Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
18
Cevap
7324
Tıklama
0
Öne Çıkarma
CVT Şanzımandan Anlayanlar Yardım Gerekli (Videolu)
_
9 yıl (7019 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Arkadaşlar merhaba. CVT şanzımanlı A serisinde bir sorun yaşıyorum. Gaza biraz fazla basıp 3000 deviri geçtiğim zaman arabada bir şeyler boşa çıkıyormuş gibi hızlanma kesile kesile devam ediyor ve devir saati videoda göründüğü gibi davranıyor. Videoda gaza sürekli basıyorum, devir saati ise bir yukarı bir aşağı gidip geliyor. Araba da aynı şekilde dalgalanarak hızlanmaya çalışıyor.

Araştırdığım kadarıyla CVT şanzımanlarda baskı balata yok, bir kayış vasıtası ile şanzıman oranları ayarlanıyor. Bu kayışın değişimi gibi bir bilgi ise hiç göremedim. Sorunun kaynağı nedir, bilgisi olanların yardımını bekliyorum.


Videoyu izlemek için tıklayınız

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



G
9 yıl (4613 mesaj)
Yarbay

Araç kaç model, kaç kilometrede ?
CVT yağı en son ne zaman değişti ?



T
9 yıl (1805 mesaj)
Binbaşı

Kayış boşa sarıyor yağ değişiminin belki bir faydası olabilir ama çok geç kalmışsın gibi duruyor...



S
9 yıl (556 mesaj)
Yüzbaşı

Bu şekilde daha fazla kullanma ve sakın zorlama hemen bir şanzımancuya git.Tavsitem maslak sanayide mahir usta var.Aynı sorun bnm eski hrvde vardı.Ben sorunu anlamayan ustalara buldurana kadar şanzıman zincir koparttı herşeyi bozdu.CVT şanzımancı sadece anlayan ustalar tamir edebiliyor.Normal şanzımancılar bile bakmıyorlar.Sakın arabayı zorlama hatta gidene kadar kullanma 1000 liralık masraf 5000 oluyo sonra maleseff



B
9 yıl (9325 mesaj)
Yarbay

Hocam aynı hissi ben de şanzumanı 15000 km önce komple yetkili serviste değişen arabamda yaşıyorum ve ger zaman aynı otoyolun aynı noktasında olması garip.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

_
9 yıl (7019 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Cevaplar için teşekkür ediyorum. Araç 117.000 km'de, 2006 model. Şanzıman yağı farklı zamanlarda 2 kere değişti, iki değişimin de sebebi "şanzıman kontrol ünitesi" adı verilen elektronik ünitenin bozulmasıydı. Son değişimin üzerinden 20.000 km geçmemiştir sanıyorum.

Araç Antalya'da, burada CVT şanzımandan anlayan usta var mı bilmiyorum. Onarımlar ne şekilde yapılıyor, bahsettiğimiz kayış mı değişecek?




Bu mesajda bahsedilenler: @aarmaganozturk , @skuti61 , @think of idea , @BekiRoRo
J
9 yıl (2201 mesaj)
Yüzbaşı

Yenisini alma vakti gelmiş



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

A
9 yıl (14253 mesaj)
Yarbay

2006 Model olmasina gore 117.000KM'De ise araba gayet az yol yapilmis diri bir araba olmasi lazim.



CVT Tecrubem yok denecek kadar az. yani 1 - 2 defa kullandim. Ancak Onlarda Bosluk yoktu, Devir 2400-3000'de sabit kalip hizlaniyordu CVT'ler karakteristik olarak Kasnak Buyuterek Vites orani degisimi saglar,





Bu durumda aklimiza 3 kisim geliyor,

1. Degisimlerde Fazla Sanziman Yagi Kullanildi Basinc nedeniyle Kasnak Bosa geliyor (genelde sanayilerde parmak hesabi yapip sanzimana almasi gerekenden fazla sanziman yagi koyarlar.)

Bu durumda servis kitapcigina (el kitabinda da yazar kac litre sanziman yagi almasina dikkat ederek varsa sanziman yag filtresini de degistirerek hesaplayarak sadece gerektigi kadar sanziman yagi koyunuz)

Putoline veya Motul marka sanziman yagini (disli) yagini tavsiye ederim.



2.Kayis siyiriyor. Bosa donmelerin cogunda kayis siyirma problemi olur bu sadece CVT degil Triger kayisinda da dis asinmasi oluyor olabilir. 117.000KM Triger kayisinin omurunu tamamladiginida gosterebikir.



3. Balata problemi, CVT'de bildigim bir balata sistemi yok ama bir yerlerde tork konverte ediliyor olmasi lazim (kasnak gobegi vs.)



Bence Kontrol Siralamaniz,

1 > 2 > 3 olmali.



Fikir yuruttum. (daha once sanzimanlarda bu sekilde sorunlari cozdum)



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @_Maxy_
M
9 yıl (2122 mesaj)
Yarbay

Otoban gibi düz yolda sabit devirde ve hızda bu dalgalanma olmuyorsa kayış ömrünü tamamlamış olabilir.Motor devirlenince kayış kaçırıyordur.



_
9 yıl (7019 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

@aLLyC;
Şanzımanla ilgili daha önceki problemler için hep yetkili servise götürdüm. Yetkili servisin hata yapma ihtimali de elbette var ama sanayiye göre oldukça düşük.

Triger bu araçta kayış değil zincir, bu sebeple triger değil de şanzımandaki kayıştan şüphelenmek gerekiyor gibi. Aslında şanzımandaki kayışın da her ne kadar emin olamasam da metal bir malzemeden yapıldığını duydum.

Balatayla ilgili durumu da ancak şanzımanı açtıktan sonra anlamak mümkün. Sanırım ilk olarak yağı değiştirip şansımı bir denemem gerekiyor, onun dışında şanzımanı açtırmaktan başka seçenek yok gibi. Keşke daha önceden böyle tecrübesi olan birisi olsa da faydalansam.

@M-A-S;
Sabit ve düşük devirde bir problem yok, 3000 devir civarı başlıyor ve devir arttıkça iyice hissediliyor.




Bu mesajda bahsedilenler: @aLLyC , @M-A-S
İ
9 yıl (558 mesaj)
Yüzbaşı

Merhaba eski bir jazz kullanıcısı olarak bu problemin cvt den olmayıp bujilerin eskimesinden Kaynaklı olabileceğini düşünüyorum , benim araç bunu ne zaman yapsa 8 buji Değişimi sonrası problem ortadan kalkıyordu .



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
9 yıl (9325 mesaj)
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: ihkelektrik

Merhaba eski bir jazz kullanıcısı olarak bu problemin cvt den olmayıp bujilerin eskimesinden Kaynaklı olabileceğini düşünüyorum , benim araç bunu ne zaman yapsa 8 buji Değişimi sonrası problem ortadan kalkıyordu .

Hocam ben buji ve buji kablolarını 2 ay önce değiştirdim toplasan 2000 km anca yapmışımdır.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

O
9 yıl (5541 mesaj)
Yarbay

vites boştayken motor devir çeviriyor ancak şanzımana güç verince kaçırıyor gibi yapıyorsa şanzımandadır sorun.Kayış gibi geliyor...Video da tutup bırakıyor gibi gördüm..Geç olmadan yaptırın derim..



B
9 yıl (486 mesaj)
Yüzbaşı

11 yıldır cvtli palio kullanıyorum. Boyle bişeyle karşılaşmadım. Cvt yağını değiitirme zamanı gelmiş olabilir. Katalogdaki yağın aynısı ile değiştirilebilir. Sanayiye bi gidin



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

B
9 yıl (486 mesaj)
Yüzbaşı

Cvt şanzumanda vitesi araç hareket halindeyken kesinlikle boşa almayın !!



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

_
9 yıl (7019 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

@ihkelektrik;
Bujiden kaynaklansa sürekli olur sanırım, sorun sadece hızlanırken ve belli bir devirin üzerindeyken ortaya çıkıyor.

@one man one engine;
Aynen öyle, kaçırdığını hissediyorum ama sebebini tahmin edemedik.

@beneoushtatic;
Önce yağ değişimi yaptıracağım gibi, çözülmezse mecbur açılacak artık.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
6 yıl (2730 mesaj)
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: _Maxy_

@ihkelektrik;
Bujiden kaynaklansa sürekli olur sanırım, sorun sadece hızlanırken ve belli bir devirin üzerindeyken ortaya çıkıyor.

@one man one engine;
Aynen öyle, kaçırdığını hissediyorum ama sebebini tahmin edemedik.

@beneoushtatic;
Önce yağ değişimi yaptıracağım gibi, çözülmezse mecbur açılacak artık.
Merhaba hocam. Aynı sorun benim aracımda da var. Siz çözüm bulabildiniz mi acaba?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
_
6 yıl (7019 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Merhaba. Bu şekilde kullanılmaya devam ediliyor. Şanzıman yağı karterini açtık o zaman. İçi metal tortusu doluydu. Tahrik sağlayan metal kayış zamanla yıpranıyor anladığım kadarıyla. Şanzımanı açmak için servet istiyorlar zaten, gittiği yere kadar gider, gitmediği zaman baktıracağız.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Bardeos
U
6 yıl (13 mesaj)
Er

Merhaba Hocam, Megane 3 aracımda aynı problem var hali hazırda Bursa da bir kaç tamirci ve yetkili servisi gezdim. Hepsi ayrı birşey söyledi çok sağlam fiyatlar çıkardılar. En son istanbulda bir şanzıman firmasına yazdım kasnak-zincir mekanizmasının bozulmaya başladığı ve şanzıman revizyonu gerektiğini söyledi. Bilgi paylaşırsanız devamında sevinirim.



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.