Emeksiz yemekde olmuyor ama |
Emeksiz yemekde olmuyor ama Bu düşünce ile yol alırsak, evden dışarı çıkamayız :D |
Dünyada en zor şey insanla uğraşmaktır. Çıkartabilecek mi o parayı o var bi de. |
Emeksiz yemekde olmuyor ama Bu düşünce ile yol alırsak, evden dışarı çıkamayız :D |
Onu demiyorum canım. Öyle düşünüldüğünde hiç bi işin yapılmaması lazım. Zor iş ama. Hırlısı hırsızı gazı benzini bakımı yağı suyu kazası parçası vs. vs. |
plaka başkasının, arabayı da başkaları kullanacak, sen ne iş yapacaksın çok merak ediyorum. |
Arabayı kendin kullanıcaksan olabilir ama başkası kullanacaksa o parayı çıkaramaz... |
basit hesapla 3500 kira 4500 yakıt (bence minimum)(günde 500 km gibi düşündüm) 1500 2 eleman maaşı (oldukça az bence) 500 de aracın her türlü diğer giderleri olsa (vergi falan dahil) --------- 10000 ytl amorti etmesi için 10000ytl lazım. ben olsam bulaşmazdım. not: bu benim kendi kafamdan karlımıdır acaba bu iş diye yaptığım bir hesap 1 e 1 tutmaz tabi ama %15 ten fazlada oynama olmayacağına eminim. |
Plaka senin olsa ne kadar bırakıyor ki ? Yani sadece kendin yapsan? Sabah 9 akşam 8 gibi çalışsan ve sadece kendin çalışsan, 10.000 TL temiz bırakıyor mu ki? İstanbul ve İzmir piyasasına göre??? |
satın alsanız diyeceğim de fazla bayağı 10 ay çalışır plaka parası çıkar bankadan borçla olabilir mi fazla ama saygılar |
Plaka senin olsa aylık 3000 - 4000 vermekten kurtuluyosun. |
Plaka yanılmıyorsam en az 500 bin civarı TL. 3 bin 4 bin ytl kira beklemek yerine Bu paranın faiz getiri minimum 4 bin tl Tabi benim fikrim bu Yanılıyor olabilirim |
Eğer işin içinde değilsen güzel para kazanamazsın. En basitinden, günde 50 kişinin bindiği 50 tane yere giden araba hiç mi masraf çıkarmayacak? Birşey olsa servise götürmeyeceksin herhalde değil mi? Sürekli müşterisi olduğun ya da müşteri yolladığın kaportacın boyacın motor ustan var mı? Ayrıca şöförlerin yövmiyeleri 20-30 tl arasında değişir. |
Hiç öyle deme. Senden benden iyi kazanıyor taksiciler. Yoksa altlarındaki arabalar nasıl yenilenecek. |
motorin: 2,25 tl ortalama 100 km de 8 litre yakan bir aracı esas alırsak, 2,25 x 8lt = 18 tl /100 km 5 x 18tl = 90tl /500km (günlük yakıt tüketimi) 31 x 90tl = 2790 tl aylık yakıt gideri 2 Eleman maaşına gelecek olursak, elemana aylık bağlarsan, o elemandan hayır gelmez. Günlük belirli bir ücret beklentin olur şoförden, geri kalanını kendi alacak şekilde anlaşırsın... vergi ve masraflar olarak da 300 tl ile ortasını bulalım. Nedir: aylık yakıt : 2790 aylık masraf (vergi v.s..): 300tl kirayı da : 3000 tl den bağlasak toplam gider : 6090 tl Tek vardiyadan istediğin günlük miktar 160 tl olsa : 2 x 160tl = 320 x 31= 9920 tl - 6090 = 3830 tl temiz aylık gelir... Ki km başına 1,3 tl atıyor ve açılış 2,00 tl bu hesaba bakarsak senin dediğine göre günde 500 km yapan araç, açılış ücretini saymadan günde 650 tl kazanır, bu da benim beklediğim günlük ücretin iki katı... Yanlışım varsa düzeltin ! Gel gelelim bu hesabı yaptık ve ayda 3830 tl kazanmış olduk. Ancak bu işin bilmediğimiz giderleri var mıdır ? zaten bu soru içinde bu başlığı açtım ... Gerekli bilgileri işin ehillerinden bekliyoruz... |
Benim kendi mesleğim var dostum. Ayrıca bu konuyu bir potansiyel girişimci olarak açtım. Yani iş'te aktif olarak görev almam gerekmiyor...
Ben zamanında tamircilik yapmış insanım, bakım servis yönünden sıkıntım olmaz. |
- senin hesapta araç 500km boyunca müşteri taşımış. kısmetli şoförmüş - yerinde yatan araç bile ayda 300 ytl yerken günde 15 saatten az çalışmayacak bir taksinin daha fazla giderinin olacağını düşünüyorum. kalemlere ayrılan giderler farklı olsada yine aynı kapıya çıkacağımızı düşünüyorum. sonuçta işin rast gider bir ay 13000 kazanırsın. öbür ay sıkıntın olur 8000 kazanırsın. |
İllaki 500 km full müşteri taşıyacak hali yok, boşta da gezecek elbet, ama yine en kötü ihtimal çift vardiya bir araç günde 320 tl sahibine bırakır . |
zaman değişti arkadaşlar öyle eskisi gibi karlar yok. geçen bir taksiye bindim adam akşamın körü oldu daha kirayı çıkartamadım diye yakınıyordu. akrabalarımda da plaka sahipleri var onlar da hiç memnun değiller eskiden ulaşım ağları bu kadar gelişmemişti şimdi metrobüstür metrodur yayılmaya başladı 500 bin i şuan plakaya bağlamak çok mantıksız dönen çarkı olan bir işe girilmeli |
Zarar etme durumunda telafisini yapabilecek durumunuz varsa ve kafaya koyduysanız bize pek birşey konuşmak düşmez. Ekstra masraf olarak da Allah göstermesin kaza olur, ceza olur. Vergi belli pul belli muayene belli. |
Aylık 3000 - 3500 tl fiyatlarla taksi plakası kiralamak mümkün. (araç bedeli hariç) Peki bu işin artıları ve eksileri nelerdir? Gece ve gündüz çalıştırılmak üzere 2 şoför ile anlaşılarak yapılması halinde, bir girişimciye kar bırakabilecek bir meslek midir ? Paylaşımlarınız için şimdiden teşekkürler...