Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
1
Cevap
1594
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Asus / Ouno Service aptal yerine koydu :)
S
6 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Merhabalar,

Ankara'daki Kızılay AVM içerisinde bulunan Ouno Service'e Asus FX505-DU bilgisayarımı yaşadığım problemler gerekçesiyle verdim. Yaşadığım problemler ve gelişmeleri aşağıda maddeler halinde paylaşıyorum. NOT: Servise vermeden önce ve servise verdikten sonra temiz Windows kurulumu ile, güncel BIOS ve güncel sürücüleri kullandım.

1: 5GHz frekansındaki Wifi 802.11AC'ye bağlantı kopmaları, uykudan sonra bağlanmama problemleri oluşuyor. Ağdaki başka hiç bir cihazda bu problem yok. Samsung cel telefonu, Lenovo cep telefonu, Lenovo bilgisayar ve HP bilgisayarda bu problemleri yaşamadım. Sadece Asus'ta var. Servise gitmeden önceki ve servisten sonraki "Bu ağa bağlanılamıyor" uyarısının ekran görüntülerini aldım. Hem servis öncesi, hem servis sonrası. Test edildiği ve problem görülmediği söylendi. Bilgisayarımı teslim almaya gittiğimde bilgisayarımı kontrol ettim ve 2.4GHz'lik 802.11N protokolünden networklerine bağlı olduğunu gördüm. Ben N'de değil, AC'de problem yaşıyordum. Üçüncü kez söylüyorum, servisten sonra da durumda değişme yok. Hala kopuyor. Aygıt yöneticisi ya da diagnostik uygulamalarında problem yok gibi görünebilir ama sanırım kablosuz ağ kartının firmware tarafında olan bir problem ki internette başka kişilerin de yaşadığını gözlemledim.

2: Logitech'in kaliteli bir bluetooth ses alıcısında kopmalar yaşadığımı söyledim. Wifi kartı ile beraber çalıştığını düşünüyorum Intel'in kartları gibi. Yine firmware tabanlı bir problem olsa gerek. Haliyle diagnostik uygulamaları ve aygıt yöneticisi bu problemleri göremedi. Evdeki diğer cihazlarda, bu bluetooth adaptöründe kopmalar yaşamadım.

3: Bilgisayarın sol tarafına yerleşmiş 2 adet USB3'e harici disklerimi taktığım zaman, boşta kalan 1 adet USB2'ye Logitech'in kablosuz klavye ve fare alıcısını kullandığımda ciddi anlamda performans kayıpları, farenin imlecinde donmalar, klavyedeki hareketlerin geç yansıması gibi şeyler yaşıyordum. USB'lerde sorun olmadığı söylendi. Sanırım bilgisayar iki harici diski birden akım olarak beslemekte problem yaşıyor. Ama serviste teker teker elektronik devrelerinin test edilip, sorun yaşanmadığını gözlemlediklerini düşünüyorum.

4: 2 defa yaşamıştım, servisten sonra yaşamadığım bir durum :Gri renklerin bol olduğu görüntülerde LCD'de titremeler oluyordu. Bilgisayarı yeniden başlatmak bile çözmüyor, sadece tamamen kapatıp açıldığında düzeliyordu.

5: Dahili hard disk çok sık uykuya geçtiği için, dahili disk üzerinden çalışan uygulamalar veya dahili diskten veri çağırmak isteyen uygulamalar, dahili disk aktif hale gelene kadar donuyorlar. Sık sık yaşanan bir problem. Her hangi bir çözüm bulunmamış.

6: Eskiden gayet normal çalışan fanların, kullanım esnasında sol tarafta olan fanından ses gelmeye başladı. Gece vakitlerinde kullandığımda, sessizlik içerisinde iyice belli oluyor. Düşük devirlerde fan hırıltılı, yüksek devirlerde ise bu hırıltının daha az belli olduğu ancak bilgisayar fanı çalışırken hareket ettirildiğinde fanın bir yerlere sürttüğünü işitiyorum. Belliki fanın yatağında ya da rulmanında olan bir problem. 1 aylık bilgisayarın son bir kaç gününde böyle bir problem olmaya başladığı için ileride artacağını düşünüyorum. Serviste herhangi bir işlem yapılmadığı gibi benchmark ve stress testlerinin başarıyla sonuçlandığını söyleyerek avutuldum.

Servisin bana verdiği kağıtta "aktif kullanımda şarj süresi testine tabii tutulmuş, belirtilen probleme rastlanılmamıştır" deniliyor. Ben böyle bir problem belirtmedim.

Büyük harflerle "batarya süresinin kullanıma bağlı olarak değişkenlik göstermesi olağandır" yazılmış. Ben cidden böyle bir problemden bahsetmedim ve bir mühendis olarak Li-ion, Li-Po pillerin kimyasına, karakterlerine hakim birisiyim.

Benchmark ve stress testlerinin yapıldığı söylenmiş ki sanırım bu fanlarla ilgili bir yapılmış bir şey. Ben bilgisayarın soğutma sisteminde, merkezi işlem biriminin ve grafik işlem biriminin performansıyla, stabilitesiyle ilgili bir problem yaşamıyorum. Ses kayıtları elimde mevcut. Hırıltılı çalıştığı bariz belli. Bu hırıltı şimdilik performansa etki etmiyor.

Bios ayarlarının yapıldığı söylenmiş. Herhangi bir değişiklik gözlemlemedim.

Bios'un güncellendiği söylenmiş. Bios'u 308 ve 310 versiyonlarına kendim ellerimle güncelledim. 310 sürümünün flashlama dosyası, windows kurulumu yaptığım USB belleğin içinde duruyor. Oluşturulma ve değiştirilme tarihlerinin fotoğrafları mevcut. Yani BIOS güncellemesi de yapılmamış bir işlem.

Wifi, dediğim gibi 2.4 Ghz'de test edilmiş, benim sorunum 5GHz'de yaşanıyor.

Bluetooth'ta şimdilik bir kopma gözlemlemedim.

USB'ler çok ilkel test edilmiş olabilir.

Dahili diskin uykuya geçme süresi ile ilgili herhangi bir değişiklik yapılmamış.

1998 yılından beri aktif bilgisayar kullanıyorum ve aptal yerine konduğumu düşünüyorum.

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sertacaygun -- 29 Şubat 2020; 1:55:12 >

1
6 yıl
Yüzbaşı

Ürünü servisten teslim aldıktan sonra size yapılanlar listesini verdikleri bir kağıt olması lazım, o kağıtla beraber tekrar başvurun, düzeltirlerse ne ala düzelmezse bir daha götürün 3. sefer de götürüp sonuç alamazsanız değişim veya iade isteyin itiraz ederlerse tüketici hakem heyetine başvurun bu yolu izlerseniz mutlaka sonuç alacaksanızdır ama kesinlikle sizi sindirmelerine izin vermeyin yasal olarak haklarınız var.



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.