1. sayfa
Geniş tabanlı lastikler suda kayarsa biz ne yapalım? 245 taban lastik var benim araçta (goodyear marka) ve böyle sorunlar yaşamıyorum. Bence lastik modeli (deseni ya da su tahliye kanallarının durumu) ile alakalı ya da başka bir durum var. |
Good Year'lar maalesef yerli üretimmiş, benim de sonradan haberim oldu. Kısaca yazlık olarak Good Year 4 kademeli kategoride 3. sınıf olur, o da 4. kategoride Pet falan var diye. |
Sadece yerlisi değil bende 215 50 18 ispanya üretim var o bile tırt. |
215/45/r17 asimetrik 6 var benim fabia'da. bi problem yok. polonya üretimi. |
Yağmurda kurudan daha iyi pilot sport 5 var. Memnun değilsen direkt ona geç. 3 serisinden beri hangi aracı alsam direkt onu takıyorum |
Polonya üretimi sport 2 var 225 45 17 ebat çok iyi geldi bana sıfır diye heralde sizin lastikleri aldığınız yerin incelemesi lazım kaskosu vardır lastiklerin |
Goodyear Efficientgrip Performance 215/55/17 kullanıyorum Polonya üretim , 3 yıl olucak neredeyse memnunum lastiklerden, |
Geniş taban aquaplaning'de sanıldığından fazla etki ediyor. Aynı durumu Astra K'daki 225/45R17'lerle de yaşamıştım, Michelin primacy'ler önceki 205/55 ölçüsündeki iki aracımdan da fazla aquaplaning'e giriyordu. Normal ıslak zeminde hiç problem yoktu, sadece su birikintilerinde daha kolay yüzüyordu. 225 veya daha kalın ölçüdeki araçların muhtemelen hem daha ağır, hem de aks mesafelerinin biraz daha uzun olması gerekiyor. 308'de Astra'da ağır araçlar değiller. Bu araçlara en optimum ölçü 205/55R16. |
en son takılan 245 45 18 Good Year Eagle Sport 2 garantiden değişmişti 3 kez balans yaptırmama rağmen 112-115 aralığındaki titremeyi kesememiştim en son yol cihazına takılmış ve ağırlık farkı çıkıp iade edilmişti yerine continental gelmişti de oh demiştim good year lassa gibi lastikler özellikle geniş taban lastikler de bir garip Benim sıralamam conitinental michelim pirelli olurdu Pirelli de eleştiriliyor ama ben beğeniyorum sorun yaşamadım |
Bunun testlerinde zaten ıslakta böyle yaptığı yazıyordu. üretim hatası değil yani. conti ile michelin karşılaştırmasında 3 arasında ıslakta en çok kaydıran bu. |
Hocam bence de kesinlikle sorunun kaynağı bu.Geniş taban lastiklerde kızaklama var.Çünkü daha önce kullandığım 175-185-205 taban lastiklerimin hiçbirisinde bu problemi yaşamadım.O araçlar daha eski model yol tutuşu daha kötü modellerdi.T9 308 geyik testinde sınıfında en iyilerden ama bu yağmurda kızaklama nasıl oluyorsa oluyor işte. Bir de ben de yok diyenler acaba hiç yağmurlu havalarda otobanda 100 km üstü hızlarda araç kullandılar mı bilmiyorum.Bu lastik bu havalarda ve yollarda kesinlikle güven vermiyor |
Bu arada merak ettim bakayım dedim, Asymmetric 5 lastiğin en başarılı olduğu konu aquaplanning deniyor çoğu testte :) https://www.tyrereviews.com/Tyre/Goodyear/Eagle-F1-Asymmetric-5.htm Sizinki yerli üretim Asymmetric 3 olmasın? Çok kalite farkı var çünkü aralarında. |
good year sakarya üretimleri bir dönem çok şikayet aldı ben peşine 1 takım polonya üretimi kullandım idare ederdi sonra yukarı da yazdığım model good year garantiden değişti ve üretim yeri almanya idi |
Vallahi ben de şaşırdım.Vatsap gurubunda da aynen sizin gönderdiğiniz gibi test sonuçları gönderdiler.Fakat en başarılı olduğu konu aquaplaning ise başarısız olanları düşünemiyorum.Çözemediğim birşey var ama ney bir türlü anlayamıyorum.Lastikler almanya üretimi asimetrik 5 hocam. Yalnız ben de bu test sonuçları ile ilgili birkaç yazı gördüm.Fotoğrafını eklediğim kaynakta ise zannedersem suda kızaklama sorunundan bahsediyor.Farklı testler birbirini neden tutmuyor acaba? < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > |
Hocam sizin gönderdiğiniz linke tıkladım.Test içerigini aç dediğimde 225/40/18 ebadını veriyor.18-17 fark eder mi acaba? < Resime gitmek için tıklayın > |
Pek bir fark olacağını zannetmiyorum. Sizin lastiğiniz belki saklama koşullarından ötürü özelliğini kaybetmiş, sertleşmiş olabilir, 2-3 senede çok kötü duruma gelen, dişleri-hamuru yerinde çok premium lastik gördüm. Bir de dediğim gibi, 185-195mm gibi ölçüler aquaplanning'de her zaman daha iyi oluyor, suyu kolay yarıyorlar, 225'ler daha kolay altına alır suyu. Bir kere 255 tabanlı bir Audi A4 ile ağır yağmurda, gölleşmiş yolda gitmiştik, araba yerden kesilip, gezip gezip duruyordu Esp ışıkları da yakarak. Çok tedirgin edici bir deneyimdi gerçekten, yanımızdan incecik lastikle Fluence'lar, 301'ler falan yardırıp geçiyordu, bizim araç yüzüp duruyor. Kalın lastikten direkt diye konuşmuştuk. Siz bir de normal ıslak zeminde de (su birikintisi olmayan) bir tutunmasını, kalkışını, frenini deneyin derim, lastiğin hamurunda da sorun-sertleşme falan var mı. |
1. sayfa
< Resime gitmek için tıklayın >
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >