Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
16
Cevap
1127
Tıklama
0
Öne Çıkarma
650 bin liraya kadar c sınıfı otomatik ne almalıyım, kafam karışık.
J
2 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

herkese selamlar, başlıkta yazdığım gibi 650 bin civarında ne almalıyım karar veremiyorum. önceliklerim otomatik ve c sınıfı olması. mümkün olduğunca modelli ve düşük km'de bakıyorum.

uzun yol da yaptığım için aklımda megane 4 dizel otomatik vardı ama oturduğum siteden bir arkadaş çok daha uygun fiyata egea dizel otomatik mirror almış 3 yaşında. 1.6 multijet dct beklemediğim şekilde hoşuma gitti ve radarıma girdi.

diğer taraftan kendini biraz daha zorla son kasa corolla'ya bak diyenler de oluyor. sanırım corolla'nın piyasası hepsinden hızlıdır sıkışınca ya da satmak isteyince elden kolay çıkar ama en mantıklı yaklaşım hangisi olur ya da bunlar dışında başka bir araç mı bilemiyorum.


daha önce ağzım yandığı için dsg'li herhangi bir araba hariç her fikre açığım. önerilerinizi bekliyorum.

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jazzIII -- 20 Mart 2023; 22:5:25 >

M
2 yıl
Yarbay

Corolla al geç hocam birinci tercihin olsun ikinci olarak megane dizel veya 1.3 tce egeayı en son düşün derim



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
J
2 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

peki hocam megan'ın üzerine ekelemeye ne kadar değer sizce? corollayı ön plana çıkaran nedir sizin için, sorunsuz şanzımanı mı mesela yoksa popülerliği mi ya da başka bir şey mi


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Mand1ra_Hekimi
G
2 yıl
Yarbay

Megane edc sanziman yapı olarak dsg gibi çift kavrama.

Sorunsuzluk, hızlı ikinci el deyince ilk sıra sabit corolla, millet atmosferik motora söver ama kafa rahat lpg takmak için kuyruk olur.

İkinci sıra kişiye göre değişir, şahsi fikrim astra j sedan. 2019-2020 model 1.4 140hp otomatik temiz ve düşük km 650ye bulunabilir. Lpg konusunda riskleri var. 2-3 yaş büyük dizeli de benzer fiyatlar. İkisi de tam otomatik.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
2 yıl
Yarbay

Sorunsuzluk ikinci el geniş iç mekan en önemli artıları



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @jazzIII
J
2 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

hocam astra'nın en mantıklı seçeneği dizel bence onda da zincir sesi var sürekli. bir de alım satım hızı olarak nerede pek kestiremiyorum.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @SYE35
K
2 yıl
Yarbay

İlk çalıştırmada zincir sesi geliyor hocam onun dışında bir problem yok.




Bu mesajda bahsedilenler: @jazzIII
F
2 yıl
Yarbay

DCT nin açılımı Dual Clutch Transmission. Türkçe meali Çift kavramalı şanzıman. Egea alacaksanız buna göre alın. DSG den pek bir farkı yok. DSG muadilleri EDC,TCT, Powershift,Hyundai-Kia DCT Si. Bunları da unutma. Geriye tam otomatik ve CVT ler kalıyor. Revaçta olan CVT lerin çoğu atmosferik. Bence alınmaz. Geriye PSAnın EAT8 ve Eat6 ları kalıyor. Sorunsuz mu sorunsuz. Çift kavramalar kadar olmasa da cvt den daha hızlı ve kullanışlı. Ayrıca Astra J ve K larda da tam otomatik şanzıman var.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

J
2 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

hocam şanzımanlara ben de oldukça hakimim burada konu çok dağılmasın diye girmedim. kendi deneyimimi ve fikrimi sorarsanız bunların en sorunsuzu ailemde de birkaç tane olan hyundai-kia grubunda olandır. edc ise kesinlikle dsg'den daha güvenilir bir şanzıman. fiat'ın şanzımanı ise muhtemelen alfa'da kullanılan tct ile isim farkı dışında aynıdır ama bu şanzıman ile hiç deneyimim yok.

çift kavrama hariç otomatik araba alınacaksa cvt veya tam otomatikten birine karar verdiğinizde spesifik problemli modeller hariç şanzıman ile ilgili pek derdiniz kalmıyor, başka şeylere bakıyorsunuz.

işin özü birçok avantajı olan corolla'nın atmosferik motoruna ikna olmaya bağlanıyor konu benim için ama bagaj dolu uzun yolda yıllarca turbolu araç kullandıktan sonra nasıl olur kestiremiyorum. onun için sanki megane daha öne çıkıyor gibi. tabii dediğim gibi her fikre açığım


Bu mesaja 1 cevap geldi.
J
2 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

siz kullandınız mı hocam aklımda birkaç şey var araştırırken bulamadığım onları sorayım size



O
2 yıl
Yarbay

Bütçeniz izin veriyorsa 2019-2020 model 1.6 motorlu Corolla alın LPG takdirip uzun yıllar dertsiz tasasız binin derim.

Hem Egea hemde Corolla sahibiyim eğer bütçeniz Corolla ya yetmiyorsa Egea olabilir ama bütçe yetiyorsa hiç düşünmeyin bence 1.6 motorlu olmak şartıyla Corolla alın derim.

Son kasa Corolla süspansiyon konforuyla sınıfının en iyilerinden birisi, buna koltuklarının konforuda eklenince araç gerçekten rahat bir araç, ısrarla 1.6 motorlu tavsiye etmemin nedeni ise 1.6 motor yeterli performansı sunarken LPG ile de mükemmel uyumlu bunun sonucunda da oldukça ekonomik. Ayrıca 1.6 motorlu son kasa Corollalar bütün bu özellikleri nedeniyle ikinci elde en cok aranan ve prim yapan araçlardan birisidir.

Cvt şanzımanı da oldukça konforlu bu anlamda konfor odaklı araç kullanıyorsanız bu araç sizi memnun eder ama spor bir sürüş tarzınız varsa sizi memnun etmez.

Tabiki bu yazdıklarımdan mükemmel araçlar olduklarını düşünmeyin, malzeme kalitesi ve yalıtımı zayıf araclar, yalıtım sıklıkla şehir içinde araç kullanıyorsanız önemli değil ama sürekli şehir dışı yol yapıyorsanız rahatsız eder.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
F
2 yıl
Yarbay

Nasıl olur söyleyeyim çok kötü hissettirir attan inip eşeğe geçmekten farkı yok. Bende atmosferik motordan 0.9 TCe ve 1.0 TCe ye geçtim. Gençleştim resmen bu kadar mı farkeder diyorlar hani öyle oldu bende. Sonrasında bir daha atmosferik almaya hiç içim el vermedi. Şu an Cosmo paket 1.4T Astra J Sedan manuel kullanıyorum az yakıyor çok kaçıyor donanımı yeterli fiyat performansın tepesindeki araç benim gözümde. Riskli bir motor olmasına rağmen turbodan vazgeçemedim. CVT ye sıcak bakıyorsanız Renault-Nissan ve yeni çıkacak Mitsubishi Coltlarda Turbo+X-tronic kombinasyonu var. Onlara bakın derim. Clio V X-tronic sıfır alıp kullandım. Genel olarak memnundum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @jazzIII
D
2 yıl
Binbaşı

geçen ay 630 a megane 1.5 icon sattım, tavsiye edebilirim.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
J
2 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

hocam sizde egea'nın dizel otomatiği mi var. öyleyse ne kadardır kullanıyorsunuz kaç km'de nelerle karşılaştınız acaba?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @otomobilci_x
J
2 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

hocam otomatik miydi, ne kadar kullandınız nelerle karşılaştınız siz de? kaç model, ne durumda olanı 630'a verdiniz paylaşırsanız bana da fikir olsun.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @disparity
O
2 yıl
Yarbay

Bendeki 1.3 dizel 👍



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @jazzIII
D
2 yıl
Binbaşı

evet otomatikti 87 binden 120 bine kadar 2 sene kullandım. 2016 megane 4 hb modeliydi. 3 parça boyası vardı. rutin bakım harici sadece turbo plastik hortumu uzun yolda uzun süre yüksek hızda seyretmekten çatlamış ve hava kaçırmıştı. başka bir sorun yaşamadım.




Bu mesajda bahsedilenler: @jazzIII
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.