Hürriyet gazetesi yazarının yazısı bilgilendirici olduğu için paylaşmak istedim. Tabi ki kullanım özellikleri tercihi belirleyen temel unsur ama yükselen maliyetler hepimizin alışkanlıklarını da ister istemez değiştiriyor. < Resime gitmek için tıklayın >
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
MTV; motorlu taşıtlar vergisi demektir. Aracın tüketim maliyetini değil, bulundurma maliyetini etkileyen bir unsurdur.
elektrikli araçların mtv’sinin yüksek olduğunu kastetmeye çalıştıysanız; onlarda da aynı fosil yakıtlı araçlar gibi batarya gücü nispetinde 3000-25000₺ gibi bir aralıkta MTV yükü çıkıyor.
edit: imla
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bluerdem -- 22 Ağustos 2023; 10:38:17 >
MTV oranları bakımından Kona 4628TL, TOGG 6453TL. Bu boyutlarda 1.6'ya kadar bir hacimli araç alınırsa 2217TL oluyor. Ayda 1500km yapan biri için 1.6 hacimli motorda kilometrede 0,25kr eklemek gerekir. Elektrikli 150kw bir Kona için 0,50kr eklemek gerekir. TOGG için ise 0,70kr eklemek gerekir. Tabi ek vergiler ile bu rakamlar 0,50kr, 1TL, 1,40TL olarak güncelleniyor.
40kr yaktığı iddia edilen araç Kona ise 1,40tl, TOGG ise 1,80tl oluyor. 1.6 hacimli bir motor ise 2,70tl oluyor. Sigorta ve kasko fiyat farklılıkları hariç. Çünkü bataryaya özel poliçede yapıldığını duydum.
MTV; motorlu taşıtlar vergisi demektir. Aracın tüketim maliyetini değil, bulundurma maliyetini etkileyen bir unsurdur.
elektrikli araçların mtv’sinin yüksek olduğunu kastetmeye çalıştıysanız; onlarda da aynı fosil yakıtlı araçlar gibi batarya gücü nispetinde 3000-25000₺ gibi bir aralıkta MTV yükü çıkıyor.
edit: imla
Tüketim? Bulundurma? Aracı tüketmeyiz zaten, kullanırız. Mtv de kullanım maliyetini etkileyen ciddi bir unsur, kelime oyunlarına gerek yok. Tesla’nın senelik mtvsi çok yüksek. Ayrıca evdeki prizden şarj maliyeti hesaplayarak resmen oyun oynamış yazar. İstasyondan şarj edersen mazotla aynı maliyeti. Batarya maliyeti de cabası. Elektrikli araçlar halen ekonomik değil. Gaza biraz yüklenirsen, klimayı açarsan ist-izmir arası üç şarjla ancak bitiyor. Hem zaman hem de yakıt maliyeti yüksek.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 28 Ağustos 2023; 12:28:37 >
Daha bir ay önce izmire gitmiş birisi olarak üç defa şarj etmedim. Ortalama hız 120 km/s, bagaj full, klima açık ve artı bir yolcu ile gittim.
“kullanmadığınız” arabayı sadece kapıda tuttuğunuz için “bulundurma” maliyeti ödersiniz. O yüzden aracın A noktasından B noktasına giderken yaktığı enerji (benzin, motorin, elektrik vs) “tüketim” maliyetidir.
ayrıca yazıdaki hesaplamaya yüzde yüz ben de katılmadım. Ama dc şarj yapsanız bile (yazıdaki kadar yüksek olmasa da) yine de fosil yakıtlara göre maliyet avantajı var elektrikli araçların.
< Resime gitmek için tıklayın >
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >