Hocam kimse merak etmiyor sen anlatma derdindesin |
Merak edenler için güzel bir paylaşım teşekkürler. |
Bana gelen sorulardan, kimsenin daha toyotanin sistemini bile tam bilmedigini fark ettim, hibrit arac alma arefesindeki herkes merak eder neden etmesin? |
Hocam kimse merak etmiyor sen anlatma derdindesin |
Merak edenler için güzel bir paylaşım teşekkürler. |
Bana gelen sorulardan, kimsenin daha toyotanin sistemini bile tam bilmedigini fark ettim, hibrit arac alma arefesindeki herkes merak eder neden etmesin? |
Detayları merak ediyordum, gayet güzel bir paylaşım. |
Genelde Toyota daha az yakıyor, honda ise biraz daha iyi performans veriyor (2.5 litre RAV 4 hibrid 2 litre CRV hibridden az yakıyor |
Evet 1.5 yariste, 1.5 jazz dan 0.5 litre kadar az yakiyor. Ama tabi arada agirlik farki da var. |
jazz dan bayacak kadar bahsettiğin için sana söylensem da güzel paylaşım hocam eline sağlık ![]() |
gaz tepkimesi nedir? tepkime dediğin kimyada olur ![]() gaz tepkisi olacak o, böyle anlamsız bir alışkanlık var yanlış kullanılan. |
Duzeltiyorum baska varmi yanlis terim? :) |
bataryası kaç kw bu honda hibritlerin hocam? misal reno kapçuk modeline mild hibrit dediği 1.3 motorlusuna 0.3kw batarya koymuş, birkaç tane şarjlı kalem pili izolabantla sarıp koymuş gibi, 0.3 nedir arkadaş! ![]() ![]() ![]() honda teknik detaylarda batarya boyutunu yazmamış. sizin bilginiz var mıdır? |
arkadaşın dediği gibi 0,86 kwh. hibrit araçlarda genelde böyle zaten. |
Toyota'nın mekaniksel anlamda parçalarının çok az olması onu daha cazip hale getiriyor gözümde. Honda da güzel ama kasnak, kayış vs gibi geleneksel parçaların kullanılması ileride daha fazla masrafa Yol açacaktır. Mekanik=ömür sonuçta. |
Üstad başka biri olsa anlardım da seni nasıl çizdiler çok merak ediyorum ![]() |
https://www.youtube.com/watch?si=10MKpetgZ_Gu_nJz&v=M4jqnrrrd7E&feature=youtu.be |
forumda bir grup arkadaş! var. kalabalık olunca haklı olduklarını sanan , onlardan birine haddini bildirirken ( tamamen hakaretten uzak bir şekilde tabi) onunla beraber durduk yere bende ceza aldım. bir örneği 2 mesaj yukarıdaki arkadaş gibi durduk yere sataşan taciz eden tipler. insan bazen kaale almaması gerekenleri kaale alınca kendisi de zarar görüyor yapacak bir şey yok. hayırlı günler. |
Üstad geçmiş olsun, Onun gibileri hiç kaale almamak gerek senin de dediğin gibi, ben de bir zamanlar onun gibi sataşıp taciz eden tipleri kaale alıyordum artık almıyorum, çoğu forumu sabote edip trollemeye gelen tipler, bunları görmezden gelip geçiyorum. Hayırlı günler dilerim. |
anladığım kadarı ile forumda hibrid denince toyota hibrid sistemi anlaşılmakta; ve insanlar hibrid imajını toyota hibride göre şekillendirmekteler.
ama bütün hibridler aynı değil. size honda e:hev sistemini dilim döndüğü kadar açıklamaya çalışacağım; verdiğim teknik veriler honda jazz ve hrv özelinde ikisinin motorları aynı.
şimdi hibrid nedir? hibrid bir veya birden çok elektrik motoru ve bir benzin motorunun oluşturduğu birlikteliğe verilen ad.
ilk seri üretim hibrid 1997 de üretilen toyota prius, hondanın ilk seri üretim hibridi ise 1999 model honda insight
ülkemizde honda hibritleri çok bilinmese de dünyada hibrid dendi mi bu iki marka akla gelmekte. zira tecrübeleri de hemen hemen aynı; ürün gamlarının tamamı da hibrit olarak satılmakta.
aslında ülkemize ilk hibridi getiren de toyota değil honda , ama işte daha yaygın ve ulaşılabilir modellere hibrid koyan toyota olduğu için türkiyede hibrit=toyota olarak algılanmakta haklı olarak.
neyse tarih dersini bırakalım;
şimdi hondanın 2021 de çıkardığı son nesil e:hev sisteminin anlatacağım.
< Resime gitmek için tıklayın >
hondanın sisteminde (jazz -hrv) aşağıdaki bileşenler mevcut.
bir adet atkinson çevrimli 1.5 atmosferik ünite ( 107 hp-131 nm tork),
bir adet çekişten sorumlu 90 kw 253 nm tork gücünde elektrik motoru
bir adet elektrik üretiminden sorumlu 78 kw gücünde elektrik motoru
dikkat ettiyseniz; varolan elektrik motorları bir hibrit araca göre çok kuvvetli,
anlaşılması için toyotanın hibrid araçları corolla cross ve corolla daki ana elektrik motoru 70kw 183 nm tork
veya tam elektrikli corsa-208 vb nin elektrik motoru 100 kw gücünde.
Dikkatinizi cekti mi bilmiyorum ama bir sanzimandan bahsetmedim, resimlerde de bir sanziman yok. Çünkü ne honda da ne toyota da bilinen anlamda bir sanziman yok.
Su kataloglardaki e-cvt yazisi yuzunden herkes bu araclarda bir tur cvt sanziman var saniyor ama yok. Ne kasnak ne kayis ne tork konvertoru hicbirsey yok. Elektrik motorlari sanziman taklidi yapmakta
Benzin motoru ise gerekirse ya gezegen disli ( toyota) yada kalici baski balata( honda) ile tekerleklere baglanmakta.
şimdi sistemin işleyişine gelelim.
honda bu sistemi menzil arttırıcılı elektrikli araba olarak tanımlamakta. bu ne demek?
hondanın sisteminde 3 mod bulunmakta
2. hibrid mod : bu modda ise araç, pillerinden veya direkt olarak benzin motoruna bağlı olan 78 kw gücündeki jeneratör görevi gören elektrik motorunun ürettiği enerji ile ilerlemekte.
3. benzin motoru modu: bu modda ise araç bir kalıcı baskı balata ile ( yabancı kaynaklarda permanent clutch olarak geçmekte adından da anlaşılacağı üzere değişmesi gerekmeyen bir parça) benzin motoruna direkt olarak bağlanmakta ve sadece benzin motorunun çekişinde ilerlemekte.
peki bu modlar hangi hız aralıklarında etkin olmakta; aşağıdaki grafikte de bunun cevabını görüyoruz;
< Resime gitmek için tıklayın >
jazz özelinde grafiği açıklarsak;
0-40 km arası yüzde 86 ev modunda yuzde 14 hybrid modda gidiyoruz.
40-80 arası yüzde 54 ev modda yüzde 31 hybrid modda ve yüzde 15 benzin motorunda gidiliyor
80-120 arası yüzde 73 benzin motorunda, yüzde 13 ev modda yüzde 14 hybrid modda gidiliyor.
ama 120 yi geçtik mi tamamen hybrid modda gidiyoruz aracın son hızı neyse ona kadar
grafiği matematiksel olarak hesaplarsak honda e:hev sisteminde sürüşün yüzde 78 i elektrik motorunda yapılmakta.
yani araç büyük çoğunlukta bir tam elektrikli araç gibi davranıyor , menzil arttırıcılı elektrikli araba tanımı bunu açıklamakta.
peki bu bize ne getiriyor veya toyotanın sisteminden neresi farklı.
bildiğim kadar toyotanın sistemini anlatacağım; aşağıdaki grafik toyotanın sistemi ile hondanın sistemi arasındaki farkı açıklıyor.
< Resime gitmek için tıklayın >
üstteki toyotanın alttaki hondanın sistemi ve yol şartlarına göre farkları.
kısaca açıklarsak;
toyotanın sisteminde araç elektirik motorunda çalışıyor ve ilk hızlanmasını yapıyor ama hemen sonra sürüşün tamamında benzin motoruyla ortaklık kurup aracı beraberce yürütüyorlar. toyotanın sistemi daha mekanik daha direkt yanıtlar veriyor. gaz pedali tepkisi biraz daha hızlı. ve geleceğe yönelik daha dayanıklı olabilme potansiyeline sahip.
peki bunun dezavantajı nedir? hepiniz duymuşsunuzdur hibrit araçlar şehirlerarası yolda gitmiyorlar, yüksek hızda yokuşlarda çekiş sorunu yaşıyorlar, bunun sebebi elektrik motorlarının zaten yeteri kadar kuvvetli olmaması , bir de benzin motorunun düşük gücü ve torku işin içine girince iyice performans sorunları oluşuyor.
hondanın sisteminde ise araç ufak bir aralık hariç ( bir üstteki grafikte görebilirsiniz genelde 80-120 km arası) tamamen 90kw-253 nm tork elektrik motorunda gitmekte. saatte 180 km hızda bile elektrik motorundasınız. bu ne sağlıyor? işte yukarıda uzun yolda ve yüksek süratlerde olan performans eksikliğini ortadan kaldırıyor. üstelik hondanın sisteminde elektrik motorlarının çalışması için pillerin dolu veya boş olması bir şeyi değiştirmiyor. çünkü çekişten sorumlu elektrik motoru direkt olarak jeneratörden güç alabiliyor. ha pilleriniz doluysa benzin motoru daha az çalışacağı için yakıt tasarrufu yapıyorsunuz fark o oluyor.
peki sorabilirsiniz neden oldu olacak tüm süratlerde nissan e power gibi elektrik motorunda gitmiyoruz? honda ya göre benzinli ünitenin elektrik motorundan daha verimli olduğu bir aralık var bu aralıkta 80-120 km arası olan aralık. işte bu sebepten bu kadar zahmete girip 3. bir mod yapmışlar.
tabi honda sisteminin de negatif yanları var; toyotanın sistemine göre çok daha karmaşık ve daha çok parça içeriyor.
4 yıldır piyasada henüz sistemle ilgili bir olumsuz incelemeye rastlamadım. ama tabi risk her zaman var.
toyotacı arkadaşlar, toyotanın sistemin hakkında yanlış bilgi vermişsem; bana ulaşırlarsa gerekli düzeltmeleri yaparım.
okuduğunuz için teşekkür ederim.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 23 Ekim 2024; 11:3:59 >