|
yok öyle bişey. merak etme daha 5-10 sene bu sistemin uygulanacağını sanmıyorum. |
| Belli de olmaz ama ben pek tahmin etmiyorum(olsa çok süper olur) |
| peki lpg taktırıp arabayı yine benzinle kullanırsak nolcak? |
|
Motor silindir hacmine göre alınan ÖTV, karbon salınımına göre yeniden düzenlenecek. Çevreci araçların vergisi daha düşük olacak. Elektrikli ve hibrid araçlara vergi teşviği verilecek. MTV’de ise çarpıklık gideriliyor. Buna göre yaşlı araçlar, daha yüksek MTV ödeyecek.Düzenleme yılbaşına yetiştirilmeye çalışılıyor. http://forum.donanimhaber.com/m_42847371/mpage_1/f_/key_eski%2Caraca%2Cyuksek%2Cvergi//tm.htm#42928580 http://forum.donanimhaber.com/m_43097565/mpage_1/f_/key_//tm.htm#43117924 |
|
Almanya´da bu sisteme coktan var. Benim arac Euro 5 ve senelik Vergim 2.0 TDI 140HP DPF (Dizel Partikulasyon Filtresi) CO² Emisyon degeri 159g/km´ye 268 €uro ödüyorum ! Cevreye biraz katkimiz olsun |
Tofaş dediğiniz heralde şahin-doğan çünkü avrupanın en çevreci araçlarını son 3 yıldır tofaş ve fiat üretiyor. |
|
bu olursa özellikle eski araçlar işi oldukça sakat. karbiratörlü araçlar emisyonlar daha da fazla sanırım onlar daha da sakat olabilir. |
| ben türkiyede bu sistemin oluşacağını sanmıyorum.neden derseniz kmse 4-5 milyara aldığı tofaşına 1 milyar vergi ödemez.co2 salınımına göre ayarlandığında muhtemelen 30-50 tl olan tofaşların vergileri baya bir artacaktır.:))buda bizim halkın işine gelmez. |
| Eski model karbüratörlü araçların günümüzde artık hiçbirinin benzinde değil LPG de kullanıldığını düşünürsek bence vergi yönünden fazla etkilenmeyeceklerdir.. LPG nin karbon salınımı oldukça düşük çünkü.. |
bu konuda bir bilgi varmı acaba? merak ettim şimdi. örneğin lpgli bi doğanın Co2 salınımı nedir? benzinde nedir? lpg de nedir? bilgisi olan varmı? |
| Aslında en güzel değer bu araçları kullanan arkadaşların egsoz pulu emisyon ölçüm sonuçlarında vardır.. Oradan bakılabilir.. |
4000cc ustunden 14 Milyar vergi alan hukumet boyle bir sisteme nasil gecebilir sizce ? |
Eski diye yazmistim saten ve sözüm Sahin, Dogan ve Kartal türü Otomobiller´dir. Bunlarin CO² Emisyon degerlerine bakarsak epeyce bir tuzlu olacagi belli. Hatta belki bir SUV araci ile ayni olur Fiyati (CO² Emisyon degerini bilmiyorum Sahinin onun icin kesin birsey söylemeyecem ama cok CO² oldugundan eminim). Diger türlü LPG ve Benzin Motor´lu Yeni araclar bu sistemden cok yararlanacak cünkü Emisoyn degerleri cok düsük. |
| yani aracın imalat yılı eski önemini kaybedecek mi aynı kasa olsa da benzer motorlar 5-10 senedir üretiliyor hepsinden aynı vergi alınırsa millet birbirine girecektir. Bunu da göz önüne almaları gereklidir sanırım |
|
ingilteredeki emisyon oranları ve araç listeleri ektedir. aracınızın hangi katagoriye girdiğini saptamak mümkün yıl yerine PRE ve POST terimleri kullnılmış yani 2010 öncesi için PRE , sonrası için POST yazmaktadır. http://www.vcacarfueldata.org.uk/search/search.asp aynı sınıfa giren diğer araçlar için liste http://www.vcacarfueldata.org.uk/search/companyCarTaxSearch.asp |
|
Şu an bu verginin gelir dalgalanmasını göz önüne alamazlar. Minik düzenlemelerin dışında büyük atılımlar için 5 sene beklemek gerekiyor, en az. Ama düzenlenecek. |
| Bu vergilendirme araç satışına nasıl yansır TSI motor MPI'dan daha ucuza mı satılacak ? |
http://baybul.com/motorlu-araclar-haber/1689296-motorlu-tasitlar-vergisi-bir-yesil-vergi-reformu.html
RESMİ SPESİFİK CO2 EMİSYON SINIFI diye bir tablo buldum buna göre MTV ödemelerimiz düzenlenebilir diye tahmin ediyorum.
Siz neler düşünüyorsunuz bu konuda 2011 yetişir mi 3 ay gibi bir süre var.
Resmi Spesifik CO2 Emisyon Sınıfı Resmi Spesifik CO2 Emisyonu Ec (g/km)
A Ec < 100
B 101 < Ec < 125
C 126 < Ec < 150
D 151 < Ec < 175
E 176 < Ec < 200
F 201 < Ec < 225
G Ec > 225
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.