|
Garanti ayağına ayıklıyorlar adamı Senin işin max 1000 TL |
| biraz geç oldu kusura bakma, aracında başka sorun yoksa, genel kontroldede birşey çıkmadıysa, sadece filtreleri ve yağı değiştir, RN17 yağ yoksa onuda değiştirme yada yağı sen al değiştirsin... |
|
biraz geç oldu kusura bakma, aracında başka sorun yoksa, genel kontroldede birşey çıkmadıysa, sadece filtreleri ve yağı değiştir, RN17 yağ yoksa onuda değiştirme yada yağı sen al değiştirsinler, değişmek zorundalar ama sorun çıkarıyolar genelde, uygun yağınız yok diye diret, rn710-720 uygun diyecekler ama değil, uygunu varken riske neden giresin ki bu motorda girilmez, o motor rektefe olmaz haberin olsun, sandık motor alırsın serviste kesin kıvırır, riske girme RN17 den şaşma, hayır derlerse değişin yazın belgeye hangi marka yağı müşteri talebiyle koyduklarını şeklinde, sorumlu olmasınlar, zira ellerinde 1.3 tce ye uygun yağ zaten yok, masal okumasınlar... bujiler 60 binde değişecek, mais yada nkg iridyum buji olacak.. fren hidroliğini her sene ölçtür, içindeki neme bakarak değerlendirilir, öyle 2-3 denede bozulmaz, hele geçsin bir 5-6-7 sene hatta 10 sene, kontrol ederek devam et... antifirizin zaten uzun ömürlü, her sene ölçtür, değerleri normalse değişme, düşme varsa al 1 lt Motul Opticool kullanıma hazır kavun içi renkli antifirizi, genleşme kabındaki sıvıyı hortumla çek yenisini doldur gitsin, ben önceki aracımda 13 sene değiştirmedim sadece bir kez ekleme yaptım, içine çeşme suyu falan katmazsano antifiriz zor bozulur, bu arada sadece saf su eklenir haberin olsun....çamurlaşma koyulaşma renkte acaiplik olursa o zaman iş değişir ona göre... şanzıman dct (edc) ise yağını 6 sene yada 120.000km de bir değişeceksin, ömürlük falan geçsinler onu, yok öyle birşey, manuel şanzımanmı bu, bunda baskı diskleri var, aşınan kavrama tozları nereye gidiyor, filtreleri tıkamamak için yağını erken değiştir, ben yarı sürede kendim değiştirdim, 3.5 sene 30 bin küsürdü değiştiğimde, şanzıman önemli tabii, gerçi motorda öyle... ateş pahası herşey, iyi bakmak şart... ömür boyu garanti dedikleride kullanım ömrüdür, yani 10 yıl maks, o zamana kadarda zor dayanır hiç yağ değişmeden, adamlar 10 seneye kalmadan zaten araba değişiyorlar, o yüzden ömürlük derler, bizde yürümez bu iş... fren balatalarını elle kontrol et aşınma durumuna bak, disk yüzeyini parmağınla kontrol et, düzgün olacak, dalga çizik vs. olmayacak, diskin kenarın yarım milim gibi ele gelen ufacık bir çıkıntı olur, normaldır, diskte alınır ama o kadarcık aşınamada disk değişmez, benim araba 32 binde balatalar yarıda gibi mesela... temizliğe gerek yok, diskler soğukken arabayı yıkarken kalipere basınçlı su tut geç... |
| Eurorepar gibi servisler garanti bozmuyor ve %50 daha aşağısına geliyor. Reno genel merkezle görüşüp euroreparda yaptırabilirsiniz. |
|
Garanti ayağına ayıklıyorlar adamı Senin işin max 1000 TL |
|
12047 tse belgeli özel servisler garantiyi bozmuyormuş diye duymuştum.Biraz araştırma yaptım. Yarın daha fazla bilgi edinip eğer söylenen gibiyse bosch car serviste yaptırıcam aracı. Bosch car servisle görüştüm,1400-1500 lira civarı tutar dediler. |
| Zaten bu bakım bitene kadar garantisi bitecek, dışarıda yaptırın gitsin, ben 2019 da megane 4 aldım 6.ayında LPG taktırdım garantiyi falan umursamadım. |
|
Dediğiniz iyi güzel de otomatik araç şanzıman veya motorda bir arıza olması durumunda yüklü masraf tutuyor bu sebeple gözümü karartıp serviste bakım yaptırıyordum. Fakat nerdeyse 5 bin lira olan periyodik bakımlardan sonra garantiyi bozmayan bir özel serviste çok daha düşük fiyatlara yaptırmak mantıklı gelmeye başladı. |
|
Orjinal filtreler 1000 TL olsa, 1000 TL'de yağ diyelim hadi, servis olduğu olduğu için de 1000 TL civarında da işcilik alsalar 3000 TL yapar yine de. 4500 TL biraz fazla olmuş gibi duruyor. Bosch gibi markalara yaptırırsanız bakım km süresini 10 bin kmye çekersiniz yan sanayi filtre 20 bin km dayanmaz. Masraf olarak 1500-2000 TL gibi birşey tutar tahminim. |
|
Süre olarak yarısı kadar dayanırsa servisten bir farkı kalmaz o zaman fiyatların... Kaliteli malzeme kullanan özel servisler aynı parçaları kullanabilir diye düşünüyorum |
| Bosch servislerin garanti bozmuyor olayı hikaye. Ben daha bosch servisin bakımını kabul edip garantiyi işleten marka duymadım. Şikayet var'a da bakabilirsiniz. Eurorepar ve psa hakkında bilgim yok. Sanırım iki marka bağlantılı olduğu için garanti devam edebiliyor diyenler var psa grubu araçlar için, ama ne kadar doğru bilmiyorum. |
|
2. bakımda garantiden vazgeçip yağ filtre bakımlarını kendim yaptım Clio 4 2020 benimki de. |
|
TSE 12047'li servisleri tercih edebilirsin. fiyatları daha avantajlı, hatta dilersen bu servis ağından kullanılacak motor yağı ve filtre markalarına kadar servislerle görüşüp farkını karşılayarak daha kaliteli filtre takılmasını isteyebilirsin. Örnek bir firma ve link paylaşıyorum... piyasa'da otopratik,bosch car,eurorepar...gibi birçok servis noktası var. https://bakim.intercitydestek.com/urun/renault-clio-periyodik-bakim-paketi |
|
Farklı servislerden fiyat aldınız mı, yakın illerden mesela? Ben Reno kullanırken farklı servislerden değişik fiyatlar aldığımı hatırlıyorum. |
| Otomatik şanzıman heleki Edc ise araç bakımı dışarıda yaptırmayın. Onun riskine ben şahsen girmezdim |
| Devam eden garanti, hatta sonrasında iyi niyet diye adlandırılan... EDC şanzıman vs. için önemli ki masraf açarsa sanayideki fiyatlar bile sizi şaşırtabilir... |
|
Motrio diye bir servis ağı var Renault’un kendi web sitelerinde de yer alıyor ve bildiğim kadarıyla Renaultun resmi yan sanayisi. Burayı da bir araştırmanızı tavsiye ederim. Web sitelerinde şöyle demişler Orijinal yedek parçaya alternatif olarak sunulan Motrio, Renault'nun ekonomik ve tescilli yedek parça markasıdır. 2 yıl Renault garantisine sahip Motrio yedek parçaları, 4 yaş üzeri Renault araçlarının bakım ve onarım ihtiyacını tam olarak karşılar. Grup Renault, kurumsal bir çatı içerisinde, alternatif tercihler arayan, özellikle 4 yaş ve üzeri araç sahiplerine, orijinal Renault parçalarının yanında, ekonomik ve güvenilir Motrio markalı ürünler ile beraber bakım ve onarım hizmetlerini de sunmayı amaçlamıştır. Dolayısıyla Motrio, Uluslararası bir yedek parça dağıtım şirketi ve markası olmak dışında, aynı zamanda bakım ve onarım hizmetlerinin sunulduğu, Grup Renault bünyesindeki özel servislerden oluşan ayrı bir servis ağıdır. |
| Bana da Duster için aynı fiyatı verdiler, gittim özel serviste 1000 liraya yaptırdım. |
|
Renault dialog ile görüştüm.TSE belgeli özel serviste yaptırdığımda sorun olmadığını garantinin devam ettiğini söylediler. Bosch car serviste faturalı bir şekilde periyodik bakımı yaptırdım. |
| Şaşırtıcı. Bu kadar basit kabullenmeleri enteresan. Yarın garanti lazım olursa görmek lazım tavırlarını. |
Aracım 2020 model ve 2021 şubat trafiğe çıkışlı olduğu için 3 yıl 100.000 km garantisi devam etmekte.
Normalde Bursada yaşıyorum ama şuan memlekette olduğum için Kütahya baştaş bayisi ile görüştüm.
Garantisi devam ettiği için bozulmasın diye periyodik bakımını yine serviste yaptırmak için bugün Kütahya baştaş servisini aradım.
Filtreler,yağ ve karter tapası değişimi için 4750 TL fiyat çıkardılar,indirimle 4470 lira gibi bir rakama indirebileceğini belirttiler.
Evet servis bakım masrafları sanayiye göre yüksek bunu ben de biliyorum ama 3 tane filtre ile 4 litre yağa nerdeyse 5bin lira para almak neyin kafasıdır ben bu işi çözemedim.
Bu konu hakkında görüşlerinizi almak isterim.