Ellerine sağlık Buğra. Çok başarılı bir makale olmuş. Nintendo'nun sadece kendisini etkileyen hataları olmasına rağmen oyun dünyasına katkısı çok büyük. |
Eyw, Alkan. Ersin'e Achievements konusundaki yardımlarından dolayı teşekkürler. |
Sağolun gerçekten güzel olmuş. En başa WoW yazmak lazım gerçi ama neyse |
Oyun tarihine yön veren teknolojiler konsollardan gelmiş. Bir şeyi merak ettim. PC'de CD ilk ne zaman kullanılmış? |
vay be devasa bi sektör oldu oyun sektörü eskiden atari en iyi iken derdikki bundan daha iyisi olur dediklerinde yok lan olmaz okadar da derdik nerden nereye |
Analog çok daha önemli bence, d pad daha eski birşey zaten. Bu d pade neden d pad deniyor acaba. |
directional pad |
Valla hiç aklıma gelmemişti sağol hocam |
Liste yanlışlarla dolu,cd kullanan ilk konsol playstation'muş Daha neler... |
Directional Pad tam anlamı ile dövüş ve puzzle oyunlarında kullanılıyor. Diğer herşeyde Analog stick ler kullanılıyor. Yani dövüş ve puzzle oyunu oynamayan birisi için D-Pad gerekli değil ama ben tam anlamı ile arcade kökenli olduğumdan D Pad hayati önem taşıyor. Kaldı ki Xpad de D pad olmaması son derece yanlış bu ne demek oluyor Xbox diyor ki arcade cimisin uzak dur benden demek oluyor :) ama live da tonla arcade oyun bu ne iş anlamak çok güç, madem arcade oyun sunuyorsun joypad i niye arcade uyumlu yapmazsın abuş firma :) |
Evet ilk CD'li olarak piyasaya sunulakonsol 3DO imiş (sonradan bundle olarak alınabilen Sega eklentisini saymıyorum) ama 699$'a piyasaya çıkıp haliyle başarısız olduğu için yazarın aklına gelmemiş herhalde: http://en.wikipedia.org/wiki/3DO_Interactive_Multiplayer |
Oyun tarihini bırakın bence tarihi değiştiren en büyük icat Bilgisayar'dır. Bilgisayar olmasa ne film, ne oyun, ne deney, yapılabilirdi. |
Sanırım bir yanlış anlaşılma olmuş, CD kullanan ilk konsol PS1 değil zaten yazıdada böyle geçmiyor. CD kullanıp başarılı bir ivme yaklayan ilk konsol PS1. Daha anlaşılabilir olacak şekilde ilgili cümleyi değiştirdim. Ayrıca "yanlışlarla dolu olan listenin" diğer yanlışlarını da gösterirseniz, eski cümleleri, herkesin anlayabileceği cümlelerle değiştiririm. |
itibaren geçen sürede günümüzdeki oyunculuğun yapıtaşları
haline gelen en önemli 10 icadi, Meodia sitesi bizler için seçmiş.
Daha fazla hemfikir olamayacağım bu listeyi sizlerle paylaşıyorum.
D-pad (Yön Tuşları)
Uzun zamandır tüm oyun kumandalarının standart bir parçası olarak kullanılan D-pad'in öncesinde aynı işlevsel kullanıma sahip olmayan çeşitlik joystick çeşitleri vardı. Joystick'e alternatif olarak D-pad'in öncüsü sayılabilecek olan 16 ayrı yöne hareketi sağlayan çember şeklindeki bir sistem Mattel'in İntellivision konsolunda kullanıldı. Günümüzde ki tasarımın temelleri ise Microvision'ın Cosmic Hunter adlı taşınabilir konsol-oyunu ile atıldı. Sonrasında ise Nintendo'dan Gunpei Yokoi, Cosmic Hunter'daki yön tuşu yerleşimini küçültüp günümüzde kullanılan tasarımı geliştirdi ve ilk olarak Nintendo'nun Game&Watch konsolunun Donkey Kong sürümünde kullandı.
Tüm bu evrim sürecinden sonra ise, artık oyuncuların, oyundaki karakterlerini hareket ettirmek için çeşitli tuş kombinasyonları ya da fazla kullanılabilir olmayan joystick vb araçlar kullanmalarına gerek kalmadı.
Analog Stick
D-pad'in önemi yadsınamaz fakat bu
onun sadece 4 yön kapasitesi olduğu gerçeğinide gizlemiyor.
Çeşitli 16 yön destekli versiyonlarıda çıktı fakat bu hareket
kabiliyetinin 2D oyunlar için yeterli olduğu görünse bile yine de
3D oyunlar için 360 derecelik bir oyun tecrübesi sunamadığıda
aşikardı. Tabi ki bu sonuçta ortaya analog stick kavramını
çıkardı. Hemde D-pad ile aynı senede yani 1982 yılında, fakat
ne yazık ki oyuncuların bu analog çubukla yaptıkları hareketler
oyunlara birebir yansımıyordu ve bu da bu kontrol sisteminin en az
10 yıllığına unutulmasını sağladı.
Nintendo 64 ve Sony Playstation 1 ile
tekrar dönüş yapan Analog Stick, bu sefer daha başarılı ve
işlevsel olmuştu ve ayrıca 3D oyun yapısı ile olan uyumundan
dolayı, günümüzdeki vazgeçilmez oyun araçlarından biri haline
geldi.
CD Kullanımı
Oyunları için CD kullanıpta ticari
başarı sağlayan ilk konsol Sony Playstation oldu. Bu sırada
Nintendo'nun kartuşlarda ısrar ederek Nintendo 64'ü piyasaya
sürmesi ve GameCube'e kadar bu hatasını kabul etmemesi,
Playstation'ın belki de markalaşmasında çok önemli bir etken
oldu.
CD'lerin bu kadar önemli olmasındaki
sebep ise, kartuşlara oranla daha büyük bir kapasiteye sahip
olmaları idi. Böylece yapımcılar daha kompleks yapılara sahip
oyunlar yapabileceklerdi. Ayrıca bu fazladan kapasite sayesinde,
bilgisayar tabanlı ara sahneler kullanıldı, ayrıca oyun
grafiklerinde kartuşa göre daha üstün bir seviyeye gelindi.
Oyunların gerçekçilik oranları arttı. Ayrıca CD'nin maliyeti
kartuşa oranla daha az olduğundan, oyunların yapım maliyetleride
düşmüş oldu.
Hareket Kontrolü
Dosya Konusunin devamı için tıklayınız