| 1.0 Sandero kullanıyorum. Daha önce 1.6 E Torq Egea da kullandım Egea 11 litre İstanbul içinde yakarken Sandero 9 9.5 arasında yakıyor. Küçük motor uzun yolda 90 km/h sabitte az yakar. Diğer türlü durum belirttiğim gibi. |
|
0.9 tce ve 1.0tce, 1 litrelik motorlar içinde en tasarrufsuz ve güçsüz motorlardan biri. https://www.youtube.com/shorts/VhDvdCnmpR0?si=kY6TnEIuc2G4ikso 1.0 tsi düz motorda sehirdisi bu kadar yakıyor. Mildhibrit vs diye gelmeyin. Zaten sistemin sehirdisi faydası yok. |
| 3.0 daha az yakar :) |
|
1.0 tsi 110 hp fabia var uzun yolu Aralık başında 5.2 lt/100km gittim geldim. Şehir içinde 6.5-7.0 arasında oluyor. (Çok uzun mesafelere gitmiyorum ev-iş 10dk) Daha önce benzinli daha yüksek hacim motor içeren araç kullanmadım ama yakıt düşüşü bence hacim düşmesi ile ilgili değil, gelişen teknoloji ile ilgili. Aynı aracın 1.5 tsi 150 hp ile değerleri pek farklı değil birkaç forumda gördüğüm kadarıyla. |
| hiç alakası yok. aynı yakıyorlar . 1,4 / 1,6 lar lpg uyumlu genelde lpg takılınca çok daha ucuza gitmeye başlıyorlar + arızalanmıyorlar. bence bu ekonomide önemli olan şeyler bunlar . dizel mizel eskiden benzinin yarı parasıyken iyiydi şimdi bir numarası yok. alırken çok fazla ödüyorsun + bakımı artık çok pahalı. benzinli araca 5 bine bakım yapıyorsan dizel 11bin |
|
avrupa'nın dizeli niye terkettiğini anlayamayanlar böyle hayali argümanlarla desteklemeye çalışıyor ama bize uymuyor: -almanya'da eskiden beri mazot daha pahalıydı, yeni bir şey değil -buna rağmen dizeller daha çok satılıyordu, çünkü dizel araç litre bazında daha az yakar, hele ki yoğun trafikte veya yüksek hızda bu fark daha da çok açılır -bakımı artık neden çok pahalı, burası en atmasyon kısmı. artık dizel araç daha çok, bu yüzden bakımı da daha ucuz, bir de mazot kalitesi yükseldiği için eskisi gibi ağır sorunlar çıkmıyor, tıkır tıkır gidiyor -alırken çok ödediğin kısmını satarken güçlü 2. eliyle çok iyi çıkarıyor. mesela benim arabam passat; dizel passat çeyrek altın muamelesi görüyor. benzinlisi de tutuluyor ama mecburiyetten, dizeli gibi tutmuyor. avrupa'da dizelin bitmesinin tek sebebi vergisel zorlamalar. başka bir sebebi yok. bizde öyle zorlamalar yok. hala tüplü falan tavsiye etmek nedir yahu bu zamanda. |
|
Sehirici demek 20km ve alti hizlar demek arkadaslar. Bos yolda sehirici gidip su kadar yakiyorum diyince sehirici o kadar yakmis olmuyorsunuz. 8-9 litreden az yakamaz hicbir benzinli bu suratlerde |
| Eğer ortalama hız 20km/sa ve altı olduğunda şehiriçi oluyorsa %99 umuz sehirdisinda yaşıyor olabiliriz. |
|
Düştü tabi tüketimler de bahsettiğin 1.4-1.6 motorlar eski makinalardır büyük ihtimalle. Hyundai/kia falan 15 yıllık Mpı'leri kullanıyordu. Opel'in düz 1.6'ları, Honda'nın tek eksantrik 1.6sı falan. çok eski motorlar bunlar, bunların yerine gelen 1.0 turbo'lar birden daha verimli oldu haliyle. 1.0 turbo oldukları için düşmedi teknoloji geliştiği için düştü. Toyota'nın var mesela 1.5 atmosferik benzinlisi, bizde de var Yaris olarak, 1.0'ların çoğunu cebinden çıkarır ekonomisi. çünkü ileri teknoloji, yeni dizayn makina. Ayrıca motoruna arabasına göre de çok değişiyor bu verim işleri. |
|
Yahu Avrupada dizelin bittigini/terkedildiğini kim söylüyor,yok öyle sey.çatır çatır üretiliyor 1.2. El çatır çatırda alınıp satılıyor. |
|
Hadi 25 olsun Ama 30-40 degil asla |
| 1.6 dizeller kısıtlamalardan dolayı bir çok markada kaldırıldı. işte onu da dizel bitti olarak algılıyor dh forum zevatı. bizdeki motor hacmi kısıtlmasının dizel-benzinli ayırmaması çok saçma. benzinli için 1.6 olan sınır dizel için 2.0 olmalı. bu şekilde adil değil. |
| Bu anlamda olabilir haklısınız.Evet aynen dieseller için 2.0 olmalı |
Dizel Passat'ı kaç çeyrek altına aldın şimdi kaç çeyrek altın yapıyor? Herhalde 2018'de almıştın. O zaman gram 180 fln dı. |
Geçen üniversite hocasından 2016 GLK aldık arkadaşıma, adam 250 bine aldım 2 milyona sattım diye seviniyordu bir altın hesabı yaptık adamın arabası altın bazında 8 milyon mu ne olmuş. Not: Araba aşırı tatlı. Muhteşem bir araç. Allah herkese nasip etsin. |
| 1.0 atmosferik 3 silindirli Ibiza, kasanın küçük ve hafif olmasının da avantajıyla birlikte akıl almaz derecede az yakıyor. |
|
Haftada bir gün gece 22:00 da tenise gidiyorum. Giderken 5-10dk erken çıkıp sakin sakin gidiyorum. 14 km mesafede net ölçüm yapabiliyorum. Aynı noktadan aynı noktaya ve trafiksiz ortam. 1.5 turbo mg hs gaza çok hafif dokunup 70li hızlarla gidince 4.4 - 4.9 arasında yakalıyor. Bu değerler önceki aracım mazda cx5 2.0 da 4.8, 5.6 arasında oluyordu. Yine benzer şekilde sakin kullanımda şehir içine girince hs az yakıyor. Gaza çok çok hafif basmak gerekiyor. Burada da tüketim farkı 1.0litreye kadar çıkıyor. Araç yüklü, klima açık 120 ve üzeri hızlarda da atmosferik az yakıyor. Cx5 ile 5 kişi 7.8 le gittiğim yolu aynı şartlarda hs ile gitsem en az 9 lara çıkar. Motor konuşuyoruz ama şanzıman, araç ağırlığı, aerodinamikligi hepsi tüketime etki ediyor. |
|
Ben tam olarak dediğiniz senaryoda kullanıyorum, 1.2T opel crossland, ortalama tüketim 8 litre/ ortalama hız 24 km. Evim ile işim arası 2,5 km kadar, ara sokaklardan girip eşimi ve oğlanı okula bırakıyorum. Sürekli hızlan dur, hızlan dur şeklinde devam ediyor. Dediğiniz senaryo doğru. 1.0 araçlar benzer koşullarda ne yakar ben de merak ettim. |
| O hesabı da yaptım. İnanılmaz bir şekilde 6 yaşında olmasına rağmen daha değerli şu an (yalan olmasın usd üzerinden yaptım, altında farklıdır tabii ama kazandığım açık). Bu kadarını beklemiyordum |
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >