Arkadaşlarım sedan hatchback ve station wagon karoser tiplerinin aracın yol tutuşuna, yakıt tüketimine ve diğer özelliklerine etkisinin mutlaka az veya çok farklı olacağını düşünüyorum. Bu konuda bildiklerimizi yazabilir miyiz?
Aynı aracın hatchback kasasının diğerlerine göre daha iyi yol tutuşu olacağı şeklinde bir bilgim var doğru ya da yanlış. Buna benzer bilgilerimizi alalım.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
Ayni platforma sahip araclarda sedanlar daha iyi agirlik dagilimindan oturu hatchback modelinden daha iyi yol tutarlar ve surus dinamikleri daha iyidir fakat station wagon modelinde hem agirlik merkezi yukseldigi icin hemde hatcback modeldeki gibi vortexe maruz kaldigi icin sedanlar kadar basarili degildir. Ayriyetten olaya konfor yani ruzgar sesi konusundada sedanlarin bir avantaji mevcut.Bosuna spor sedan diye hayali bi segment olusmadi
Sıralama başlıktaki gibi, Sedan>HB>SW. Sedan ile HB arasındaki farklar çok kısıtlı kalabilir, gövdenin tasarımına ve araca uygulanan ayarlara göre HB lehine bile bir avantaj olabilir ama istisna olur böyle bir durum. Özellikle aerodinami olarak sedan iyidir, tavan harici arka iki amortisör kulesini birbirine bağlayan birde bagaj kirişi olduğu için rijitlik de bir parça daha iyidir. SW ile HB arasındaki fark daha açıktır.
Aynı aracın hatchback kasasının diğerlerine göre daha iyi yol tutuşu olacağı şeklinde bir bilgim var doğru ya da yanlış. Buna benzer bilgilerimizi alalım.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.