Yazınızı çok beğendim, aynı aracın 170 beygirliğini kullanıyorum ve görüşlerimiz çok benzer. ![]() |
Teşekkürler. Aracın yol hakimiyeti ve motor karakteri beni benden aldı ![]() Resim de eklemeye çalışıyorum ama mobilden olmuyor ![]() |
Otomobil dünyasında tanınan bir isim Opel için "kullanım rahatlığı ile sürüş kalitesini en iyi harmanlayan markalardan" demişti, ben de bu yüzden marka takıntım olmasa da Astra dan sonra Insignia ile devam ettim, gene bu yüzden yeni nesil Insignia yı görmeden başka araç almayı şimdilik düşünüyorum bile ![]() |
Değerlendirme yazınız için teşekkürler. ![]() |
< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın > |
Abi senin avensisin bunlardan dise dokunur eksigi yok.Degistirmeyi dusunme bence. |
Aslında genel olarak memnunum Avensis'ten hatta iç hacim, koltukların rahatlığı anlamında daha iyi Avensis. Ama şanzıman manuel ve tork ihtiyacı çektiriyor bazen. |
O zaman Tsi/Dsg Bazzat seni çağırıyor ![]() |
Aklını çelmesin abi insignia ![]() Bende test ettim insigniayı 24 saat test kapsamında. Tüketim şehir içi fırlıyor passattan 2 litre fazla. Arka taraf dediğin gibi bildiğin mezar. Bagaj hacmi küçük. Vites geçişleri Bendeki test aracında aşırı vuruntulu ve kararsızdı. Bendeki passatı sattım biliyorsun donanım zayıf olduğu için. İnsginia cosmo+stil paket+sunrof alacaktım beğenmedim. Yeniden gittim passat aldım ![]() < Resime gitmek için tıklayın > |
Hayırlı olsun abi.Ama bu seferki harbi yakışıklı ![]() ![]() |
Çıldırmışsın Sen ![]() |
Reno fanlığı benden uzak olsun ![]() Talisman güzel olmuş ancak aklıma yatmayan meseleler var. O yüzden kalsın. Forumda denilenin aksine ben passattan çok memnunum. Çok az yakıyor, sessiz, geniş ve 2. Eli çok iyi. @airapper hayırdır niye çıldırmışım ![]() |
Katılıyorum abi.Bende Bir tanecik Hıghlıne manuel Temin edebilirssem çok memnun olacağım![]() ![]() |
Risk almayı severim dsg tercih ettim yine sana da tavsiye ederim. Şanzıman ile düzenli bir muhabbetin oluyor ![]() |
Ya patlarısa ![]() |
Damarlarinda vw yagı akiyor. ![]() ![]() |
Kardeşim hayırlı uğurlu olsun. Tekerine taş değmesin. Zaten eski aracının en büyük problemi bana göre o zevksiz farlarıydı. Benim için far en önemli donanım. Sorması ayıp aracı kaça ve hangi motor-şamziman kombinasyonu ile aldın. Comfortline-1.4 tsi dsg+full led high ön far benim de aklıma yatıyor ama şu dsg işi olmasa ahh ahh ![]() |
Manuel + cosmo 1.6 cdti kağıt üzerinde çok iyi değerlere sahip. Start-stop otm. Versiyonda yok. Ayrıca tüketim ve hızlanma daha iyi. Ama artık yoruldum manuelde. ![]() |
Hocam konuyu bugün yeni gördüm. Eline sağlık![]() @vetenes hayırlı olsun gule gule kullanın. ![]() |
Test için gırtlağına kadar dolu daha 900 km'de 1.6 cdti Cosmo at araç aldığımı da belirteyim. Araç hala bende, yarın teslim edeceğim, şu ana kadar 140 km yol yaptım ve bunun 100 km'si otobanda yapıldı. Araçla ilgili izlenimlerimi kendi aracım olan 2013 1.6 Avensis elegant extra ile kıyaslamalar yaparak anlatmaya çalısacağım.
Öncelikle motor ve şanzıman :
Bu konuda söylebileceğim ilk şey öncelikle bu motorun kesinlikle çok sessiz olduğudur. Araçta dizel homurtusu yok denecek kadar az. Bunda çok iyi seviyede yalıtımın da etkisi olmalı. Aracı genel olarak sıkıştırarak kullandım ve 130 km'ye kadar benim benzinli aracımla motor sesi anlamında rahatsız edecek bir durum yok. Hatta aracın dizel olduğunu siz söylemeden diğer yolcular anlayamaz denilebilir. Neredeyse benzinli Avensis'im kadar sessiz. Bu kadarını beklemiyordum.
Motorla ilgili ikinci önemli nokta özellikle 100 km hızdan sonraki ivmelenme isteği. Her şeyi 0-100 olarak gören arkadaşlara bu araç kağıt üzerinde hantal görünebilir ama yüksek hızlara çıkıldıkça araç 320 nm torkun hakkını veriyor ve çok keyif vermeye başlıyor. 120 ile giderken direksiyon üzeri deki +tuşunu hızlı hızlı arttırarak bir anda 200 km hıza ulaşabiliyorsunuz. Bunu yaparken araç çok tok ve çizgisinden hiç çıkmıyor. Biliyorum bu bazılarınıza korkutucu geldi ama bu denemeyi bomboş 4 şeritli kaymak asfaltta yaptım. Normalde bu şekilde araç kullananmam.
Gelelim şanzımana. Tork konvertörlü sistem beklediğimden çok iyiydi diyebilirim. Benzer sistemi eski aracım olan Cruze'da kullanmıştım. Ama bu araçtaki şanzıman eskiye göre gerçekten iyi çalışılmış. Tabi bir Dsg akıcılığı yok ama beni hiç yormadı. Çok az kararsızlık yaşadı ve hızlanmanızı törpüleyen bir yapısı yok. Eski tip tork konvertörlülerde olan sirkelenme sorununu henüz yaşamadım. Hepsinden öte uzun süre sorunsuz kullanabileceğinizi bilmeniz gerçekten güzel bir şey.
Konfor ve yol tutuş :
2 yıla yakın tecrübelerime dayanarak kendi aracım olan Avensis'in bu sınıfta iyi yol tutan bir araç olduğunu söyleyebilirim. Ama aynı anda iyi yol tutan bir aracın konforlu olmasını da isteriz. Avensis bu anlamda isteneni veremezken İnsignia şehir içinde yaptığım kasis denemelerinde daha konforluydu. Avensis'te 215 55 r17 jantlar varken İnsignia'da 19' lik jantlar olduğunu ekleyelim.
Bu konuyla ilgili olarak araçtaki flexiride şasi sisteminin çok iyi çalıştığını söyleyebilirim. Sert bir kullanım istediginizde sport tuşuna basın ve araç bir anda kemik gibi olsun. Yumuşak sürüş isterseniz tour modunu kullanmanız gerekiyor. Ben genel olarak tour modunda kullandım ve Avensis'te yaşadığım sarsıntıları daha az hissettim diyebilirim. Kaç paraya alınıyor bilmiyorum ama araba kullanmak sizin için keyif veren bir şeyse mutlaka flexiride şasi opsiyonunu almalısınız.
Test aracında şerit takip asistanı, adaptif hız sabitleyici ve kör nokta uyarı sistemi gibi güzel oyuncaklar var. Özellikle daha önce kullanmadığım adaptif hız sabitleyicinin harika bir icat olduğunu söylemeliyim. Sistem önünüzde ki aracı tespit edip hızınızı ayarlıyor ve şeridiniz boşalır boşalmaz yeniden eski hızınıza dönmenizi sağlıyor. Kullanımı çok keyifli ve bundan sonra alacağım araçta kesinlikle olmasını istiyorum.
Aracın multimedya sistemini çok fazla deneme imkanı bulamadım ama ilk izlenimlerimi yazayim. Araçta opelin yeni intellink multimedya sistemi var. Herhangi bir tuş kalabalığı yok, kullanımı gayet kolay. 15 dk içerisinde hemen her şeyini çözebileceğiniz seviyde. Ama şaşırdığim bir nokta bu donanım seviyesindeki araçta navigasyon sisteminin olmayışı. Ya da ben bulamadım bilmiyorum. Eklemeden edemeyeceğim bir nokta aracın geri görüş kamerası, gerçekten çok iyi çalışıyor. Ayrıca geri vitese aldığınızda sağ dikiz aynası otomatik olarak aşağiyı gösteriyor. Düşünenden Allah razı olsun. Çok güzel bir özellik.
Aracın farlarını anlatmadan geçemeyeceğim. Uzun farlarının yavaş çalışması dışında gerçekten bir harikalar
Konfor bölümünde değinmek istediğim bir diğer konu aracın arka diz ve baş mesafesi. Bu anlamda İnsignia malesef sınıfta kaldı. Aracın dış tasarımı yolculuğu arkadaki yolcular için zor bir şekle sokuyor. Bugün gördük ki Avensis daha ferah bir araç. İnsignia bu klasmanda arkadaki yolculara daha geniş bir yaşam alanı sunmalıydı. Araç daha çok sürücü odaklı olmuş diyebilirim. Bugün 4 yetişkin ve 1 çocukla kısa bir yolculuk yaptık ve arkada oturan eşim sürekli söylendi. Avensis'te olmayan arka havalandırmayı Opel koymuş ve güzel de çalışıyor ( klasik Toyota işte )
Arkada ki darliğın bana göre baş sorumlusu o kocaman şaft tüneli. Ayrıca arka aynanız çok küçük iç dikiz aynanızdan arkayı rahat göremiyorsunuz. Ek olarak aracın yan dikiz aynaları Avensis'e göre küçük ve hem önden hemde yandan görüş açılarınız daha dar. Son tahlilde; eğer beklentiniz ailecek yayıla yayıla yolculuk yapacağınız bir araçsa insignia sizi üzebilir.
Tüketim :
Bu bölümü tamamlamak için yarın aracı teslim edene kadar bekleyeceğim. Ama genel olarak ortalama bir kullanıcı bu araçla 6-7 litre ortalama tüketimi yakalayabilir diye düşünüyorum. Aracın ağırlığı düşünüldüğünde bana makul geldi. Ilgili fotografları daha sonra paylaşacağım.
Sonuç :
Benim araçla ilgili genel değerlendirem, bu sınıfta ve bu dolulukta bir araç için İnsignia bir f/p aracıdır. Bütün opsiyonlarını da ekleseniz fiyatı yinede dizel otm. highline Passat'tan bir 15 bin lira daha uygun. Tabiki bu Passat'ın bu sınıfta lider olduğu gerceğini değiştirmiyir. İnsignia'nın elinin güçlü olduğu nokta daha alınabilir olması.
Peki zayıf yönleri? Elbette var. Birincisi ağırlık sorunu. Eminim bu araç sadece 100 kilo daha hafif olsa bu muazzam motorla taďından yenmez. Araçta sürekli gitmek isteyen tork canavarı bir motor var ama ağırlık bu isteğini özellikle 100 km altında azaltıyor. 2 yıl sonra gelecek olan yeni nesilde bu sorunun ortaya kalkacağı söyleniyor. Bekleyip görelim.
Diger mesele konu içerisinde de bahsettiğim içerdeki yaşam alanı. Sizin direksiyonda yaşadığınız keyfi arkada sıkışan yolcular yaşayamayabilir. Ben mesela, bugün bu durumu duymazlıktan geldim
Not : Araç yarın saat 3'e kadar bende. Aklınıza takılan veya benim unuttuğum, yanlış,eksik yazdığım konuları yazarsanız ekleme yapabilirim. Detaylı fotoğrafları daha sonra ekleyeceğim.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bahaman -- 1 Aralık 2015; 16:53:10 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >