Anlatımınız için çok teşekkürler. Henrymorgan'ın Türkçe font destekliyor haberini görünce de aşırı heyecenlandım, en kısa zamanda San Andreas için çalı... |
Anlatımınız için çok teşekkürler. Henrymorgan'ın Türkçe font destekliyor haberini görünce de aşırı heyecenlandım, en kısa zamanda San Andreas için çalışmaya başlayacağım. |
GTACommon klasöründeki dosyalar sanıyorum 3 oyunda da aynı. 1 çeviri yeterli olacaktır diye düşünüyorum. Ayrıca bu konuda paylaştığım .pak ve .locres araçları Unreal Engine'in 4.26-4.27 sürümüyle yapılmış olan diğer oyunlar için de kullanılabilir. GTA'ya özel araclar değiller yani. |
Denedim çalışıyor. Daha da güzel haber ise oyunda çoğunlukla kullanılan font, Türkçe karakterleri destekliyor. Sadece menü ve görev adlarında kullanılan özel font desteklemiyor. O da olursa kısa sürede biter iş. Edit: Tekrar düşündüm de hepsini tekrar tekrar kopyala yapıştır yapmak o kadar da kısa sürmeyebilir |
Güzel ve işe yarar bir anlatım olmuş. |
En Kısa Zsmanda Uyarlanabilir Umarım. Bekliyoruz |
ufont dosyasını dc'den atarsanız yardımcı olmaya çalışırım dc; arthurstretch93#1100 |
Anlatımınız için çok teşekkürler. Henrymorgan'ın Türkçe font destekliyor haberini görünce de aşırı heyecenlandım, en kısa zamanda San Andreas için çalışmaya başlayacağım. |
selam özel mesaj attığınızı gördüm fakat dhdeki özel mesajlara bakamıyorum sms doğrulaması yapamadığımdan dcden yazarsanız daha sağlıklı olur |
https://www.mediafire.com/file/olo1gvq22mv4z0q/Fonts.rar/file Bulduğum font dosyaları burada. Hangisi doğru olanı bilmiyorum. |
3 oyunun toplamı mı yoksa yalnızca tek oyunun fontları mı? hangi oyunun fontları bunlar tam olarak? |
hocam baktım dosyalara vice city'de türkçe karakterler var gözüküyor attığınız dosyalarda attığınız dosyada 3 ve sa fontlarının bazıları da var onların bazılarında türkçe karakter desteği yok sadece |
Hocam Pricedown fontu menülerde kullanılan font. O fontta Türkçe karakter olmadığına eminim dün denemiştim. Görev isimlerindeki fontu bilmiyorum. Bu font klasörü yine Common ismiyle geldiği için 3 oyunun da fontlarının olması normal. Muhtemelen diğer oyunlar için de durum aynıdır. |
aynen hocam pardon onda yokmuş sırf gördüm şimdi |
Düzeltilmesi gereken 2 font var biri Beckett diğeri Pricedown. Görev isimleri için kullanılan font RageItalicCom ve RUSRage_Italic. Bu ikisi aynı font ve RUSRage_Italic olanda Türkçe karakterler yok. Bu yüzden direkt olarak diğerinden bir kopya yapıp ismini değiştirebiliriz sorun çıkarmaz bizim için. Diğer fontlar zaten Türkçe karakter içeriyor. |
Şöyle bir sorun var: Bir yazı iki farklı fontta görünebiliyor. Örneğin görev adı kayıt dosyaları kısmında düzgünken göreve başlarken çıkan yazıda font değiştiği için türkçe karakterler gözükmüyor. Benzer bir sorun önceki TR yamamda da olmuştu. Bu durumda nasıl yapmalıyız? |
https://www.mediafire.com/file/89i1ekt220p7suu/Common.rar/file Şu linkteki klasörü Oyun Klasörü\Gameface\Content\ içine atıp deneyebilir misiniz? Normalde kendim denerdim ama RGL bakıma girecek bugünü bulduğu için giriş yapamıyorum. |
hocam sırf gta vc için hazırladım şimdilik test edersiniz, diğer oyunlar da menü fontu aynı gibi duruyor şu aşamada.... https://www.mediafire.com/file/c1bimtogp03i0im/sa-vc-ii-tr-fonts-fixed.7z/file |
benim yaptığım biraz daha oyunun karakterlerine benzer oldu fakat tabii isteyen istediğini kullanır, oyunda büyük I kullanmamışlar onu da düzelttim fontta yukarıda attığım linkte |
< Resime gitmek için tıklayın >
2) Aşağıda verdiğim QuickBMS ve scripti de aynı klasöre yerleştirin. (Ben organize etmek daha kolay olduğu için yeni bir çıktı klasörü de açacağım.)
< Resime gitmek için tıklayın >
3) quickbms_4gb_files.exe dosyasını çalıştırın. Öncelikle verdiğim scripti sonra gta.pak dosyasını son olarak da çıktı klasörünü seçin.
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
4) Tüm dosyaların çıkmasını beklemenize gerek yok bizim ihtiyacımız olan 2 klasör var. Onlar da Çıktı/Gameface/Content/Localization/ yolunda bulunan GTACommon ve GTAVC klasörleri.
< Resime gitmek için tıklayın >
5) Bu iki klasör dışında kalan her şeyi silebiliriz. Sonrasında bu klasörlerin içinde ./Game/en/ yolundaki Game.locres dosyalarını çeviri yapacağımız klasöre kopyalıyoruz. (İsimlerini değiştirmenizi öneririm.)
< Resime gitmek için tıklayın >
6) Aşağıda vereceğim Locres aracını da aynı klasöre alın ve klasörde boş bir yere shift + sağ tık yaparak "Powershell penceresini buradan açın" seçeneğine tıklayın.
< Resime gitmek için tıklayın >
7) Powershell penceresinde dosyalardan çıktı almak için komutumuz "UnrealLocres.exe export dosya_adi.locres"
< Resime gitmek için tıklayın >
8) İşlemi iki dosya için de yaptığınız zaman yeni csv dosyalarının oluştuğunu göreceksiniz. Bu dosyayı excel ya da openoffice gibi programlarda çevirebilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken tek şey çeviri yapacağınız bölümün orijinal metinle aynı sütunda olmaması. Siz target sütununda çeviri yapacaksınız.
< Resime gitmek için tıklayın >
9) Çeviri işiniz bittiğinde tekrar Powershell penceresini aynı klasörde açarak şu komutu girin: "UnrealLocres.exe import orijinal_locres_dosyasi.locres cevirilmis_csv_dosyasi.csv" (Eğer her şeyi doğru yaptıysanız çeviri yaptığınız satır sayısı görünecektir.)
< Resime gitmek için tıklayın >
10) Son olarak bunu oyuna eklemek için seçtiğiniz oyunun klasöründe /Gameface/Content/ yolunda "/Localization/GTA**/Game/en/" klasörlerini oluşturun. (GTA** kısmı oyuna göre değişecektir.) Ve dosyanızın adını Game.locres olarak değiştirerek "en" klasörünün içine kopyalayın.
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
Linkler:
Locres aracı
QuickBMS ve Script