Otomatik hangi marka model olursa olsun herzaman risk ama yıl oldu 2016 artık debriyaja basıp vites değiştirmek filan kalmadı yani. Otomatik candır.. |
Sonuna kadar katılıyorum, sol bacak ve sağ el için büyük rahatlık olsada kapalı kutu, ne zaman ne olacağı belirli değil. |
gülü seven dikenine katlanır :) |
Biz aracımızı alırken otomatik farkı 2.300 tl idi, manueli düşünmedik bile. |
Arkadas niye milleti kategorize ediyorsunuz. Isteyen otomatik alsin. Isteyen duz. Herkes kalabalık yerde oturmuyor sonucta. Ne otomatik alan ne duz alan saf veya aptal değil. Ihtiyaci neyse onu aliyor. ![]() Konuya gelirsek eğer. Otomatik duze gore her zaman daha risklidir. Otomatigin keyfini surmek isteyen riskine katlanip alir. Ha bu risk dsgde daha fazladir tam otomatikte daha az. ![]() Ben alir miyim? Elim ayagim tuttugu surece duze devam ![]() |
Bence yoğun trafik otomatik vites düşmanı. |
En fazla bozulur kardeşim daha ötesi var mı ![]() Lpg araba bana göre çok daha büyük bir risk,Ne yapsın insanoğlu lpg kullanmasın mi? |
Bi kontrol manyagi olarak otomatik vitesten nefret ediyorum. Daha once bikere otomatik aldim ondada huzur bulamamistim. Ben kullanamayacaksam guvenmem hicbirseye ipler benim elimde olmali. |
Tork konvertörlü şanzıman candır, varsın birkaç saniye geç vites atsın, varsın çok yaksın ama kafam rahat olsun. Ya da "amelelik" yapıp Manüel vites alırım sürprizlere hazır olmam. |
Marka model bölümünde Citroen Grand Picasso forumu var. 2007 de başlamış bir konu. 9 yıllık ve hala aktif.. Bu aracın manueli gelmedi.. MCP yarı otomatik şanzıman sahibi onlarca kişi yazmış çizmiş 1 tane sanzimandan sorun yaşayan yok.. Yapan yapıyor. . |
Elden ayaktan dusmeyene kadar manuel kullanirim. |
Merhaba Tam model ve yıl kodları nedir acaba Düzgün bir otomatik dizel araç bakıyorum Eski birşeyler |
2006 model CVT şanzımanlı A serisinin şanzıman kontrol ünitesi (elektronik ünite) bozuldu, serviste 4500 lira civarına yaptırdım. Dışarıda 2500 liraya garantisiz tamir ederiz dediler. 2 sene dolmadan yeniden bozuldu ve serviste değiştirdiğim için yedek parça garantisinden ücretsiz yeniden değiştirdim. Şimdi de kavraması bitiyor, servis yine 5000 lira civarı para istedi. Gittiği yere kadar gitsin, yürümediği yerde sanayide bir şanzımancıya götüreceğim. Aralık ayında VAG grubu bir araç aldım, DSG farkı 3000 lira olmasına rağmen hem arıza çıkarma ihtimalinden hem de sportif kullanım amacıyla tercih etmedim. |
Marka ve modeli yazdım zaten. Yil olarak 2007-2013 e kadar ufak tefek makyaj farkları dışında hepsi aynı araç. 2013de kasa değişti. 5 kişilik picasso 7 kişilik grand picasso Dizeldd Tek donanım geldi. Ama koltuk kumasi veya bluetooth gibi yillara gore degisen seyler mevcut. Dizel hdi benzinli thp motora sahip. On yan perde ve diz hava yastığı 3 bölge tam otomatik dijital klima yağmur far sensörü sınıfının en büyük cam tavani elektronik el freni hız sabitleme ve hız limitleme Gibi pek çok özellik standart. . Benim aracım 148bin kmde. 2009 model. |
C3 ve c4 picasso sanırım bahsettiğiniz Baktım düşündüğümüz fiyatın çok üstünde rakamları 35 bin tl bandında picassolar. Sanırım Citroen maddi anlamda uygun değil kardeşime daha uygun sorunsuz otomatikler bakmaya devam |
Manuelinde balata sıkıntısı var |
98 model proton 416 otomatiği 2 yıldan uzun kullandım araç 14 yaşındaydı. Sorun çıkaramadığı için şanslıyım demek :-) illa sorun çıkartacak diye bi durum yok |
O zaman el frenini de kullanma arkaya takoz koy . Cam otomatiklerini de iptal ettir çevirmeli yap. Teknoloji gelişiyor. Bütün sistemler de bundan nasibini alıyor. Lüks arabaların çoğunda düz vites seçeneği bile yok artık . İlerde orta segment araçlar da bundan nasibini alacaktır ister istemez. Saygılarımla... |
riskmidir bilmiyorum ama manuel araç kullandığım için otomatik vites araç kullanamak zor geliyor. |
Sonunda sorun oldu. Sanayide "yetkili servise giderseniz 5.500 tl ye yaparlar,ben kartı değiştirir hallederim 1.600 tl ye" dedi.
Aracın sahibine "ille otomatik istiyorsan honda al. Onların şanzumanlari sağlam olur" dedim. Aynı gün bir arkadaşımın abisi yine 6 yaşında honda civic in de aynı sorunu yaşamış. 1.500 e sanayide halletmiş.
Geçen sene de i30 sahibi arkadaşım viteste sorun yaşamıştı. Yetkili servis şanzıman indirip bakar maliyet çıkarırız yaklaşık 5.000 olur ama yaptirmazsaniz da 2000 aliriz" gibi birşey demiş. O da sanayi de 2.000 tl halletmis.
Bahsettiğim arabalar 6 yaşında arabalar yaklaşık.
Sıfır alırken zaten baya fiyat farkı oluyor. Bir de arıza riski. Iyi ki manuel vitesi seviyorum:)
Not: daha önce uzun sure otomatik vites kullandım (mercedes 230 E). Otomatik vitesi de biliyorum ama manueli tercih ediyorum.
Bu arada ne varsa eskilerde var. 9,10 sene tik denemişti o arabanın vitesi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >