Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
20
Cevap
14678
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Motorlar neden sağa dönmektedir.
A
17 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

Araç motorları sağa dönerek çalışmaktadır.Sola dönerek çalışmamasının sebebi ne olabilir?İlk motor imal edildiğinde niçin sola dönerek yapılmamıştır.

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



İ
17 yıl
Yarbay

K
17 yıl
Binbaşı

Honda'nın bir çok motoru ters çalışır...


Bu mesaja 1 cevap geldi.
H
17 yıl
Binbaşı

sağ sünnettir baksanıza motor bile sağcı
sağduyulu yani solcu değil helal olsun


Bu mesaja 2 cevap geldi.
V
17 yıl
Yarbay

hepsinin aynı yöne dönüp dönmediğini bilmiorum.ama ileri geri hareket eden sistemlerde bunun birçok nedeni olabilir ancak bütün tasarımlar araç ileri gidecek şekilde yapıldığı için marş motorunun yönüğ de buna göre ayarlanmış olmalı.Ama sadece tahmin araştırmak gerek.

temel prensipler olarak eskiden bütün araçlar arkadan çekişli idi. differansiyel çalışma prensipleri bilinler tekerleğin ileri gidebilmesi için saat yönünde dönmesi gerektiğini buna hareket veren differansiyelinde ayna mahriti sisteminin doğru yönde indüklemesi gerektiğini bilecektir.saftın dönme yönü ve motorun dönme yönü belirli bir ilişki içinde olursa ilerihareket sağlanır bu da motorun aynı yöne dönmesi demektir.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 1 Mayıs 2008; 14:45:14 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
V
17 yıl
Yarbay

sanırım basit bir de animasyon konulması yönün neden bu şekilde seçildiğini anlatacaktır.

http://auto.howstuffworks.com/transmission3.htm

resimdeki vitesi 1den başlayarak tıklayın ve şmotor transmisyon hareketinin şafta nasıl iletildiğini görün. şaftın dönme yönü ile tekerleğin ileri gidiş yönü arasındaki zorunluluk yüzünden motor benzer yöne dönmesi gerekir sanırım.Ama daha detaylı bir şey varsa ben de bilmek isterim.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
L
17 yıl
Binbaşı

böyle bir mecburiyeti yok bence , zaten dönen de motor değil . motorun pistonları inip çıkıyor. piston kollarına bağlı krank mili pistonların dikey hareketlerini ( düz motor için söylüyorum ) yatay harekete çeviriyor. peki krank niye sağa yada sola dönüyor dersek . o da krankın geometrisi ile ilişkili . bir tarafa dönmesi lazımki hareketi aktarma organlarına iletebilsin.
ilk yükselen pistonun krank miline bağlı olduğu nokta krankın ne tarafına denk geliyorsa o taraftan dönmeye başlıyor. Olay krank miline bağlı olarak başlayıp , bunun takip eden mekanik aksamın yerleşimi de bu ilk hareketin yönüne bağlı olarak yapılıyor.


< Resime gitmek için tıklayın >


Bu mesaja 1 cevap geldi.
V
17 yıl
Yarbay

motorun dönüş yönü olarak sanırım volan hareketinin yönü kasdediliyor , en azından ben öyle anladım.



A
17 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

Benim sorum vezir beyin dediği gibi volanın dönüş yönüydü.Tabii bu bakış açısına görede değişiyor.Motora karşıdan bakınca veya soför mahallinden bakınca dönüş yönleri birbirine göre terstir.

quote:

Orjinalden alıntı: vezir

hepsinin aynı yöne dönüp dönmediğini bilmiorum.ama ileri geri hareket eden sistemlerde bunun birçok nedeni olabilir ancak bütün tasarımlar araç ileri gidecek şekilde yapıldığı için marş motorunun yönüğ de buna göre ayarlanmış olmalı.Ama sadece tahmin araştırmak gerek.

temel prensipler olarak eskiden bütün araçlar arkadan çekişli idi. differansiyel çalışma prensipleri bilinler tekerleğin ileri gidebilmesi için saat yönünde dönmesi gerektiğini buna hareket veren differansiyelinde ayna mahriti sisteminin doğru yönde indüklemesi gerektiğini bilecektir.saftın dönme yönü ve motorun dönme yönü belirli bir ilişki içinde olursa ilerihareket sağlanır bu da motorun aynı yöne dönmesi demektir.


Şafttan alınan hareket diferansiyelin mahruti dişlisinden ayna dişlisine iletilirken tasarımla saat yönünün tersinede dönderilerek güç iletilebilir sanırım.Saat demişkende saatlerde niçin sağa doğru hareket ediyor sola doğru dönerek zaman geçmezmi

Benim şahsi görüşüm lebu beyin dediği gibi bunun pek önemli olmadığı ama ısrarla bu şekilde imal edilmesi.

Kerem beyin dediği gibi honda da durum tam tersiymiş.

Acaba teknik bir sebebi varmıdır?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
V
17 yıl
Yarbay

tasarımda ne istenire ona göre motr iletim dişli ve alt sistemleri üretilir.Her yöne döndürebilmek mümkündür.Ama tasarım aşamasında karar verilmiş bu durumun tersine işlememesi için bazı önlemler alınmıştır.70 li yıllardaki karbüratörlü araçlarda bazen kötü benzin denk gelirse aracı stop ederdiniz çalışmaya devam ederdi.. bunun gibi durumlar piston hareketinde yaşanabilir.Ama bunun olmaması için mekanik olarak ufak trickler ile kontrol altına alınmaktadır.Tersine yanlışlıkla çalışabilecek bir motor düşünemiyorum.Her şey bütün düzen mahvolur.

motor hep aynı şekilde çalıştığı için sistemin dönüş yolunu değiştirmek için tek bir dişlinin fazladan kullanımı yeterlidir.Devreye sokup çıkarılarak dönüş yönü seçilebilir.Geri viresin çalışma prensibini özellikle koydum ki görülsün diye(R tıklamak gerkiyor).Ama pek bakanımız olmadı herhalde


Bu mesaja 1 cevap geldi.
T
17 yıl
Yarbay

Ya ne kadar gereksiz bir topic. İlla ki bir tarafa dönecekti. Ya sağa ya sola. Sağ taraf seçilmiş işte. Ne var bunda.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
17 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

verdiğiniz teknik bilgi için teşekkürler.lütfen yazı yazmak için yazmayın.

quote:

Orjinalden alıntı: topaz42

Ya ne kadar gereksiz bir topic. İlla ki bir tarafa dönecekti. Ya sağa ya sola. Sağ taraf seçilmiş işte. Ne var bunda.



P
17 yıl
Binbaşı

quote:

Orjinalden alıntı: hasanmustafa06

sağ sünnettir baksanıza motor bile sağcı
sağduyulu yani solcu değil helal olsun


necmettin ebakan zamaninda ters yani sola donen motor yapmisti :) hala daha kulanilir sanirim o motorlar su pomposi ve kucuk tratorlerde


Bu mesaja 1 cevap geldi.
K
17 yıl
Yüzbaşı

Orjinalden alıntı: polotje


Orjinalden alıntı: hasanmustafa06

sağ sünnettir baksanıza motor bile sağcı
sağduyulu yani solcu değil helal olsun

ee buda farklı bir bakış açısı tabii,ama hoş olmuş


Bu mesaja 1 cevap geldi.
H
17 yıl
Binbaşı

onun kesin bir hıkmeti vardır eleştirmeyın adam profesör
konusnda uzman birisi heeh soralım isterseniz vardır bu konuda görüşü ?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
H
17 yıl
Binbaşı

motorların harmonik dengelemesini yaparken de volan dönüş yönünü sağ el kuralına göre saat ibrelerinin tersi yönü olarak alırız ama krank yıldızını oluştururken yine gider saat ibreleri yönünde hesap ederiz..
aslında sağ veya sol;ikisi arasında hiçbirşey farketmez..
çünkü piston ileri geri (yukarı aşağı) hareket etmektedir ve sarsma kuvvetleri yine düşey yönde olur..sağ veya sola doğru değil..
aslında sarsma kuvvetlerinin de o kadar önemli olduğunu söyleyemem..
nasıl anlatsam bilmiyorum ama motor devrinde (örneğin sıralı 6 silindirli bir motorda);
1. 2. 3. 4. 5. harmoniklerde atalet kuvvetleri toplamı sıfıra çok yakın olmakla beraber 6. harmoniklerden itibaren sorun yaşanmaya başlanız..
buradan da şu çıkar ki;sağ veya sola dönüş motor çalışması,tütreşimi ve dengelenmesi açışından herhangibir sorun teşkil etmez..
bu durumda vezir hocamızın söylediği gibi aktarma organlarının ilk tasarım açısında seçilen durumuna göre dönüş yönü seçimi yapılabilir..
saygılar...



G
17 yıl
Binbaşı

dünyamız sağa doğru dönüyor
sola pek rağbet yok gibi


Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
17 yıl
Binbaşı

sola dönüş merkezden kaçış sağa dönüş merkeze dönüş demektir
kuzey yarımküre sağ güney yarımküre sola döner herşey





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gacara_53 -- 5 Mayıs 2008; 23:52:00 >
Bu mesaja 3 cevap geldi.
O
17 yıl
Yarbay

quote:

Orjinalden alıntı: gacara_53

bütün akışlar sağa doğrudur lavobaya dolan su bile sağa doğru döner



Yalnızca kuzey yarımkürede lavaboda akan su sağa döner.

Güney yarımkürede sola döner.



1
17 yıl
Yüzbaşı

quote:

Orjinalden alıntı: gacara_53

sola dönüş merkezden kaçış sağa dönüş merkeze dönüş demektir
kuzey yarımküre sağ güney yarımküre sola döner herşey


dünya ortadan kopmasın sonra

Bence kendi haline bırakın yoksa bozulur





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 6 Mayıs 2008; 5:09:10 >