Bakarsan bağ bakmazsan dağ olur cümlesinin tam karşılığı. Bu arabaları böyle rezil hale getirip bırakan adamlarda kendilerini adam sanmaya devam etsin. Öğrenci ve genç birisi bile ... |
Bakarsan bağ bakmazsan dağ olur cümlesinin tam karşılığı. Bu arabaları böyle rezil hale getirip bırakan adamlarda kendilerini adam sanmaya devam etsin. Öğrenci ve genç birisi bile cebindeki kısıtlı bütçesiyle 3 günde adam etmiş arabayı. Şu anki haliyle bile pırıl pırıl duruyor araç. |
19 yaşındasın ve yapabildiklerin gercekten takdir edilecek şeyler. Senin gibi kardeşlerimize bu ülkenin çok ihtiyacı var. Umarım geleceğinde güzel olur. |
kardeş herşeyi bitirince arabayı bana satsana :D |
Hocam cok guzel bi yazi olmus,bi solukta okudum. Bu yasta bu kadar tecrube..Takdir etmek lazim. ![]() Iki arabanla da kazasiz,belasiz,keyifli surusler dilerim ![]() |
Süper olmuş :) |
Eline saglik hocam. Aracla ugrasirken aldigimiz zevk benzer. Benim ilgimi en cok i30 cekti. ![]() Sartlarim buna uygun oldugu vakit bir tane alip kusursuzca sifirlayip garaja atmak istiyorum:) i30'la ilgili konu actiginizda haberdar eder misiniz |
Harika olmuş elinize sağlık. |
Emek vermek böyle bir şey olsa gerek,emeğinizin de karşılığını almanız ayrı bi güzel. Emeğine sağlık güzel paylaşım :) |
Sıkılmadan okudum yeni gelişmeleri bekliyoruz çok keyifli bir yazı & inceleme. ![]() |
Mükemmel hepsini okudum. Araç sevgisi bu olsa gerek. Allah kaza bela vermesin. |
Elnize sağlık. Zamanını böyle işlerle harcayanları gördükçe mutlu oluyorum. Ben de evde ve arabada yapabileceğim tamiratları yapmaya çalışırım. |
Yazinizin tamamini hic sıkılmadan okudum gercekten helal olsun Arabanizida gule gule kullanin masallah eliniz degdikten sonra cok iyi duruyor tek onerim plakalari kalinlastirabilirsiniz onun disinda sadece tebrik ederim sizi ![]() |
Hepinize teşekkür ederim..İnfinitinin yeri çok ayrıdır bende..Tabiki açınca haber ederim :)..Zaten infiniti ile ilgili bir konu mevcut fakat detaylı kendi aracımda yapmadım..:) |
Emeğinize sağlık kolay gelsin kazasız belasız :) |
Tamamen bilgi meselesi. Keşke benim de böyle bir imkanım olsa :) helal olsun. |
Eline sağlık. Benimde hayalim böyle bir arabayı söküp tekrardan bütün parçalarını kendim toplamak istiyorum ama buna zaman yetmiyo. Birde alıcağım aracı kullanmak istiyicek hale getirmem baya uzun sürer. |
19 yaşındasın ve yapabildiklerin gercekten takdir edilecek şeyler. Senin gibi kardeşlerimize bu ülkenin çok ihtiyacı var. Umarım geleceğinde güzel olur. |
Yazinizi hayranlıkla okudum çok başarılı işler çikarmissiniz aracınız süper duruyor maşallah kazasiz belasiz zevkini cikarirsiniz inşallah |
herşey iyi hoş güzel yapmışsın aferin. ancak lastikten kazığı yemişsin benden söylemesi. petlastın 2015 üretim lastiğinin fiyatı 88tl. türkiyenin her yerinde garantisi var. yerli üretim. http://www.kliksa.com/urun/petlas-17570-r13-82t-elegant-pt311-oto-lastigi/902040559 ayrıca hepsiburada,n11 gibi sitelerde indirim çekleriyle 75-80 liraya mal edilebiliyor. diğer değiştirdiğin parçaları bilmem ama son 1 yılda internetten 12tane lastik almış bir insan olarak adı sanı duyulmamış lastiğe 100tl vermenin kazık yemek olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim ![]() |
Sağlık olsun bir dahaki sefere..Teşekkur ederim bilgi için. |
Helal olsun keske benimde elimden gelse ![]() |
Satılık mı? |
Bu foruma uzun zamandır üyeyim..Ve bununla beraberinde forumun bu kısmına pek uğradığım söylemenemez..Sadece günlük olarak konulara girip ne olmuş ne bitmiş diye takip etmekteyim..Ağırlıklı olarak Nissan Maxima & İnfiniti Kulübünde teknik bilgi ve yazılar yazmakta ve türkiyenin her yerindeki missan maxima & infiniti leri toplayıp bilgi paylaşımı yapmaktayım ve okuldan zaman kalırsada buluşmalar düzenlemeye çalışıyoruz..
Normalde her gün kullandığım İnfiniti i30
< Resime gitmek için tıklayın >
Şöyle kendimden bahsedeyim ;
19 yaşındayım ve İzmir meslek yüksek okulunda mekatronik öğrencisiyim...Liseyi de İzmir motor teknik lisesinde bitirdim.. 3. kuşak olarak otomotiv motorlarını üzerine devam ediyorum diyebilirim..Haliyle arabalara aşırı derece merakımdan dolayı hayatımın çoğu sanayide geçti..Okuldan ve sanayiden kazandığım bilgiler dahilinde işte bugün kendi çapımda araçlarıma yapılması gereken şeyleri araştırıp kendi çapında ve yaptırırsamda kendi adamın başında durarak yaptırıyorum..Çünkü sanayilerde esnaf , adam kazıklamak için binbir türlü taklalar atıyor..Yalan yanlış işler yapıp elelemin parasını almasınla kalmazken araçlarada zararı oluyor..
Sadede gelecek olursam Okula daha önce hergün kullandığım 1998 İnfiniti i30 3.0 v6 ile gidiyordum..O araç üzerinde istediğim hale getirmek için baya bi emek sarfetmiştim..Yakıt ve performans olarak istediğim oldu..Yaklaşık hemen hemen 6 bin tl ye yakın masraf edip kullanmaya başlamıştık..Fakat okulumun orda arabaya birinin dadanıp boya üzerinde bir kaç tane 10 ar santinlik çizik olmasıyla ve arabayı orda harcamaktansa kaygısız bir şekilde bırakacağım 1993 model mazda 323 1.6 16 valf bir araç aldık..
Bu aracı daha önce yazın alıp bir süre kullanmıştım ve hoşuma gitmişti..Bu yılda böyle bir şey alıp hem oyalanmak hemde günlük kullanmak için aldım..E haliyle alıp öyle binmektense yine yapacağımı yaptım ve içim rahat etmedi..Yine şöyle bir maceraya atıldım ;
Aracı alalı aşağı yukarı 1 hafta oldu..İlk geldiğinde Lastikleri kabak, jantlar üzerine küf benzeri birşeyler yapışmış , boyasında bir cansızlık , kaput ve tavanda güneş yanıkları vardı..Motor düzgün çalışıyordu fakat motorun ve iç kısmın temizliği pek iç açıcı değildi..Yakıt olarakta fazla yakmasıyla beraberinde egzozdan su atması gerekirken kapkara idi..Gösterge ,stop lambaları, kapı lambaları, plaka lambaları çok cansız bir şekilde yanıyordu..
İlk Önce Stop lambalarından başladım..Ampulleri çıkartıp diplerini güzelce wd40 ile temizledim..Ampul üstündeki kalıntıları kirlerini çıkarttım..Ampulü çıkardığımda bu şekildeydi..
< Resime gitmek için tıklayın >
Daha Sonra hava filtresini değiştirdim..Fakat önceki mazdada başıma gelmiş olan bir şey vardı..Ara boruyu bantlamışlardı..Yapılmaması gereken bir şey..Araç bol oksijen almalı..
< Resime gitmek için tıklayın >
Hava kısıtlanarak sadece aracın yakıtı artar, çekişten düşer..Bir şeye yaramaz yani..Bunuda söküp attım..
< Resime gitmek için tıklayın >
Ertesi gün ateşleme sistemine el attım..Hava filtresini değiştirdiğim gün eski aracımızda kullandığımız ngk çift tırnak buji taktım..İnfiniti de kullandığım 3 tırnak buji ellerinde kalmamış..Olsun 2 tırnakta olur diyip aldım..Buji değiştirmek için motorun soğuk olması gerektiği için bu işi sabaha bıraktım..
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
Üzerinden şaşırtıcı şekilde bosch çift tırnak çıktı..Fakat şöyle bir şey ki ; 3 silindirde çift tırnak, son kalan 1 silindirde de tek tırnak buji kullanmışlar niye ise..Bujiler tabiki bitmiş..
< Resime gitmek için tıklayın >
Yeni Bujileri Takarken
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
Bujileri taktıktan sonra ilginç bir şekilde tekleme sorunu başladı..Arada motor kafa sallıyordu..
Onada sıra gelir diyip lastik işine girişmeye karar verdim..Ucuz yollu bir lastik arıyorduk..Dayton diye bir lastik bulduk..Fiyatı 100 tl tanesi..Çin lastiği alacağıma bunu almak daha mantıklı geldi..Bu lastiğe tercihen sava, nexen vs tercih edilebilirdi fakat iş işten geçmişti..Olsun, fiyatına göre lastiğin performansı gayet tatmin edici..
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
Üzerindeki lastikler 2008 de üretilmiş..Lastiklerin yolda yarılmadığına sevindim..
< Resime gitmek için tıklayın >
Yeni Dayton lastikler..
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
Kapı Lambalarının görüntüsü rahatsız ediciydi ve yeterince ışık vermiyordu..Üzerinden çıkan ampuller bitmişti..Kapı lamba korumalarını temizleyip yeni ampulleri taktım..
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
Orta stop ve plaka lambalarınıda güzelce temizleyip yenileri ile değiştirdim..
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
Daha sonra motorda biraz tekleme sorunu başlayınca İstanbuldan ateşleme kablosu siparişi verdim ve ertesi gün elime ulaştı..Onları değiştirdim..
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
Ama maalesef tekleme sorunu gitmedi..Aracın çalışması değişti,sessizleşti fakat lpg kafasından şüphelendik..Lpg kafası takılalı 8 sene olmuş..Onuda değiştirdik..Kafayı değiştirmeyle beraber su borularınında küf tuttuğunu ve kazık gibi olduğunu gördük..
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
Tekleme sorunu gitmişti..Daha sonra yine geri gelmesiyle en son distribitöre el attım..Distiribütüru açıp tırnaklarını güzelce zımpaladım..
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
En son temizlenmiş hali..
< Resime gitmek için tıklayın >
Vee sonunda tekleme sorunu son buldu..Elektronik aksam çok bulunmadığından sorunu bulmakta kolay oluyor..Bu şekilde sorunu bulup onardım..
Araçta Sağa çekme mevcuttu..Tanığım ön düzenciye gidip bakmasını ve nelerin değişmesi gerektiğini söylemesini istedim..Alt salıncak ve rotilin değişmesi gerektiğini ayrıca sağ arka tekerlekte rulman sesi olduğunu söyledi..Geldiğin zamanda tekerleklere balans yapalım dedi..Lastikleri aldığımız yerdeki elemanın acemi olduğunu bir çırpıda anlamıştım fakat zaten tekerlekler sökülecek diye bir şey demedim..
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
Sağa çekme sorunu ve balanslar tamamlandı..
Gösterge aydınlatması hassas noktamdır..Tam olarak ve canlı olmalılar..Şuan için 5w normal dipsiz ampul taktım..Ebaydan 1 hafta önce 5 li t10 led sipariş ettim..Onlar gelince göstergeleri led yapacağım..
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
Göstergelerin son hali..
< Resime gitmek için tıklayın >
Son olarak Jantlara el attım..Yukarıda bahsettiğim küf benzeri şeyler janta yapışmış ve çıkmıyordu..Diğer aracım için almış olduğum Sonax Jant temizleyici inanılmaz bir ürün..Jantta ne varsa sokup attı..
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
En son olarak motorun kirli olması canımı sıkıyordu..Yıkamacı bir tanıdığımıza motoru güzelce bir yıkattık.. (Elektronik olan bütün araçlarda basınçlı suyla yıkamayı kesinlikle tavsiye etmiyorum , sadece temizleyici sprey vb kullanın)
Motorun ilk kirli hali
< Resime gitmek için tıklayın >
Yıkandıktan sonra
< Resime gitmek için tıklayın >
Ateşleme sistemi ve lpg ile ilgili şeyler istediğim gibi olduktan sonra araç yarım marşta çalışır oldu..Motor tıkır tıkır sayıyor..Şöyle bir video çektim..
Videoyu izlemek için tıklayınız
Aracın kaputunda ve tavanında güneş yanıkları var..En azından diğer tarafların renginin biraz toparlanması için Sonax ın hızlı cilasını kullandım..İç mekanı güzelce silikonlayıp temizlik yaptım..Aracın dün itibariyle son durumu..
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
Edit : (04.05.2015)
Bugün aklımızda şüphe olmasın diye okula gitmeden önce sanayide subap ayarlarına sanayideki ustamıza baktıralım dedik..Belirli zamanlarda ayar gerektirebiliyor..Sentil değeri 30 olmalı bu araçların..Bakıldı..Subap ayarı yapılmasına gerek kalmadı..
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
Yapılacak işlemler ;
- Viraj demiri değişecek
- Motora antifriz konacak (Bütün borular küf tutmuş bulunmakta..Radyatör ve boruların patlama riski var)
- Bütün cam krikoları açılıp temizlenecek
- 2 adet ön hoparlör e ihtiyacım var..Onlar değişecek
- Ön kaput ve Tavan Boyanacak
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
- Detaylı iç temizlik yapılacak
- Sağ sinyal DEPO marka ile değişecek..Rengi Atmış..
< Resime gitmek için tıklayın >
- İç aydınlatmada değişiklikler yapılacak
- Gündüz ledi (Belki)
- Motor yağı Elf 10-40 moligraf konulacak
Okuldan Fırsat bulabilirsem Detaylı , Videolu Mazda 323 1.6 ve İnfiniti i30 3.0 v6 incelemesi gelecektir..
Şuanlık bu kadar..Görüşmek üzere..İşlemler yapıldıkça devamı gelecek..Umarım hoşunuza gitmiştir..
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.Canky -- 5 Mayıs 2015; 0:40:41 >