs ise çıkma parça ile değiştiğini söyledi.
Bunlar yapılınca fren çok iyi tutar hale geldi.Pedal dibe gitmiyordu ve oldukça sert idi.
Aradan 3 5 ay geçti fren yine dibe gitmeye başladı.Kaçak vesaire yoktu.
Bunu yabancı kaynaklardan araştırdım ve abs modülündeki selenoid valfleride açık kalma kapalı kalma yavaş açılma gibi sorunlar olduğunda bu pedal dibe gitmesi olduğunu öğrendim yani bu hondalarda bilinen bir sorunmuş.Kendilerine sornun devam ettiğini söylediğimde beni ötelediler ve yardımcı olmadılar.
Abs için ödediğim rakam 3 bin Lira
2022 yılı ekim ayı.
Adres 3: Bostancı sanayi tekno fren.
Bu durum için frenci bakarken burayı öneriler üzerine buldum ve gittim anlattım.Önce bir genel bakalım ona göre karar verelim dendi.Herşey söküldü ve bu sorunun hidrolik ısınması kaliper sıkma gibi sorunlardan olabileceğini öncelikle bunları bir kaliper tamir takımı ve disk balata değişimi yapılması gerektiği söylendi.Tamam dedim diskler balatalar kaliper tamir takımı hidrolik vs ne varsa yapıldı.Sorun düzelmedi.Ama balatalar yenilendiği içinde eskisinden iyi olmuştu.Bu işleri gereksiz görmedim.Yapıldığı iyi oldu ama esas sorun çözülmemişti.
Ödediğim rakam 6500 bin Lira.Aralıkta ise muayeneye girdim ve tek seferde geçtim.
2024 Temmuz ayı.
Adres 4: Sultanbeyli NR performans fren
Kendisini honda grubunda facebook üzerinden keşfettim.
Kaliper revizyon boyama gibi paylaşımlarını görüp hondadan anladığını düşünerek kendisine gittim.
Bu sorunun abs den olmayacağını ana merkezden olacağını söyledi.Bende aksini iddia ettim ve test etti.
Gördüki sorun abs modülünden oluyor.Bana hak verdi ve arabayı bırakman gerekir parça revizone gider vs bilgi verdi.Dedim onu artık müsait zamanda yaparız ben araçsız kalamam şuan deyio gelmişken el fren ayarı yapmasını istedim.Ayarı yaptı çıktım.Ertesi gün araba sıkma yaptı ben bunu fark edemedim ve hidrolik aşırı ısındığından fren boşaldı.Yokuş yukarı çıkarken duramadım şansa önüm boştu kenara çektim.
El freni çekilmiyordu lastiklerden duman çıkıyordu.Bugünden sonra bana ızdırap günleri başladı.
Adres 5: Bostancı sanayi tekno fren
Yaptıkları işçiliği beğendiğim için bu sorun üzerine yine buraya gittim ve balatalar yandığı için değişmemiz gerektiğini ve kampana torna olması gerektiği söylendi ve yapıldı.Hatırlamıyorum ama 3000 civarı ödemişimdir.
Daha sonra kullandığımda fark ettimki fren ısındığı zaman yani bir yokuş inerken ben frene basmadığım halde arkadan kesik kesik frenleme sesi geldiğini fark ettim.artık herşeyi anlar fark eder vaziyetteydim.Yeni balata ses yapar ama kesik kesik yapması normal değildi. Yine aynı yere gittim tekrar kampana torna oldu ve yine düzelmedi.Tekrar gittim yine torna oldu kısa bir süre düzeldi yine aynısı olmaya başladı.bu söylediğim süreler birkaç aylık zaman.
2024 aralık ayı başı muayene öncesi bir hidrolik değişim ve kampana ayarına gittim ve fren testi yapıldı.Fren testi diye birşey olduğunu 3 yıl sonra öğrendim.hidrolik değişimi vs yapıldı. Test edildi ve sağ arka fren zayıf sapma yüzde 45 civarı çıktı.2000 tl ödedim.
Dedilerki abs sorunu var abs yapıyor bu sapmayı.Sen muayeneye gir şansını dene çünkü bu sapmayı kullanımda fark etmiyorsun seni pek etkilemiyor.Ertesi gün gittim muayeneye ve yüzde 47 sapma denerek ağır kusur yazıldı. Muayeneden geçemedim .Abs modülü tamiri denenecek olmaz ise bize bir çıkma parça gerekecek dendi.Bende bunun üzerine çıkma parça araştırdım.
Adres 6: kadosan Ağdaş oto
Muayene sonrası beni mekanikçi ustam buraya yönlendirdi.yol üzeri uğradım onlarda uğraştı etti abs ye baktırcan dedi ordada ayar yaptılar daha 1 km gidemeden fren sıkma yaptı tekerler kitlendi.geri gittim zar zor gevşettirdim ayarı.
Honda grubunda bir çıkmacı abi vardı tanıdığım onda abs modülünü buldum.Durumu onada bahsettim ve bana ben sana abs satayım hiç sorun değil ama eminlermi bak sonra alırsın gene sorun devam eder benden bilme dedi.
senin sorunun fren limitörü olabilir bunda bir limitör var dedi.Abi abs li arabada limitör oluyormu dedim.Bu yıllardaki hondalarda arka fren için limitör var dedi yeniler gibi abs ayarlamıyor bunu dedi.
Bu bilgiyi Tekno fren ile paylaştım.Oradaki arkadaş bana o parçanın bir hükmü olmadığını içinin boş olduğunu söyledi.
Adres 7: Sultanbeyli NR performans fren
Kendisine böyle böyle ne yapayım diye sordum.Bana abs yi al gel takalım sorun hepsi çözülecek dedi.
Güvendim aldım abs yi ve yanına gittim.Abs yi söktü yensini taktı .Kampanayı söktü bu balata yanmış dedi değiştirdi.Kampana torna oldu hidrolik yeniden değişti havası alındı.Test için dışarı biryere gittik test ettik ve sonuç yine aynı düzelme yok.Fren pedalı dibe inmesi düzeldi.her kontakta abs çalışması düzeldi.Birdaha kampana söktü taktı falan boşa çabalamaya başladı.Kendisinede 6700 lira verdim.
Bana bir ayar yaptım ben sen muayeneye gir sonra çözeriz devamını dedi.Gittim muayeneye ve geçemedim.
Muayene hakkım yandı.1900tl
Burada bakılırken poryanın yamuk döndüğünü fark ettim.
Sonra parçacı abinin dediği limitörü araştırdım arabanın fren şemasına intenretren girip baktımki abs den çıkan arka hat önce limitöre sonra arkaya gidiyor.
Bu limitör ufak içinde yay piston olan bir parça kibrit kutusu kadar.
Adres 8: Bostancı sanayi Tekno fren
Burada çalışan bir abi var pazar günleri oraya geliyor.Benimde vaktim yok tek pazar günüm boş.durumu anlattım böyle böyle limitör bu sorunu yapıyor yüzde 100 emin olmamakla birlikte.Tamam dedi limitöre bakarız gel.
Bende gitmeden arka kısım için sağ sol porya aldım sıfır. 1 takım sıfır kampana aldım. 4500 tl
Gittim önce porya değişti balata ise gres yağ sürmüş diğer frenci balatalar çöp. kampana değişti el freni ve merkezler kontrol edildi sorun yok.Test edelim bir limitör öncedi dedik teste yüzde 40 sapma vardı.
Limitörü söktük içindeki pistonu iptal ettik geri taktık yağını tamamladık test ettik ve sonuç sapma yüzde 1 çıktı.
5800 verdim.Haftaya muayeneye gireceğim.
Ben normalde firma ismi şahıs ismi yazmam ama şu yazdıklarımı başkası yaşasa dava bile açardı.
Çük kadar limitör için ben abs değiştim. 3 4 kere balata değiştirdim. kampana porya değiştirdim 5 kere torna yaptırdım. muayenem yandı.işimi gücümü bırakıp bunlarla uğraştım.evde hasta çocuğum varken bunlarla uğraştım.şu yapılan tüm işlemleri kabaca topladığınızda 35 bin tl yapıyor parça ve işçilik dahil.
özet civic 96 00 modellerinde abs li arabanız var ise. fren pedalı dibe gidiyor ise sebeplerinden 1 tanesi ana fren merkezi veya abs modülatörü.
Arka frende sapma oluyor önde olmuyor ise sorun ya limitör yada arka merkezlerden.önce bunlara baktırın kardeşim.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.