Konuyu okurken her bir maddede istemsizce Türkiye'de olsa şöyle olurdu, böyle olmuştu diye karşılaştırmaktan kendimi alamadım. yazık bize. |
Konuyu okurken her bir maddede istemsizce Türkiye'de olsa şöyle olurdu, böyle olmuştu diye karşılaştırmaktan kendimi alamadım. yazık bize. |
|
Kendi çapımda dürüstlükten ödün vermemek için çabalayan ve karşı taraftan da bunu bekleyen biriyim. Bu durum beni epey yıpratıyorken 1 yıl kadar Avrupa'da yaşayıp Türkiye'ye geri döndükten sonra ruh sağlığıma iyice zarar vermeye başladı. Keşke maddi ve manevi açıdan refah seviyesi yüksek bir ülkede olabilseydik. |
|
Paylaşımınız için teşekkür ederim. Türkiye'ye göre alım gücü gerçekten çok yüksek. Bakım ve lastikler ucuz, kazıklama isteğiyle hareket eden bir yetkili servis yok. Çok güzel gerçekten. Keşke diyeceğim de, boşa olur:( |
Bazı şeyler maalesef kolay ve hızlı düzelmez belki (dolar kuru, vergiler, vs. dolayısıyla) ama bazı kötülükler de karşısında toplumsal duruş görse kolayca çözülür. Örneğin ilk mesajda en altta yazdığım, Türkiye'de sıfır araç alırken "zorunlu aksesuar" dayatması tam bir kepazelik; insanların buna tepki verip mağazanın kapısını çarpıp çıkmak yerine "ne yapalım mecbur" yaklaşımı tam bir teslim olmuşluk. Ya bu bir araba sonuçta, gider başka yerden alırsın, kimin için hayat memat meselesi olabilir ki? Aksesuar denilen şeyin adı üstünde, opsiyonel. Ya da servis tutumundan da örnekler bulunabilir, mesela tampona plastik birşey yapışacak, servis tutturuyor ille biz yapmalıyız, dışarda yaptırırsan garanti dışı olur diye. |
Bana da ingiltere icin ayni seyleri soylemislerdi zamaninda orda hizmet kalitesi buranin 5 kati Mini Cooper s icin 300 pound veriyordum.Sanki İngiltere pahali da Turkiye cok mu ucuz.1.6 tdi golfe 650 lira oduyoruz. |
Sizin tam olarak neyi anlatmak istediginizi anlayamadim, kusura bakmayin. |
Abd de Bir eleman arkadaşına ziyarete gidiyor, sürekli ışıkları açık bizim türk arkadaşta diyoki gündüzleri kapatsana ışıkları tasarruf edersin Amerikalı eleman doğru diyon demiş adam senelerce ışıklar 7/24 açık kullanmış ucuz diyeeee |
Hocam teşekkürler verdiğiniz bilgiler için . 2008 model 2.5 dizel pathfinder kullanıyorum bende. İlk sahibiyim .Bakımları normalde servisin belirttiği 10.000 km veya 1 sene . Ben genelde 7000-8000 km arasında yağ bakımlarını yaptırıyorum 1600 lira ödedim en son . 4 amortisör ve 4 tane yay değiştirdim 2 ay önce 7500 lira onların fiyatı tuttu . Ön arka fren balataları ve ayrica el freni balatası içinde 2800 civarı tutmuştu . Kişisel bir sorum olacak r51 pathfinderdan sonra r52 kasa yani sizin aracınız daha crossover gibi bana göre . Yanlış anlamayın yani daha bi süslü narin suv gibi duruyor . Sanki büyük xtrail (rogue) gibi . Kullanım tecrübelerinizden ve genel olarak araçtan bahsedebilirmisiniz memnun musunuz ? |
Yurt dışında en azından ABD de bildiğim kadarıyla tamir konuları bizim kadar gelişmiş değil genelde değişim taraftarılar. ABD de yaklaşık 20 yaşında bir çocukla konuştuğumda 2005 corollası için tork konvertör selenoidi arizasindan dolayı sanziman degisimi gerek demişler fiyat 2500 usd. |
Alim gücünü geçtim ülkemiz malesef dürüst yaşamaya calisan insanlar için cehennem iyilik yap kötülük bul mottosu hakim.Hasta eder insani bunlar.Sen salakmisin niye bunu yapmiyorsun diyede yönlendiriyor o tiplemeler.Dürüst insan sayisi fizanda daha fazla olsun yine oraya gitmek lazim. |
![]() |
Tamamen katılıyorum. Gidebilen bir dakika durmasın. Yurtdışının derdi zorluğu yok değil var, belki çok olduğu yerler de vardır, hiç bir yer toz pembe değil, ama sadece insana yakışır şekilde yaşayabilmek için, en iyi yerlere gitmeyi hedeflemek lazım. |
|
|
Hocam katılıyorum size bizde tamir konusunun bu kadar yaygın olmasının sebebi zaten parça pahalılığı ve nispeten is gucu ucuzlugu. |
Evet arkadaslar hep yurt disindaki araclarin, birim parayla (burasi cokomelli), satis fiyatlari uzerinden moral bozmak yok, biraz da yurt disi bakim masraflari, garanti kosullari, servis davranislariyla moral bozalim
Ornek arac: 2017 Nissan Pathfinder SL
Konum: ABD
Yetkili Servis Bakimi:
Artilar:
(1) Beni en cok mutlu eden ve guvende hissettiren artisi su ki bu araci 2019 Eylul'de kiraliktan cikma arac olarak krediyle almama ragmen, ayrıca ABD'nin tramer kaydi hizmetlerini veren Carfax'ta gecmis yetkili servis bakimlarina ait hic kayit cikmamasina ragmen (buyuk ihtimal kiralama sirketi kendi halletti), Nissan bu aracin garantisini devam ettiriyor. Hatta, 2 hafta onceki bakiminda orataya cikan 4x4 aktarma organlarindaki sivi kacagini, ve ABS ile ilgili bir geri cagirma sorununu, masrafli parca degisimleri olmasina ragmen garantiden yaptilar.
(2) Geldik en az birinci artisi kadar, belki ondan da kiymetli olan ikinci artiya: Nissan bana diyor ki, garanti suresi icerisindeyken, istedigin bakimlari disarda baska servislere yaptirabilirsin, garantini bozmam.
(3) Aracin arkasinda romork cekmek icin romork cekme sistemi taktirmam gerekti, Nissan yaklasik 1000 dolar fiyat verdi. Disarda 500 dolara yaptirdim, yaptirmadan once de Nissan'a sordum, yine ayni sekilde olumlu davrandilar, hic oyle "aman elektrik tesisatina falan dokunacaklar, garanti disi birakirim" tribine girmediler. Burada parantez acayim, ABD'deki arkadasimin Toyota RAV4'u var, Toyota ona garanti disi birakacagini soyledi.
(4) Geldik birim paracilarin bamteline dokunacak detaya
(5) 45000 mil bakiminda soyle bir arti daha oldu: Kabin ici filtre ve yakit filtresi de degismeli dediler, 80 kusur dolar ekstra fiyat cikardilar. Size yaptirmak zorunda miyim dedim, yok dediler, Amazon'dan toplam 35 dolara aldim, kendim taktim.
(6) Benim servisimin ortami da cok guzel, bilgisayarli calisma masalari, tabletler, premium ucretsiz Starbucks kahvesi ve cerezler.
(7) Kiraliktan aldigim arac oldugu icin 2. anahtari yoktu. Aklima takiliyordu bu durum. Nissan'a sordum, orjinal smart anahtar 320 dolar, programlamamiz da 80 dolar dediler. Disardan anahtarimi alsam 80'e programlar misiniz dedim, evet dediler. Cok guzel bir siteden, orjinal Nissan anahtari (bir aractan cikma ama komple revize edilmis, sifir ayarinda) 55 dolara aldim, Nissan da 80'e programladi, 135 dolara ikinci orjinal anahtarimi yaptim. Disarda anahtarci 150 dolar programlama fiyati cekmisti, Nissan burada da gonlumu fethetti.
Eksiler:
(1) ABD'nin genel servis bakim sikligi: 6 ay veya 5000 mil. Yol kosullari genelde daha tozsuz, kirsiz Turkiye'ye gore, ama bu frekans fazla bence.
(2) Aklima gelen baska bir sey yok su anda, konuya ornekler ya da yorumlar yazildikca aklima birseyler yazabilirim.
Kasko: Araci krediyle aldigim icin, herseye karsi etkili olan tam kasko yaptirmam gerekiyor, aylik 100 dolar oduyorum.
Senelik bandrol: 298 dolar odedim gecen hafta.
Lastik: 45000 milde 4 lastigi Pirelli Scorpion Verde All Season Plus II 235/65R 18" olarak yeniledim, 705 dolar para odedim. Burada da bir parantez, ABD'de benim gordugum orneklerde, 4 lastik yeni aldiginizda, aldiginiz bayi bile taksa lastik basina 15-20 dolar takma parasi oduyorsunuz, ben de 4x15 dolar takma icin odedim.
NOT 1: Yukarida anlattigim servis tecrubeleri, bir arac uzerinden, bir servis subesiyle (bir eyaletin bir sehrinde bulunan), son 1 seneye dayanan tecrubelerdir, bu sebeple ABD'ye genellemekten kaciniyorum. Konudaki ornekler artarsa okuyucularin da fikir edinebilme sanslari artar.
NOT 2: ABD'de daha bayiden sifir araba alma tecrubem olmadi ama, Turkiye'deki son zamanlarda anlatilan "zorunlu aksesuar" sacmaligini yasamayi beklemiyorum. Bu konuda tecrubesi olanlar da paylasirsa cok guzel olur, cok da iyi olur.
NOT 3: Forum nazarina inanan bir insanim. Konuyu okuyan arakadaslarin bir masallahini rica ederim, servis huzurumun nazar degerek bozulmasini istemem. Kimsenin tekerine tas degmesin, herkesin arac bakimlari huzurlu, bakim masraflari birim para cinsinden yok hukmunde olsun
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arabaci_takimi -- 2 Ekim 2020; 1:34:51 >