Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
16
Cevap
5738
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Arkadaşlar 1.6 aracıma komresör taktırmak istiyorum
B
18 yıl (13899 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Evet arkadaşlar bende 1.6 lacetti var.(110 HP) Aracıma kompresör yada turbo taktırmak istiyorum. 1.6 motorda Kompresör yada turbo ile basit olarak 155-160 hp elde edilebileceğini söylediler. Bu uygulamaların masrafı ne kadar olur? Kompresör için 3.000-4.000 arası, turbo içinde 6.000-7.000 arası fiyat söylediler. Ben aracıma fazla değişiklik yapmadan 160 hp yapmak istiyorum. uygulama için nereyi tavsiye edersiniz ve ne kadara mal olur?

Ama uygun fiyatlı ve düşük devirde sağladığı performans nedeni ile kompresör uygulaması üzerinde yoğunlaşıyorum.

Cevaplarınız için teşekkürler

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



B
18 yıl (12546 mesaj)
Yarbay

turbo aslında o kadar fazla tutumaz
sana muhakkak sıfır fiyatını vermişlerdir ondandır.
benim arkadaşım uno'ya turbo bağladı;toplam maliyeti 2 milayarı filan buldu
o da turbo+intercooler+motor komple rektefiye+piston büyültme,güçlendirme
o turboyu çıkma parça satan yerden almıştı;passat 1.9 tdi turbosu

sen de çıkmacıları bi dolaş;uygun fiyata muhakkak bir turbo bulursun.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
F
18 yıl (5968 mesaj)
Yarbay

Kompresör dediğiniz superchargerın mercedesdeki adıdır. Ve o kadar ucuz deildir benim bildiğim 3000 avro die biliyorum ben. Dediğiniz doğru alt devirler canlanıyor. Üst devirleri de headers,egzantirik ve komple düz boru ile iyileştirebilirsiniz. Ama yanlış anlamayın aracınız lacetti ne gibi tepki verir bilemem. Ama Honda olsaydı 200hp garanti ederdim size


Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
18 yıl (13899 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

FaBeRgE Aracım 160 hp'ye çıksın benim için yeter

Yorumlarınız için sağluk arkadaşlar.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi buraoca2 -- 9 Eylül 2007; 12:00:33 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
18 yıl (275 mesaj)
Teğmen

hoşuma gitti o çıkmacılardan turbo bulma işi



S
18 yıl (20826 mesaj)
Yarbay

turbo daha ii bir secenek olur


Bu mesaja 1 cevap geldi.
W
18 yıl (6601 mesaj)
Yarbay

turbo uygulaması sizin araçta daha başarılı olur


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
18 yıl (5625 mesaj)
Yarbay

Turbo nun tadını alabilmek için 2500-3000 devirlerde devreye girmesi gerekirki bu yüksek bir turbo basıncını şart koşar..Standart pistonların da bu basıncı destekelemez...

Rotrex uygulamaları henüz yaygınlaşmadığından arkadaşlar turbo diyor ama inanın çok muhteşem bir teknoloji..Uygulama zorluğu maliyeti ve randımanı açısından turbo rotrex in yanından bile geçemez..Ve sana garanti ederim aracının yakıt sarfiyatı %30 a kadar gerileceyecek (: Alt devirler o derece doluyor anlıyacağın..

www.rotrex.com


Bu mesaja 1 cevap geldi.
L
18 yıl (7297 mesaj)
Yarbay


Şahsen o aaca o kadar yüklenmez bana göre pek iyi olmaz..

Yapıcağın masrafı ekleyip aracın üstüne yüksek cc alabilirsin bence..

Yok modlucam dersende sadece motora değilde yol tutuş ve frenlemeyede bir el alt derim..


Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
18 yıl (13899 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Rotrex uygulaması hakkında biraz daha bilgi verebilir misiniz? Sitesi doğal olarak ingilizce olduğunu için fazla yararlanamadım. Peki rotrex uygulaması ülkemizde yapılıyormu? Avantajları ve dezavantajları neler? Maliyeti ne kadar? Ne kadar güç elde edilebilir(Kompresör-turbo uygulamalarına yakın fiyata)?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
U
18 yıl (2743 mesaj)
Yarbay

quote:

Orjinalden alıntı: buraoca2

Rotrex uygulaması hakkında biraz daha bilgi verebilir misiniz? Sitesi doğal olarak ingilizce olduğunu için fazla yararlanamadım. Peki rotrex uygulaması ülkemizde yapılıyormu? Avantajları ve dezavantajları neler? Maliyeti ne kadar? Ne kadar güç elde edilebilir(Kompresör-turbo uygulamalarına yakın fiyata)?



evet bu sorular benimde aklımdan geçti. cevap gelmemiş


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
18 yıl (5625 mesaj)
Yarbay

Arkadaşlar bende cevap vermek için sabırsızlanıyorum ama maliyet boyutu ile ilgili bir çok soru işareti var hala..Ürünün Türkiye dağıtıcılığını üstlenmek için girişmelerde bulunduk..Sonuçlanınca maliyeti paylaşacağım..

Bu süpercharger tarzı ürün kendi yağ rezarvuarı olduğundan motordan herhangi bir yağlama beslemesine ihtiyaç duymuyor, böylece uygulanması çok daha kolaylaşıyor..Basıcağı havanın basıncını kasnak boyutları ile oynayarak rahatlıkla ayarlıyabiliyorsunuz..Ürün şu an da 2000 euro mertebesinde ithal edilebiliyor ama bu rakamın çok daha altında maledebileceğimizi düşünüyorum..Alınacak güç turbo gibidir..Forget pistonalara 1 bar basarak 2 katı güç, stoc pistonlara yarım bar basarak %50 güç alınabilir..Turbodan en büyük farkı, Turbo Stoc piston kullanıldığında yarım barı 5000 devirde görüyor ve 5000 devire kadar atmosferik bir motor gibi davranıyor..Ama Rotrex basması gereken basıncı çok alt devirlerden itibaren üretmeye başlıyor böylece atmosferik benzinlilerin en büyük handikapı olan düşük devirlerdeki tork düşüklüğünün önüne geçiliyor..


Bu mesaja 1 cevap geldi.
P
18 yıl (11256 mesaj)
Yarbay

O arabanın şasi, fren vs sürüş dinamiklerini belirleyen sistemleri o gücü kaldırır mı?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
18 yıl (5625 mesaj)
Yarbay

quote:

Orjinalden alıntı: gonur

O arabanın şasi, fren vs sürüş dinamiklerini belirleyen sistemleri o gücü kaldırır mı?



Hissedilen eksiklikler doğrultusunda gereken iyileştirmeler mutlaka yapılmalıdır...





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ChipTuning Uzmanı -- 7 Ekim 2007; 23:22:48 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
18 yıl (2972 mesaj)
Yarbay

arkadaşlar affedin ama Kompresör ne oluyor?Merak ettim


Bu mesaja 1 cevap geldi.
F
18 yıl (3580 mesaj)
Yarbay

quote:

Orjinalden alıntı: by*cambaz

arkadaşlar affedin ama Kompresör ne oluyor?Merak ettim

`kompressör mercedesin kullandığı aslında süpercharger olan sistemdir...

supercharger hareketini egzos gazlarının basıncından değilde krank milinden alır bu sayade krank mili dönmeye başladığında chargerde pistona hava basmaya başlar ve alt devirlere de güç verir yani turbo boşluğu gibi bi olay yoktur fakat turbo gibi bağımsız olmadığından yani kendi ürettiği gücü yiine kendisi kullandığından turboya göre %5-%10 gibi bi güç düşüşü yaşanmaktadır....

sonuç olarak mantıken turboyla benzerlik göstermelerine rağmen mekanik anlamda tubodan ciddi farklılıkları vardır....


Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
18 yıl (2972 mesaj)
Yarbay

Teşekkürler @10ur_1



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.