Merhaba arkadaşlar, Shell'in yeni piyasaya sürdüğü helix ultra pure plus yağları hakkında birkaç sorum olacaktı bilgili arkadaşlara. Bu yağın reklamında doğal gazdan üretildiği, piyasadaki mevcut yağların üretim teknolojisinden daha üstün bir teknolojiye sahip olduğu ve onlara göre birçok artısı olduğu vaad edilmekte. Bir dahaki yağ değişimimde Motul kullanmayı düşünüyorum fakat bu helix pure plus nedir ne değildir merak ettim. Motulun veremediği birşeyi verebilir mi kullanıcıya ?
Gazdan likite sentezleme aslında "sentetik yağın" orjinal tanımıdır. Bu yağlar GTL (gas to liquid) yağlar olarak bilinirler. Motul, Mobil gibi farklı farklı markaların da sentetik serilerinin bazıları GTL yağlardır.
Aslında en başta, yani 30~40 sene önce sentetik yağ gazdan sentezlenerek daha büyük yağ moleküllerin elde edildiği ve moleküllerin birbirini aynı olduğu, böylece bazyağın fiziksel özellikleri üzerinde tam kontrolün sağlanabidiği yağlardı. Ne zaman ki 90'larda rafine işlemleri çok gelişti, firmalar iyi rafine edip, çok iyi arıttıkları yağlara da sentetik demeye başladılar. Bu nedenle artık "sentetik" endüstride pek bir şey ifade etmiyor.
İyidir kötüdür bilmem ama shell bu kelime oyunlarını çok yapıyor bir mazot çıkartıyor; Brezilyalı topçu ismi gibi 2 sene demeden Türkiye'den kaldırıyor yenisini getiriyor İspanyol ismi ( Shell V Power Ultra Plus ) gibim up uzun. Plus olmazsa olmazı gibi, iphone bile bunlardan özendi galiba
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sakallıyan -- 28 Eylül 2014; 2:45:46 >
bunca zamandır milyonlarca araç, trilyonlarca kilometre standartları karşılayan yağlarla çalıştı. adam ne varsa koymuş yağın adını helix ultra mega pure plus extreme full syntetic, uzay roketlerinde kullanılan teknoloji. arabanız aya uçacak!
Daha temiz olduğu vaat eden bir yağ. Ama denemeden görmek ve gerçekten başarılımı onu test etmek lazım ki biz sadece koyup sesinden ve yakıttan anlarız.
shell'in yağlarının birinci kalite olduğunu duymuştum. avrupada çok yaygın kullanılıyor. ama yağ seçiminde ilk dikkat edilecek şey arabanızın yağ spesifikasyonlarıyla uygun olup olmadığıdır. geriye kalan ayrıntılar sandığımız kadar önemli değil.
çok çok kaliteli yağ alıp 15bin km kullanmaktansa kaliteli yağ alıp 7500km sonra değiştirmek hep daha mantıklı gelmiştir bana.
Bende yağ değişeceğimden bu ürün ailesi dikkatimi çekti, Tmm shell şöyle böyle amerikan falan ama, biraz merakta her zaman iyidir, ferrarinin kullandığı yağ dediği 5W40 olanı, ve hiçbir tasarruf iddiası yok, API SN ve ACEA A3/B3/B4 üstün koruma sağlayan bir yağ, 5W30 ise %1.4e kadar tasarruf sağlayan diğer özellikleri aynı her ikiside DPF için uygun yağlar, 0W30 olanı ise %3 e kadar tasarruf ile birlikte API SL olup (arada birde SM var) sadece ACEA A5 i karşılıyor ki, ağır şartlar altında, yüksek devir otoban sürüşlerinde, turbo araçlarda A3 karşılamayan yağlara güvenmiyorum ben, araç sabit hızda 5 lt yakıtta bi bardak tasarruf edecek diye bu tür aksiyonlara değer bulmuyorum, yinede denenebilir (5W30 olanı uygun sıcaklık altında) diyecektim ki, fiyatlar 120-130 bandında olunca malum sirkilasyonu az bir marka, kesinlikle boşa masraf diyorum son olarak, şuan için forumdaşlara tavsiyem BP Visco 7000 5W30 veya Lukoil Genesis 5W30 hangisini daha ucuza bulursanız onu alın ...
Bende yağ değişeceğimden bu ürün ailesi dikkatimi çekti, Tmm shell şöyle böyle amerikan falan ama, biraz merakta her zaman iyidir, ferrarinin kullandığı yağ dediği 5W40 olanı, ve hiçbir tasarruf iddiası yok, API SN ve ACEA A3/B3/B4 üstün koruma sağlayan bir yağ, 5W30 ise %1.4e kadar tasarruf sağlayan diğer özellikleri aynı her ikiside DPF için uygun yağlar, 0W30 olanı ise %3 e kadar tasarruf ile birlikte API SL olup (arada birde SM var) sadece ACEA A5 i karşılıyor ki, ağır şartlar altında, yüksek devir otoban sürüşlerinde, turbo araçlarda A3 karşılamayan yağlara güvenmiyorum ben, araç sabit hızda 5 lt yakıtta bi bardak tasarruf edecek diye bu tür aksiyonlara değer bulmuyorum, yinede denenebilir (5W30 olanı uygun sıcaklık altında) diyecektim ki, fiyatlar 120-130 bandında olunca malum sirkilasyonu az bir marka, kesinlikle boşa masraf diyorum son olarak, şuan için forumdaşlara tavsiyem BP Visco 7000 5W30 veya Lukoil Genesis 5W30 hangisini daha ucuza bulursanız onu alın ...
castrol edge 5 40 kullanıyorum api SN e bu da api sn fark nedir hangisi daha iyi araba dizel 1.3 multijet düşük devirde surerim genelde ne tavsiye edersiniz edgeye devam mi yoksa bunu mu
kullanan arkadaşlar motor sesinde azalma oldu mu yazarlarsa sevinirim yakit tasarrufu sağlıyor mu ?
Bende yağ değişeceğimden bu ürün ailesi dikkatimi çekti, Tmm shell şöyle böyle amerikan falan ama, biraz merakta her zaman iyidir, ferrarinin kullandığı yağ dediği 5W40 olanı, ve hiçbir tasarruf iddiası yok, API SN ve ACEA A3/B3/B4 üstün koruma sağlayan bir yağ, 5W30 ise %1.4e kadar tasarruf sağlayan diğer özellikleri aynı her ikiside DPF için uygun yağlar, 0W30 olanı ise %3 e kadar tasarruf ile birlikte API SL olup (arada birde SM var) sadece ACEA A5 i karşılıyor ki, ağır şartlar altında, yüksek devir otoban sürüşlerinde, turbo araçlarda A3 karşılamayan yağlara güvenmiyorum ben, araç sabit hızda 5 lt yakıtta bi bardak tasarruf edecek diye bu tür aksiyonlara değer bulmuyorum, yinede denenebilir (5W30 olanı uygun sıcaklık altında) diyecektim ki, fiyatlar 120-130 bandında olunca malum sirkilasyonu az bir marka, kesinlikle boşa masraf diyorum son olarak, şuan için forumdaşlara tavsiyem BP Visco 7000 5W30 veya Lukoil Genesis 5W30 hangisini daha ucuza bulursanız onu alın ...
castrol edge 5 40 kullanıyorum api SN e bu da api sn fark nedir hangisi daha iyi araba dizel 1.3 multijet düşük devirde surerim genelde ne tavsiye edersiniz edgeye devam mi yoksa bunu mu
kullanan arkadaşlar motor sesinde azalma oldu mu yazarlarsa sevinirim yakit tasarrufu sağlıyor mu ?
EDGE YE DEVAM ETMENİZ BENCE ÇOK SAÇMA :) Ha ! shell kullanın demiyorum aman yanlış anlaşılmasın, 70 tl ye edge ayarında api sn luk premium genesis 5-30 varken neden 2 kat fazla para vereyim? aynı sütçüden süt alan pınarın 1 litre sütü sek gibi 2 tl ye satmak yerine 3 tl ye satması gibi birşey bu arkadaşlar ;)
(pınar-sek süt fiyatları örnek olsun diye verdim nerden sür alıyorlar ve kaça satıyorlar katiyen bilmiyorum)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurozer -- 13 Ekim 2014; 15:57:41 >
Bakın en sonuna yazmışım tavsiyeleri 100.000 i çok geçmediyseniz 5W30 deneyerek başlayabilir, eksiltirse sonrakinde 5W40 a geçiş yapabilirsiniz ...
5w40 kullanıyorum neredeyse hic eksiltme yapmıyor fazla devirli de surmuyorum arabanin kitapçıkta 5w40 tavsiye edildigi için kullanıyorum edge %10 yakit tasarrufu iddiasi vardi
API SN olması dizel motorlar için bir şey ifade etmez çünkü API S'li standartlar benzinli standartlarıdır. API C'li standartlar dizel standartlarıdır. API CG, CH... gibi.
1.3 Multijet ise -sanıyorum- ya Fıat'ın kendi standartlarını (xxxx-S1 gibi) veya ACEA standartları arıyor. ACEA C3 olabilir.
Aslında en başta, yani 30~40 sene önce sentetik yağ gazdan sentezlenerek daha büyük yağ moleküllerin elde edildiği ve moleküllerin birbirini aynı olduğu, böylece bazyağın fiziksel özellikleri üzerinde tam kontrolün sağlanabidiği yağlardı. Ne zaman ki 90'larda rafine işlemleri çok gelişti, firmalar iyi rafine edip, çok iyi arıttıkları yağlara da sentetik demeye başladılar. Bu nedenle artık "sentetik" endüstride pek bir şey ifade etmiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 27 Eylül 2014; 18:21:55 >
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @Karbon 12
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sakallıyan -- 28 Eylül 2014; 2:45:46 >
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @sakallıyan
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesaja 2 cevap geldi. Cevapları Gizle
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @cenktun34
çok çok kaliteli yağ alıp 15bin km kullanmaktansa kaliteli yağ alıp 7500km sonra değiştirmek hep daha mantıklı gelmiştir bana.
Pek yanlış olmaz.
Her seri bir öncekinden daha iyi oluyor ama Motul 300V veya herhangi bir ester katkllı grup IV yağdan daha iyidir diyemem.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesaja 2 cevap geldi. Cevapları Gizle
castrol edge 5 40 kullanıyorum
api SN
e bu da api sn
fark nedir
hangisi daha iyi
araba dizel 1.3 multijet
düşük devirde surerim genelde
ne tavsiye edersiniz
edgeye devam mi
yoksa bunu mu
kullanan arkadaşlar motor sesinde azalma oldu mu yazarlarsa sevinirim
yakit tasarrufu sağlıyor mu ?
Bu mesaja 3 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @PUNTO MULTİJET
EDGE YE DEVAM ETMENİZ BENCE ÇOK SAÇMA :)
Ha ! shell kullanın demiyorum aman yanlış anlaşılmasın,
70 tl ye edge ayarında api sn luk premium genesis 5-30 varken neden 2 kat fazla para vereyim? aynı sütçüden süt alan pınarın 1 litre sütü sek gibi 2 tl ye satmak yerine 3 tl ye satması gibi birşey bu arkadaşlar ;)
(pınar-sek süt fiyatları örnek olsun diye verdim nerden sür alıyorlar ve kaça satıyorlar katiyen bilmiyorum)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurozer -- 13 Ekim 2014; 15:57:41 >
5w40 kullanıyorum neredeyse hic eksiltme yapmıyor
fazla devirli de surmuyorum
arabanin kitapçıkta 5w40 tavsiye edildigi için kullanıyorum
edge %10 yakit tasarrufu iddiasi vardi
5w30 yağ, adana sıcağında ince kaçmaz mi sizce?
ne kadar eksiltirse 5w40 a gecilmeli sizce?
127 bin km deyim bu arada
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
1.3 Multijet ise -sanıyorum- ya Fıat'ın kendi standartlarını (xxxx-S1 gibi) veya ACEA standartları arıyor. ACEA C3 olabilir.
Bu mesajda bahsedilenler: @PUNTO MULTİJET