1. sayfa
| Thh / tüketici mahkemesine başvurabilirsiniz. Satıcı media markt değil de ithalatçıyı şikayet etmeniz gerekebilir. Yasal garanti süresi 2 yıl çünkü. |
|
Yasal garanti süresi 2 yıl (asgari) İthalatçı sözlü (basın yollu) ve yazılı beyanlarında 5 yıl garanti verdiklerini kabul ediyor. Bu durumda satıcı ve ithalatçının birlikte sorumluluğuna gidilebileceğini düşünüyorum. Zira satıcı 2 yıl, ithalatçı 5 yıl sorumludur şeklinde bir yorum zorlama olurdu. Örneğin Garanti Uzatımı yapılan ürünlerde de, satıcı ve ithalatçının birlikte sorumlu olduğuna dair mahkeme kararı hatırlıyorum. THH'ye gitmek ancak 3 yıl önce ödemiş olduğum parayı kurtarır, benim için 10 dakikalık iş ancak bilmeyen tüketicilere bilgi verilmesi gerekirdi. Ben burada büyük çaplı bir dolandırıcılık olduğu kanaatindeyim. Asıl amacım paramı, ürünü kurtarmak değil, bu yanlışı ortaya çıkarmak. Umarım Toshiba Globalden beklediğim yanıt gelir. |
|
YARGITAY Hukuk Genel Kurulu 2009/4-291 E.N , 2009/318 K.N. "Görülmektedir ki; üretici-imalatçı, ithalatçı ve satıcılar malın ayıplı olmasından birlikte sorumlu oldukları gibi, garanti süresi içinde veya dışında malın arızalanması halinde gerekli servis hizmetini vermekle de yükümlüdürler. Tüketicinin yasadan kaynaklanan haklarını kullanma şekilleri de yine yasaca belirlenmiştir. " |
|
http://www.mediamarkt.com.tr/tr/shop/12-toshiba-5-yil.html TV'ler için olan kampanyayı bulamadım, ancak yakın tarihlerde PC için yapmışlar aynı kampanyayı. Özetle, Media Markt bilmiyordum vs. diyemez. |
| Ürünü ne kadara almıştınız? Vakit kaybetmeden hakem heyeti veya tüketici mahkemesine dava açın. |
|
selamlar bu tv yi bende kullanıyorum ki konuyu açan arkadaşla aynı tarihlere aynı fırsat ve garanti içeriği ile tv aldım. yazılanları okudukça hafiften eyvahlara yelken açtım diyebilirim. şimdi şöyle bir durum da var, ben elektronik sektöründe çalışıyorum, bu tnb bilgisayar da bizim toshiba bellek sd mıcro kart vs temin ettiğimiz bir firmaydı yani uzun zamandır birbirimizi tanıyoruz ve tv'yi alırken tnb ile birebir görüştüm 5 yıl garanti olayını teyitledim gel gör ki adamlar bildiğin suskunları oynamış. bundan sonrası için ne yapmak gerek bunları yavaştan tespit etmek öğrenmek lazım. |
|
Ürünü 1.500TL ye almıştım. THH ye başvuracağım ancak asıl amacımı yukarıda yazmıştım. Parayı kurtarırız sorun değil ama benim durumumda bir çok arkadaş var, onlar durumdan habersiz. |
| Anladım. Bimere başvuru yapın. Bakanlık şirkete açıklama yaptırmak zorunda bırakabilir. |
M.M 2 yıl olan garanti süresinden sorumlu tutulabilir.Üreticinin verdiği sözler m.m yi bağlamaz. |
|
Bugün MM ile görüştüm, yardımcı olmuyorlar. Biz 5 yıldan sorumlu değiliz dedikleri an, onların web sitesinden aldığım 5 yıl garanti görüntü çıktısını gösterdim. Kaçış olmadığını anlayınca, thhye başvurun dendi 🙃 MM tv bölümündekilerle görüştüm; 1 arkadaş Vestel servisleri bakıyor dedi ama pek emin değilim. 1 diğeri ise Toshiba tekrar türkiyeye giriş yapacak dedi. Aralık ayındaymış. Teknosada bu ürünler satılıyor, bir ara gidip soracağım kurulumu kim yapıyormuş diye. |
|
Servis hizmeti verilmeyen bir ürünü nasıl satabiliyorlar anlamıyorum,rezillik. Peşini bırakmayın,hakkınızı sonuna kadar arayın. |
|
Hocam öncelikle THH'ye başvuracaksınız. 3 yıllık ilave uzatılmış garantiyi çatır çatır hem M. Markt'dan hem de Toshiba'dan alacaksınız. Müteselsilen sorumlular. Garanti 2 yılı geçtiği içinse yapacak birşey yok. ANCAK, Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği'ne göre, Madde 5'in 1 ve 2 nolu bentleri ve 14. Maddenin 5 nolu bendini gerekçe göstererek Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'na bildirimde bulunup bu adamların ceza almasını sağlayabilirsiniz. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/06/20140613-3.htm |
|
Hocam bakanliga basvurdugumu ilk mesajimda yazmistim aslinda 👍🏼 Arkadaslar avukatim, o nedenle yasal konularda bilgim var. desteginiz icin tesekkurler. Gelismeler oldukca yazacagim. |
Şikayet var a falan yazarsanız daha geniş kitlelere hitap edebilir. Ordan bizde takip ederiz. Bol şans. |
| Ne yazık ki orada hesabım yok 🙃 |
Bunu gördüğünüz an kaçın derim. Sene 2005 Toshiba bir laptop aldım. 1 ay sonra laptop bir kapandı bir dahada açılmadı ve akabinde 6 aylık sürecim başladı. Anakartta lehim çatlağı olmuş ve anakart garantiden değişecekti. Ama ne oldu biliyormusunuz? 6 ay bir anakart için beni beklettikten sonra bu kullanıcı hatası deyip laptop'u geri gönderdiler. Bende onları Tüketici Haklarına şikayet ettim ve sonuç para iadesi aldım. Bu iadeyi de verene kadar kanser ettiler ama olsun. Bir şekilde aldım. Ama o gün bugündür, Toshiba ürünlerine ne kadar hayran kalsam da Türkiye temsilciliği olan bu rezil firma yüzünden bir daha asla Toshiba ürünlerine yaklaşamadım. Ki bununla ilgili Japonya'ya da mail attım ancak herhangi bir somut çözüme ulaşamadım. |
|
Toshiba Globalden hala yanıt yok. Bakanlığa gönderdiğim şikayet dilekçesi ve ekleri ulaşmış. Hakkımızda hayırlısı... |
|
Bakanlığa verdiğim dilekçe üzerine bakanlık bana akıl vermiş sağolsun ; "THH'ye başvurabilirsiniz". Çok mantıklı çözüm. Neyse şikayet firmaya da ulaştırılmış. Firmadan aradılar 1 ay önce, TV'yi gönderdim, güç kartı bozulmuş tamir edip gönderecekler. Hayırlısı. |
|
Toshiba gereksiz en cok abartilan ve ovulen 2. Teknoloji markasi 1.si apple 1 tek basit bir harddisk aldim bu gerizekali firmadan onu bile yapamamislar |
1. sayfa
Öncelikle yaşadığım sorunu özetleyeceğim ve daha sonra bu soruna dair tüm tespitlerime yer vereceğim. (Bir çoğunuz için Tespitler kısmı belki daha ilgi çekici olacaktır)
OLAY
2015 yılının Mayıs ayında 50" Toshiba TV satın almıştım. Bu ürün Sıcak Fırsatlarda paylaşılan bir üründü. Benim gibi bir çok forumdaş aynı üründen satın aldı.
ÇÜNKÜ ;
Ürün uygun fiyatlıydı,
En önemlisi ise 5 YIL Garanti Kampanyası vardı.
Forumdaşlarla birlikte Toshiba Türkiye olarak hizmetini sürdüren TNB Bilgisayar ve Görüntüleme A.Ş.'nin direktifleri doğrultusunda, Seri numarası, fatura numarası vs. bilgilerle verilen internet adresinden başvurularımızı yapmıştık.
BAŞVURU
Akabinde tarafımıza şu şekilde mailler geldi ;
BAŞVURU SONUCU
Özetle, 5 yıl garanti süresi cazip geldiğinden o tarihte ürünler alındı, garantiler uzatıldı.
Bildiğiniz üzere Toshiba markası 2016 yılında yapmış olduğu açıklamalarla Türkiye pazarından çekileceğini açıklamıştı.
Toshibanın Türkiye dist. ve ithalatçısı konumundaki TNB şirketi ise faaliyetine AYDINLATMA ÜRÜNLERİ satmak suretiyle devam etme kararı aldı.
Geçenlerde bahsi geçen TV bozuldu. Yetkili servisleri bulmak amacıyla internette araştırma yaptım ancak bu ürünün Türkiyede YETKİLİ BİR SERVİSİ bulunmamakta.
Konuyla ilgili olarak TNB şirketine ait +90 216 422 4050 numaralı telefonu, 0850 460 86 74 numaralı (PC servisi) telefonu, 0850 360 86 74 numaralı (TNB M.H) telefonu defalarca aradım.
TNB'ye ait numaraları açan bir operatör bulunmamaktadır.
PC servisi ise TNB ile bağlantısı olmadığını iddia etmektedir.
Haliyle TOSHIBA Türkiyede sahipsiz kaldı. Yani TOSHIBA PC dışındaki ürünleriniz için SERVİS DESTEĞİ ALMANIZ mümkün değildir.
ŞÜPHE
TNB şirketi sahibi AYTAÇ BİTER isimli şahsiyet, Şubat 2015 tarihinde açıklamalar yapmak suretiyle Toshiba ürünlerinin 5 yıl garantili olacağını beyan etmiştir.
Tahminimizce Toshiba tarafından TNB şirketiyle aralarında kurulan sözleşme 2016 tarihi itibariyle bitecek olması ve TNB' nin, Toshibanın Türkiyeden çıkacağı bilgisini de edinmesi suretiyle, daha önce ithal etmiş olduğu stoktaki ürünlerin satışını hızlandırmak amacıyla 5 YIL GARANTİ safsatasını ortaya atmış olmalı.
Bu konuda öncelikle TOSHIBA GLOBAL ile yazışmalar yapmaya başladım. Onlara Türkiyeden çıkış kararının ne zaman alındığını, TNB ile sözleşmelerinin ne zaman ve nasıl sona erdiğini sordum. Bu konularda cevap geldikçe paylaşacağım.
Ayrıca Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği uyarınca, bir ürünün satıldığı tarihten itibaren 10 yıl boyunca ücretli servisinin bulunması gerektiği, 7 bölgede en az 40 yetkili servisin bulunması gerektiği, garantili ürünler için hizmetin kesintiye uğratılmaması gerektiği gibi düzenlemeler kapsamında, buna aykırılık teşkil eden eylemler yönünden Gümrük ve Ticaret Bakanlığına şikayet dilekçesi verdim.
Tarafıma satışı gerçekleştiren Mediamarkt ile görüştüm. Ancak onlar konuyu daha önceden bildiği için, BİZ SERVİS HİZMETİ VERMİYORUZ, SİZ ULAŞIN gibi baştan savan cevaplarla beni geçiştirdiklerini düşünüyorlar.
Hukuken, ihtalatçı, satıcı ve hatta üretici, tüm bu süreçten müşterek ve müteselsilen sorumludur.
Buradaki en önemli nokta, tüketicilere TNB şirketinin önceden edinmiş olduğu bilgileri kullanmak suretiyle zarar verme kastıdır.
Tüm bu konularda sizleri bilgilendirmek, birlikte mücadele etmek istiyorum.
Yazışmalara ilişkin cevaplar geldikçe düzenli olarak paylaşacağım.
Şu aşamada TOSHIBA marka ürünleri satın almamanızı, aldığınız takdirde ise karşınızda muhatap bulamama riskinizin olduğunu hatırlatırım.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.