| Reis inşaatçıları kurtarmak yerine sanayicileri kurtarsa, saray yaptıracağına fabrika yaptırsa; bugün "Dış güçler ülkemize savaş açtı" yalanına başvurmak zorund... |
| Reis inşaatçıları kurtarmak yerine sanayicileri kurtarsa, saray yaptıracağına fabrika yaptırsa; bugün "Dış güçler ülkemize savaş açtı" yalanına başvurmak zorunda kalmaz. |
|
Bu aylardaki satışlar reel ekonomik duruma göre yukarıda aslında, bunun iki temel nedeni var birincisi satıcılar cephesinde eski kurla girmiş araçların bulunması ikincisi ise fiyatla... |
|
Bu aylardaki satışlar reel ekonomik duruma göre yukarıda aslında, bunun iki temel nedeni var birincisi satıcılar cephesinde eski kurla girmiş araçların bulunması ikincisi ise fiyatlar dahada artacak araç ihtiyacımız var bir an önce almalıyız refleksiyle hareket eden tüketiciler. önümüzdeki aydan itibaren ne yazık ki tablo çok daha kötüye gidecektir. Konudaki yorumlardan bazılarını okuyunca cehaletin nasıl paçadan aktığına şahit oldum ve üzüldüm. Etrafımda da sürekli mütahitler gebersin ohh iyi olmuş yerin dibine batsınlar, galeriler batsın yerine dibine girsin, esnaf batsın kazıkçı adiler şimdi görsünler günlerini, tarzında yorumlar yapan cahiller var laf anlatsan anlamıyor, bilgisi yok ama herşeye fikri var.Bu tipler için bir kez yazayım belki birşey anlarlar (çok ümidim yok ama yazmasamda gönlüm razı değil) Ekonomik sektörler tek başına gelişen, birbirlerinden bağımsız ve etkileşimsiz birimler değillerdir. Tam aksine ülke ekonomisi birbirinden bağımsız sektörlerin birleşiminden oluşan bir bütün gibidir. Tıpkı bir organizmanın organları gibi düşünmeniz gerekir.Bu nedenledir ki ülke yönetimleri bazen sektör bazlı krizlerde krizin olduğu sekötörlere kamu kaynaklarını aktararak ekonominin tamamının risk altına girmesine engel olmaya çalışırlar. Yani ekonomide herşey zincirleme birbirine bağlıdır, organların birisinde nüksedecek bir rahatsızlık zamanında tedavi edilmezse bünyeyi çok çabuk saracak diğer organlarıda yanında götürecektir. Yani bugün otomobil sektörünün yada inşaat sektörünün bir krize girmesi (şu şartlarda zaten turizm gibi bir kaç sektör hariç hiç bir sektör günlük gülüstanlık değilken) eninde sonunda senide benide ülkeyide etkileyecektir. O yüzden otomobil satışları düştü hülooooo, yaşasın evler satılmamaya başladı hobaaaa şeklinde abuk sabuk yorum yapanlara Allahtan akıl fikir diliyorum. |
| Pazartesi çıkar bir aksilik olmazsa. |
|
her ayın başında açıklıyor odd, 2-3 güne belli olur ben de bekliyorum merakla.. haziran raporundan: Otomobil ve Hafif Ticari Araç Pazarı 2018 Haziran Ayında %39 Azaldı. Otomobil Pazarı %38, Hafif Ticari Araç Pazarı %44 Azaldı. temmuz raporundan: 2018 Temmuz Ayında %36 Azaldı. Otomobil Pazarı %33, Hafif Ticari Araç Pazarı %46 Azaldı. bakalım ağustosda rakamlar nasıl olacak.. kaynak:http://www.odd.org.tr/web_2837_1/neuralnetwork.aspx?type=35 |
| Salı günü açıklanır.Aksi bu ayın 1 i cumartesiye denk geldi. |
| Merakla bekliyorum. Tesekkurler bilgilendirme icin |
|
Asgari ücret 250 dolarda iken araç satışları ne olmuşsa şimdide aynı olacaktır. Ancak zamlar yeni yeni yansımaya başladı. Euronun 8 lira olduğu kurla yapılan stoklar ekim civarı fiyatlanır. Şu anki euro stok kuru 6.5 - 7 civarı. |
| Satışlar düşerse çok mu mutlu olacaksınız? |
| Bu ay da bayram girdi daha fazla düşmesi muhtemel... |
|
Dovizin yarattığı panikten eski stok araçlarına yüklenme oldu. Son araçlardı.. O nedenle sağlıklı bir veri ortaya çıkmaz. Esas adetleri Eylül ayında görün. Haziran'a şükredersiniz. |
| En çok satan megane ve pazsat |
|
Geçen yılın aynı dönemine oranla %50 üzeri düşüş bekliyorum. Eylül ekimde de benzer rakamlar tahmin ediyorum. Bu kurlar ve vergi yükü ile araç almak büyük hata olur kanaatindeyim. |
| Satışların düşmesi demek firmaların kar edememesi, dolayısıyla zamanla türkiye pazarından çekilmesi demek olur. Ayrıca satışların düşmesi devletin hazinesine daha az para girmesi demek. Ancak yerli oto çıkmadan kimse vergi indirimi beklemesin bence. İndirim için yerli otomobil bekleniyor sanırım. Yerli otomobile özel bir indirim olur. |
| Bir süpriz olmazsa düşüş devam edecektir.Sektör elindeki stokları kullanıyor yeni araçlar geldikçe fiyatlar daha bir yüksek olacaktır dolayısıyla ekimden sonra fiyatların daha da artması bekleniyor.Araç fiyatları bu şekilde artmaya devam ettikçe sektör mecburen daralmaya gidecektir.Otomobil sektörünün de yapabileceği pek birşey yok ,adamlar yıllardır sıkı pazarlık yaparak uygun fiyat etiketli araç getirmeye çalışıyordu.Bu sefer hangi donanımdan kısalım da fiyatı uygun olsun pazarlığı yapabilmesi için en azından ÖTV üzerinde bir düzenleme yapılması lazım. |
| Reis inşaatçıları kurtarmak yerine sanayicileri kurtarsa, saray yaptıracağına fabrika yaptırsa; bugün "Dış güçler ülkemize savaş açtı" yalanına başvurmak zorunda kalmaz. |
|
yine düşer |
|
40 bin altı olur.tahminim 35-40 bin arası Otuzun altına inerse tam çöküş olur Geçen sene 54890 |
| Bayram sonrası geçtiğimiz hafta doğru düzgün satış olduğunu sanmıyorum, bizim forumdaki SIFIR ARAÇ TEKLİFİ ALANLAR başlığı bile can çekişir halde,kimse yazmaz oldu.Kanaatimce en az yüzde 50 daralma olur, önümüzdeki aylarda da çöküş artarak devam eder. |
|
lise mezunu cahil heriflerin şirket arabalarıyla daha az makas atarak gitmesi demek, cari açık artmayacak demek vs... vs... Kıskançlık seviyeniz arşa değmiş azizim |
http://www.odd.org.tr/folders/2837/categorial1docs/2233/BasinBulteni%204%20Eylül%202018.pdf
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hazan -- 4 Eylül 2018; 11:12:56 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >