Kavramalarında kronik bir sorun var Tucsonların. Özellikle park ederken önce boşa sonra P’ye almak gerekiyor. O parça değişince sorun ortadan kalkar diye düşünüyorum. Bizim de başımıza gelmişti. Garantiden değiştirmişlerdi ısrarcı olunca. Sonra titreme sorunu bıçak gibi kesilmişti. Öncesinde yazılım güncellediler, vs. hiçbir işe yaramadı. Size de bilerek söylemiyor olabilirler, bu durumu bilmeleri lazım aslında. |
Park freni ayrı bir unsur, titreme olayları kavramadan kaynaklı ona şüphe yok zaten, ancak onu garanti kapsamında değiştirdiler. Ancak bahsettiğim sorun vites geçişi ile alakalı değil vitesi attıktan sonra yalnızca 3. Viteste giderken titreme silkeleme yapıyor |
Ne çift kavrama ne cvt tam otomatik gibisi yok malesef |
Ben iki olayda bu titreme problemini yaşadım. İlki anlattığım gibiydi. İkincisi de serviste lastik değişimi yaptırmıştım. Rot ayarını düzgün yapmadıkları için araç belli bir hıza gelince titremeye başlıyordu. Rot ayarını düzgün bir lastikçide yaptırınca düzelmişti titreme. Bu da aklınızda olsun. Benim tecrübelerim bu şekilde. Bir de Facebook’taki Tucson gruplarında da sorununuzu paylaşmanızı tavsiye ederim. |
yeni modelli marka modellerin hangileri tam otomatik kullanıyor |
PSA grubu (Peugeot, Citroen, Opel) tam otomatik EAT8 kullanıyor. Ford Focus dizelde de 8 ileri tam otomatik şanzıman var. VAG grubu (VW Seat Skoda Audi), Hyundai, Kia, Renault, Nissan, Fiat genel olarak kuru tip çift kavrama kullanıyor. Toyota ve Honda gibi Japonlarda ise sürekli değişken şanzıman yani CVT kullanılıyor genel olarak. Buna elektrik süpürgesi veya motosiklet şanzımanı da diyorlar. Chery Getrag üretimi yağlı tip çift kavrama kullanıyor. Yağlı kavramalar daha sorunsuz. |
70-80 bin kmde cogu dct lerdeki sorun dur bu volan kavrama değişiyor duzeliyor |
Hocam tavsiyem sanayide sırf şanzıman üzerine bir yere gidip arızayı tespit ettirin. Sanayi diye düşünmeyin, servis haftada 2-3 şanzıman bakıyorsa sanayi hergün bakıyor. Ustaya rica edin beraber test sürüşü yapın, hangi parça ise söyler. |
Haklısınız da garanti kapsamlı araca işlem yaptırmayacağım yalnızca arıza tespiti yapmak üstüne düşen. İş ki bunu yapacak usta bulmak |
Honda aşığımısınız yoksa toyota hayranı mı |
X-Tronic CVT aşığı, CVT olmayan araba kullanmak çok kötü geliyor bana şehir içinde özellikle. |
Araç garanti kapsamında ise yakında ki servislere danışıp bilgi alın derim 2010 İ20 manuel dizel vardı bir süre sonra rampada hızlanmıyordu hız sabit kalıyordu vs 3 Tane servis gezdim en son Şanzıman değişti .Araç kendine geldi Tabi şanzıman değişene kadar bir sürü parçada garanti kapsamında değişti. |
Diğer servisler en az 1.5 saatlik uzaklıkta. Bunca işin gücün arasında tüm günümü ayırmam gerekiyor. Kaldı ki aracı bırakırsam hepten bittim. Mecburen sorunu çözene kadar peşinden gideceğiz |
sorun düzeldi mi devam mı ? |
Neyse aracı aldıktan kısa bir süre sonra fark ettim ki araçta kalkışlarda titreme var, bir de özellikle 3. vitese geçtikten sonra sabit devirde giderken sarsıntı titreme oluyor. Bu şikayet ile servise başvurduk test yaptılar kronik sorunlardan birisi çift kavrama değişmesi gerekiyor denildi ve garanti kapsamında değişimi sağlandı. Çok şükür ki vites geçişleri vs kusursuz tertemiz gidiyor. Ancak 3. viteste yaşadığımız sorun devam ediyor. Vites geçişleri ile alakalı bir durum değil 2 den 3 ya da 3den 4 sorunsuz atıyor. Ama sabit 3. viteste giderken araç titreme yapıyor bu sorun çözülmedi. Tekrar servise bıraktık usta ile test sürüşü yaptık o da sorunu doğrduladı. Bilgisayara bağladıkalrında ayrı olarak kızdırma bujisi hata vermiş onu da garanti kapsamında değiştirdiler. Şanzıman 3. vitesle ilgili Ben diğer emsal araçlarda da deneyeyim bir kaç gün sizlere haber vereyim dedi bıraktım 2 3 gün buna yapabileceğimiz bir şey yok şeklinde yanıt aldım. Garantinin bitmesine 8 9 bin km de kaldı. Araçtan çok memmunum ama bu durum canımı sıkıyor. Bayi isterseniz başka bir ildeki servise de götürebilirsiniz dedi biraz kullanın yine bakarız dedi de sonuç aynı.
Sizce nasıl bir yol izlemeliyim araçta sorun olduğu aşikar mekanik kullanım hatası da olmayacak bir sorun. Kendileri de tespitini yaptılar zaten.
Birde ayrıca şunu sormak istiyorum bu lanet ekspertiz şirketleri için. Araçta kusur yok olarak düzenlenen rapor var. Aracı aldığım 3 4 aydan beri 3 defa aynı sorunlardan dolayı servise gitti araç. 6 bin tl o yoklukta hatasız boyasız olduğuna emin olduğum araca ne olur ne olmaz mekanik kontrol için para verdik. Tüketici hakem heyetine bu servis raporları ile başvursam ücret iadesi ya da kısmi ücret iadesi alabilirmiyim. (Parayı alırsam bağış yapacağım sırf şu öylesine bakan sanayi esnafı ile uğraşmak amacım)
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.