Bu konudaki kullanıcılar: 4 misafir, 4 mobil kullanıcı
11877
Cevap
768553
Tıklama
12
Öne Çıkarma
Cevap: İrritabl Barsak Sendromu ( Hassas Barsak , İbs , Spastik Kolon ) (588. sayfa)

P Profeson
3 ay (419 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: KaiserCloud

Kanama varsa doktora gidip kolonoskopi olman lazım, kanamanın bin tane nedeni var.
Hocam tane tane geldiği ve ister istemez baskı uyguladığım için öyleyim..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

İ i_brahi_m
3 ay (3948 mesaj)
Sizi korkutmak için demiyorum ama ibs de öyle olmaz diye biliyorum hatta kendimden biliyorum ya isal olurum yada kabız. He kabızlık da fazla ıkınırsam basür gibi olmuştu ama öğle kanama vs olmadı. Bence doktora görünmekte fayda var yine de siz bilirsiniz



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Profeson

B birkan9666
3 ay (0 mesaj)
Diş tedavisine başladım biri çekildi kaldı 2.
Bundan sonra da 3 dişimi de sıfırdan yaptıracağım ibs bundan mı kaynaklanıyor göreceğiz.

Forumda diş tedavisi görüp ibs hastalığından kurtulan ya da tedavi sürecinde olup ibs si iyileşmeye başlayan varsa belirtsin.




K KaiserCloud
3 ay (1 mesaj)
Kanama otomatikmen kolonoskopi endikasyonudur. Mutlaka gidin ve kolonoskopinizi olun lütfen. Hemorroid, fissürden tutun da kötü hastalıklara kadar geniş bir neden yelpazesi var. Genelde hemorroid oluyor, korkmayın ama mutlaka yaptırın kolonoskopinizi.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Profeson

L last_uk
3 ay (888 mesaj)
ülseratif kolit olabilir kolonoskopi yaptırmanz iyi olur.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Profeson

P Profeson
3 ay (419 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: last_uk

ülseratif kolit olabilir kolonoskopi yaptırmanz iyi olur.
2 kere ameliyat olmuş birisiyim daha 1 sene oldu. Tuvalet alışkanlığım bozulmasa iyi gidiyordu. Ani tuvalet alışkanlığı değişikliği ve tane tane gelmesi zorlayarak kanamaya sebep oluyor. Salı-çarşamba günü gideceğim antalya araştırma hastanesine, ibs den kaynaklanıyor wc alışkanlığı değişiyor



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

İ i_brahi_m
3 ay (3948 mesaj)
Hocam zaten lavabo gelmeden gitmemek lazım bende çoğu zaman dışarıya çıkarken ya gelirse diye 2 3 kere giderim ama yapmamak lazım.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Profeson

T turkuaz999
3 ay (305 mesaj)
Arkadaşlar size 2 sorum var:
1)Bağırsaklardan gelen guruldamaları yok etmenin veya azaltmanın bir yolu var mı?
2)Ishali engelleyen bir yol buldunuz mu?

Bilgisayar programcılığı 2. sınıfa geçtim seneye dgs ile bilgisayar mühendisliğine tamamlamak istiyorum.Yani sınava giricem.Lütfen yardımcı olun.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkuaz999 -- 28 Haziran 2021; 10:31:15 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

İ i_brahi_m
3 ay (3948 mesaj)
Hocam guruldama bende baya azaldı ama bazen öyle felaket oluyor ki sanki karnımda davullu zurnalı düğün oluyor sanırsın ama bence az az ve sık sık yiyip aç kalmamak. Aç olunca daha fazla gurultu oluyor bende.
2. İsali kantaron önlüyor hatta sürekli isalde 1 çay kaşığına kuru kahve ve üzerine 1 2 damla limon damlat hatta acı olmasın dersen azda toz şeker koy hemen kesiyor. Aslında doktorların verdiği bir çok ilaç beni kabız yaptı spamsmomen colidur falan



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @turkuaz999

T turkuaz999
3 ay (305 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: i_brahi_m

Hocam guruldama bende baya azaldı ama bazen öyle felaket oluyor ki sanki karnımda davullu zurnalı düğün oluyor sanırsın ama bence az az ve sık sık yiyip aç kalmamak. Aç olunca daha fazla gurultu oluyor bende.
2. İsali kantaron önlüyor hatta sürekli isalde 1 çay kaşığına kuru kahve ve üzerine 1 2 damla limon damlat hatta acı olmasın dersen azda toz şeker koy hemen kesiyor. Aslında doktorların verdiği bir çok ilaç beni kabız yaptı spamsmomen colidur falan
30 dakika önce yemek yedim anında ishal oldum gene :(

Hocam guruldamayı nasıl azaltıyosun kullandığın ilaç var mı?
Kantaron nasıl önlüyor?Reçete ile mi satılıyor bu ilaç?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

İ i_brahi_m
3 ay (3948 mesaj)
Kantaron normal bitki aktarda satılıyor çayı da iyi oluyor diyorlar ama ben çay gibi değil kaynatıp 1 gece bekletip aç karnına yarım çay bardağı içtim. Baya acı ama alışmak zor oluyor bende siz gibi yemekten sonra aniden karın ağrısı ve isal oluyordum ama şuan sürekli olmuyor arada. Gastroentroloji gitmeni öneririm ama verdiği ilaçlar beni kabız yaptı 6 7 gün lavaboya gitmediğimi bilirim. O yüzden ilaçları bıraktım ama guruldama geçmiyor günde 3 4 saat oluyor mutlaka. Ani isale kuru kahve de iyi gelir dediğim tarifi dene hatta leblebi ve kolada isale iyi gelir derler yine geçmezse doktora git derim. Bunlar anlık geçici çözümler ayrıca spasmomen simflat kullandım baya iyi geldi



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @turkuaz999

P Profeson
3 ay (419 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: i_brahi_m

Hocam zaten lavabo gelmeden gitmemek lazım bende çoğu zaman dışarıya çıkarken ya gelirse diye 2 3 kere giderim ama yapmamak lazım.
Hocam zaten 3-4 gün oluyor anca az geliyor gibi oluyor gidiyorum, tane tane gelip kanıyor. Ne güzeldi aynı saatte günü gününe çıkardım, bol su içmeme ve yemem düzenli olmasına rağmen böyleyim. Can'a tak etti



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

İ i_brahi_m
3 ay (3948 mesaj)
Bende de aynı düzen bozuldu ya isalim ya kabız ortası yok ayrıca stres de önemli. Yemeklerinize de dikkat edin lifli gıdalar yemeğe çalışın posalı gıdalar kabızlığa iyi gelir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Profeson

D deliyürek54
3 ay (170 mesaj)
Bende sürekli geğirme,karında şişkinlik, ara sıra ishal oluyor endoskopi de gastrit çıktı,kolonoskopi temiz çıktı sersemlik vs de oluyor acaba ibs olabilir mi? Ibs olsa kolonoskopide çıkar mıydı?



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


B birkan9666
3 ay (0 mesaj)
Dişle ilgili gelişmeleri yakında yazacağım.

Ibs kolonoskopi de çıkmıyor ibs de temiz oluyor kolonoskopi.
Gastroenteroloji bölümüne gidin bir takım testler daha gerekiyor başka hastalıkları elemek için.
Çölyak testi ( Amilaz ve lipaz ) , H.plori enfeksiyonu, gaita mikroskobisi ( paraziti elemek için ) , tam kan sayımı , filmler v.s zaten isteyecektir bu testleri istemesi de lazım.

@deliyürek54

Tabi ibs demeden önce ibs ile karışan hastalıklara da bakmanızı öneririm ;

https://www.mynet.com/ibs-veya-huzursuz-bagirsak-sendromu-ile-karisan-hastaliklar-110103321932

Bu hastalıklara diş sorunları ( SIBO gibi aşırı bakteri büyümeye sebep olur genelde ben bu yoldan gidiyorum artık) , bağırsak parazitleri de eklemeyi unutmayın.

Son olarak ;

Sisli beyin, kulak ve burun tıkanıklığı, göz kuruluğu , baş ağrısı, gastrit ve insülin direnci bu hastalığın psikolojik değil genelde parazit, başka bir hastalık ve en yüksek ihtimalle aşırı bakteri durumu ile bağlantılı olduğunun zaten kanıtıdır.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi birkan9666 -- 28 Haziran 2021; 21:32:49 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @deliyürek54

D deliyürek54
3 ay (170 mesaj)
Iç hastalıkları yapar mı hocam bu testleri? Doktorun ilgi alaninda bağırsak hastaliklarıda var.
Birde hocam bu ibs nin tam olarak nokta atısı teşhisi hangi tetkik ile konuluyor bilginiz var mı?



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @birkan9666

B birkan9666
3 ay (0 mesaj)
Hocam iç hastalıkları gastroenteroloji ye yönlendirir sizi iç hastalıkları ilgilenmez aslında ilgilenen de ilaçtan para kazanmak için ilgilenir emin olabilirsiniz onların alanı değil.

Aslında aşırı gaz, ara sıra kabız ve ishal olmanız ile teşhis konulur ama ben 2 senedir uğraşıyorum doktorlar size psikolojik diyecek ve burada ki insanlar da hiç birisine inanmayın.

Bu forum da parazit teşhisi alan da oldu, yabancı forumlarda diş çektirdikten sonra kurtulanda.
Gastroenteroloji ye gidin endoskopi, kolonoskopi, tam kan sayımı, filmler , mr v.s , çölyak testi, h.plori , pankreas ile ilgili testler ( şüphelenirse) bu ve bunun gibi testleri isteyecektir.

Ayrıca sağlıksız bir beslenme tarzınız var ise dişçiye görünmenizi de öneririm.
Ben bu testlerden sonuç alamadım ve yıllardır çekilmesi gereken dişlerimin olduğunu öğrendim.
Bilimsel çalışmalarda anladım ki diğer hastalıklar bu işin az bir kısmı, bir kısmı parazit ama en büyük kısmı aşırı bakteri (SIBO) hastalığı ki buna sebep olan en büyük etkenlerden birisi çekilmesi gereken ölü dişler .

@deliyürek54





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi birkan9666 -- 28 Haziran 2021; 21:41:8 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @deLiYurek , @deliyürek54

D deliyürek54
3 ay (170 mesaj)
Valla hocam bende sersemlik,bilinç bulanıklığı,fenalaşma hissi vs de var bu şikayetleri bağırsak veya mide hastalıkları yapar mı noroloji vs bütün bölümlere gittim teşhis konulamıyor.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @birkan9666

B birkan9666
3 ay (0 mesaj)
Teşhis konulmaz zaten hocam bu bir hastalık değil aslında bir sendrom böyle düşünebilirsin.
Bu laneti yaşadığımda insanlar bana geçmez dediler ama sayısız iyileşen insanla konuştum.
Buna bir şey sebep oluyor ama herkeste sebep farklı bir ve ya birden fazla sebepte olabilir bu bir ihtimal tabi.

Bu beyin sisi (sersemlik) gibi şeylere zaten bağırsak sebep oluyor.

Şöyle örnek verebilirim mesela ölmüş bir dişin var ve iltihap kapıyor (bu sadece örnek bak) .
Bu iltihap seni ibs yapıyor ve ağızdan yayılan bakteriler sende gastrit , kulak tıkanıklığı , burun tıkanıklığı , gözlerde aşırı çapaklanma, baş ağrısı, insülin direnci , pankreas enzim yetmezliği ( pey ) gibi hastalıklara sebep oluyor.

Sırf dişlerini ihmal ettiği için bakterilerin diğer organlara yayılması sonucunda ölen insanlar da var.
Ama sende parazitte olabilir iyi değerlendirmen gerek.
Bunun için de gaita kültürü ve mikroskobisi vermeni öneririm.
Parazit konusunda farego arkadaşımız vardı forumda iyileşti 675 tl ye gelişim lab da test yaptırdı (multipleks pcr ile dışkıda 18 patojen arama testi) bende yaptırdım bende negatif çıktı maalesef bakteri konusundan yürüyorum o yüzden her yolu dene derim baktın diğer hastalıklar değil, devlette ve özelde parazit testleri sonuç vermedi o zaman dişlerine baktır ben kurtulacağıma inanıyorum kurtulamazsam da buradan bir veda mesajı yayınlayacağım ya herro ya merro durumu umarım sende iyileşirsin iyileşemezsin diyen insanı psikolojik diyen insanı sakın dinleme .

@deliyürek54

Son bir not : Tanıyı gastroenteroloji doktoru koyacak kesinlikle ona görünmen lazım iyi bir doktor bul devlette vardır illa ki ona git faydasını göreceksin.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi birkan9666 -- 28 Haziran 2021; 21:53:32 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @deliyürek54

D deliyürek54
3 ay (170 mesaj)
Valla hocam geçen e nabızdan baktım 208 kere muayene olmuşum :) hepside bu hastalık yüzünden. Enfeksiyon hastaliklarına gitsek sonuç alabilirmiyiz?



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @birkan9666