Merhabalar, geçen akşam park halindeki aracım kazaya karıştı. Arkadan aldığı darbeyle 2-3 metre kadar sürüklendiğini düşünüyorum. Aracı servise bıraktım, arka kısımda değişecek parçalar var. Benim aklıma ise çok daha farklı bir mesele takıldı. Araç CVT şanzımanlı 2012 model Jazz. Bu gibi veya herhangi bir tam otomatik şanzımana sahip arabada yük şanzımana binmesin olayına hepimiz dikkat etmeye çalışıyoruz. El freninin ise yalnızca arka tekerleklerin hareketini engellediğini biliyorum. Bu noktada aklıma, aldığı darbeyle en az 2 metre sürüklenen aracımın mecburen dönmeye çalışan ön tekerlekleri ve onları tutmaya çalışan P konumu geldi. Bu durumun şanzımana ne gibi etkileri olabilir fikir almak istedim. Servise de durumu anlatsam kontrol istesem iyi eder miyim?
Teşekkürler, herkese mutlu bayramlar .
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
CVT yi açık görmedim hiç ancak az da olsa mutlaka etkisi olmuştur ama tabi bu durumda tespit edilen bir arıza yoksa veya kısa zamanda arızaya sebep olmaz ise sigorta karşı taraftan bir talepte bulunmayabilir.
CVT şanzımanda tam otomatiklerdeki veya dsglerdeki gibi P konumunda aracı tutan muhtemelen bir tırnak/dişli vardır. O tırnak da sanıldığı kadar sağlam olmayabilir. Servise sorun değişmesi gerekebilir diye ısrar edin belki kasko kabul eder. Onun harici tırnak/dişli yamulduysa en fazla konvertörü az biraz çevirmiş olabilir, o da pek bir probleme yol açmaz.
Bunun haricinde o tırnak sağlamsa ve km düşükse de durduk yere şanzımanı açtırmaya lüzum yok amayok illa bakılsın açklsın yağı da değişsin diyorsanız ısrar edebilirsiniz. Bunu kontrolü için P konumunda ön tekerlerdeki boşluğa baktırabilirsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 2 Mayıs 2022; 19:33:53 >
Geçmiş olsun, sürüklenirken lastik izi çıkmış mı? Çıktıysa tekerlek kilitlenmiş haliyle şanzımana yük binmiş demektir. Lastik izi yoksa teker rahatça dönmüştür.
Hocam şanzımanın P konumu aslında N konumunun aynısı. Sadece şanzımana bir pim giriyor dönmesin diye. Tekerleklerden gelen hareket şanzımandan öteye iletilmiyor yani sadece zorlandıysa o pim zorlanmıştır. Yine de servise söyleyin baksınlar.
Teşekkürler, herkese mutlu bayramlar
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >