0.9 motorda hiç bir sorun yok çünkü mpi çok nokta enjeksiyon. 1.2 tce direkt enjeksiyon sistemi tasarımı yüzünden Yüksek debide benzin enjeksiyonu yapıldı... |
0.9 motorda hiç bir sorun yok çünkü mpi çok nokta enjeksiyon. 1.2 tce direkt enjeksiyon sistemi tasarımı yüzünden Yüksek debide benzin enjeksiyonu yapıldığında benzin, silindir duvarlarına doğru püskürür ve orada kalan çok ince yağ tabakasını sulandırır. Yağ , bu sebeple yanabilir. Benzinin , yağı inceltmesi sebebiyle motorun yağlama kapasitesi tam performansın altına iner. Bu nedenle de motor uzun ömürlü olmaz. Çok nokta enjeksiyonlu motorlarda ise püskürtme, emme valfinin arkasına yapıldığından motor yağı benzinden etkilenmez. Yağlama, kusursuza yakın gerçekleşir. Ömür artar. https://forum.donanimhaber.com/direkt-enjeksiyon-motorlar-ve-problemleri-teknik-aciklamali-konu--125744730 |
geçmiş olsun büyük talihsizlik bende de 0.9 tce var 40binde korkmadım değil |
Güncelleme yapayım. Aracı bu sabah teslim aldım. Subap kırılmış ve pistona zarar vermiş. Motor rektefiye gördü, 3 hafta sonunda teslim aldım. Renault %60 iyi niyet indirimi verdi, Renault Karen Oto %20 ek indirim yaptı ve 2.800₺ masrafla çözüme kavuştum. İlk sahibi aracın 20.000 veya 1.yıl bakımını 28.000 de yaptırdığı için Renault aracın bakım periyoduna uymadığını söyleyerek kullanıcı hatasıdır dedi ve garantiye dahil etmedi. İyi niyet indirimi uyguladı. Bu süreçte farklı servisler ve Ustalar ile konuştum, daha önce de bu modelde 1-2 araç geldiğini ilettiler. Bakım periyoduna uyulmuş olsaydı eğer garantiye sokmaya çalışacaktım ancak bu elimi zayıflattı, açıkcası Renault’ya hiç bir şey söyleyemedim. |
Bir arkadaşımın kadjarı var. Sandık motor değişimi oldu. Bu motorda sıkıntı var galiba. |
2 önceki sahibi bakım periyoduna uysa bende sandık motorla değiştirirdim ama olmadı. Kesinlikle sorunlu bir motor, yağ eksiltmesi bilindik turboların üzerinde. Bu sebeple dikkat edilmezse sorun oluyor kanısındayım. Ben yağ eksiltiyor diye gittiğimde önce normal dediler, 2 ay sonra 4 litre yağı yedi ve tekrar gittim incelemeye aldılar dosya açıldı. 1 hafta sonra da 1.000 km olmadan çanakkale de yolda kaldım. 1.0 TSI’ları da merakla bekliyorum, kullanılmaya başlandı bir süredir ve benzer sorun çıkaracak mı acaba ? |
Ya abi bendede 2013 1.2 clio var 120 hp yağ eksiltme uyarısı cıkıyo dolduruyorum gidiyo ve sonra tekrar aynı seninki gibi ne yapmalıyım 2013 den beri bizde araç ilk sahibiyim ve şubatta bakımı var |
İnceleme açtır hocam mutlaka, izlensin ve sonra iyi niyet indirimi iste. Bu arada bişey olursa elin kuvvetli olur hem. |
Teşekkür ederim bilgilendirme için |
Bildiğim kadarıyla fransa'da 1.2 lerin üretimi bitti.. 1.3 ler üretiliyor artık.. Sorunların bu değişimde bir katkısı var mı bilmiyorum |
aynı araçtan var. 2015 model benimki. 44.000kmdeyim. daha hiç yağ eklemedim. öyle bir uyarı da çıkmadı. servise yağ değişiminden değişimine gidiyorum. bi sorun yaşamadım |
Her araçta değil 10 araçtan 1'inde bu çıkıyor muhtemelen. Ben sattım aracı, şirket aracı olarak Dizel Clio verdiler. |
Alakası yok emisyonla alakalı artık euro 6 motorlar satılıyor Avrupa'da. |
Şuan aynı arac aynı km aynı olay başıma geldi aracın garantisi Mayıs'ta geçti ne yapmalıyım Fikri olan varmı? |
Geçmiş olsun hocam, benim yazdıklarımı yapın sizde. Bakım atlatmadıysanız(hepsi yetkili servis ise, servisle görüşün ) iyi niyet indirimi isteyin. Sorın çıkarsa bana dm atın plakamı vereyim, buna nasıl yaptınız o zaman fln diye yürürsünüz :) |
1.2 tce direkt enjeksiyon sistemi tasarımı yüzünden Yüksek debide benzin enjeksiyonu yapıldığında benzin, silindir duvarlarına doğru püskürür ve orada kalan çok ince yağ tabakasını sulandırır. Yağ , bu sebeple yanabilir. Benzinin , yağı inceltmesi sebebiyle motorun yağlama kapasitesi tam performansın altına iner. Bu nedenle de motor uzun ömürlü olmaz. Çok nokta enjeksiyonlu motorlarda ise püskürtme, emme valfinin arkasına yapıldığından motor yağı benzinden etkilenmez. Yağlama, kusursuza yakın gerçekleşir. Ömür artar. https://forum.donanimhaber.com/direkt-enjeksiyon-motorlar-ve-problemleri-teknik-aciklamali-konu--125744730 |
|
55bin km oldu sıkıntı yok ayrıca LPG'li kullanıyorum |
Megane 4 lerdeki 1.2 tce 130 ile cliolardaki 120 lik birebir aynımı? |
Yağ tüketimi eksikliğinden etkilenen modeller Renault (motor 1.2 TCe 115, 120 ve 130 bg) Captur Clio 4 Kadjar Kangoo 2 Megane 3 Scénic 3 Büyük Manzaralı 3 Dacia (motor 1.2 TCe 115 ve 125 hp) Silgi Dokker Lodgy Mercedes (motor 1.2 115 bg) Citan Nissan (motor 1.2 DIG-T 115 bg) Juke Qashqai 2 titreşen yıldız https://www.carsbodypart.com/the-ufc-que-choisir-considers-that-the-1-2-tce-from-renault-turns-to-oil/ |
Aynısının 2015 modeli bende var 105 binde 2.göz segman kırdı bunu üretene mi tasarlayana mı mühendisine mi kime söveceğiz |
İlk sorunum yağ eksiltme olarak başladı, Kasım ayında aracı aldığımda servise götürdüm yağ seviyesi tamamlandı. Ardından şubat ayında motor yağ uyarısı verdi ve özel servise götürdüm. Onlar da mevcut yağı boşalttılar, 1 litre yağ çıkmadı bile ve orjinal elf 5-40 yağ ile tekrar doldurdular. Bazen servislerde hava kalır makinede, ondandır muhtemelen dediler. Çünkü ne yağ yakıyor ne de akıtıyordu. En son Haziran ortasında tekrar yağ uyarısı verdi ve yine 1 litre yağ kalmıştı. Tekrar doldurdum ve servise götürdüm. Kayıt açıldı ve inceleme başladı.
Daha 500 km olmamışken, Çanakkale’de otoyolda giderken araç bir anda titremeye başladı ve motor ışığını yaktı. Hemen kenara çektim ve bir süre bekledim. Ardından motoru tekrar çalıştırdım ve devam edeyim dedim. Araç gaz yememeye ve yokuşu çıkamamaya başlayınca kenara çektim ve çekici ile İstanbul’a getirdim.
Enjeksiyon arızası herhalde derken, dün servis aradı ve 4 numaralı silindir çalışmıyor bujisini de eritmiş muhtemelen sekman kırdı 10.000₺ ye kendini hazırla dedi. Şuan aracın motoru açılıyor ve çıkacak masraf daha kredisini bile bitirmediğim için beni bitirdi.
Bunu buraya hem akıl verecek birisi varsa akıl almak hem de 1.2 turbo motorlu araç almak isteyen varsa çektiklerimi görsün diye yazıyorum.
Bakalım Renault 5 yaş 52.000 km’deki bu aracın arkasında duracak mı ?
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >