1. sayfa
| fikri olan var mı ? |
| Yakıt basıncıyla ilgili bir sıkıntı olabilir mi ya da mazot filtresi falan? |
|
Hava akismetreden turboya giden siyah renkli hava emis borusunu kontrol edin. Turbo giris kismi yirtiliyor yada kelepcesi gevsiyor. Eger saglam ise havaakismetreyi baska bir aractan deneyin. Yakit hatti ile ilgili olsa ariza verir. (Yakit basinci dusuk v.s.) |
|
Devir düşerken mi hep stop ediyor ? Yada boşta iken mi stop ediyor ? Birde stop ettikten sonra vurdurmayı denedin mi? |
| Mazot filtresi ve yakıt sisteminin kontrolünü sağlatın olmadı motor beynine bir bakılması gerekebilir bir yerden su aldıysa şayet (yıkama, yağmur, sel hasarı vs) oksitlenme yapıp sorun yaşatıyor olabilir.. |
| motorla bağlantı kesildiğinde(boşa atarken ve vites geçişlerinde) stop ediyor hocam normal giderken herhangi bir sorun olmuyor. |
| mazot filtresi yeni değişti hocam ancak halen devam etmekte |
| Mazot pompası üzerinde sensör var istersen pompacıya götür bir baktır . |
| Maf degiserek duzelmediyse isiniz zor. Ariza kaydi da olmadigindan Tahminen bir suru parca degiseceksiniz ama yine de ariza gecmeyecek deneme yanilma ile isiniz sansa kaliyor. bir sonraki deneyeceginiz parca muhtemelen map sensoru olacak |
|
Debriyaja tam basmaya rağmen stop ediyorsa üç ihtimal var: 1- Doğru miktar hava gelmiyor 2- Doğru miktar mazot gelmiyor 3- Doğru miktar gelmesine rağmen yanma çevresel koşullardan gerçekleşemiyor. Aracın kmsi doğru ise ve bakımları aksatılmadıysa 3ü eliyorum. Muhtemelen yeterince mazot gelmese yolda giderken çekiş düşüklüğü vs yaşatır 2yi de eliyorum. 1e gelirsek: doblonun arkasına bir arkadaşını arabayla koyup giderken arkadan izlemesini isteyeceksin. Eğer sen gaza biraz yüklendiğinde yanmamış mazottan dolayı duman atıyorsa hava sistemindeki borular vs. her şeyin kontrol edilmesi lazım. Egr var ise egr ve emme manifoldu temizlenmesi lazım. |
| Maf'dan çok ümitliydim hocam ama malesef olmadı dediğiniz gibi her parçayı değiştirmek gerekebilir. En yakın zamanda işinin ehli bir fiat ustasına baktırmak gerekecek sanırım. |
| Km doğru hocam aracı 2004 yılında fiat bayisinden gidip aldık bakımları düzenli olarak yapıldı. Herhangi bir duman attığına şahit olmadım aracın. Normal çekişinde hiçbir problem yok hatta maf sensörü değiştiğinde arttığını bile söyleyebilirim. |
| Hocam merhaba, sorunu çözebildiniz mi? |
|
Belki arayanlar olabilir ; 2004 1.9 JTD var, yolda giderken aniden stop etti, 15 dakika sonra çalıştı sonra yine aynı stop ediyordu. Krank sensörü değişti, sorun kalmadı çok şükür. |
|
Krank mili sensörü değişmeli bu araçta. Motor sıcakken stop etme olayı varsa ilk şüphelenilecek yerdir. Söküp üstünde kir pas varsa temizlemek de işe yarayabilir. Krank mili sensörü arıza kodu motor tekrar çalıştığında Hyundai grubunda silinir. Ondan insanlar arıza kodu vermedi diye düşünür. Altta bendeki arıza zamanı açtığım konu. https://www.hyundaiclubtr.com/konu/motor-sanayide-calismadi.39381/ |
| Aynen hocam, bilgisayara bağladılar hata kodu bilinmeyen diye çıktı, değişmesi galiba zor, pek yapmak istemediler ama ben arabayı orada bıraktım, ertesi gün aldım , fazla parada almadılar. Hatta mazot filtresini falanda değiştirdik 1000 veya 1500 gibi bir para aldılar. |
1. sayfa
Sorun başıma geldiği ana dair bir video çektim aşağıdan izleyebilirsiniz.
https://www.youtube.com/watch?v=W5pAfYnVTMY&t=3s
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.