Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
42
Cevap
15246
Tıklama
1
Öne Çıkarma
Peugeot 308 eat6 şanzıman yağ değişimi bilmecesi
A
4 yıl
Çavuş
Konu Sahibi

Merhaba arkadaşlar peugeot 308 eat 6 otomatik vites aracım 76000 km'de.
İnternette araştırdığım okuduğum seylere göre şanzıman yağının belli bir km den sonra değişmesi gerektiği söyleniyor 80 bin diyen de var 50 bin diyende Peugeot yetkili servise sordum bunların yağları değişmez ömürlük diyorlar:D tecrübeli arkadaşlar bilgilendirirse sevinirim



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Bazı markalar şanzımanlarının yağ değişimine ihtiyaç duymadığını ömürlük olduğunu söyler ama ömürlük ne demektir? Avrupada araçların ömrü 10 yıl/...
Yoruma Git
Yorumun Devamı FurkanEmir411 - 4 yıl +5
R
4 yıl
Yarbay

Güzel soru benim de merak ettiğim bir durum. Otomobilsever kime sorsan "Abi değişmesi lazım tabi sonuçta mekanik parça" muhabbeti dönüyor ama sahip olup yağ değiştiren varsa onların tecrübesini alsak daha güzel olur...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Y
4 yıl
Onbaşı

yeni 3008 lerde 20 000 km diye kitapçıkta yazıyor her 30 000 de değiştirirsen kafan rahat eder. selenoid valf problemleri yaşamazsın. 50-60 bin diyenler var ama o km lere kalırsa arıza çıkarma riski artabilir. yağını kendin al daha hesaplı olur. tapadan boşaltılıcaksa 1000 km kullanıp tekrar değiştirmen gerekiyor. tahminim motul atf 6 uygun olabilir. peugot forumlarına da bakabilirsin ya da face falan grubu vardır. birde yağ değişmez diyenlere itibar etme.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

F
4 yıl
Yarbay

Bazı markalar şanzımanlarının yağ değişimine ihtiyaç duymadığını ömürlük olduğunu söyler ama ömürlük ne demektir? Avrupada araçların ömrü 10 yıl/150.000km dir ama bizde canı çıkana kadar kullanılıyor. Motor rektefiye edilir, arabaya tavan eklenir cart yapılır curt yapılır çünkü pahalı. Adamların böyle bir dersi yok atıyorlar aracı prese.
Şanzıman yağını değiştirip sorun yaşayan araçlara bakın neredeyse tamamı 200.000km yi devirmiş araçlar, bir motoru aynı yağla o kadar süre kullan sonra değiştir ne olur? Sorun çıkartır tabiki. Şanzıman yıpranıyor yağın kıvamı değişiyor metal parçacıkları içeride yüzüyor bu sayede parçalardaki boşluklar sürekli dolabiliyor ama sen yeni yağı aşınmış malzemeye koyunca ne oluyor? Boşluklar dolmuyor ses yapıyor. Aracınız daha çok km yapmadığı için değiştirmeniz yararınıza olacaktır. 3 bakımda bir şanzıman yağı hatta tüm sıvıları değişmek faydalı olur.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

A
4 yıl
Çavuş
Konu Sahibi

Teşekkürler cevaplar için ama kendi yetkili servis değişmez dedi ne yapacaz kime degistirecez valla merak ediyorum



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
F
4 yıl
Yarbay

Hangi İldesiniz?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Asd1234dsq
B
4 yıl
Yarbay

Yabancı peugeot forumlarında da aynı konu açılmış. Değişmediği söyleniyor.

https://www.peugeotforums.com/threads/no-gearbox-oil-change-i-dont-believe-it.338322/



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

A
4 yıl
Çavuş
Konu Sahibi

Muğla



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @FurkanEmir411
N
4 yıl
Yarbay

Araçtaki her yağ değişir. Şanzıman yağını da kullanım koşullarına göre 60-80 binde bir değiştirmek gerek.



U
4 yıl
Binbaşı

Aracim Suzuki Vitara .

Aynı sanzuman kullanılıyor. sadece yetkili servis bakımlı 103 bin km de suan.yakinda 105 bin rutin bakıma girecek.bu bakımda da değişmeyecek net biliyorum.

Aracı aldığımda sormuştum.kac km de değişecek diye.135-150-165 şu üçünden biri demişlerdi ama hangisi şimdi hatırlamıyorum.

Bende çok okudum.ozellikle bu sanzuman için değişmez gerek yok gibi.ama ihtimal vermiyorum

Sizin dediğiniz km lerde henüz çok erken





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ultrasaray0643 -- 26 Mayıs 2020; 14:5:14 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

A
4 yıl
Yarbay

Araba ureticileri/servisleri garanti süresi kapsamında değişmeyen bazı sarf malzemelere ömürlük diyebilir. Bu 2-3 yıl ve 100.000km sorunsuz götüreceğini belirtir.
Ancak her sarf malzeme gibi yağında değişmesi gerekir.

Aynı yağı kullanan ZF şanzımanlı markalardan Honda ve BMW’yi göz önüne alalım. ZF9HP48 ve ZF8HP65 şanzımanlarda ZF LifeguardFluid 9 yağ kullanılır, Honda’ya göre aynı şanzıman yağı 60.000km’de değişmesi gerekir BMW’de ise aynı yağ 80.000km kullanılır.

Burada ismine vurgu yapmak lazım. Lifeguard(ömür koruyucu) sıvı.Garanti 100.000 km olan bir araçta belki bakım maliyetinden kısmak için buna ustalar ömürlük abi bu diyebilir. Değişmemiş yağ zamanla aşınmaları arttırır ve balçıklanma oluşumuna müsait hale gelir.

Otomatik şanzımanlarda doğru devir şanzıman geçişini sağlayan mekantronik ve pnömatik (yağ basıncı ile çalışan) parçalar vardır. Valfler (Şubap) ile yönetilir.

Aissin 6 Speedtest Valvebody problems diye aratırsanız, balçıklaşani çamurlaşan yağ katmanı yüzünden bozulmuş bir çök ileri km şanzıman görürsünüz.

Kısacası 80.000km ya da yoğun trafik seri kullanım AWD ile 60.000km civarında ya da 100.000km geçirmeden değişmek gereklidir.

< Resime gitmek için tıklayın >
https://maktrans.net/AW-TF-80-81-valve-body-rebuild

https://aftermarket.zf.com/remotemedia/lol-lubricants/lol-en/lol-te-ml-11-en.pdf



< Resime gitmek için tıklayın >

http://www.aisinaftermarket.jp/en/products/atf/images/atf_a2_CFEx_AFW+.pdf





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 26 Mayıs 2020; 15:30:45 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Eski kullanıcı adı: codeThoreau



GÖLCÜK bu mesajı paylaştı
F
4 yıl
Yarbay

Oralar hakkında pek bilgim yok, internetten biraz araştırma yapmanızı öneririm. İllaki işinin ehli bir Pug servisi vardır. Özdenler oto ve yüksel oto diye 2 yer gördüm biraz bakınınca, düzgün görünüyorlar.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Asd1234dsq
A
4 yıl
Yarbay

Şanzıman yağ değişimi prosedürü vardır, yetkili serviste ehil ustalar tarafından yapmanızı tavsiye ederim

Yağın 50C e kadar ısıtılıp her viteste dönmesi gerekiyor genelde şanzıman yağ değişimlerinde.

Videoyu izlemek için tıklayınız





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 26 Mayıs 2020; 14:31:1 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Eski kullanıcı adı: codeThoreau


T
4 yıl
Yarbay

değişim zamanı gelmiş yetkili serviste yaptırın..



A
4 yıl
Çavuş
Konu Sahibi

Yarın yetkili servisi arayacam bakalım ne diyecekler



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

N
4 yıl
Binbaşı

Benim aracım 208 Eat6 be 26000 km de. Şehir içi kullanıyorum aracımı ama normal bir şekilde sıkıştırmadan sürüş yaparım.
Bu sene daha çok fark etmeye başladım bazı viteslerde vuruntulu bir şekilde vites atmaya başladı.
Yağ konusunu ve 20000 km yi görünce acaba ben de yağ değişimi yapsam mı diye düşündüm ve buraya yazmaya karar verdim.
Sizce ne düşünüyorsunuz? Servise gidince adamlar arıza kaydı hariç herşeye normal diyorlar parasıyla bile yaptıramıyorum.
Ankara da ikamet ediyorum güvenilir şanzıman ustası bilen varsa lütfen yazın şimdiden teşekkür ederim.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
A
4 yıl
Yarbay

20.000km bilgisi aisin'den alintiladigim evvel mesajimda yazsa bile Otomatik şanzıman için belki erken olabilir.

Öbür yandan da vuruntulu vites gecislerinin bir nedeni yağ olabilir, diğer nedeni kalibrasyon olabilir.

Ama "ariza kaydi haric herşey normal " ifadesi dikkatimi çekti. Bir yerde ariza kaydi varsa orada bir problem var demektir. Araştırılması gerekir belki yağ seviyesi uygun seviyede değil belki baska bir problem var. Ariza kaydi silerek geçmez kesin bir nedeni vardir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Eski kullanıcı adı: codeThoreau



Bu mesajda bahsedilenler: @nightbringer
F
4 yıl
Yarbay

Mekanik bir arıza olabilir, bu kadar erken sürede yağ sebebiyle vuruntu yapması düşük ihtimal.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FurkanEmir411 -- 26 Mayıs 2020; 18:2:8 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @nightbringer
Z
4 yıl
Yüzbaşı

Şanzıman yağı bizim ülkemizde çok karışık her kafadan bir ses çıkıyor. Benim anladığım kadarıyla yağın değişmesi biraz zahmetli özel aletler gerekiyor o da herkeste yok herhalde olanlar bile şanzıman yağının tamamı değişmediği için yoğunluğunu ayarlaması zor herhalde fazla bulaşmak istemiyorlar.

Bende 2006 otomatik audi var 100 binde yetkili servise sordum rutin bir şanzıman yağı değişimi yok dedi özel servis yükseliş otoya sordum 150 binde bir değişir ama sorun yoksa değişmese daha iyi dedi.

Öyle biniyorum şimdilik bir sıkıntı yok .

Ablamda honda civic var servis onu 40 binde bir değiştiriyor. Arkadaş da mazda 3 var 2006 model 0 da 100 binde bir değiştiriyor.

Yetkili servis bir değişim görmüyorsa araçta sorun da yoksa bence kafaya takmayın şimdi bu devirde servis yağ değiştirse 1200-1300tl alır 60 binde bir değiştirseniz 3 seferde 5000tl ye yaklaşır . Hiç yağ değiştirmesiniz en kötü ihtimal araçta tahminen 150 bin sonrası şanzıman arızası verse 5000tl ye her türlü tamir olur :)


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
4 yıl
Yüzbaşı

Bende de aynı araçtan var 2 yetkili servise sordum şanzıman yağı değişmiyor hiç değiştirmedik arıza durumu haricinde dedi.

Ayrıca kullanım kılavuzunda da periyodik bakımlarda şanzıman yağı değişimi olmadığını söylüyor. Şanzıman yağı değişimi normal araç yağı değişimi gibi değildir. Bence kesinlikle yetkili serviste işin ehli tarafından yapılmalıdır.

Aracın yetkili servisleri değiştirilmez diyor, kitapçık değiştirilmez diyor. Buna rağmen özel serviste bunu yaptırmak bence büyük risk. İyi yapayım derken çok daha kötü sonuçları olabilir.

Ben şahsen kendi aracım için kesinlikle şanzıman yağı değişimi yaptırmayacağım. Bir bildikleri vardır bunu üreten adam söylüyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >