1. sayfa
| sadece biraz beklenen sonu uztma olabilir diye düşünüyorum . kullanmadım ,bu arada , eğer fayda etseydi zaten piyasadada burdan da okurduk, bence en kısa sürede yaptırmak |
| Kalın yağ 10/60 iş görüyor onun haricinde yapacak ne var koruyucu vs ürünler olabilir ben olsam ekler ekler binerim yağı. |
|
10w/60 internette 4 litresi 86 tl bir süre sonra yağ eksiltme de azalıyor tecrübe ile sabit. |
| 60-70 numara yağ koymayın da ne yaparsanız yapın. 2000'lerden sonraki motorlar için ince yağ çok önemlidir. Belirli bir km yapmış motora kalın yağ koyarsanız yağlama performansı düşer, ömründen yersiniz. |
| 15w50 kullanın. |
Hocam ben 2000 model atmosferik motora (250 bin km'de) 10w40 magnatec kullanıyorum. 1 senede yağ çubuğu üzerinde 2 çizgi eksiltiyor ancak. Tam sentetik 5w30 kullanayım dedim ince gelir yağ eksiltir dediler. Sizce tam sentetiğe geçmeli miyim? Bu zamana kadar 10w40 kullanılmış motorda. |
| 5w30 değil de 5w40 kullanabilirsiniz. O da tam sentetiktir ve sıcak havalara karşı 5w30'dan daha dayanıklıdır. Benim arabam da atmosferik, 280 bin km'de. 5w40 kullanıyorum kayda değer bir eksiltme yok. |
| Teşekkür ederim cevap için. Bu arada LPG kullanıyor musunuz aracınızda? |
|
Yok hocam LPG yok araçta |
| Bir zamanlar yağ yakan aracım vardı. Kullanmadığım katkı kalmadı. Hatta kalın yağ kullanıyordum fakat o egzozdan atan mavi dumanı hiç kesemedim. Yağ eksiltmeyi de hiç durduramadım. Kalın yağ, katkı vs falan hepsi şehir efsanesi. Tecrübe ettim. Bir araç yağ yakıyorsa tek çözümü rektefiyedir. |
| Motorsilk |
| Birdd mobil 10-60 yag var eski model araclar icin o kullanilinca eksiltme zamanla azaliyormus |
| Doğru düzgün kompresyon ölçümü yapılsın önce. Düşük çıkarsa rektifiye. Sınırlardaysa üretici onaylı 1 kademe daha kalın yağ. Öbür türlüsü yağ yakıp hem havanın ırzına geçmek hem de kötü sonu ertelemekten başka bir şey değil. |
| Valvoline diye bir marka denemeye değer. Sanayide baya bir övüyorlar |
| Parlama noktası yüksek yağ denenebilir. |
| Birde teflon gibi bir katkı var sanayide bunu kullananlar genelde galericiler duman atan yağ yakan araçlara konulur,bu sadece aracı satmak amaçlı |
Benim de önerim kesinlikle bu olurdu. Öncelikle aracın şartnamesine uygun olsun. Viskoziteden ziyade ilk etapta parlama noktası yüksek bir yağ seçin. Eğer olmazsa ikinci haneyi yükseltin. Mobil 1 5w-30 parlama noktası yüksek olan bir yağ. 254°C olması lazım. Tabii bu öneriler arabanın motoru fazla aşınmamışsa geçerli. Yağ yakma devam ediyorsa kısa sürede rektefiye yapılmalı. Yağ yakma bir süre sonra aşırı artıyor çünkü ve eksilen yağ daha erken yıpranıyor. Erken yıpranan yağ motorun birçok parçasını aşırı yıpratıyor ve masraf büyüyor... Yağ katkısı, yüksek viskoziteli yağ bence denize düşen yılana sarılır misali kısa vadeli kurtuluş olabilir daha sonra o yılanın zararını maddi külfet olarak alırsınız... |
| vectra c yağ eksiltiyordu 10 60 koyduk performans düştü, gürültü arttı, eksiltme de devam etti sonra küçük bi kaçak varmış onu bulduk 5w30 koyduk şu an iyi gibi 1000 kmden fazla oldu yakmadı henüz lamba bana burada motul önermişlerdi almadım gerçi ama bi bakın isterseniz motullara |
| Dynamic Kote 100 |
1. sayfa
restore falan diye bişeyler satıyorlar , iş yarar mı bilmiyorum...
bir bilene , deneyene soralım ?
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.