1. sayfa
4 haneli bir kutu olmalı |
|
Üretim tarihi DOTxxxx şeklinde yazar. O söylediğiniz 2012 yazısı kesinlikle değil, korkmayın![]() Şöyle yani; < Resime gitmek için tıklayın > |
Yarın sabah arayacağım lastikciyi bakalım ne diyecek. |
Gündüz gözüyle tekrar bi bakın hocam, muhtemelen görememişsinizdir. |
Diger lastikleride kontrol edebilirsin veya lastigin arka tarafinda kalmiş olabilir 4 haneli olmasi lazim |
Bugün lastikçiyi aradım 2017 tarihliymiş. Lastiğin iç tarafında yazıyormuş. Ayrıca artık lastik raf ömürleri 10 yıl olarak kabul ediliyormuş. |
|
Gereksiz israfa sebep olmamak için lastiğin ömrünü yaş ve kilometre kıstasına sokmamak lazım. Lastik risk alınacak bir mevzu değil, mümkün mertebe iyi durumda lastik tutmak lazım arabanın altında burası doğru fakat yaş ve kilometre kıstası yeterli bir sonuç değil. Eğer sıfır lastik alıyorsanız tabii ki olabildiğince yeni almaya bakın ama 4 senesi doldu diye canavar gibi yol tutan lastiği değiştirmek müsrifliktir bana göre. Şöyle iki tane lastiğim oldu: 1- Kumho Solus KR 21 Bu lastikler ya 2 yıllıktı ya 3 yıllıktı emin değilim ama kesinlikle daha eski değil, arabayı aldığımda üzerinde gelenlerdi. Dişleri güzeldi, lastikte çatlama falan yoktu ama inanın lastik kesinlikle yol tutmuyordu. Her frende ABS hatta yokuş aşağı araba hızlanıyordu resmen. Her kalkışta patinaja düşme vardı desem abartmış olmam herhalde. Özellikle yokuş yukarı kalkmak imkansız gibiydi. Yağmur yağınca hiç tehlike oluşturmuyordu yalnız. Çünkü kalkamıyordunuz ki tehlikeli hızlara ulaşabilin. ![]() ![]() 2- Bridgestone Blizzak LM25 Bunlar 2007 üretim tarihliydi ve 2014-2018 yılları arası kullandım. Son kullandığım sene lastik 11 yaşındaydı. Kışlık lastiklerdi ve tek sorun ses yapmasıydı. Dişleri sağlam, çatlama çok böyle belli belirsiz vardı. Hatta lastiğin yaşını bilmeyenler (Bilhassa araba yıkanıp lastikler tertemiz olduğunda) lastiği sıfır zannediyordu. Halbuki 10 yıllık lastik mesela. Her türlü karda kışta kıyamette kullandım, uzun yol yaptım yeri geldi kaçınma manevrası yaptım yeri geldi panik fren yaptım. İnanın arabayı yoldan bir kere olsun koparamadım. Kışın da başkasının çıktığı yeri ben de çıktım, benim çıkamadığım yeri de başkaları da çıkamadı. Öyle bir performansı vardı. Fren, kalkışlar muntazamdı. ABS çok nadir devreye giriyordu. Jantları satarken üstünde verdim, daha kullanılırdı. Galiba o arkadaş hala kullanıyor o lastikleri bilemiyorum. ![]() Buyrun size 2016 yılında çektiğim lastiklerin resimleri: < Resime gitmek için tıklayın > Bu da Ocak 2017'de çektiğim resim, o lastiklerle bu koşullarda sorun yaşamadan kullandım. < Resime gitmek için tıklayın > |
Lastik görselinden anladığım kadarı ile muhtemelen Continental Grubuna ait bir lastik marka/modeli olsa gerek ilettiğiniz lastik. Lastik yaşı ve bekletme koşulları önemli tabiki,ancak üretim yeri ve kauçuk bileşen niteliği,tel kalitesi,karkas yapının ar-ge mühendisliği gibi bileşenler de en az yaşı kadar mühim konular. Bu hususta tecrübeme dayanarak diyebilirim ki;orijinal Japonya üretimi lastikler kaliteden taviz vermeyen lastikler olarak öne çıkıyor.Peşinden orijinal Almanya üretimler geliyor. |
Hocam lastiği normalinden ucuza mı aldınız? Eğer değil ise bence lastikçinize gidin olay çıkarın bana 2 yıl eski lastiği neden verdiniz diye. Hatta iade edin mümkünse yenisi ile değiştirsinler. Lastik kullanılmasa bile durdukça sertleşir. |
Bir babayiğit youtuber rafta 10 yıl beklemiş lastiği alıp test edecek ve 10 yıl beklemiş lastiğin ne durumda olduğunu göreceğiz. Bildiğim kadarıyla dünyada bile böyle bir test yok. Gerçi uygun koşullarda diye bekletilmiş diye kiviracaklar ama olsun. Buna değer. |
Beni bildiğim 4 5 senede bir lastiğin değişmesi gerektiği. |
|
Muhtemelen ben de lastik değişeceğim zaman 2017 model sıfır lastik alacağım. Piyasadaki muadillerine göre lastik başına 100-150tl daha ucuz. Bence değer. |
|
Yani hatırı sayılır bir miktarda ucuza aldıysanız çok sorun değil, sıfır set lastik sıfır set lastiktir. Ancak yeni modelleri ile çok yakın bir fiyat ise ya da benzer segmentte başka markaların yeni lastikleri ile yakın fiyatsa ben olsam geri verirdim. Sonuçta lastikçinin size o lastiği satarken sizi uyarması gerekiyordu. Ama çok kafaya takılacak da konu değil bence. Bu arada 2017'nin hangi haftası? 40-50.hafta (Kasım-Aralık) falan ise 2018 sayılır mesela. Bu arada benim kafama bir konu takıldı. Yanlış biliyor olabilirim ama genelde yaz lastiklerinde asimetrik modellerde 4 lastiğin de dış yüzeyinde bulunur tarih kısmı. Kış lastiklerinde V desen olanlarda 2 lastiğin dış yüzeyinde 2 lastiğin iç yüzeyinde bulunur tarih kısmı. Sizin 4 lastikte de tarih kısmı içeride kalmışsa bazı lastikler ters takılmış olabilir bilginiz olsun. |
1. sayfa
< Resime gitmek için tıklayın >leyse ne
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi melangee -- 21 Nisan 2019; 19:34:53 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >