Her şeyi doğru yapıyorsun kardeşim, extra bir şeye gerek yok.Sadece ilerde 80.000 km de veya 5 yılı doldurunca şanzuman yağını ve filtresi değiştir, zaten Hyundai lerin 4 ileri tork konvektörlü şanzımanları ömürlüktür arıza nedir bilmez. |
Harfiyen doğru yaptıklarınız. Kazasız belasız günlerde kullanın inşallah. Arabasını seven, ilgilenen insanları hep sevmişimdir. |
Napak |
Bunu yapma. Yağ bozulur, KM gelmese de Yıl için üreticinin ön gördüğü değişim aralığı ve litresine özelliklerine dikkat ederek değişimine bakın. Hidrolik sıvıları için ve motor sogutma sıvıları için de aynı konu var. |
Hocam otomatik diye çok kasmayada gerek yok. Ben starta basıyorum d ye getirip yola çıkıyorum ineceğim zamanda stop edip iniyorum vitesi ellemiyorum. Tekrar binince yine d ye alıp devam inerken ellemiyorum. Dikkat etmiyorum yok d de yok r de diye. |
Aslında Klasik Tork Konvertor Otomatiklerde en doğru kullanım bu, her vites geçirdiğinizde bir tarz kasnak var ve hareket ediyor, Surekl, D-N yapmak hele ki 15sn gibi kısa bir süre için. Çok bir anlamı yok, Sizin Şanzımanınız zaten bahsettiğiniz kullanım için tasarlanmış. Otomatik yani :) çok elleyecek olsak yarı otomatik olurdu. |
Bundan daha iyi kullanılamazdı. Seni otomatik şanzımanlardan sorumlu müsteşar yardımcısı yapıyorum. |
Diğerlerini bende yapıyorum araba tam otomatik 4 vites, ama n de aracı ısıtmıyorum ayrıca durduğumda direk p ye alıp stop ediyorum. Çok önemlimidir bunlar. |
Önce el frenini çekin yükü el frenine bindirdikten sonra p ye alın. Yoksa duman olursunuz. |
Tabi önce frene mutlaka basıyorum sonra P ye alıyorum ama boşa alıp bekleme yapmıyorum |
Hepinize çok teşekkür ederim. @aLLyC hocam giderken değil ışıkta bekletiyorum. Ne yapmamı tavsiye edersiniz |
Uzun süreli durmalarda n ye almanız doğru. Boşuna şanzumana yük bindirmeye gerek yok aracın kasıldığını hissediyorsunuzdur zaten. |
Ne zararı var hocam |
Frene mi, el frenine mi ? |
Park edip aracı el freni ile sabitledikten sonra p ye almazsanız (özellikle eğimli yerlerde )aracın tüm yükünü şanzımana bindirirsiniz. Şanzıman ömrünü hatrı sayılır bir derece azaltan bir hatadır. P ye aldıktan sonra el frenini çekmeniz bir işe yaramaz. |
Yarı otomatik değil mi hocam benimki ? X-tronic vb. İsmi olan şanzımanlar yarı diye biliyordum ama emin değilim 7gtronic hakkında bilgim yok. Ek olarak aracı stop edince otomatik n konumuna geçiyor vites bende. P düğmesine hiç basmadım daha yanlış mı doğru mu yapıyorum bilmiyorum. |
Şanzımana yük bindiği doğru ama bu istenilen ve tasarlanan bir yük. Ancak 15sn için Sürekli D-N yapmak O yükü ileten Kasnakların Sürekli gerilip bırakmasıyla beraber şanzımana motorun yükünü aracı ittirmek için ilk ilettiğinden çok daha az. 15saniye de 1Litre/saat x 15/360(saniye) kadar yakıt tüketirsiniz bunun için Şanzımanı kasnaklarını eskitmenin anlamı yok, bu süre 120Saniye veya fazla ise yakıt tüketimini karşılayacağı için mantıklı olur. Videoyu izlemek için tıklayınız |
Ne kadar uzun süreli ? 15 saniye uzun süreli mi ? |
Üşenen insan için kısa süreli, üşenmeyen biriyseniz ideal. |
-Araç km dolmamasina rağmen yıllık bakımlara yetkili serviste girdi. Şanzımana extra bakıma gerek var mı?
- Her hareket öncesi vitesi N konumuna alip, 2 dk bekleyip aracı rölantide ısıtıyorum.
- Araç hareket halindeyken asla boş vitese atmıyorum, yokuş aşağı yolda ayağımı gazdan çekiyorum.
- ileri veya geri vitese atacağım zaman araç tamamen durmadan asla vites degistirmiyorum.
- ışıklarda 15 sn den fazla beklersem vitesi n'ye alıyorum.
-çok dik yokuşlarda vitesi l veya l2 ye alıyorum.
-son olarak park etmeden önce vitesi n ye alıp el freni çekiyorum. Freni bırakıp tüm yükü el frenine veriyorum. Sonra kontağı kapatıp aracı P'ye alıyorum.
Sizce yanlış yapılan bir uygulama var mi? Şunu sakın yapma yada şöyle yap dediğiniz bir şey varsa fikirlerinizi dinlemek isterim. Teşekkür ederim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >