EyeSight sisteminin stereo kameraları, örneğin duran aracı görüp, sürücüyü önce sesli olarak uyarıyor. Şayet sürücü, bu uyarıya yanıt vermez ve frene basmazsa, sistem otomatik olarak bu işi kendisi görüyor. Üç kez arka arkaya çalışan sistem, sonuncusunda sürücünün "gününde olmadığını" anlayıp, aracı hareket ettirmiyor. Tekrar yürütmek içinse sürücünün, aracın motorunu kapatıp, tekrar çalıştırması gerekiyor.
Subaru'nun, bir benzerini ilk kez 1999'da araçlara takmaya başladığı "stereo" yani "çift kamera" sistemi, yıllar içinde sürekli geliştirilerek, bugünkü halini almış. EyeSight adı verilen "Önleyici Güvenlik Sistemi", çift kamerayla "görüyor", araçlar, yayalar ve bisikletliler gibi hareketli nesneleri üç boyutlu olarak algılıyor. 110 metre ilerisini görebilen ve 45 derecelik bir açıyla etrafı "kollayan" sistem, "çarpışma öncesi uyarı ve fren kontrolü", "adaptif hız sabitleme", "şeritten ayrılma uyarısı" gibi sürücünün yükünü azaltacak özelliklerle de donatılmış
Bununla birlikte EyeSight'ın bir özelliği daha var. Şayet trafik ışıklarında beklerken dalıp giderseniz, sistem, yeşil yanıp da öndeki aracın hareket ettiğini de size bildiriyor. Böylece, arkadaki araçların korna çalmasına gerek kalmıyor.
EyeSight, Türkiye'de satılmaya başlanacak 5. nesil Outback modelinde "standart" olacak. Mart ayından itibaren Türkiye'de 2.0 lt 147 HP'lik dizel motor ve Lineartronik CVT otomatik şanzımanla satılmaya başlanacak Outback'te, iki donanım paketi seçeneği bulunacak. Outback'in 150-170 bin TL aralığında fiyatlara sahip olması bekleniyor. Dört tekerlekten çekiş sistemiyla donatılan ve bir station wagondan çok "crossover" olarak tanımlanan Outback, yeni neslinde Radikal değişiklik geçirmemiş. Bununla birlikte daha konforlu, sessiz, performanslı ve güvenli hale getirilmiş. Subaru'nun mart ayında Türkiye'deki bir diğer yeniliği de, Forester'ın 2.0 lt 147 HP'lik dizel motor ve Lineartronik CVT otomatik şanzımanla donatılmış versiyonu. Dizel-otomatik Forester'ın fiyatı da 135-145 bin TL aralığında olacak.
Bu sistemin honda da olanini ıstanbul da kullaniyorum, sistem ondeki aracin aniden durmasi durumunda siz fren yapmiyorsaniz devreye giriyor. Kademe kademe de ayari mevcut. ilk once emniyet kemerini sıkıp bırakarak uyarıyor sız frene basmazsanız kendı fren yapıyor. Yanı sureklı devreye gıren bır sey degıl sadece dalgın oldugunuz zaman devreye gırıyor.
Sehırler arası yolda da en cok ıse yarayan kısmı hız sabıtleyıcıyı actıgınız da onunuzdekı araca gore hızınızı koruması, ondekı arac yavaslarsa sızıde yavaslatıyor, hızlanınca tekrar sızın onceden ayarladıgınız hıza gelıyor. Aradakı mesafeyıde kademelerle sız ayarlıyorsunuz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sensodrive -- 2 Şubat 2015; 10:14:36 >
Yenı crv 2.0 cmbs, eskı crv lerın de bazılarında da vardı. Sıstemde bır de serıt takıp var, dıreksıyonu serıt arasında tutuyor, kaydırırsanız dıreksıyonu kısmen cevırıp serıt ortasın da tutmaya calısıyor. Ama subarudakı daha gelısmıs gozukuyor.
Sistemin sağlıklı çalışabilmesi için hız limiti ile karlı, yağmurlu ve özellikle gece şartlarında çalışmasına yönelik bilginiz var mı hocam? Teşekkürler...
Subaru'nun, bir benzerini ilk kez 1999'da araçlara takmaya başladığı "stereo" yani "çift kamera" sistemi, yıllar içinde sürekli geliştirilerek, bugünkü halini almış. EyeSight adı verilen "Önleyici Güvenlik Sistemi", çift kamerayla "görüyor", araçlar, yayalar ve bisikletliler gibi hareketli nesneleri üç boyutlu olarak algılıyor. 110 metre ilerisini görebilen ve 45 derecelik bir açıyla etrafı "kollayan" sistem, "çarpışma öncesi uyarı ve fren kontrolü", "adaptif hız sabitleme", "şeritten ayrılma uyarısı" gibi sürücünün yükünü azaltacak özelliklerle de donatılmış
Bununla birlikte EyeSight'ın bir özelliği daha var. Şayet trafik ışıklarında beklerken dalıp giderseniz, sistem, yeşil yanıp da öndeki aracın hareket ettiğini de size bildiriyor. Böylece, arkadaki araçların korna çalmasına gerek kalmıyor.
EyeSight, Türkiye'de satılmaya başlanacak 5. nesil Outback modelinde "standart" olacak. Mart ayından itibaren Türkiye'de 2.0 lt 147 HP'lik dizel motor ve Lineartronik CVT otomatik şanzımanla satılmaya başlanacak Outback'te, iki donanım paketi seçeneği bulunacak. Outback'in 150-170 bin TL aralığında fiyatlara sahip olması bekleniyor.
Dört tekerlekten çekiş sistemiyla donatılan ve bir station wagondan çok "crossover" olarak tanımlanan Outback, yeni neslinde Radikal değişiklik geçirmemiş. Bununla birlikte daha konforlu, sessiz, performanslı ve güvenli hale getirilmiş.
Subaru'nun mart ayında Türkiye'deki bir diğer yeniliği de, Forester'ın 2.0 lt 147 HP'lik dizel motor ve Lineartronik CVT otomatik şanzımanla donatılmış versiyonu. Dizel-otomatik Forester'ın fiyatı da 135-145 bin TL aralığında olacak.
< Resime gitmek için tıklayın >
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >