*

Yarbay
04 Temmuz 2004
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
12 üye
Görüntülenme (?)
39 (Bu ay: 0)
Gönderiler Hakkında
*
9 yıl
iPhone 5 32GB White Geldi, Unboxing ve Mini Inceleme
Arkadaslar telefon 20'sinde geldi ayin ama simdi vakit bulup video hazirlayabildim. Ilk izlenimlerim: Cihaz en yakisikli/guzel smartphone su an! Cevremde cok S3 kullanan arkadas var agzi acik bakiyorlar kimse saldirmasin s3'e pok atmiyorum ama ikisini yan yana koyun iPhone 5 her turlu daha cekici. Hiz olarak muhtesem, zaten Anandtech incelemesi her seyi gosteriyor. Dual core islemci ile quad core'dan asagi kalir yani yok hatta bazi yerlerde simdilik daha hizli. Mimari meselesi tamamen onu da cok iyi yapmislar. Android'e JB guncellemesi gelince belki biraz fark acabilir ama kimse kendisini kandirmasin dual core vs quad core oldugunu dusunun A6'da ARM islemciyi onlarin da izniyle (ARM lisansi ait bir firma satin almislardi hatirlarsaniz) degistirip ideal hale getirmisler ve cok basarili olmus. G3, G4 donemine geri mi donuyoruz ne Neyse simdilik bu kadar vakit ayirabildim umarim begenirsiniz!

Centauri, selamlar

Videoyu izlemek için tıklayınız
*
9 yıl
High-End Sistem Topluyorum: Kasa & Anakart Tavsiyesi Lazım
Arkadaşlar merhaba, yıllar önce bu işleri bırakmıştım ama şeytan dürttü tekrar başladık Forumda eskiden bilenler vardır beni. Neyse işin özüne geleyim. Şu an için şu bileşenleri sipariş ettim:

CPU: Intel i7 3770K LGA1155
Ram: 16GB (4x4GB) Corsair Dominator Platinum 1866MHz CL9
GPU: Gigabyte GTX680 OC 2GB (İlerde SLI belki gelebilir)
HDD: Intel 520 Series 240GB SSD Ana birim + 2x2TB Seagete RAID1 depolama/yedek birimi
PSU: Seasonic 860W 80Plus Platinum PSU
Optik: LG DVD-RW/Bluray okuyucu

Klavye, mouse Razer var, monitör de zaten Dell 2312HM yani bu parçalara ihtiyacım yok.

Anakart: --------------
Kasa: --------------
CPU Soğutucu: --------------

Şimdi yukardaki parçalara karar veremiyorum. Şimdi, özellikle microATX ve küp kasada toplamak istiyorum bu bileşenleri. Bunların sığacağı bir kasa olacak tabi. Kasada marka seçeneklerim: 1)Lian Li, 2)Silverstone.. Eğer bunlar dışında plastik malzeme içermeyen, aluminyum veya çelik olabilir kasa tavsiyeniz olursa da değerlendirmeye katarım. Lian Li'de bir kaç bana uyan model gördüm ama açıkçası anakart seçimime göre kasa ve cooler seçeceğim Amacım küçük kasada yüksek performans elde etmek kısacası. Eskiden full ötesi tower kasalara kurmaya can atardık, şimdi sıktı artık yer daha önemli. Aklımdan geçen anakart microatx olan ASUS MAXIMUS V GENE. Ancak full atx ASUS P8Z77-V DELUXE ve extended atx olup henüz çıkmayan ASUS MAXIMUS V FORMULA. En baba anakart tabi ki şu an Maximux V Formula ama dediğim gibi boyut önemli bir faktör. uEFI BIOS konusunda tecrübelerinden dolayı ASUS alma taraftarıyım ancak başka tavsiyeleriniz olursa da dinlerim (kırmızı siyah kombinasyonu olursa renkler süper olur). Kıyasladığım şeyler:

-Maximus V Gene = Supreme FX III var Realtek tabanlı, oyunlar için EAX Advanced HD 5.0 destekliyor. AMA Fan Expert 2 ve Wifi/Bluetooth yok bunlar da lazım. Onun dışında çok iyi kart.

-P8Z77-V Deluxe = Ses kartında EAX yok, Realtek codecli. Wifi/Bluetooth var, Fan Expert 2 var. Tam ATX boyutunda ve renkler mavi/beyaz pek sevmiyorum, özellik olarak iyi board.

-Maximus V Formula = Supreme FX IV var (yeni daha, EAX var mı yok mu anlayamadım yeterli bilgi yok ama olduğunu da yazmamışlar), Wifi/Bluetooth FanExpert 2 hepsi bunda da var, E-ATX olması dışında bana tam uyuyor, bir de EAX varsa iyi olur tabi bilgisi olan varsa yazarsa sevinirim ben yeterli bilgi bulamadım. Su soğutma blokları üzerinde kartın, o da büyük avantaj ilerde çünkü su soğutma da ekleyeceğim sisteme.

Epey yazı yazdım kafanızı ütülediysem de kusura bakmayın Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler.
*
10 yıl
IR engellemek için kullanılabilecek malzemeler?
Arkadaşlar merhaba. Elimde bir kumanda var ve onu algılayan iki farklı cihaz var. Bunların birinin sensörünün algılamasını iptal etmek istiyorum.

Önüne yapıştıracağım bir bant veya başka bir şey ile kesmem gerekiyor. Öncelikle elimdeki olanaklarla bir kaç şey denedim.

1) Sensörü parmağımla kapatmak: Malesef işe yaramıyor.
2) Sensörün önüne 2-3 kat kağıt koymak: işe yaramıyor.
3) Sensörün önüne aluminyum folyo (sigaradan çıkan) koymak: işe yaramıyor.
4) Sensörün önüne büyük bir bozuk para koymak: bazen işe yarıyor ama kenarlardan algılıyor hala. Ama önden kesiyor.
5) Sensörün önüne bozuk para + folyo: bir üsttekiyle aynı şey geçerli.

Sizce IR engellemek için ne yapabilirim? İnternette bazı kişiler şunları tavsiye ediyor.

1) Siyah elektrik bandı (Valla bozuk para bile kesemiyorsa bu nasıl kesecek?)
2) Bantla kapatıp üstünü tırnak cilasıyla boyamak (bunun da kestiği söyleniyor)
3) Aluminyum folyolu bantlar (E folyo işe yaramıyor zaten bu işe yarayacak mı?)

Sizin tavsiye edebileceğiniz bir yöntem var mı?

Teşekkürler.
*
10 yıl
Genpa'ya tek güvenen bendim sanırım, artık benim de güvenim kalmadı :)
Merhaba arkadaşlar,

10 aylık iPhone 4 32GB cihazımın geçen gün ekranında sol üst köşede sararma belirtisi gördüm ve eminim ki bu leke yeni eskiden yoktu olsa farkederdim zaten. Beyaz sayfa açınca bariz orada görünüyordu. Neyse Ağustos'un ilk haftası uzun süreli yurtdışına çıkacağım için gitmeden yaptırayım diye Genpa'ya götürdüm. Cihazı oradaki arkadaşa gösterdim önce farkedemedi o sarı lekeyi ve neyse yazalım teknikteki arkadaşlar bakarlar dedi. Aynı zamanda home tuşundaki hassasiyetin de kaybolduğunu belirttim ve cihazı teslim ettim. Ertesi gün cihazı alabilirsiniz diye mesaj geldi ve o an başımdan aşağıya kaynar sular döküldü çünkü 1 günde gelin alın diyorlarsa kesin bir şey yapmadılar..

Neyse aradım, bi bayan çıktı telefona. Dedim cihaza bir işlem yapıldı mı diye. Yok yapılmadı tüm test işlemlerinden geçmiş cihazınız gelip alabilirsiniz diyor. Eee home tuşunda hassasiyet sorunu var dedim, testlerden geçtiyse sorun yoktur diyo. Ulan dangalak tuşa sert basınca zaten basıyor hafif bastığında çoğunlukla almıyor (tuşun hassasiyetini bilirsiniz hafif basınca bile alır yeniyken). Eee ekran? Bişey görememişler testlerden geçmiş. Testlerde cihazın bir çok şeyini test ediyorlarmış mış mış. Yahu o testlerin hepsini ben zaten yapıyorum günlük hayatta biliyoruz cihazın bi sorunu olmadığını. Sadece sorunlarını belirttim yapsınlar diye; testi geçmiş o zaman sorun yok diye gelin alın diyorlar.

Şimdi cihazı almaya gidiyorum ve gelince o sararmanın resmini çekip buraya koyacağım. Beni mağdur ettiler, alacakları olsun. Gideceğim için de malesef uğraşamıyorum yoksa başlarına büyük bela açardım.. Ben bile mahkemelerde sürünecek olsam onlardan cihazın parasını ve tazminatımı almak için elimden geleni yapardım

Teşekkürler.
Genpa'ya da saygılarımı sunuyorum. Paranoyak değiliz cihazda ne sorun varsa söyledik aptal muamelesi yapıyorlar.

EDIT 28 EKIM: ARKADAŞLAR YENİ OLAY VAR GELİN AŞAĞIDAKİ POSTLARDA
*
10 yıl
iOS 5 Beta 3 Çıkmıştır
Arkadaşlar iOS 5 Beta 3 an itibariyle çıkmıştır. Download'a düştüğü an indirip yükleyeceğim yeni bir şey varsa yazarım. Hoş benden önce yabancı kaynaklarda yazarlar çoktan da Kaynağın linki:http://www.macrumors.com/2011/07/11/apple-releases-ios-5-beta-3-to-developers/

< Resime gitmek için tıklayın >
*
10 yıl
# A.B.D.'DE SİM KİLİTSİZ iPHONE SATIŞI BAŞLAMIŞTIR! FİYATLAR BOMBA! #
TDK Hali: Başla

Arkadaşlar ortada dolaşan dedikodular doğru çıktı AT&T tepe yöneticisi (CEO) konferansta gazetecilerin ona yönelttiği, neden fabrika çıkışı sim kilitsiz iPhone satmıyorsunuz, sorusuna çok şaşırmıştı. Adamın tam fiyat ödeyip alınanların sim kilitli olduğundan haberi yokmuş. Bir çaresine bakacağım demişti. Vee evet şimdi fabrika çıkışı sim kilitsiz iPhone'lar Apple Store'larda. Şimdilik iPhone 4 tabi ki.. Ancak tahminimce yeni çıkacak modellerde de fabrika çıkışı sim kilitsiz versiyonlar olacaktır. Yeni nesil bekleyenler için çok çok iyi oldu.

Fiyatlar şu şekilde:

16GB Siyah, Beyaz - $649 + Vergi (Eyaletten eyalete vergi değişir, ortalama 8% alabilirsiniz) = 1,57 Dolar kuruyla: 1100,4-.TL
32GB Siyah, Beyaz - $749 + Vergi (Eyaletten eyalete vergi değişir, ortalama 8% alabilirsiniz) = 1,57 Dolar kuruyla: 1270,0-.TL

http://store.apple.com/us/product/MC603LL/A?mco=MjI4NTM2NTM

Vatana millete hayırlı olsun . Artık Türkiye ithalatçıları nal toplar .

Görür görmez iClarified'da sizlerle paylaştım .

Dipnot: Yoğun istek üzerine bazı İngilizce kelimeler Türkçe karşılıklarıyla değiştirilmiş, bazı imla hataları düzeltilmiştir.
TDK Hali: Devre Dışı
*
10 yıl
iTunes Türkçe Kullanım Kılavuzu Hazırlıyorum
Arkadaşlar şu an konuyu acil açıyorum işten çıkacağım ama fikirlerinizi almam gerek.. Profesyonel bir kitapçık hazırlayacağım. Şu formatta bana eklememi istediğiniz yönergeleri yazarsanız hepsini dikkate alacağım.. Tamamı el emeği göz nuru olacak. Screenshot'lara, yazılara, belge formatına kadar..

Nickiniz: XXXXXXXX
İstenen Yönerge: XXXXXXXX
Size Göre Önem Seviyesi: XXXXXXXX

Şimdilik aşağıdaki linkten kapak ve önsözü indirebilirsiniz
http://goo.gl/kBPES

quote:

ÖNSÖZ

Bu belge; Apple iTunes programını Türkiye sınırları içindeki kullanıcılara yardımcı olmak amacıyla Donanım Haber Forum üyesi ***CoNDoR*** tarafından hazırlanmıştır. iTunes kullanmakta zorlanan forum üyeleri için kâr veya herhangi bir ticari amaç içermeden hazırlanmıştır.

Apple iTunes programını kullanamadıkları için iPod, iPhone veya diğer Apple ürünlerini kullanmakta zorluk çeken arkadaşlarıma umarım faydası olacak bir belge hazırlamışımdır. Ayrıca; iTunes’un gerçek gücünü anlamanız ve düzenli bir uygulama, müzik ve video arşivine sahip olabilmenize de katkısı bulunacağını düşünüyorum.


İstekler:
- ...
- ...
*
10 yıl
iPad 2 çözünürlüğü büyük ihtimal 2048x1536 olacak!
İBooks 1.1 ve 1.2'de bırakılan bazı resimlerin (iPad x2 ismiyle) çözünürlüğünün öncekilerin 2 katı olması MacRumours tarafından bulunmuş. Şimdiki çözünürlük 1024x768 olduğuna göre bu demek oluyor ki 2048x1536 bizi bekliyor!

Ayrıca yeni bir engadget.com raporu da bu çözünürlüğü doğrular nitelikte!

Kaynak ve detaylı bilgi için:http://iclarified.com/entry/index.php?enid=13536
*
10 yıl
iPhone App Güncellemeleri Yok Oldu?
Arkadaşlar dün 5 tane güncellemem vardı. Kredi kartı limitim dolmuş olduğundan indirmeme izin vermiyordu (önceden aldığım bir app için). Şimdi limiti açtım ama baktım güncellemeler kaybolmuş

Acaba bu bir tek benim başıma mı geldi yoksa sizde de update'ler yok mu oldu?

Tşkrler.
*
11 yıl
"Retina" ve "SAMOLED" Karşılaştırması #DisplayMate#
Arkadaşlar DisplayMate ekranlar konusunda taa CRT'ler zamanından beridir uzmanlaşmış bir firmadır ve çooook detaylı bir ekran karşılaştırması yapmışlar. Okumak isteyenler için (Dikkat: İngilizce)

http://www.displaymate.com/Smartphone_ShootOut_1.htm

Çoğu kişinin merak edeceği sonuç kısmını alıntı yapıp tercüme ediyorum (Aşağıda)

Ayrıca yalnızca Retina vs SAMOLED karşılaştırmasını merak edenler (“Super” LCD versus “Super” OLED) başlığını okuyabilirler. SAMOLED'in aşırı fazla renk doygunluğuna ve yapısından dolayı olması gerektiğinden daha pikselize (Pixilated'ın türkçe karşılığı bu olsa gerek) göründüğünü belirtiyorlar. Tüm paragrafı okursanız Retina > SAMOLED olduğunu anlayacaksınız.

quote:

And the Winner is…

There is no decisive winner as each of the three “Super” displays significantly outperforms the others in more than one important area and significantly underperforms in other areas. The iPhone 4 by far has the brightest and sharpest display and is the most power efficient of the displays. The Motorola Droid by far has the best picture quality and accuracy. The Samsung Galaxy S by far has the lowest screen reflectance and largest Contrast for both bright and dark ambient lighting, and the best viewing angles. On the flip side, the iPhone 4 has a weak color gamut and viewing angles, the Motorola Droid has weak screen reflectance and viewing angles, and the Samsung Galaxy S has lower brightness, excessive color saturation, higher power consumption and some sharpness issues. Each of these “Super” displays is none-the-less impressive and deserves an award: the iPhone 4 performed better overall so it earned the DisplayMate Best Mobile Display Award, the Motorola Droid earned the Best Mobile Picture Quality Award, and the Samsung Galaxy S earned the Best New Mobile Display Technology Award. Each of these displays has lots of room for improvement and can leapfrog the others in their next iteration with appropriate action…


quote:

Ve kazanan...

Her üç "Süper" ekranın da diğerlerini alt ettiği ve yenildiği birden fazla önemli alan olduğundan kararlarımız doğrultusunda bir galip belirleyemiyoruz. iPhone 4 açık ara en parlak ve keskin ekrana sahip ve enerji tasarrufu en yüksek olan ekrana sahip. Motorola Droid açık ara en iyi resim kalitesi ve renk doğruluğuna sahip. Samsung Galaxy S ise en az yansımaya sahip ekrana, aynı zamanda hem düşük hem de yüksek ortam ışıklandırmasında en iyi kontrasta ve görüş açısı en iyi olan ekrana sahip. Madalyonun öbür yüzünde, iPhone 4'ün zayıf renk kamutu ve görüş açısı bulunmakta, Motorola Droid yansıma konusunda ve görüş açısında zayıf, ve Samsung Galaxy S düşük parlaklığa, gereğinden fazla renk doygunluğuna, yüksek enerji tüketimine ve bir kaç keskinlik sorununa sahip. Bu üç "Süper" ekranın her biri her şeye rağmen etkileyici ve ödüllerini hakediyor: iPhone 4 ortalama olarak en iyi skoru aldı ve DisplayMate En İyi Mobil Ekran ödülünü alıyor, Motorola Droid En İyi Mobil Resim Kalitesini alıyor, ve Samsung Galaxy S ise En İyi Yeni Mobil Ekran Teknolojisi ödülünü alıyor. Tüm ekranlar gelişime açık görünüyor ve bir sonraki nesillerinde diğerleriyle köşe kapmaca oynayabilir.



UMARIM BU TEST BAZI TARTIŞMALARA SON NOKTAYI KOYAR. FANATİK DEĞİLİM, (((BUNU YAZMAMA RAĞMEN BANA FANATİK DİYENLER OLACAKTIR DA NEYSE , DOĞRUYU SÖYLEYEN DOKUZ KÖYDEN KOVULURMUŞ BUNA ALIŞMAM GEREK))), OBJEKTİF VE KAPSAMLI BİR TESTİ SİZLERLE PAYLAŞIYORUM. AYLAR ÖNCE DEDİK SAMOLED AŞIRI DOYGUNLAŞTIRILMIŞ ONDAN MİLLETE HOŞ GÖRÜNÜYOR DİYE DİNLETEMEDİK.
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.